صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست
لیزر CO2 فرکشنال برای رفع جای زخم، سوختگی و بخیه

یکی از قدرتمندترین تکنیک های ترمیم اسکار و جای زخم، لیزر Co2 فرکشنال است.

درمان تعریق بیش از حد زیر بغل با بوتاکس

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن از طریق مسدود کردن انتقال دهنده ها صورت می گیرد.

انواع و علائم بیماریهای قارچی پوست،آیا قارچ پوستی خطرناک است؟

قارچ پوست نوعی بیماری عفونتی پوست می باشد که بسیار مسری است و به سرعت با تماس فرد دیگری منتقل می شود. عفونت قارچی می‌ تواند هر فردی را درگیر کند

رفع تیرگی و پف زیر چشم با کربوکسی

روش‌ های زیادی برای درمان تیرگی و پف دور چشم وجود دارد. یکی از این روش ها کربوکسی تراپی است.

درمان جوش صورت با لیزر

مؤثرترین و ساده ترین راه برای درمان جوش، روش غیر تهاجمی لیزر جوش صورت با استفاده از لیزر های جوانسازی و درمانی است.

تفاوت تبخال و زگیل چیست؟

بیماری های مقاربتی (STD) از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می شوند. دو مورد از عفونت های مقاربتی جنسی، تبخال تناسلی و زگیل تناسلی است.

اسکلروتراپی چیست؟درمان واریس با اسکلروتراپی

اسکلروتراپی ضایعات عروقی واریس یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ های عنکبوتی استفاده می شود

هایفوتراپی روشی غیرجراحی برای از بین بردن غبغب

تجمع چربی و افتادگی پوست در زیر چانه که با نام غبغب شناخته می شود یکی از این شرایط است که نه تنها با افزایش سن بیشتر می شود که گاه در افراد جوان نیز ب

منگوله ی پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

منگوله پوستی یا زائده گوشتی رشد زائده غیر سرطانی و بدون درد در پوست می باشد. این زائده ساقه ظریف و کوچکی به نام پدانکل دارد که آن

تیکسل درمان چروک و خطوط پوست

داشتن پوستی شاداب و جوان برای هر فردی حائز اهمیت است و از مهم ترین ویژگی های زیبایی و شاخصه زیبایی شناختی به شمار می رود. تیکسل روش درمانی جدیدی برای

پانچ صورت چیست؟دوره نقاهت پانچ صورت

گاهی ایجاد جوش های متعدد در صورت یا بدن می تواند اثرات و علاماتی از خود بر جای گذارد که حتی پس از مدت ها نیز بدن توان درمان و ترمیم آنها را نداشته باش

بررسی انواع جوش و روش های درمان جوش ها

جوش صورت از شایعترین مشکلات پوستی است که عوامل مختلفی ممکن است یک فرد را مستعد آن کند. به طور کلی کسانی که پوست چرب تری دارند بیشتر جوش می زنند

راه های سفید و روشن شدن پوست صورت و بدن

یکی از شایع‌ترین شاخصه ها برای زیبایی در اکثر فرهنگ ها، روشن بودن رنگ پوست است. پوست روشن می تواند در زیبایی اثر به سزایی داشته باشد.

ترک بدن یا استرچ مارک چیست و چگونه درمان میشود؟

ترک های سطحی روی پوست یا استریا که گاه استرچ مارک نیز نامیده می شوند، خطوطی رنگی هستند که تقریباً در هر نقطه‌ای از پوست ممکن است به وجود بیایند.

لک ملاسما چیست؟

لکه های ملاسما معمولاً قرینه است و در دو طرف پیشانی، سر بینی، گونه ها و چانه دیده می شود. پزشکان به راحتی با معاینه ملاسما و هیپرپیگمانتاسیون را تشخیص

گرانولوما پوستی چیست علائمی دارد؟

گرانولوم، توموری است که از جوانه های گوشتی ایجاد شود. گرانولوم نوعی بیماری پوستی است که اغلب شامل ضایعاتی برآمده به رنگ پوست و یا قرمز رنگ می باشد

