دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ریش و سبیل / انواع روش کاشت ریش و سبیل

انواع روش کاشت ریش و سبیل

ریش در حالت معمول فقط بر صورت مردان پس از سن بلوغ رشد می‌کند. افزایش ترشح هورمون تستسترون در دوره بلوغ، بخشی از این هورمون به نام دی هیدروتستسترون موجب تحریک فولیکول‌های موی صورت شده و رویش ریش آغاز می‌شود. در دنیای کنونی داشتن ریش و سیبیل و آرایش آن بسیار مورد توجه مردان است و بیشتر به‌خاطر داشتن تیپ و قیافه‌ای بهتر است. مدل ریش می‌تواند با انواع لباس پوشیدن هماهنگ شود. مدل ریش تغییرات شگفت‌انگیزی در ظاهر آقایان ایجاد می‌کند.

ریش و ریش گذاشتن یکی از بخش‌های مهم تیپ آقایان است که هیچ‌وقت هم از دنیای آرایش و فشن مردان حذف نخواهد شد. با کاشت ریش و سبیل اغلب مردان می‌توانند ریش و سبیل پرپشت و زیبا داشته باشند.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ریش و قومیت‌های مختلف

تراکم فولیکولی در افراد و همچنین قومیت ها به طور گسترده ای متفاوت است. ریش پرپشت متعلق به آسیای غربی و جنوبی است، در حالی که آسیای شرقی و جنوب شرقی دارای پراکنده ترین ریش‌ها هستند.

علل کمبود مو در ریش و سبیل مردان

در ادامه به برخی از علل فقدان یا کاهش موهای صورت مردان یا همان ریش و سبیل می‌پردازیم.

  1. اسکارهای ناشی از ضربه ، سوختگی یا جراحی
  2. آلوپسی کششی
  3. طاسی مادرزادی
  4. آلوپسی آره آتا
  5. بیماری ها
  6. ژنتیک
  7. هورمون تستوسترون
  8. سبک زندگی

اگر به هر یک از دلایل فوق، افراد با کاهش ریش و سبیل رو به رو شوند؛ بهترین راه کار برای رفع آن، کاشت است.

کاشت ریش و سیبیل

پیوند یا کاشت ریش و سبیل برای بازسازی و ترمیم موهای صورت مردان انجام می‌شود. روش کاشت موی FUE بسته به درخواست بیمار انجام می‌شود. در کاشت ریش و سبیل، موهای اهدا کننده به طور معمول از ناحیه پس سری برداشته می‌شوند. روند برداشت مو مشابه موهای سر است البته بستگی به میزان مطابقت ویژگی‌های مو با موهای صورت دارد، گاهی اوقات موهای پشت سر هماهنگی بیشتری دارد و گاهی هم موهای طرفین سر مناسب کاشت روی پوست صورت است. پس از پیوند، موها دائمی خواهند بود و به طور معمول درست مانند موهای صورت با بافت مشابه و سایر ویژگی‌ها رشد می‌کنند. علاوه بر این، موهای پیوند شده را می‌توانید مثل موهای طبیعی صورت بتراشید و اصلاح کنید.

کاشت ریش و سبیل به روش FUT

این متد از کاشت ریش و سبیل، پروسه ای شبیه به یک جراحی دارد. در ابتدا پزشک پوست سر را برش خواهد داد تا فولیکول ها را به صورت یک نوار از آن جدا کند. معمولا این ناحیه برش، قسمت های پشتی سر در فاصله بین دو گوش در نظر گرفته می شود. بر خلاف مراکز دیگر کاشت مو که این مرحله را با بخیه زدن به اتمام می‌رسانند؛ در کلینیک بهین برای اینکه کمترین آثار جراحتی باقی نماند؛ از جراحی پلاستیک در این مرحله از کاشت مو استفاده می‌شود. در بین متد های کاشت ریش و سبیل، این تنها متدی است که در واقع نوعی جراحی محسوب می شود.

اينستاگرام دکتر سليماني

مراحل کاشت ریش و سیبیل FUE

در این روش از کاشت مو گرافت ها به همان روش FUE معمول، از ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شوند. ناحیه میانی موی سر به دلیل شباهت بافت به موهای ریش و سبیل ، اهدا کننده ارجح است. بیشتر ناحیه پیوند تک یا دو تار استخراج می‌شود. کاشت ممکن است در ناحیه ریش به دلیل عضله بودن و افزایش خطر خونریزی مشکل باشد. گرافت های تک مو روی خط کلی قرار می‌گیرند و می توان از گرافت‌های دو مو در مناطق دیگر برای افزایش ضخامت استفاده کرد. کاشت ریش در مقایسه با کاشت پوست سر زمان بیشتری می‌برد.

مدت زمان انجام کاشت ریش و سبیل

زمان انجام کاشت ریش و سیبیل به حجم و مقدار فولیکول‌های مورد نیاز بیمار برای کاشت بستگی دارد. اگر وسعت ریزش مو کمتر باشد مدت زمان کاشت نیز کمتر می‌باشد. البته کاشت با تکنیک بالا در یک جلسه صورت می‌گیرد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل نمایید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارند؟

کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟

مراحل کاشت سبیل و ریش

کاشت خط ریش برای چه افرادی مناسب است؟

آیا به عوارض کاشت ریش و سبیل آگاه هستید؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :هادی گنجی [ 1402-06-31 ]
ریش و سبیل های من ژنتیکی کم پشته آیا بخوام کاشت انجام بدم ژنتیک تاثیر منقی نمیزاره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان جوش صورت با لیزردرمان جوش صورت با لیزر

مؤثرترین و ساده ترین راه برای درمان جوش، روش غیر تهاجمی لیزر جوش صورت با استفاده از لیزر های جوانسازی و درمانی است. ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟

شروع بالینی طاسی در مردان و زنان به طور کلی در حدود 30 تا 40 سالگی است. سابقه خانوادگی قوی یکی از بهترین شاخص های طاسی الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک است که شایع ترین علت ریزش مو است. اعتقاد بر این است که یک ارتباط ژنتیکی اتوزومال غالب باعث این ریزش مو میشود ... ادامه مطلب

هزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافتهزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت در واقع نوع پیشرفته‌ ای از تکنیک SUT است که در آن از ابزار بسیار دقیق‌ تر و برش‌ های بسیار ریزتری هنگام کاشت، استفاده می‌ شود. نتیجه این روش، درد و ناراحتی بسیار کمتر در کنار موفقیت بسیار بالا است. ... ادامه مطلب

عوارض بوتاکس چیست؟عوارض بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس امروزه با اهداف زیبایی، جوانسازی و حتی درمانی مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465