دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است؟

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است؟

موهای زائد زیر بغل و دیده شدن آنها برای تعداد زیادی از زنان بسیار خجالت ‌آور است و خلاص شدن از شر موهای زائد می‌‌تواند به یک نبرد دائمی تبدیل شود. لیزر موهای زائد زیر بغل یک روش بسیار محبوب برای تعداد زیادی از زمانی که قصد دارند از مشکلات مربوط به شیو کردن موهای زائد یا درد حاصل از موم انداختن خلاص شوند یک گزینه بسیار محبوب تلقی می‌شود. لیزر موهای زائد زیر بغل با مزایای بسیار زیادی همراه است اما این روش برخی از عوارض جانبی همراه است که برخی از آنها عبارتند از درد، ریسک تغییر رنگ پوست و هزینه حاصل از درمان.

دستگاه لیزر موهای زائد با ارسال امواج نور به ریشه موها یا فولیکول‌ها کار خود را انجام می‌دهد. پرتوهای نور لیزر موهای زائد را از بین می‌‌برند و از رشد آنها در آینده جلوگیری می‌‌کنند. دستگاه‌های مختلف لیزر برای این کار وجود دارد و شما باید به تحقیق و بررسی و مشاوره با پزشک بپردازید تا از مناسب بودن دستگاه لیزر متناسب با شرایط پوست و مو و رنگ موها و ضخامت آنها آشنا شوید. معمولا شما به چند جلسه درمان نیاز دارد تا موهای زائد به صورت دائمی از بین برود و پس از اتمام دوره درمان نیز به سال یک یا دو بار مراجعه به پزشک برای حفظ نتایج به دست آمده نیاز خواهید داشت تا از رشد موهای زائد جلوگیری شود.

لیزر موهای زائد با دستگاه الکس نابلکس، که یکی از بهترین و تخصصی ترین دستگاه های لیزر است؛ در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

آیا لیزر موهای زائد در زیر بغل امن و بی خطر است؟

امروزه با رواج یافتن و شایع شدن استفاده از لیزر موهای زائد برای رفع موهای زائد و گسترش در آن در دنیا کاربران و افراد زیادی آن را به عنوان بهترین روش رفع موهای زائد در دنیا می شناسند. اما برای عده ای از افرادی که قصد انجام لیزر مو زائد زیر بغل را دارند این سوال وجود دارد که آیا لیزر موهای زائد برای بدن مضر است؟ اغلب این این دسته از سوالات به دلیل استفاده از لیزر و اشعه برای رفع موهای زائد به وجود می آید.
و برخی از افراد تصور می کنند به علت استفاده از اشعه و یا پرتو برای از بین بردن فولیکول ها و موها، اشعه ها باعث بروز بیماری ها و حساسیت ها در پوست شخص می شود و برای سلامتی عوارض جانبی دارد. همچنین بعضی افراد معتقدند لیزر موها عامل سرطان است که این نظریه نیز به دلایل مختلف اثبات نشده و قابل استناد نیست.

اما این گونه نیست و ” مزیت لیزر موهای زائد ” سال ها است که توسط بسیاری از سازمان های درمان و بهداشت معتبر در دنیا و همچنین پزشکان مطرح دنیا تایید شده هستند؛ و توسط بسیاری از کلینیک ها و مراکز درمانی در سراسر دنیا استفاده می شود و مشکلات و خطرات جدی برای بیمار ندارد. لیزر موهای زائد زیربغل تنها فولیکول ها و موها زائد ناحیه مورد نظر را هدف قرار می دهد و آن ها را از بین می برد تا دوباره مویی در آن ناحیه رویش نکند. لیزر موهای زائد در صورتی که به درستی انجام شود هیچ گونه عارضه مهم و مشکلاتی برای پوست به وجود نمی آورد و یک اقدام زیبایی امن و بی خطر در دنیا محسوب می شود.
هر روزه میلیون ها زن و مرد در دنیا از لیزر موهای زائد استفاده می کنند و محبوبیت زیاد این روش مسلما به علت مزیت های بالای آن است.