بهترین روشهای درمان گوشت اضافه

کلوئیدها هنگامی ایجاد می شوند که بعد از اتمام فرایند بهبود پوست، بافت زخم همچنان تشکیل می شود. این نوع ضایعات پوستی می توانند بسیار وسیع‌تر از زخم اصل

علت ایجاد کک و مک روی دست

کک و مک عموماً در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید روی پوست افرادی ایجاد می شود که از نظر ژنتیک و ارثی مستعد ابتلا به این عارضه پوستی هستن

روشهای درمان اسکار سالک

بیماری سالک از طریق انگلی به نام لیمونشیاز ایجاد می شود. این انگل در داخل بدن پشه خاکی ماده زندگی می کنند. حشره مذکور بیشتر در محیط های مرطوب و در ماه

شپش سر را چگونه از بین ببریم؟

هر فردی به دلیل استفاده از وسایل آلوده یا تماس با افراد دارای شپش سر می تواند دچار این مشکل شود؛ اما بروز آن در کودکان ۳ تا ۱۴ سال شایع‌ تر است .

بهترین روش برداشتن خال صورت

خال ها ممکن است به صورت مادرزادی ، تماس با نور خورشید، بارداری ایجاد شده باشد متدی که پزشک برای برداشتن خال انتخاب می کند با توجه به نوع آن متفاوت اس

سابسیژن روشی مؤثر برای درمان جای جوش عمیق

سابسیژن جای جوش، شکستن الیافی است که اسکار را به سمت پایین می کشند. همچنین با عمل فیزیکی خراشیدن زیر درم باعث تحریک تشکیل کلاژن پوستی جدید می شود.

علت به وجود آمدن دانه های قرمز روی پوست

علل مختلفی موجب ایجاد دانه ی پوستی می شوند به همین دلیل درمان های گسترده‌ ای برای آن وجود دارد. در ادامه به علل و درمان دانه های قرمز پوستی می پردازیم

درمان تعریق کف دست با بوتاکس

اگر عرق کف دست زیاد شود و قابل کنترل نباشد، فرد به هیپروهیدروز مبتلا شده است. تزریق بوتاکس درمان جدید برای افرادی است که به تعریق کف دست مبتلا شده ان

بیماری کراتوز سبورئیک چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

کراتوز سبورئیک معمولاً لکه های پوستی به رنگ برنزه قهوه ای، سیاه یا قهوه ای روشن هستند. این لکه ها نسبتاً برآمده بوده و حالت پوسته پوسته دارند.

اگر شما هم تبخال میزنید این مطلب را بخوانید

ویروس هرپس سیمپلکس عامل بیماری تبخال است.تبخال‌ ها فقط روی لب‌ ها ظاهر نمی شوند. ممکن است در داخل دهان، روی صورت و یا داخل یا روی بینی بروز پیدا کنند.

روشهای رفع و درمان تیرگی زیر بغل

اگر تیرگی زیر بغل باعث احساس بدی در شما می‌ شود به عنوان اولین اقدام، به پزشک مراجعه کنید تا پس از علت‌ یابی، راهکار درمانی مناسبی ارائه دهد .

بیماری گال چیست و چگونه گسترش می یابد؟

گال یک بیماری مسری است و می تواند به راحتی از طریق تماس فیزیکی نزدیک، استفاده از لباس مشترک یا استفاده از رختخواب مشترک منتقل شود

علت قارچ ناخن دست و پا چیست و چگونه درمان میشود؟

قارچ ناخن نوعی عفونت است که از طریق ترک های ناخن یا بریدگی های پوستی به وجود می آید. این عفونت می تواند باعث تغییر رنگ ناخن یا ضخیم تر شدن آن شده و با

کرایوتراپی بهترین روش درمان زگیل

روشهای مختلفی برای درمان زگیل تناسلی موجود است که یکی از روش های قطعی جهت درمان انواع زگیل های تناسلی، درمان با روش کرایوتراپی می باشد.

همه چیز درباره لیپوم یا غده چربی زیر پوست

ممکن است افراد به دلیل دردناک بودن،لیپیوم یا توده چربی و عوارض یا سایر علائم دیگر تمایل به از بین بردن آنها داشته باشند.

