دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسی

کاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسی

آلوپسی ، اصطلاح ریزش موی عمومی ، شامل کاهش موهای قابل مشاهده است. انواع مختلفی از آلوپسی وجود دارد. شایعترین شکل آلوپسی قابل جراحی است. تقریبا یک فرد تقریباً 100000 تا 150000 مو با تراکم حدود 2 تار در هر میلیمتر پوست سر دارد و هنگامی که تراکم مو تقریبا پنجاه درصد کاهش یابد ، کم پشتی (طاسی) قابل تشخیص و محسوس است که برای آنها اثرات روانی اجتماعی قابل توجهی دارد.

کاشت مو به روش FUT یکی از تکنیک های با سابقه کاشت مو است که در اصفهان توسط دکتر محسن سلیمانی و در کلینیک بهین با نتایج بسیار درخشان قابل انجام می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پیوند مو

امروزه پیوند مو، درمان اصلی ریزش موي سر(طاسی) می‌باشد، که با پیشرفت‌هاي این روش وتشابه بیشترموهاي کاشته شده باحالت طبیعی استقبال از آن را روز به روز بیشتر می‌کند. در روش هاي جدیدتر براي حالت طبیعی‌تر موهاي کاشته شده فولیکول‌ها به صورت تک تک یا در دسته هاي کوچکتر کاشته می‌شود. کاشت مو روشی دردناک نیست ، زیرا ناحیه تحت عمل تحت بی حسی موضعی است که باعث مسدود شدن اعصاب مسئول ایجاد احساس در ناحیه پوست سر می‌شود.

به لطف بی حسی موضعی و داروهای مسکن بعد از عمل، کاشت مو دردناک نیست. در حالی که هیچ جراحی نمی‌تواند کاملاً بدون درد باشد و برخی از ناراحتی های کوتاه مدت و احتمالاً موقتی امکان پذیر است، کاشت مو به طور معمول برای اکثر مبتلایان به ریزش مو یک تجربه دلپذیر و آسان است.

درمان آلوپسی با کاشت مو

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

چندین روش مختلف برای برداشت فولیکول های مو وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. صرف نظر از روش برداشت ، استخراج مناسب فولیکول مو برای اطمینان از زنده ماندن موهای کاشته شده و جلوگیری از تراشه ، بریدن ساقه مو از پیاز مو در درجه اول قرار دارد. فولیکول های مو با زاویه کمی نسبت به سطح پوست رشد می‌کنند ، بنابراین بافت پیوند شده باید با زاویه مربوطه برداشته شود. وقتی نوبت به تکنیک های مدرن کاشت مو می‌رسد ، روش استخراج فولیکول های مو در طی مراحل کاشت مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT) توسط برنشتاین و همکاران به جامعه پزشکی و زیبایی به عنوان استاندارد بینظیری در جراحی ترمیم مو در نظر گرفته شده است، به اولین روش محبوب کاشت مو تبدیل شد. اقدامات اولیه FUT در دهه 1980 موفقیت های مختلفی داشت. FUT ، همچنین با نام FUSS (Follicular Unit Strip Surgery) ، سنتی و متداول ترین روش کاشت مو است. در روش FUT ، نواری از پوست دارای مو از ناحیه اهدا کننده پوست سر ، معمولاً پشت سر یا کنار پوست سر برداشته می شود واحدهای فولیکولی حاوی غدد سباسه (غدد چربی)، اعصاب، ماهیچه کوچک و تعدادی موهای خوب ازجمله موهای ضخیم هستند.

به همین دلیل FUT به عنوان جراحی نواری نیز شناخته می‌شود. توسط تیم جراحی یک نوار پوست از قسمت پشتی پوست سر با جراحی برداشته می‌شود این واحدهای فولیکولی از قسمت اکسیپیتال و پوست سر گیجگاهی (نواحی حساس به آندروژن) سپس واحدها به صورت جداگانه در سایت گیرنده قرار می‌گیرند. این ناحیه اهدا کننده در زیر میکروسکوپ‌های دقیق و حساس به صورت تکه های کوچک یا پیوند ارسال می‌شود که هر کدام حاوی 1-10 تار مو است. . این پیوندها تا زمانی که پیوند شوند ، در محلول ذخیره سازی بافت سرد قرار می‌گیرند.

پیوندها توسط جراح با استفاده از میکرو تیغه های بسیار کوچک یا سوزن های ظریف در ناحیه طاسی کاشته می‌‌شوند. بعد از عمل، ناحیه اهدا کننده بخیه زده می‌شود. معمولاً بیمار به 10 روز تا زمان برداشتن بخیه ها و 20-30 روز در مرحله بهبودی نیاز دارد. اشکال اصلی در این روش این است که جای زخمی در ناحیه اهدا کننده باقی مانده است به دنبال آن بخیه گذاری انجام شد. نقطه ضعف قابل توجه برداشت تک نوار زخم اهدا کننده خطی بود. اگر بیمار دوست داشته باشد موهای خود را کوتاه بپوشد ، قابل مشاهده است.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

میزان طولانی مدت پیوند موی اهدا کننده تحت تأثیر شل بودن (یا شلی) پوست سر و تعداد موهای موجود در هر سانتی متر مربع پوست سر دهنده خواهد بود. ناحیه اهدا کننده بخیه زده شده و معمولاً سپس توسط موهای اطراف پوشانده می شود. بعد از 10 تا 14 روز بخیه ها برداشته می شوند و ناحیه اهدا کننده بهبود می یابد و یک زخم خطی ایجاد می کند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نگهداری از فولیکول های کاشته شده پس از پیوند مو

آیا کاشت مو دائمی است؟

کاشت مو در افراد سالمند و نتایج نهایی آن

کاشت مو در کلینیک های تخصصی چگونه است؟

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت



نظرات کاربران درباره این مطلب :پیمان [ 1402-06-18 ]
سلام آقای دکتر آیا می توانم بعد از کاشت مو از سشوار استفاده کنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دوره نقاهت کاشت ریشدوره نقاهت کاشت ریش

ریش یکی از مسائلی است که آقایان به آن اهمیت زیادی می‌ دهند اما گاهی به دلایل بسیاری رشد نمی‌ کند یا بر اثر مشکلات ژنتیکی و هورمونی، اصلاً به مرحله رشد نمی‌ رسد.کاشت ریش یکی از روش های کاشت مو است که جهت درمان کسانی که دچار ریزش ریش شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژلزاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

زاویه سازی فک با استفاده از روش‌ هایی مانند تزریق ژل از بهترین راهکارها برای بهبود انحنای سطحی یا فرم دهی صورت است. این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌ های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی ‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌ تر و خوش ‌فرم ایجاد می‌ شود. ... ادامه مطلب

مراحل کاشت مو به روش DHIمراحل کاشت مو به روش DHI

امروزه افراد در سنین مختلف دچار ریزش مو می‌ شوند که این مشکل بسیار برایشان عذاب‌آور است و به دنبال راه‌هایی برای حل این مشکل و رشد دوباره مو های خود هستند. کاشت مو دارای روش‌ های گوناگونی است که یکی از بهترین و جدید ترین آن روش DHI است. ... ادامه مطلب

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

کاشت ابروی طبیعی برای بازیابی موهای ضعیف بر روی ابرو انجام می شود روش های متعددی دارد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465