دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / برخی از روشهای درمانی ریزش مو

برخی از روشهای درمانی ریزش مو

آلوپسی آندروژنتیک نوعی ریزش مو در زنان و مردان است. در مردان ، این وضعیت به عنوان طاسی الگوی مردانه نیز شناخته می‌شود. مو با الگویی کاملاً مشخص از بالای هر دو معبد از بین می رود. با گذشت زمان ، خط مو عقب می رود و یک شکل مشخص (M) را تشکیل می دهد. موها در قسمت تاج (نزدیک بالای سر) نیز نازک می شوند و اغلب تا طاسی جزئی یا کامل پیش می روند.

آلوپسی آندروژنتیک در مردان با چندین بیماری پزشکی دیگر از جمله بیماری عروق کرونر قلب و بزرگ شدن پروستات همراه است. علاوه بر این ، سرطان پروستات ، اختلالات مقاومت به انسولین (مانند دیابت و چاقی) و فشار خون بالا (فشار خون بالا) به آلوپسی آندروژنتیک مرتبط بوده اند.

کاشت مو به روشهای مختلف در کلینیک بهین اصفهان با بالاترین تراکم و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

طاسی مردانه

طاسی مردانه ، که به آن آلوپسی آندروژنیک نیز می گویند ، رایج ترین نوع ریزش مو در مردان است. طبق کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده ، بیش از 50 درصد از کل مردان بالای 50 سال تا حدی تحت تأثیر طاسی مردان قرار می‌‌گیرند.

آلوپسی آندروژنتیک در مردان

چه عواملی باعث طاسی الگوی مردانه می شود؟

یکی از دلایل طاسی مردانه ژنتیک یا داشتن سابقه خانوادگی طاسی است. ژن های مختلفی در این امر دخیل هستند که تفاوت در سن شروع ، پیشرفت ، الگوی و شدت ریزش را در اعضای خانواده به حساب می‌آورند. تحقیقات نشان داده است که طاسی الگوی مردانه با هورمون های جنسی مردانه به نام آندروژن در ارتباط است. آندروژن ها عملکردهای زیادی دارند ، از جمله تنظیم رشد مو. هر موی سر شما چرخه رشد دارد. با طاسی مردانه ، این چرخه رشد شروع به ضعیف شدن می‌کند و فولیکول مو کوچک می‌شود و رشته های کوتاه و ریز مو تولید می شود. در نهایت ، چرخه رشد برای هر مو به پایان می رسد و هیچ موی جدیدی به جای آن رشد نمی‌کند.

علل طاسی

طاسی مردانه معمولاً هیچ عارضه ای ندارد. با این حال ، گاهی اوقات طاسی دلایل جدی تری مانند سرطان های خاص ، داروها ، بیماری های تیروئید و استروئیدهای آنابولیک دارد. اگر ریزش مو پس از مصرف داروهای جدید یا هنگامی که با شکایت های دیگر سلامتی همراه است ، به پزشک مراجعه کنید.

پزشکان از الگوی ریزش مو برای تشخیص طاسی الگوی مردانه استفاده می کنند. آنها ممکن است سابقه پزشکی و معاینه را انجام دهند تا برخی از شرایط سلامتی را به عنوان علت رد کنند ، مانند شرایط قارچی پوست سر یا اختلالات تغذیه ای.

معاینات طاسی

هنگامی که بثورات ، قرمزی ، درد ، لایه برداری از پوست سر ، شکستگی مو ، ریزش موهای کوچک ، یا الگوی غیرمعمول ریزش مو همراه ریزش باشد ، ممکن است شرایط سلامتی دلیل طاسی باشد. بیوپسی پوست و آزمایش خون نیز ممکن است برای تشخیص اختلالات ناشی از ریزش مو لازم باشد.