فریز یا سرما درمانی چگونه انجام میشود؟

سرما درمانی یا کرایوتراپی به روشی درمانی گفته می شود که در آن بخشی از بدن بیمار یا کل بدن او در معرض سرما و کاهش دما قرار می گیرد. هدف از کرایوتراپی کاهش سوخت و ساز سلولی، افزایش بقای سلولی، کاهش التهاب، کاهش درد و اسپاسم، انقباض عروق است.

بیماری پیسی چه علائمی دارد و راه های درمان پیسی

بیماری پیسی در افراد با هر نوع پوستی تأثیر می‌ گذارد؛ اما ممکن است در افرادی که پوست تیره‌ تری دارند بیشتر دیده شود. این بیماری تهدید کننده زندگی یا مسری نیست؛ اما می‌ تواند برای شخص مبتلا استرس‌ زا باشد یا احساس بدی نسبت به خود ایجاد کند.

درمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی ال

اگرچه تغییرات سبک زندگی و دارو های موضعی تجویزی می ‌تواند بسیار کمک کند اما نور پالس شدید (IPL) به یک درمان محبوب و موثر برای کاهش قرمزی و افزایش اعتماد به نفس تبدیل شده است. اگر پوست قرمز، قهوه ای یا لکه دار به دلیل بیماری دارید، آی پی ال می تواند گزینه خوبی برای کمک و بهبود قرمزی گونه های شما باشد

بهترین و سریعترین روش های درمان رگهای بیرون زده دست

روش‌ های مناسبی برای جوانسازی دست وجود دارد که می‌ تواند در اصلاح این شرایط به شما کمک کند. در میان روش‌ های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم به ‌وسیله اسکلروتراپی، تزریق چربی و ژل بهترین روشها برای بهبود رگ های برجسته پشت دست محسوب می‌ شود.

درمان کک و مک و لک پوست با لیزر

لیزر کک و مک بهترین روش برای برداشتن یا از بین بردن کک و مک ها است چرا که لیزر مخصوص درمان کک‌ و مک کاملاً بی عارضه است. درمان با لیزر از پالس‌ های نور متمرکز و شدید برای هدف قرار دادن مناطق آسیب دیده پوست استفاده می‌ شود.

انواع خال سرطانی

ملانوم نوع خاصی از سرطان پوست است که در سلول های پوستی به نام ملانوسیت آغاز می شود. یکی از اصلی ترین موضوعات در شناسایی و پیشگیری از سرطان پوست زیر نظر گرفتن این خال های سرطانی و تشخیص تفاوت‌ آنها با خال های عادی است.

چه جوشهایی را اصلاً نباید دستکاری کرد؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ ها می شود. دستکاری جوش ها در مثلث خطر صورت عوارض دارد.در صورتی که در این منطقه جوش چرکی ایجاد شود، دستکاری کردن آن می ‎تواند عواقب جدی برای شما به دنبال داشته باشد.

درمان لکه های ماه گرفتگی مادرزادی

لکه های مادرزادی، لکه های رنگی هستند که در زیر یا روی پوست دیده می شوند و از هنگام تولد وجود داشته اند. لک های مادرزادی در اندازه و شکل های متفاوت وجود داشته و می توانند آبی، سیاه، قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای، صورتی، قرمز، بنفش و سفید باشند. در این به معرفی روش های درمان لک ماه گرفتگی پرداخته ایم.

درمان اسکار جوش با چه روشهایی انجام میشود؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه های مختلفی نظیر جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی ها می شود. با پیشرفت علم پزشکی، برای درمان اسکار جوش می توان از روش های زیادی استفاده کرد. پزشک بهترین روش را با در نظر گرفتن عوامل متعدد توصیه می کند.

درمان جوش صورت با دارو

جوش صورت در واقع شایعترین مشکل پوستی است. شروع آن به شکل جوش زیر پوستی همرنگ پوست و گاهی جوش برجسته و سرسیاه یا سرسفید می باشد. معمولاً برای درمان جوش صورت نیاز به اقدامات متعددی می باشد که یکی از این روشها مصرف دارو است.

