دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / معایب کاشت مو به روش FIT

معایب کاشت مو به روش FIT

روش کاشت مو FUT( Follicular Isolation Technique) روشی استاندارد برای برداشت موها با حداقل میزان خطر و بسیار کم‌تهاجمی است. در حدی که از آن به عنوان کاشت موی بدون جراحی نام برده می‌شود. البته تمامی روش‌های کاشت مو نوعی عمل جراحی هستند. اما در روش FIT و سایر روش‌های برپایه‌ی آن، به دلیل این که زخم‌ها بسیار کوچک‌اند (در حد ۱ میلی‌متر)، خونریزی در حد قطره‌ای بوده و نیازی به بخیه نیست، به همین دلیل به آن‌ها روش‌های غیرجراحی می‌گویند.

این روش دوره ی بهبودی بسیاری کوتاهی دارد و چون بیشترین مقدار مو را می‌توان در یک جلسه برداشت و در محل طاسی سر بیمار کاشت ، اغلب نتایج بسیار خوبی از این روش بدست می آید.
همه متقاضیان کاشت مو به صورت مجزا در جلسات مشاوره ی پزشکی تحت آزمایش و بررسی قرار می گیرند و روش درمانی پیشنهادی (دارویی و یا جراحی) بر اساس میزان ریزش مو تعیین می شود.
جالب است بدانید این روش در ابتدای قرن 20 ام ابداع شد و به سرعت توانست جایگزین روش های دیگر از جمله FUT بشود.

زیرا در روش نواری یا همان FUT برداشتن یک نوار از پوست سر باعث خونریزی و ماندن جای زخم در پست سر می شد و معضلات زیبایی خاصی را به وجود می آورد. اما در روش FIT تنها فولیکول های مو منتقل میشوند و به همین دلیل برداشت و کاشت آنها بدون درد وخونریزی و بخیه انجام میگیرد.

کاشت مو به روش FUT یکی از تکنیک های با سابقه کاشت مو است که در اصفهان توسط دکتر محسن سلیمانی و در کلینیک بهین با نتایج بسیار درخشان قابل انجام می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراحل کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT ابتدا لازم است مراجعه کننده موهای سر خود را به طور کامل کوتاه کند و سپس پزشک ناحیه خاصی از پشت سر برای انتقال مو و خط رویش در ناحیه بی مو را متناسب با فرم و حالت صورت فرد علامتگذاری کند و عمل کاشت مو طبیعی را که با بی حس کردن سر شخص بیمار به وسیله ی تزریق لیدوکائین و در اتاق عمل آغاز می شود انجام دهد.

معایب کاشت مو به روش FIT

آیا در کاشت مو به روش FUT از مو های بدن هم میتوان استفاده کرد؟

بله امکان استفاده از مو های بدن مثل مو های سینه یا ریش بر خلاف روش FUT وجود دارد اما چون معمولا رشد مو های این نواحی کند تر از موهای سر است ، معمولا استفاده از آنها نتایج جالبی را در بر نخواهد داشت.

معایب کاشت مو به روش FIT

چون درگرافت های FIT چربی محافظ کمی در اطراف ریشه موها وجود دارد این گرافت ها بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند. و ممکن است جداسازی فولیکول از بافت‌های اطراف به خوبی صورت نگیرد و فولیکول به طول کامل استخراج نشود. به این خطا برداشت ناقص می‌گویند. بنابراین دستکاری آنها هم در مرحله برداشت و هم در زمان کاشت باید با احتیاط انجام شود تا فشار اضافی به ریشه مو وارد نشود. به همین جهت نتیجه عمل خیلی به مهارت پزشک بستگی دارد.

کاشتن گرافت های FIT به خاطر نداشتن چربی و جدا بودن ریشه ها از یکدیگر مشکل تر از گرفت های FUT است.همچنین این گرافت ها به علت نداشتن چربی محافظ خیلی زود خشک می شوند که باید مراقب این مساله هم بود. برای انجام FIT کل موهای سر باید از ته تراشیده شود. (بلندی موها حداکثر یک یا دو میلیمتر باشد)در روش FIT پانچ های بسیار تیز استفاده می شود. در بیمارانی که ریشه موهایشان خمیده و کج و معوج است احتمال آسیب دیدگی فولیکول ها زیاد است .به همین جهت تنها ۶۰% از بیماران کاندید مناسبی برای روش FIT هستند.

نیاز به تکرار و ادامه درمان جلسات کاشت مو به فواصل ۶ ماهه حتی تا چهار بار جهت تکمیل پوشش ناحیه طاس یا پر پشت تر کردن ناحیه
در صورت بی تجربه بودن پزشک، ممکن است نتیجه کاشت مو به صورت غیر طبیعی شود.
به دلیل زمان‌بر بودن، در روش FIT تعداد محدودی گرافت را می‌توان در یک جلسه استخراج کرد.

اينستاگرام دکتر سليماني

کاشتن مو به روش FITبرای چه کسانی مناسب است ؟

کسانی که به علت هایی چون کشیدن مو به هنگام سفت بستن موها، اختلال بیمارگونه مو کنی (اختلال تریکوتیلامانیا) ، سوختگی یا بخیه ی جراحی و یا ریزش و طاسی با الگوی مردانه یا زنانه تراکم کم و طاسی را درپوست سرشان تجربه میکنند ، کاندیدای مناسبی برای این روش کاشت می باشند.

چه کسانی نمیتوانند از کاشت مو به روش FIT استفاده کنند ؟

کسانی که دارای موهای بسیار نازکی با بانک ضعیف هستند، کسانی که ریزش مو هایشان پراکنده و در نواحی مختلف سر اتفاق می افتد ، افرادی که مبتلا به بیماری های عفونی مانند HIV یا هپاتیت هستند ، افراد مبتلا به بیماری های پوستی و مشکلات مربوط به انعقاد خون از این روش برای کاشت مو نمیتوانند استفاده کنند .

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پس از روش کاشت موی FIT چه مراقبتهایی نیاز است؟

مراحل کاشت مو به روش DHI

کاشت مو چقدر طول می کشد؟

روش کاشت مو در محل اسکار



نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین زمانی [ 1402-06-18 ]
با سلام و احترام سوالی که از حضورتون دارم اینکه ۴۰ روز از کاشت موهام میگذره و امروز سرم به چهار چوب در خورد و ورم کرد اما خراشیده نشد، آیا امکان اینکه در این قسمت رویش انجام نشه هست یا نه با تشکر از شما.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟

ریزش مو یا آلوپسی، یک اتفاق بسیار رایج در بین مردان، زنان و کودکان است که همه ساله افراد زیادی را در سطح جهان درگیر می‌کند. یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. ... ادامه مطلب

پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوستپی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست

پی آر پی PRP یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی است که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند ... ادامه مطلب

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک عبارت است از روشی جدید که در آن از قابلیت تبدیل شدن سلولهای بنیادی یا استم سل ها ی موجود در خون انسان استفاده میشود. ... ادامه مطلب

ماندگاری کاشت مو چقدر است؟ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

میزان ماندگاری کاشت مو از اصلی‌ ترین دغدغه های افرادی است که برای ترمیم و کاشت مو اقدام می‌ کنند . اگر چه کاشت مو یک روش ایمن و ماندگار است و روش‌ های مختلف کاشت مو موجب ایجاد تراکم پایدار می‌ شوند ، اما ماندگاری کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465