دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / توصیه های بعد از کاشت موی طبیعی که باید انجام داد

توصیه های بعد از کاشت موی طبیعی که باید انجام داد

زنان و مردان ژن ریزش مو را از هر دو والد به ارث می برند. مردان معمولاً تحت تأثیر وراثت قرار می گیرند زیرا هورمون تستوسترون ، عامل ژنتیکی را که باعث از بین رفتن فولیکول های مو می شود ، فعال می کند. در حال حاضر هیچ روش شناخته شده ای برای جلوگیری از این نوع ریزش مو وجود ندارد.

ما در کلینیک بهین اصفهان، یک روش درمانی ترکیبی برای کاشت مو ارائه می‌دهیم که جنبه های FUE برداشتن واحد فولیکولار و FUT پیوند واحد فولیکولار را با هم جمع می‌کند. در این روش بهترین نتایج از هر دو متد کاشت مو ارائه می‌گردد تا اگر ریزش مو در مرحله پیشرفته قرار دارد ، نتیجه بهتری بگیرید. ترکیبی از دو روش پیوند برای دستیابی به موهای دارای چگالی بالا در سریعترین زمان ممکن، استفاده می‌شود زیرا امکان حداکثر تعداد استخراج پیوند را فراهم می‌کند. شماره تماس کلینیک: 36290689 - 031

عوامل موثر در ریزش مو

در افراد مختلف، سن شروع میزان و میزان ریزش مو متفاوت است. بیماری شدید، سو تغذیه یا کمبود ویتامین می تواند این روند را تسریع کند. پوشیدن کلاه ، شامپوی بیش از حد ، کمبود جریان خون یا مسدود شدن منافذ پوست از جمله دلایل ریزش مو نیست.

توصیه های بعد از کاشت موی طبیعی

کاشت مو واحد فولیکولار FIT

کاشت مو به کمک ابزار دقیقی انجام شده است که فولیکول های مو از پشت سر به نواحی طاس بالای سر پیوند زده میشود. این فرایند برای یک عمر موثر است زیرا فولیکول های مو از پشت سر از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند. کاشت مو به قدری طبیعی است که حتی آرایشگر نیز نمیتواند متوجه پیوند مو شما شود. در یک جلسه بین 1500 تا 3000 پیوند در یک روز جراحی به صورت سرپایی برداشته میشود. به بیماران بیهوشی موضعی در ناحیه اهدا کننده و گیرنده تزریق می شود.

اکثر بیماران در صورت انجام پیوند ، درد و ناراحتی در حین جراحی احساس نمی کنند. به طور معمول، بعد از جراحی، بیماران مقداری احساس درد، بی حسی و اندکی احساس ناراحتی می کنند. بیشتر بیماران از کمترین میزان ناراحتی ناشی از پیوند بهره میبرند. در حال حاضر میزان پیوندی که در نهایت به آن نیاز خواهید داشت به میزان ریزش مو، میزان پر بودن موهایتان و آینده بستگی دارد.

مزایای کاشت مو به روش FIT

به طور معمول پس از جراحی بین چهار تا شش ماه طول می کشد تا فولیکول های موی پیوند شده شروع به رشد موهای جدید کنند. موهای کاشته شده در ابتدا بسیار نازک رشد می کنند و با گذشت زمان به تدریج ضخیم و پر می شوند. پس از یک سال، موهای کاشته شده بیمار کاملا بالغ شده و رشد خود را برای یک عمر ادامه خواهد داد. از آنجا که فولیکول های مویی که به نواحی طاس پیوند می شوند از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند ، رشد آنها برای یک عمر ادامه خواهد داشت و خط رویش مو، طبیعی است.

مراقبتهای بعد از کاشت مو در منزل

بعد از کاشت مو چه بخوریم؟

بعد از کاشت مو ، شما باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل سبزیجات ، روغن های طبیعی و مغزها باشد. به اندازه کافی ویتامین B ، منیزیم و کلسیم دریافت کنید. رژیم شما نباید فاقد ارزش غذایی باشد. مصرف غذا را با این ویتامین ها افزایش دهید تا رشد مو را تسریع کنید.

