دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از مهم ترین گزینه ها در افزایش جذابیت و زیبایی افراد، داشتن موهایی پرپشت و خوش حالت است. اما گاهی ممکن است دلایل مختلفی موجب ریزش موها شود که این ریزش مو در مواردی به کاهش قابل توجه موها یا تاسی می‌انجامد. در بیشتر این موارد تنها راه چاره، کاشت مو است. کاشت مو، روشی است که بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مرتبط به ریزش مو و کم پشت بودن آن را برطرف می‌نماید.

کاشت مو با تراکم بالا و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با تکیه بر مهارت و تجربه کادر درمانی و با بهره گیری از بهترین روشهای کاشت مو، می‌توانید موهایی زیبا و پرپشت داشته باشید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

برخی از دلایل ریزش مو

عواملی که در ادامه به ذکر آنها می‌پردازیم و برخی دلایل دیگر؛ موجب می‌شوند فولیکول های مو ضعیف شده و ریزش پیدا کنند. برخی از علل ریزش مو عبارتند از:

کاشت مو چیست؟ | کلینیک کاشت مو در اصفهان

کاشت مو طبیعی چیست و چگونه انجام میشود؟

کاشت مو طبیعی باعث می‌شود؛ فولیکول های مویی که آسیب دیده یا دچار ریزش شده اند؛ ترمیم گردیده و دوباره رشد نمایند. این فرایند از سه مرحله برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)، آماده سازی گرافت ها و مرحله آخر کاشت گرافت تشکیل می شود. برای انجام عمل زیبایی پیوند مو از موهای طبیعی موجود بر سطح پوست بدن یا سر خود متقاضی استفاده خواهد شد.

نقاط مورد نظر و مناسب اهدا کننده فولیکول مو از نظر پزشکان، پشت سر حدفاصل دو گوش و بخشی زیر گردن خواهد بود. چرا که این ناحیه به دلیل شباهت و یکسان بودن به موهای وسط سر از لحاظ ضخامت و طول مناسب تر خواهند بود. در موارد خاص در صورتی که نیاز باشد از موهای بخش هایی از بدن مانند قفسه سینه نیز برای افراد استفاده می شود. به طور کلی دو روش برای برداشت گرافت های مو از پشت سر بیمار وجود دارد که میتوان از آن به عنوان روش جراحی و روش غیر جراحی نام برد.

مراحل کاشت مو

1. برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)

اگر کمی با دقت و یا حتی ذره بین به موهای خود یا دیگران نگاه کنید خواهید دید که یک یا چند تار مو در هر نقطه وجود دارد و پیاز آنها به طور مشترک در یک محل می باشد. به هرکدام از این دسته های چندتایی مو گرافت مو می گویند. هر گرافت مو شامل یک تا چهار تار مو همراه با پیاز موها، مقداری بافت پیوندی، غدد سباسه ، عضله ارکتور پیلای و یک شبکه عروقی عصبی است. واحد شمارش موی جابجا شده در پیوند مو، گرافت می باشد.

گرافت ها از بانک ما برداشته می‌شود. بانک مو محلی است که تمامی گرافت ها از این قسمت برداشته می شوند. در قسمت پشت سر هر فرد و در فاصله بین دو گوش، ناحیه ای به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر با موهایی با تراکم بالا وجود دارد. موهای موجود در این قسمت میزان حساسیت پایینی دارند و در مقابل ریزش مقاوم هستند. بنابراین بهترین گزینه برای برداشت و کاشت، همین موها می باشند. اما برای کاشت مو تنها از ۲ سانتی متر از این قسمت استفاده می شود و باقی مانده آن ذخیره ای خواهد بود برای عمل های احتمالی بعدی. به این قسمت از موهای سر در اصطلاح بانک مو می گویند.

اينستاگرام دکتر سليماني

2. آماده سازی گرافت ها

اين مرحله نقش بسيار مهمي در ميزان بقا و زنده ماندن پيازهاي مو دارد. در اين مرحله باید از پيشرفته ترين دستگاه ها و ميكروسكوپ ها استفاده شود بطوريكه ميزان زنده ماندن گرافت ها و راندمان رشد آنها به بالاترین حد ممکن برسد.

3. کاشت گرافت

در اين مرحله گرافت های برداشته شده و آماده شازی شده به روشهای مختلف ( که به صلاحدید پزشک و مناسب با شرایط بیمار انتخاب می‌شوند) در محل گیرنده گرافت ها کاشته می‌شوند.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

کاشت مو چه عوارضی دارد؟

مزایای کاشت مو به روش SUT (اس یو تی)

قبل از کاشت مو لازم است چه نکاتی را بدانیم ؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :باقر ریگی [ 1402-06-12 ]
من 25 سالمه و ریزش مو دارم وقسمت شقیقه هام کم کم خالی شدن چه راهکاری با توجه به سنم من پیشنهاد میدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت مو طبیعی به روش FITکاشت مو طبیعی به روش FIT

یکی از روش های محبوب کاشت مو طبیعی ، تکنیک FIT است . در این تکنیک که حداقل میزان تهاجمی بودن را دارد ، گرافت های مو به دو صورت گروهی و یا دانه ای از محل اهدا کننده توسط یک دستگاه پانچ مخصوص برداشته می شوند ... ادامه مطلب

لیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواستهلیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواسته

لاغری با لیپولیز روشی نوین و پیشرفته به منظور تناسب اندام می باشد که بافت های زیرین توسط اشعه لیزر برطرف می شود. در زمان جذب چربی، تأثیر چربی بر روی چربی های اضافی در شکم و پهلو از طریق تابش اشعه قرمز با شدت کم، گرفته می شود. لیزر به دو روش لیزر از ناحیه داخلی و لیزر از ناحیه خارجی تقسیم می شود. ... ادامه مطلب

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبیاقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی

روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی که حجم ظاسی آنها بسیار بالا است استفاده میشود. اگر میزان ریزش مو زیاد باشد و نتوان با یک جلسه کاشت مو ناحیه ای که مدنظر شماست برای کاشت مو را انجام داد از این روش برای کاشت مو استفاده میکنند. ... ادامه مطلب

کلوئید پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟کلوئید پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

کلوئید یا گوشت اضافه نوعی جای زخم برجسته به‌شمار می‌ رود که بعد از بهبود جراحت روی پوست نمایان می‌ شود. کلوئیدها هنگامی ایجاد می‌ شوند که بعد از اتمام فرایند بهبود پوست، بافت زخم همچنان تشکیل می‌ شود. این نوع ضایعات پوستی می‌ توانند بسیار وسیع‌تر از زخم اصلی باشند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465