آشنایی با انواع اگزمای پوست و راهکارهای درمانی آن

اگزما که به آن درماتیت آتوپیک نیز گفته می شود، یک بیماری پوستی رایج است که موجب التهاب، خارش و قرمزی پوست می شود.اگزما به بدن آسیب نمی رساند و مسری نمی باشد؛ اما بهتر است که پس از مشاهده اولیه برای درمان آن اقدامات لازم انجام شود.

کلوئید پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

کلوئید یا گوشت اضافه نوعی جای زخم برجسته به‌شمار می‌ رود که بعد از بهبود جراحت روی پوست نمایان می‌ شود. کلوئیدها هنگامی ایجاد می‌ شوند که بعد از اتمام فرایند بهبود پوست، بافت زخم همچنان تشکیل می‌ شود. این نوع ضایعات پوستی می‌ توانند بسیار وسیع‌تر از زخم اصلی باشند.

درمان لکه های قهوه ای جای جوش

جوش زمانی ایجاد می‌ شود که پوست دچار التهاب شده باشد. برای اینکه پوست بهبود یابد و از این التهاب خلاص شود، باید سلول های پوستی جدید جایگزین سلول های ناحیه آسیب دیده شوند. اگر سلولهایی که برای ترمیم به سطح پوست آمده اند، حاوی رنگدانه یا ملانین باشند با تجمع در نقطه ملتهب، ایجاد لک میکنند.

روشهای درمان اسکارهای پوستی کدامند؟

جراحت‌های ایجاد شده بر روی پوست افراد (جای زخم، بخیه و سوختگی) با یکدیگر متفاوت هستند و در اصطلاح به این جراحت‌ها اسکار گفته می‌شود. در بسیاری از مواقع ممکن است افراد به خاطر آسیب‌های دوران کودکی دچار جراحت‌هایی بر روی پوست خود شوند که بر اعتماد به نفس آن‌ها برای تمام عمر تأثیر منفی داشته باشد

کاربرد لیزر کیوسوئیچ برای درمان لکه های پوستی و کک و مک

لیزر کیوسوئیچ یک لیزر کاملاً پیشرفته و تخصصی می‌باشد. لیزر Q-switch دارای طول موج های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر می‌باشد. این طول موج جهت بهبود مؤثر انواع لک‌های صورت و بدن مانند کک و مک، ماه‌گرفتگی، خال‌های مادرزادی و همچنین پاک کردن تاتوی صورت و بدن به کار می‌رود

لک بارداری یا ملاسما چیست و چگونه درمان میشود؟

دلیل اصلی لک صورت (ملاسما) ناشناخته است. اگرچه، به نظر می‌رسد ملاسما زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های تولیدکننده رنگدانه (ملانوسیت) توسط هورمون‌های جنسی زنانه، استروژن و پروژسترون تحریک شده تا هنگامی که در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید قرار گرفته‌اند، ملامین بیشتری تولید کنند

روشهای درمان منافذ باز پوست

باز شدن بیش از حد منافذ پوست حالتی شبیه پوست پرتقال را ایجاد می‌کند که اغلب بر روی بینی و گونه ها دیده می‌شود. برای درمان این مشکل پوستی که هیچ خطری برای سلامتی ندارد؛ روشهای لیزری و غیر لیزری متعددی وجود دارد که درا ین مطلب به آنها اشاره شده است

درباره پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ Q-switch بیشتر بدانید

بهترین لیزر برای پاک کردن خال کوبی و تاتو، دستگاه‌هایی است که مجهز به قابلیت Q-switched هستند و به لیزر کیوسوئیچ شناخته شده است. این لیزر یک پالس قدرتمندی را ساطع کرده و به غشای میانی پوست نفوذ میکند

برداشتن خال چگونه انجام میشود؟

اصلی ترین روشهای برداشتن خال شامل سوزاندن خال، برداشتن خال با لیزر و جراحی خال میشوند

لک صورت چیست و چگونه درمان میشود؟

لك هاي صورت به دلايل مختلفي ايجاد ميگردد و مهمترين آن در اثر تماس طولاني مدت يا حتي كوتاه مدت نور خورشيد در نواحي گونه ها، پيشاني، تيغه بيني و لبهاي فوقاني ايجاد ميشود. البته اسكار جوشها (آكنه ها) نيز ميتواند باعث ايجاد آن شود