لیزر موهای زائد

مزیت ها و تاثیرات مثبت لیزر بر زیر بغل

لیزر موهای زائد دارای چندین مزیت و فایده متعدد است که قطعا به دلیل این مزایا می باشد که روز به روز به تعداد کاربران لیزر افزوده می شود و افراد زیادی استفاده ازلیزر موهای زائد زیر بغل را نسبت به سایر روش ها ترجیح می دهند.
1. از مهم ترین و محبوب ترین مزیت های لیزر موهای زائد زیر بغل، دائمی بودن و ماندگاری بسیار بالای آن می باشد. با لیزر موهای زیر بغل فولیکول های مو از بین نمی رود و دیگر مویی در آن ناحیه رشد نمی کند و شخص برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص می شود. درواقع دیگر نیازی نیست هر بار به موبرها، اپیلاسیون و موم یا ژیلت دسترسی داشته باشید تا بتوانید موهای زائد را از بین ببرید، اگرچه برای رسیدن به این هدف باید چند جلسه لیزر را در برنامه مرتب و دقیق دنبال کنید.

2. اگر لیزر موهای زائد در زیر بغل با روش و تکنیک صحیحی انجام شود هیچ گونه خون ریزی و سوختگی در ناحیه هدف ایجاد نمی شود. برای این منظور باید به مراقبت های قبل و بعد از لیزر توجه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

3. لیزر موهای زائد هیچ گونه جای زخم، اسکار یا گودی و حفره در پوست شخص باقی نمی گذارد و پوست شخص را صاف و یکدست می کند.

4. انجام لیزر موی زائد زیر بغل به تیغ و یا بخیه نیازی ندارد و به سادگی انجام می شود. همچنین با یک بی حسی موضعی فرد دردی احساس نخواهد کرد که البته دستگاه مدرن لیزر به سیستم خنک کننده مجهز هستند.

5. انجام لیزر موهای زائد هیچ درد و احساس ناراحتی برای شخص ندارد و به راحتی برای فرد انجام می شود. البته ممکن است احساس سوزش یا سوختگی بر اثر حرارت و اشعه لیزر را داشته باشید که طبیعی است و با تکنیک و راه حل هایی که در قسمت دیگر مقاله به طور کامل توضیح داده ایم، می توانید این مشکل را حل کنید.

6. انجام لیزر موی زیر بغل فرایند طولانی ندارد و حداکثر در چهار یا پنج جلسه به اتمام می رسد. تعداد جلسات و فاصله بین هر جلسات برای هر فرد متمایز می باشد که به رنگدانه های پوستی و رنگ و ضخامت موها بستگی دارد.

7. مزیت دیگر لیزر موهای زائد زیر بغل این است که از لحاظ اقتصادی و زمان بسیار به صرفه تر از سایر روش ها می باشد و شخص یک بار برای همیشه از شر موهای زائد رهایی می یابد. و نیازی ندارد هربار درد اپیلاسیون را تحمل کند یا وقت زیادی برای شیو کردن موهایش از دست بدهد.

8. لیزر موهای زائد زیر بغل مورد تایید سازمان های بهداشت و درمان در دنیا می باشد و کاملا امن و مطمئن محسوب می شود. در واقع عوارض خطرناک یا دوره نقاهت طولانی مدت ندارد.

9. از دیگر مزیت های لیزر این است که همیشه زیر بغل تمیز است و از هر گونه عفونت جلوگیری می کند، همچنین به علت اینکه زیر بغل با ترشح عرق فرد محلی برای رشد قارچ و عرق سوز شدن بدن می باشد پس باید هر روز این محل را تمیز کند.

