دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / علائم طاسی مو با الگوی مردانه

علائم طاسی مو با الگوی مردانه

اگر به دلیل طاسی الگوی مردانه دچار اضطراب ، اعتماد به نفس پایین ، افسردگی یا سایر مشکلات عاطفی شدید، باید به دنبال مشاوره درست و درمانش باشید که کاشت مو میتواند راه حل مناسبی باشد.

ما در کلینیک بهین اصفهان، یک روش درمانی ترکیبی برای کاشت مو ارائه می‌دهیم که جنبه های FUE برداشتن واحد فولیکولار و FUT پیوند واحد فولیکولار را با هم جمع می‌کند. در این روش بهترین نتایج از هر دو متد کاشت مو ارائه می‌گردد تا اگر ریزش مو در مرحله پیشرفته قرار دارد ، نتیجه بهتری بگیرید. ترکیبی از دو روش پیوند برای دستیابی به موهای دارای چگالی بالا در سریعترین زمان ممکن، استفاده می‌شود زیرا امکان حداکثر تعداد استخراج پیوند را فراهم می‌کند. شماره تماس کلینیک: 36290689 - 031

آیا می توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟

درمان صد در صدی برای جلوگیری از طاسی الگوی مردانه وجود ندارد. منابع علمی می‌گویند: استرس با افزایش سطح تولید هورمون های جنسی در بدن، ممکن است باعث ریزش مو شود.
با شرکت در فعالیت هایی مانند پیاده روی ، گوش دادن به موسیقی آرام و لذت بردن از اوقات آرامش، استرس را کاهش دهید.
آلوپسی آندروژنیک مردانه یا طاسی مردانه (ریزش موی تیپ مردانه) یک بیماری محسوب نمیشود. به‌طور معمول آلوپسی در مردانی که از نظر ژنتیکی مستعد هستند، اتفاق می‌افتد و در واقع نوعی پاسخ فیزیولوژیک بدن به آندروژن‌ها یا همان هورمون‌های مردانه می‌باشد. بهترین راه برای درمانش کاشت مو است.

طاسی با الگوی مردانه

ریزش مو با الگوی مردانه چقدر رایج است؟

ریزش مو با الگوی مردانه تقریباً اغلب مردان را در جوامع مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد.

چه روشهای درمانی برای ریزش مو با الگوی مردانه وجود دارد؟

کاشت مو بهترین، رایج ترین و دایمی ترین روش درمانی، محلول ماینوکسیدیل، قرص فیناستراید (مهار کننده 5 آلفا-ردوکتاز نوع II)، دوتاستراید از جمله درمانهای برای مقابله با ریزش مو است.
برخی شواهد نشان می دهد که شامپوی کتوکونازول نیز ممکن است مفید باشد، شاید به این دلیل که در درماتیت سبوروئیک و شوره سر موثر است. ماینوکسیدیل با دوز کم می تواند باعث افزایش رشد مو در پوست سر شود، اما همچنین ممکن است منجر به هایپرتریکوز عمومی و سایر عوارض جانبی شود.

علائم طاسی الگوی مردانه

ریزش مو، بارزترین علامت قابل مشاهده طاسی با الگوی مردانه است که می‌تواند به تدریج رخ دهد. ممکن است سالها متوجه ریزش مو نشوید، اما وقتی در اتاقی با نور شدید هستید یا موهایتان خیس است ، در آینه پوست سرتان در اثر کم پشتی قابل مشاهده شده است.

عقب رفتن خط مو جلو سر

اکثر مردان با عقب رفتن موهای سر خود ، طاسی مردانه را مشاهده می کنند. طاسی با الگوی مردانه میتواند باعث ایجاد یک خط موی کلاسیک M شکل ، با گوشه هایی به سمت عقب رفته شود.
اگر مستعد طاسی با الگوی مردانه هستید ، کل خط موی شما به طور مساوی به عقب میرود. اکثر مردان الگوی ریزش مو به شکل M را مشاهده می‌کنند که نشان دهنده طاسی مردان است.

تاج نازک یا باریک شدن تار مو

همه مردانی که طاسی با الگوی مردانه دارند ، درگیر ریزش مو در اطراف خط مو نمیشوند. اگر مستعد طاسی با الگوی مردانه هستید، اما فاقد خط موی عقب رفته هستید ، امکان دارد متوجه شوید که موهای نزدیک تاج سر شما شروع به ریزش کرده و باریک تر به نظر می رسند.

نازک شدن منتشر

نازک شدن منتشر نوعی ریزش مو است که روی کل پوست سر شما اثر می گذارد ، موهای شما را باریک تر می‌کند و هیچ تأثیر آشکاری روی خط مو جلو سر شما ندارد.
نازک شدن منتشر اغلب نشانه طاسی الگوی مردانه است. معمولا این نوع ریزش مو را هنگام خیس بودن مو یا در نورهای روشن که پوست کف سرتان نمایان میشود، متوجه میشوید.

در صورت مشاهده این علائم، اغلب بهترین راه انجام روشهای کاشت یا پیوند مو است.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

قبل از کاشت مو چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

از مصرف ویتامین و مکمل ها که باعث رقیق شدن خون می شوند و از مصرف قرص آسپرین و دارو های ضد انعقاد خون مانند وارفارین و هپارین به دلیل رقیق شدن خون و محلولهای موضعی ماینوکسیدیل خودداری نمایید. از مصرف الکل و دخانیات دوری کنید.
از مصرف هرگونه دارویی مانند ضداتهاب ها و مسکن‌هایی که در طول روز استفاده میکنید یا اگر بیماری خاصی دارید، در دوره مشاوره قبل از کاشت پزشک خود را مطلع کنید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ای

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

روشهای درمانی آلوپسی یا از دست دادن موها

از چه روشهایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود؟

فواید لیزر تراپی پس از کاشت مو و درمان ریزش مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :عرفان فهمیده [ 1402-07-06 ]
من دچار بیماری آلوپسی هستم به صورت ژنتیکی پدر بنده هم همین بیماری رو دارند موهای جلوی سرم نارک شدن و همچنین ریزش سکه ای روی پوست سرم میبینم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟

کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می‌شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند. ... ادامه مطلب

منگوله ی پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟منگوله ی پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

منگوله پوستی یا زائده گوشتی رشد زائده غیر سرطانی و بدون درد در پوست می باشد. این زائده ساقه ظریف و کوچکی به نام پدانکل دارد که آن ... ادامه مطلب

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ایعلت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ای

طاسی ناحیه ای باعث ریزش مو به شکل نواحی کوچکی به اندازه یک سکه بر روی پوست سر یا ریش می شود. ... ادامه مطلب

علت سفید شدن موها چیستعلت سفید شدن موها چیست

سفید شدن موها با افزایش سن امری طبیعی است و در حقیقت نشانه آن است که بدن در حال فرسوده شدن و پیری است؛ اما این تغییر رنگ در هر زمانی می‌تواند موها را درگیر کند. ممکن است حتی نوجوانان و یا افرادی که در دهه 20 زندگی هستند نیز متوجه این تارهای سفید در بین موهایشان بشوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465