دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم؟

بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم؟

یکی از مهمترین نکات پس از کاشت مو، نحوه خوابیدن و استراحت بعد از این عمل است. به همین دلیل در این مقاله به جزئیات این موضوع می پردازیم و نکاتی را درباره نحوه خوابیدن در دوران نقاهت بعد از کاشت مو ذکر می‌نماییم.

کاشت مو به روشهای مختلف در کلینیک بهین اصفهان با بالاترین تراکم و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نحوه صحیح خوابیدن و استراحت کردن پس از کاشت مو، یکی از موارد تعیین کننده موفقیت این عمل است که با کمی دقت و توجه، در صورتی که همه اصول و نکات کاشت مو درست رعایت شده باشد؛ می‌تواند تضمین کننده کاشت مویی موفق در نظر گرفته شود. در اولین ساعات و روزهای کاشت مو، فولیکول‌ها بسیار حساس، آسیب پذیر و ناپایدارند.

به همین دلیل نیاز به مراقبت از آنها در این روزها بسیار زیاد است. روش خوابیدن بعد از کاشت مو از جمله‌ نکات مراقبتی است که باید رعایت کنید. با وجود اینکه هرکسی ممکن است عادت متفاوتی در حین خواب داشته باشد و رعایت نکات مراقبتی حین خواب را دشوار بداند؛ اما لازم است بدانید این دوره موقتی بوده و برای رویش موفق موها لازم است.

طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو | کلینیک تخصصی کاشت مو بهین در اصفهان

نحوه صحیح خوابیدن پس از کاشت مو

در هفته های اول بعد از کاشت مو به دلیل شکننده بودن گرافت ها تماس پیوندها با بالش و سطوح مختلف، خطر از بین رفتن گرافت ها را به همراه دارد. به همین دلیل عدم رعایت دستورالعمل ها می تواند بر نتایج کاشت مو تاثیر منفی بگذارد و موفقیت درمان را به خطر بیندازد. سعی کنید در هنگام خواب پس از کاشت مو از حرکات اضافی بپرهیزید و حتی الامکان از برخورد بالش و رختخواب با گرافت ها خودداری کنید.پس از کاشت مو سر نباید به شکلی قرار گیرد که موهای کاشته شده تحت فشار باشند.

هنگام خواب دقت شود زاویه سر و گردن به درستی تنظیم و رعایت گردد تا میزان خون رسانی به فولیکول‌ها در حین خواب متعادل باشد. در غیر این صورت فولیکول‌های کاشت شده که ضعیف و شکننده می‌باشند؛ به سادگی از دست می‌روند. همچنین شما می توانید بعد از کاشت مو هنگام خواب و استراحت از یک بالش اضافه استفاده کنید. این کار باعث می شود سر نسبت به بدن در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد و علاوه بر محافظت از پیوندها، تورم بعد از پیوند مو نیز کاهش یابد.

مورد دیگری که پس از کاشت مو در ارتباط با خوابیدن باید رعایت شود؛ بهداشت و رعایت پاکیزگی هر چیزی می‌باشد که با محل پیوند مو قرار است برخوردی جزئی داشته باشد. بالش و رخت خواب خود را بسیار پاکیزه نگه دارید و به این دلیل که ممکن است در محل کاشت مو در روزهای نخست ترشح وجود داشته باشد؛ توصیه می‌کنیم یک حوله یا ملحفه تمیز و شسته را روی بالش خود بکشید.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

پس از کاشت مو چه موقع می توانم به حالت عادی بخوابم؟

ما به شما توصیه می کنیم هفته اول بعد از جراحی سر را بلندتر از شبهای دیگر قرار دهید. بعد از گذشت ۷ تا ۱۰ روز که تورم کاهش پیدا کرد، می توانید صاف دراز بکشید. اما بهتر است تا روز دهم استفاه از بالشتک گردنی را ادامه دهید تا پیوندها در موقعیت جدید خود تثبیت شوند و خطر آسیب به آن ها به حداقل برسد. بعد از ثابت شدن گرافت ها، دقت داشته باشید هرگز خودسرانه پوزیشن توصیه شده برای خواب را پس از کاشت مو تغییر ندهید و حتما برای تغییر حالت خواب خود با پزشک مشورت نمایید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا زدن ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو ضروری است؟

ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد

پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟

نحوه و زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

قرص سیلدنافیل بعد از کاشت مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :بابک صولتی [ 1402-06-18 ]
آقای دکتر نوع بالش برای استراحت بعد از پیوند مو مهم است

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا کاشت مو دائمی است؟آیا کاشت مو دائمی است؟

مدت ماندگاری کاشت مو از مهم‌ ترین دلایل قانع‌ کننده افراد کاندید برای کاشت مو است. نتیجه نهایی کاشت مو دائمی است و کاشت مو در دسته بندی روش‌ های ماندگار قرار می‌ گیرد. اگر بخواهید به دائمی بودن کاشت مو استناد کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که شرایطی بدنی در هر انسان با دیگر متفاوت است. ... ادامه مطلب

بهترین و سریعترین روش های درمان رگهای بیرون زده دستبهترین و سریعترین روش های درمان رگهای بیرون زده دست

روش‌ های مناسبی برای جوانسازی دست وجود دارد که می‌ تواند در اصلاح این شرایط به شما کمک کند. در میان روش‌ های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم به ‌وسیله اسکلروتراپی، تزریق چربی و ژل بهترین روشها برای بهبود رگ های برجسته پشت دست محسوب می‌ شود. ... ادامه مطلب

چگونگی مصرف و نحوه عملکرد ضد آفتابچگونگی مصرف و نحوه عملکرد ضد آفتاب

یکی از عوامل مخرب پوست، تابش مستقیم نور خورشید روی پوست می باشد.کرم ضد آفتاب در اصل سدی است که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. در این بخش به معرفی فواید ضد آفتاب برای پوست پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیقتزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیق

تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465