تکنیک هایی برای درمان طاسی

ماینوکسیدیل (روگاین)

ماینوکسیدیل (روگاین) یک داروی موضعی است که روی پوست سر استفاده می شود. ماینوکسیدیل ریزش مو را برای برخی از مردان کاهش می‌دهد و فولیکول های مو را برای رشد موهای جدید تحریک می‌کند. ماینوکسیدیل چهار ماه تا یک سال طول می‌کشد تا نتایج قابل مشاهده ای ایجاد کند. با قطع مصرف دارو ، ریزش مو اغلب دوباره اتفاق می‌افتد.
عوارض جانبی احتمالی مرتبط با ماینوکسیدیل شامل خشکی ، تحریک ، سوزش و پوسته پوسته شدن پوست سر است. در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی جدی باید فوراً به پزشک مراجعه کنید:

فیناستراید

فیناستراید یک داروی خوراکی است که باعث ریزش مو در بعضی از مردان می شود. این ماده با جلوگیری از تولید هورمون مردانه مسئول ریزش مو عمل می کند. موفقیت فیناستراید نسبت به ماینوکسیدیل بیشتر است. با قطع مصرف فیناستراید ، ریزش مو برمی‌گردد.

قبل از اینکه نتیجه بگیرید ، باید فیناستراید را به مدت سه ماه تا یک سال مصرف کنید. اگر بعد از یک سال رشد مو رخ ندهد ، پزشک احتمالاً توصیه می‌کند که مصرف دارو را قطع کنید. عوارض جانبی فیناستراید شامل موارد زیر است:

اگرچه نادر است ، فیناستراید می تواند باعث سرطان پستان شود. شما باید هرگونه درد یا توده پستانی را بلافاصله توسط پزشک ارزیابی کنید. فیناستراید ممکن است آزمایشات آنتی ژن اختصاصی پروستات PSA را که برای غربالگری سرطان پروستات استفاده می شود ، تحت تأثیر قرار دهد. این دارو سطح PSA را کاهش می دهد ، که باعث قرائت کمتر از حد معمول می شود. هرگونه افزایش سطح PSA هنگام مصرف فیناستراید باید از نظر سرطان پروستات ارزیابی شود.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

کاشت مو

کاشت مو بهترین روش درمانی برای ریزش مو است. کاشت مو با برداشتن مو از نواحی پوست سر که دارای رشد مو فعال است و کاشت آنها به مناطق کم پشت یا طاسی پوست شما کار می کند. از مزایای کاشت مو این است که طبیعی تر به نظر می رسد و دائمی است.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل نمایید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی

علت اصلی ریزش مو در جلوی سر

کربوکسی تراپی مو روش موثر درمان ریزش

از چه روشهایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود؟

ریزش سکه ای ریش آقایان به چه علت است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :دوستی [ 1402-06-27 ]
آقای دکتر من چند مدت ماینوکسیدل برای ریزش جلوی موهام استفاده کردم بعد چند مدت خیلی خوب جواب داد ولی دوباره به ریزش افتاده چکار باید بکنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو در افراد دیابتی مانند افراد سالم نیست. چالش‌ ها و مشکلات زیادی وجود دارد که باید درنظر گرفته شود تا عمل کاشت مو قابل انجام باشد. چالش مهم اول، کنترل قند خون و سطح انسولین در بدن فرد می‌ باشد. مشکل دوم نیز پایین بودن سرعت بهبود زخم و طولانی بودن دوره بهبود در پوست سر است. ... ادامه مطلب

آیا برای کاشت مو جایگزین وجود دارد؟آیا برای کاشت مو جایگزین وجود دارد؟

در برخی از افراد که به دلایل متعدد مانند عدم برخورداری از بانک موی مناسب، پر ریسک بودن عمل کاشت مو برای آنها، نگرانی از عوارض پس از کاشت مو و غیره نمیتوان از مزایای روش کاشت یا پیونو مو بهره برد؛ شاید با روشهای دیگری مانند مزوتراپی، لیزر تراپی و پی آر پی بتوان به بهبود موها و رشد مجدد آنها پرداخت ... ادامه مطلب

پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟

کاشت مو معمولاً برای درمان ریزش مو با الگوی طاسی مردانه استفاده می‌ شود. پس از کاشت مو حداقل 3 الی 5 روز در خانه بمانید و استراحت کنید، سپس به انجام فعالیت‌ های روزانه خود بازگردید. ... ادامه مطلب

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

کاشت مو به روش FIT یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو در ایران است. روشی کم‌تهاجمی و مؤثر که می‌تواند بدون دردسر به شما سری پر از مو هدیه بده و تنها درمان دائمی و قطعی ریزش مو است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465