دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو به روشهای FIT و FUT

کاشت مو به روشهای FIT و FUT

در افرادی که مدت طولانی (بیش از 8 سال) از ریزش موهایشان می‌گذرد، احتمالاً ریشه‌ی موها در نواحی ریخته شده و کم‌پشت، به‌مرور زمان از بین رفته‌اند. این دسته از افراد معمولاً از درمان‌های طبی (استفاده از محلول و دارو) نتیجه مناسبی کسب نمی‌کنند و شاهد رویش مجدد موها با این نوع درمان نخواهند بود زیرا به‌واسطه‌ی گذشت زمان و عدم رسیدگی، ریشه موهایشان از بین رفته و تنها گزینه برای آنان کاشت مو می‌باشد.

عموماً مردان متقاضی کاشت مو، دچار کم‌پشتی مو و طاسی در نواحی پیشانی، شقیقه‌ها و فرق سر می‌باشند.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم در انجام عمل کاشت مو

نکته اول و مهم در کاشت مو داشتن بانک و تراکم موی کافی در پشت سر و نواحی بالای گردن است. تقریباً در اکثر روش‌های کاشت مو، ریشه‌ی موها از این نواحی برداشته و در قسمت‌های کم‌پشت و طاس کاشته می‌شود. قبل از کاشت مو علل ریزش مو باید ریشه‌یابی و درمان گردد؛ در غیر این صورت به مرور زمان موهای کاشته شده مانند موهای اولیه و طبیعی فرد دچار ریزش می‌شوند. این یک امر بدیهی و کاملاً واضح است و ارتباطی با نوع و روش کاشت مو ندارد و این گفته که موهای کاشته شده با فلان روش کاشت ماندگار خواهند بود کاملاً تبلیغاتی و غیرعلمی است.

همچنین اگر مشکلات متابولیکی در بدن فرد که منجر به ریزش موهای وی گردیده رفع شوند؛ کمک به رویش موهای کاشته شده نیز می‌کند. بدین منظور توصیه می‌شود قبل از عمل کاشت با انجام آزمایش‌های خون وضعیت غدد تیروئید و آدرنال(فوق کلیوی)، میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌ویژه عناصر روی، مس، آهن و ویتامین د و ب12، میزان هورمون‌های تستوسترون و دی هیدروتستوسترون(DHT) بررسی گردد تا در صورت نیاز مکمل‌های غذایی و درمان مناسب تجویز گردد.

کاشت مو به روشهای FIT و FUT

سن مناسب برای کاشت مو در آقایان بالای 30 سال است. در سنین زیر 30 سال و به‌ویژه زیر 26 سال بدن از لحاظ سیستم هورمونی در تغییر است لذا بهتر است بعد از سن 30 سال که متابولیسم و سیستم هورمونی بدن به ثبات کافی رسیده، اقدام به کاشت مو شود تا هم نتیجه‌ی بهتری کسب گردد و هم از شانس ریزش موهای کاشته شده کاسته شود.
انتخاب کلینیک معتبر با کادر متخصص و مجرب و دستگاه‌های بروز و پیشرفته است، یکی از فاکتورهای مهم در کاهش عوارض جانبی ناشی از کاشت و طبیعی جلوه دادن موهای کاشته شده به‌ویژه در خط رویش عملکرد پزشک و کادر همراه وی است. پس توصیه می‌شود تحقیقات کافی در انتخاب مرکز کاشت مو مناسب را قبل از هر اقدامی انجام دهید و سعی کنید نظرات سایر افراد تحت درمان را نیز جویا شوید.

