دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟

بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟

آلوپسی آندروژنتیک (Androgenetic alopecia (AGA) ) رایج ترین شکل کم مویی و طاسی در مردان و زنان و یک بیماری وابسته به هورمون‌های مردانه یا آندروژن است. به طور متوسط ، یک فرد تقریباً 100000 تا 150،000 مو با تراکم حدود 2 hairs/mm2 دارد و هنگامی که تراکم مو به میزان 50% کاهش یابد ، آلوپسی قابل شناسایی است. در سن 40 سالگی ، نیمی از جمعیت مردان سفید پوست تا حدی تحت تأثیر این نوع از ریزش مو قرار می‌گیرند و ریزش مو در زنان در سنین 20 سالگی تحت تأثیر این الگوی ریزش مو قرار دارد. در مردان ، ریزش مو از الگوی وراثتی پیروی می‌کند. این الگو به دلیل حساسیت های مختلف فولیکول‌های مو به دی هیدروتستوسترون می‌باشد.

5 - آلفا ردوکتاز، تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می‌کند. دی هیدروتستوسترون باعث ضعیف شدن فولیکول مو و شروع ریزش مو می‌شود. برای درمان این نوع ریزش مو تنها راه کار کاشت مو است که در ادامه به کاشت مو پرداخته می‌شود.

کاشت مو به روشهای مختلف در کلینیک دکتر سلیمانی در اصفهان با بالاترین تراکم و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاشت مو طبیعی چیست؟

کاشت مو در 25 سال گذشته پیشرفت چشمگیری در حوزه جراحی زیبایی داشته که باعث رضایت بیماران شده است. تکنیک ابتدایی میکرو‌گرافت و روش های استاندارد پیوند فولیکولار که جز دسته جدیدترین و به روزترین روشها هستند که باعث احساس رضایت و خرسندی و ظاهری دلپذیر و طبیعی در متقاضیان کاشت مو شده است.

روش های کاشت موی طبیعی

بهترین روش کاشت مو

در دنیای کنونی با توجه به نوع تغذیه و استرس های روزمره، ریزش مو و طاسی از سنین کم شروع شده است و باتوجه به اینکه گرایش بسمت داشتن ظاهری زیباست و همچنین کمبود زمان بیماران برای استفاده از محلول‌های موضعی برای رسیدن به بهترین نتیجه، روش کاشت مو از کم ضرر ترین و بهترین روش‌ها برای درمان و بهبود طاسی و رسیدن به نتیجه مطلوب و ظاهری زیبا در مدت زمان کم می‌باشد.
در حال حاضر به عنوان استاندارد منحصربفرد در جراحی ترمیم مو (کاشت مو) دو نوع روش اصلی وجود دارد که در بهترین کلینیک‌های زیبایی توسط پزشکان مجرب انجام می‌شود این دو روش عبارتند از:

پیوند واحد فولیکولی (follicular unit transplant) برای اولین بار توسط برنشتاین و همکاران به حوزه جراحی و زیبایی ارائه شد.

کاشت مو طبیعی به روشFUT

در FUT ، یک نوار پوست از قسمت پشتی پوست سر با جراحی برداشته می‌شود. این ناحیه اهدا کننده برای تهیه در زیر میکروسکوپ به صورت تکه های کوچک یا پیوند ارسال می‌شود که هر کدام حاوی 1-10 تار مو است.
پیوندها با استفاده از پنس به ناحیه طاس کاشته می‌شوند. بعد از عمل ، ناحیه اهدا کننده بخیه زده می شود. معمولاً بیمار به 10 روز تا زمان برداشتن بخیه ها و 20-30 روز در مرحله بهبودی نیاز دارد.
استخراج واحد فولیکولی (Follicular Unit Extraction)

کاشت مو به روش FUE

FUE این روش از بخش‌های کوچکی از پوست با 1-4 تار مو با هم استفاده می کند که به عنوان واحدهای فولیکولی شناخته می‌شوند. این مواد از ناحیه اهدا کننده در قسمت پشتی پوست سر استخراج می شوند ، سپس در زیر میکروسکوپ به قسمت های کوچکتر تقسیم می‌شوند و در نهایت توسط پانچ به ناحیه طاس کاشته می‌شوند. ناحیه اهدا کننده بعد از اتمام عمل لکه هایی گرد کرده است. معمولاً بیمار به 10-15 روز در مرحله بهبودی نیاز دارد. این دو روش از این نظر مشابه هستند که هر دو نتیجه کاملاً طبیعی دارند. روند کاشت یکسان است: هر پیوند فولیکولی به صورت تخصصی یکی یکی در نواحی گیرنده یا نازک قرار می‌گیرد.

تفاوت اصلی بین FUE و FUT نحوه استخراج فولیکول های مو از پشت سر شما است (همچنین به عنوان ناحیه اهدا کننده نیز شناخته می‌شود). با این وجود ، تفاوت های دیگری نیز بین این دو روش وجود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری برای بهترین روش در نظر بگیرید.

تفاوت کاشت مو به روشهایFUT و FUE

تفاوت اصلی بین روشهای FUT و FUE در روش برداشت موهای اهدا کننده است. در طی فرآیند FUT ، متخصص یک نوار سالم از پوست مو را از اهدا کننده ، معمولاً از پشت سر آنها جدا می کند. سپس این نوار به گرافت های کوچک واحدهای فولیکولی منفرد از یک تا چهار تار تقسیم می شود. با این وجود FUE از آخرین فناوری برای استخراج واحدهای فولیکولی جداگانه از پوست سر استفاده می کند. این فرایند با استفاده از دستگاه پانچ 8/0 میلی متر تا 1 میلی متر انجام می شود.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

انتخاب بین روش FUE و FUT به شما و پزشک پیوند مو بستگی دارد. پزشک بر اساس طبقه بندی ریزش مو ، اندازه نازک شدن ناحیه و کیفیت و کمیت موی اهدا کننده موجود ، در تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد.
باتوجه به اینکه این دو روش مدت زمان استراحت بیمار در منزل کوتاه می‌باشد و بیمار پس از مدت کوتاهی به جریان معمول زندگی ادامه می‌دهد بسیار مورد توجه مشتاقان زیبایی و کاشت مو قرار گرفته است.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟

کاشت مو به روشهای FIT و FUT

مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو

کاشت مو چه عوارضی دارد؟

تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :شهرام دلیلی [ 1402-06-18 ]
فعالیت های سنگین مثل باشگاه تا چه مدت بعد از کاشت مو مجاز نیست؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت تبخال و زگیل چیست؟تفاوت تبخال و زگیل چیست؟

بیماری های مقاربتی (STD) از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می شوند. دو مورد از عفونت های مقاربتی جنسی، تبخال تناسلی و زگیل تناسلی است. ... ادامه مطلب

از چه روشهایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود؟از چه روشهایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود؟

افرادی که دچار ریزش مو می‌ شوند و ناحیه وسیعی از مو های خود را از دست می‌ دهند، همیشه به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل به وجود آمده می‌ باشند. یکی از بهترین راه‌ های درمان ریزش مو، انجام عمل کاشت مو می‌ باشد. ... ادامه مطلب

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

هایفو یا امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا یکی از جدیدترین تکنولوژی های پزشکی است که جایگزین مؤثر و بدون عوارض جانبی برای جراحی لیفتینگ صورت است. ... ادامه مطلب

اسکلروتراپی چیست؟درمان واریس با اسکلروتراپیاسکلروتراپی چیست؟درمان واریس با اسکلروتراپی

اسکلروتراپی ضایعات عروقی واریس یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ های عنکبوتی استفاده می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465