مصرف الکل، سیگار و غذاهای آماده: از خوردن فست فود و الکل خودداری کنید. توجه داشته باشید که استعمال سیگار بر رشد مو تأثیر منفی می گذارد. از خوردن غذای پرادویه قبل و بعد این روش خودداری کنید ، زیرا ممکن است توانایی بهبودی پوست سر را مختل کند.

نحوه پوشاندن سر بعد از کاشت مو

پوشاندن موهای تازه کاشته شده توسط کلاه برای چندین روز توصیه نمی شود چون امکان دارد به فولیکولها آسیب برسد.
از آرایش و سایر مواد آرایشی پس از عمل تا مدتی خودداری کنید.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

آیا نوشیدن قهوه پس از کاشت مو بی خطر است؟

نوشیدن قهوه پس از کاشت مو بی خطر نیست. این می تواند فشار خون را افزایش دهد و در نتیجه باعث خونریزی شود که به اندازه کافی بهبودی را کند می کند. اگرچه، قهوه در مقادیر کم احتمالا هیچ آسیبی نمی رساند ، اما مصرف زیاد کافئین ممکن است منجر به نتایج منفی شود. در طول دوره نقاهت از مواد غذایی سالم در سبد غذایی خود استفاده کنید.

نحوه خوبیدن پس از کاشت مو به چه صورت است؟

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از این جراحی است و رعایت نکات مربوط به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که بهتر است روز پس از جراحی کاشت مو را به استراحت کامل اختصاص دهید، لازم است تمام نکات مربوط به نحوه خوابیدن را رعایت کنید. طبیعی است که پوست سر پس از عمل کاشت مو بسیار حساس می‌شود و صاف خوابیدن به پشت ممکن است در سر تورم به وجود آورد. با این حال بهتر است با استفاده از بالش، زاویه سر خود را در هنگام خواب به صورت ۳۰ درجه قرار دهید و به پشت بخوابید. به عقیده اکثر پزشکان حالت طاق‌باز، به صورتی که شکم و سینه رو به سقف باشد، بهترین حالت خوابیدن در این مرحله است. اما اگر این روش برایتان سخت است به پهلوی راست یا چپ بخوابید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

پس از کاشت مو به روش FUT چه مراقبتهایی لازم است؟

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو طبیعی چیست؟

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی



نظرات کاربران درباره این مطلب :دانادل [ 1402-07-06 ]
بهترین پزشک کاشت مو در اصفهان به نظر من دکتر محسن سلیمانی هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره ساختار مو بیشتر بدانیددرباره ساختار مو بیشتر بدانید

مو بخشی از پوست است و در قسمت بیرونی قرار دارد. ضخامت و رنگ هر مو در هرکس متفاوت است. به طور متوسط بدن هر انسان دارای 5 میلیون تار مو است که حدود 150 تا 200 هزار تار مو در روی سر انسان قرار دارد. باید به این نکته توجه کرد که مو دارای دو بخش مرده و زنده می‌باشد. ... ادامه مطلب

اسکلروتراپی چیست؟درمان واریس با اسکلروتراپیاسکلروتراپی چیست؟درمان واریس با اسکلروتراپی

اسکلروتراپی ضایعات عروقی واریس یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ های عنکبوتی استفاده می شود ... ادامه مطلب

آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو در افراد دیابتی مانند افراد سالم نیست. چالش‌ ها و مشکلات زیادی وجود دارد که باید درنظر گرفته شود تا عمل کاشت مو قابل انجام باشد. چالش مهم اول، کنترل قند خون و سطح انسولین در بدن فرد می‌ باشد. مشکل دوم نیز پایین بودن سرعت بهبود زخم و طولانی بودن دوره بهبود در پوست سر است. ... ادامه مطلب

آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟

کاشت مو عملی حساس، زمان‌ بر و پر هزینه است، بنابراین جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، رعایت یکسری نکات مراقبتی الزامی است. از جمله موارد حساسی که افراد باید به آن توجه کنند رابطه جنسی بعد از کاشت مو است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465