مراقبت‌های پیش و پس از لیزر موهای زائد زیر بغل

وقتی تصمیم به استفاده از لیزر می‌گیرید، توصیه می‌شود که چند ماه از برداشتن موها به وسیله موچین، بند انداختن و اپیلاسیون خودداری کنید. بعضی از دستورالعمل‌های مراقبتی به این شرح هستند:
بعد از هر جلسه لیزر درمانی به مدت 1 هفته از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. پیش از ورود به فضاهای باز، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هر 2 تا 3 ساعت یک بار آن را تجدید نمایید.
تا پایان جلسات لیزر درمانی، موها را با موچین یا بند برندارید. نظارت بر رشد موها برای جلسه بعدی لیزر درمانی مسئله‌ای حائز اهمیت است چون برداشتن موهایی که بعد از جلسه لیزر دوباره رشد می‌کنند ممکن است محرکی برای تقویت ریشه مو و از بین رفتن تاثیر لیزر بر آن باشد.
از رفتن به حمام آب داغ یا سونا بعد از جلسه لیزر، خصوصاً در 24 ساعت اولیه اجتناب کنید.
پس از جلسه لیزر درمانی از کرم‌های لایه‌بردار در موضع مربوطه استفاده کنید چون این کار از ایجاد پوسته‌ها و قرمزی روی پوست جلوگیری می‌کند. لایه‌برداری باید یک تا دو هفته بعد از لیزر درمانی ودرصورت تجویزپزشک انجام شود.
برای تسکین موضع، می‌توانید از کرم ترمیم کننده هم استفاده کنید. این کار از هر گونه کدر یا بی‌رنگ شدن پوست نیز جلوگیری می‌کند.
حداقل 3 تا 4 روز از دئودورانت، عطر یا کرم‌های سنگین روی موضوع استفاده نکنید تا از بروز خارش پوستی جلوگیری شود.
ممکن است در موضعی که تحت لیزر درمانی قرار گرفته احساس خارش کنید، اما از دست کشیدن روی پوست این ناحیه یا خارش آن اجتناب کنید چون این کار می‌تواند باعث ایجاد جای زخم در پوست شود.
.24 ساعت بعد از جلسه لیزر موهای زائد زیر بغل ورزش یا فعالیتی نکنید که منجر به تعریق زیاد شود چون این امر هم باعث خارش پوستی خواهد شد.

اينستاگرام دکتر سليماني

عملکرد لیزر موهای زائد برای رفع موهای زیر بغل چگونه است؟

علی رغم این که لیزر موهای زائد بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد، اما این روش در واقع بسیار ساده است. در این روش لیزر پالس‌هایی از انرژی نوری را به عمق پوست می‍‌فرستد، و در آن‌جا فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. هنگامی که فولیکول‌های مو نابود شوند، موها دیگر نمی‌توانند رشد کنند.
رشد مو سه مرحله یا فاز دارد فاز فعال رشد، فاز میانی، و فاز استراحت. لیزر رفع موهای زائد تنها زمانی موثر است که مو در فاز رشد باشد. هنگامی که مو در فاز میانی یا استراحت است، لیزر نمی‌تواند ریشه مو را تخریب کند.
برای اطمینان از تاثیر لیزر موهای زائد و این که موها در فاز فعال رشد قرار داشته باشند، مشتریان باید چند جلسه درمانی را در طول چند هفته انجام دهند. به این شکل زمانی برای استراحت بدن فراهم شده و تکنسین لیزر می‌تواند لیزر را در زمانی که فولیکول‌های مو در فاز رشد قرار دارند انجام دهد.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایت

مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

رفع موهای زائد با لیزر مو

چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :گلرخ اسماعیل زاده [ 1402-07-06 ]
من لیزر موهای زائد زیر بغل انجام دادم نو 4 جلسه جواب گرفتم و خیلی خوشحالم به همه دوستان پیشنهاد میدم برای تیرگی زیر بغل هم لیزر بسیار خوب جواب میده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت خط ریش برای چه افرادی مناسب است؟کاشت خط ریش برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت خط ریش در بالا بردن زیبایی چهره و اعتماد به نفس فرد تأثیر زیادی می‌گذارد. تراکم ریش در افراد مختلف متفاوت است و بنابراین امکان دارد بعضی از افراد از تراکم ریش خود ناراضی باشند. ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو دائمی است؟آیا کاشت مو دائمی است؟

مدت ماندگاری کاشت مو از مهم‌ ترین دلایل قانع‌ کننده افراد کاندید برای کاشت مو است. نتیجه نهایی کاشت مو دائمی است و کاشت مو در دسته بندی روش‌ های ماندگار قرار می‌ گیرد. اگر بخواهید به دائمی بودن کاشت مو استناد کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که شرایطی بدنی در هر انسان با دیگر متفاوت است. ... ادامه مطلب

جوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابروجوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از بهترین راهکارهایی است که کمک می‌ کند مشکل کم‌ پشتی ابرو برطرف شده و از این پس ابروهایی خوش‌ حالت و زیبا داشته باشید. کاشت ابرو باعث می‌ شود برای همیشه ابروهای پهن و پرپشت داشته باشید. همزمان با ظهور تکنیک‌ های جدید و اصلاح شده‌ تر، متقاضیان این عمل زیبایی هم بیشتر شده‌ اند ... ادامه مطلب

انواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحیانواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحی

روش های بدون جراحی بسیاری برای زاویه سازی صورت وجود دارد و انتخاب بهترین روش برای هر کسی بر عهده پزشک معالج است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465