کاشت مو به روش FUT:

FUT مخفف Follicular Unit Transplantation و یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو است و کماکان در بسیاری از کشورها از این شیوه برای کاشت مو استفاده می‌شود. شرط اول برای استفاده از روش FUT داشتن بانک موی کافی در قسمت پشت سر می‌باشد. در این روش، لایه‌های پوستی به شکل نوار و در ابعاد مختلف از نواحی پشت سر برداشته و سپس با دستگاه مخصوص و زیر میکروسکوپ به واحدهای کوچک‌تر، تقسیم و به نواحی کم‌پشت و طاس پیوند زده می‌شوند و درنهایت، محل برداشته شدن لایه‌های پوستی بخیه می‌شود. این روش بیشتر شبیه یک جراحی پوستی است. فرد در این نوع عمل کاشت، بیهوش می‌شود و بعد از اتمام مراحل نیاز به مراقبت‌های ویژه و دوران نقاهت طولانی می‌باشد.

مزایای کاشت مو به روش FUT:

نسبت به بعضی از شیوه‌های کاشت مو نتیجه‌ی بهتری کسب می‌شود. احتمال از بین رفتن فولیکول‌های مو (پیاز مو) نسبت به روش FIT کمتر است و اکثر فولیکول‌های برداشته‌شده از نواحی اهداکننده به شکل سالم به نواحی کم‌پشت و طاس منتقل می‌شوند.

معایب کاشت مو به روش FUT:

کاشت مو به روش FIT:

به این روش کاشت FUE نیز گفته می‌شود. در این روش کاشت مو، عمل برداشت لایه‌های پوستی مانند روش FUT انجام نمی‌شود و صرفاً فولیکول‌های مو به‌صورت گروهی و یا تک‌تک از پشت سر و نواحی اهداکننده با ابزار مخصوص برداشته و در نواحی موردنظر کاشته می‌شود. البته قبل از انتقال به قسمت‌های کم‌پشت و یا طاس با سوزن‌های مخصوص، حفره‌های بسیار کوچک، جهت قرار گرفتن فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود. در این روش، احتیاج به جراحی نمی‌باشد و درمان به‌صورت موضعی انجام می‌شود. معمولاً در هر جلسه 1000 الی 1500 فولیکول مو از پشت سر به نواحی کم‌پشت انتقال می‌یابد و با توجه به بانک مو و میزان طاسی سر ممکن است نیاز به چندین جلسه مراجعه باشد.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

مزایای کاشت مو به روش FIT:

نیاز به جراحی و بیهوشی نمی‌باشد و دوران نقاهت آن نسبتاً کوتاه است.

معایب کاشت مو به روش FIT:

ممکن است جای حفره‌هایی که جهت انتقال فولیکول‌های مو در سر ایجاد می‌شوند؛ باقی بمانند و جلوه‌ای نازیبا و غیرطبیعی ایجاد کنند؛ به‌ویژه در خط رویش موها در قسمت پیشانی.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت مو چه عوارضی دارد؟

حداقل و حداکثر سن مناسب کاشت مو چقدر است؟

کاشت مو به روش FIT چه معایب و مزایایی دارد و چه مدت ماندگار است؟

مراحل کاشت مو به روش DHI

تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوستپی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست

پی آر پی PRP یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی است که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند ... ادامه مطلب

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

کاشت ابروی طبیعی برای بازیابی موهای ضعیف بر روی ابرو انجام می شود روش های متعددی دارد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

هزینه کاشت ریش بستگی به چه مواردی دارد؟هزینه کاشت ریش بستگی به چه مواردی دارد؟

هزینه کاشت ریش، بسته به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی کلینیک محل جراحی، جراح و سطح طاسی متفاوت است. در بیشتر عمل‌ هایی که بر حسب گرافت انجام می‌ شوند، هر میزانی که شدت فقدان مو شدیدتر باشد، هزینه بیشتر است. ... ادامه مطلب

آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟

کاشت مو عملی حساس، زمان‌ بر و پر هزینه است، بنابراین جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، رعایت یکسری نکات مراقبتی الزامی است. از جمله موارد حساسی که افراد باید به آن توجه کنند رابطه جنسی بعد از کاشت مو است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465