دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است

آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است

یک روش غیرجراحی برای درمان ریزش مو و کم پشت شدن مو‌ها لیزرتراپی مو می‌باشد، این تکنولوژی پیشرفته در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افراد متقاضی بر طبق نیازشان پس از بررسی و مشاوره توسط پزشک، انجام می‌شود. اثربخشی و ایمنی لیزرتراپی طی مطالعات و تحقیقات پزشکی به اثبات رسیده است.
درکنار روش‌هایی که بعنوان کمک کننده برای جلوگیری و درمان ریزش مو معرفی می‌شوند، مانند: داروهای مهارکننده هورمون دی هیدروتستوسترون و محلول ماینوکسیدیل، لیزرتراپی یک روش موثر برای درمان ریزش مو شناخته شده و استفاده می‌شود.

درمان ریزش مو با لیزر تراپی یکی از روشهای موثری است که هم برای زنان کاربرد دارد و هم مردان. از این روش به عنوان مکمل کاشت مو نیز بهره می‌برند. شما می‌توانید برای انجام لیزر تراپی مو به کلینیک بهین اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزور نوبت با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ریزش و نازک شدن مو

وراثت و ژنتیک، الگوی طاسی مردانه، رژیم غذایی نامناسب، مصرف دارو (شیمی درمانی)، یائسگی، استرس مداوم منجر به کم پشت شدن و ریزش مو می‌شود.

لیزر تراپی مو چیست؟

لیزرتراپی مو

چرخه‌ی مو شامل سه مرحله‌ی رشد (فاز آناژن)، استراحت (تلوژن) و ریزش (کاتاژن) است. زمانی که مو در مرحله استراحت است، ریزش و کم پشت شدن موها اتفاق می‌افتد.
اشعه‌ی لیزر در بافت‌های عمقی پوست سر وارد شده و جریان خون در پوست سر و همچنین متابولیسم سلولی برای سنتز پروتئین را تحریک می‌کند. پرتوهای لیزر به ناحیه‌ی مزو درم پوست برخورد می‌کنند، در این ناحیه فولیکول‌های مو، فوتون‌ها را دریافت می‌کنند.

بالابردن گردش خون در پوست سر و تحریک متابولیسم موهایی که در مراحل کاتاژن یا تلوژن هستند، از جمله کارهایی است که لیزر انجام می‌دهد، این فرآیند باعث ورود فولیکول‌های مو به فاز آناژن می‌شود.

مزایای لیزرتراپی موها

لیزر درمانی مو برای مردان و زنانی که از درمان های کمکی ریزش مو استفاده شده است (مانند درمان‌های موضعی و محصولات کنترل‌کننده ریزش مو) بسیار موثر بوده و نتیجه مطلوبی داشته است.
عوارض جانبی حاد در این روش دیده نشده است.

بهترین کاندید برای لیزرتراپی مو

افرادی که درگیر ریزش مو یا کم‌پشت شدن موها هستند. بیمارانی که در مراحل اولیه‌ی ریزش مو هستند. زنانی که دچار ریزش مو و کم پشت شدن موها شده‌اند از بهترین کاندیدا برای درمان توسط لیزر می‌باشند.
لیزر کم توان (Low level laser therapy (LLLT)) یا لیزرتراپی سرد لیزر درمانی کم توان یا لیزرتراپی سرد یک لیزر درمانی مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا است. پزشکان، دندانپزشکان، فیزیوتراپیست ها و سایر متخصصان پزشکی به روش های مختلفی از لیزرتراپی سرد، جهت بازسازی سلول ها استفاده می‌کنند.

لیزرتراپی سرد که به آن لیزر درمانی با نور قرمز نامیده می‌شود. در لیزرتراپی فوتون‌های نور به صورت متمرکز بر سطح پوست سر را تحت تاثیر قرار داده و ریزش مو را درمان می‌کند. این روش بیشتر برای مبتلایان به آلوپسی آندروژنیک استفاده می‌شود. این لیزر برای افرادی که ریزش موی کم تا متوسط دارند، موثر است. البته میزان نتیجه هر کسی با دیگری متفاوت است. فوتون ها در طول موج بین 800 تا 860 نانومتر در پوست سر فرد تابش می‌شود. نور قرمز تکثیر مجدد سلول های مو در پوست سر و فولیکول های مو را تحریک میکند.

لیزرتراپی سرد سرعت و کیفیت ترمیم بافت را افزایش می‌دهد و برای ترمیم زخم و کاهنده التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیزرهای با قدرت بالا می توانند به بافت ها آسیب برسانند در حالیکه لیزرهای کم توان باعث تحریک قدرت ترمیم بافت ها و تحریک سلول ها به عملکرد مجدد می شوند.

آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است؟

لیزر درمانی برای مو یک روش غیر جراحی معرفی شده و میزان قدرت لیزر کم است. برای اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیزر مورد استفاده در این روش، لیزر کم توان یا لیزر سرد (LLLT) است که دارای تمامی استاندارهای بین المللی ایمنی است.

اينستاگرام دکتر سليماني

لیزرتراپی و جراحی کاشت مو

استفاده از لیزر سرد، زخم را التیام می‌دهد و روند مراقبت‌های پس از کاشت مو را بهبود می‌دهد و دوران نقاهت بعد از کاشت مو کاهش می‌یابد.

مراقبت های بعد از لیزر درمانی مو

رعایت تمامی اصول و نکاتی که پزشک متخصص مطرح میکند و مصرف داروها و پمادهایی که توسط متخصص تجویز می‌شود، الزامی است.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

فواید لیزر تراپی پس از کاشت مو و درمان ریزش مو

کاربرد و مزایای مزوتراپی مو

ریزش مو سکه ای چگونه است و چه علتی دارد؟

لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟

ریزش سکه ای ریش آقایان به چه علت است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :حنانه زاهدی [ 1402-06-31 ]
سلام دکتر من بعد زایمان به شدت ریزش مو گرفتم به خاطر شرایط روحی هم به شدت افسرده و خشمگین هستم می خواستم ببینم برای ریزش موهام چیکار کنم قبلا شامپو بیو ریچ میزدم الانم می تونم بزنم هیچی مو ندارم دیگه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آزمایشات لازم قبل از انجام عمل کاشت ابرو چه هستندآزمایشات لازم قبل از انجام عمل کاشت ابرو چه هستند

پیش از انجام کاشت ابرو باید آزمایشات پزشکی لازم را انجام دهید و انجام آزمایش قبل از کاشت ابرو اهمیت زیادی دارد. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

تزریق بوتاکس یکی از موثرترین روشهای جوانسازی پوست است که با رفع چین و چروک ها و خطوط پوست، چهره ای جوانتر و زیبا تر را به شما هدیه میدهد ... ادامه مطلب

اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشتاصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت

اصلاح طراحی خط رویش مو در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز باید در اولویت قرار بگیرد و ظاهر خوبی را به بیمار بدهد. از این رو اصلاح و ترمیم خط رویش مو اهمیت بسیار بالایی دارد. ... ادامه مطلب

مراحل قبل و بعد از کاشت مو در کلینیک دکتر سلیمانیمراحل قبل و بعد از کاشت مو در کلینیک دکتر سلیمانی

کاشت مو تکنیک جراحی است که در آن از نواحی دارای بانک موی قوی، گرافت ها را به نواحی از پوست انتقال می دهد که موی آنها در حال ریزش است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465