دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / درمان خط اخم با بوتاکس چگونه است؟

درمان خط اخم با بوتاکس چگونه است؟

خط اخم به خطوط بین دو ابرو گفته می‌شود که کاملا جلب توجه می‌نمایند. اگر این خطوط شما را ناراحت کرده است می‌توانید باتزریق بوتاکس به رفع آنها بپردازید. پزشک با تزریق سم بوتولینیوم به موضع از میزان انقباضات عضلات این ناحیه می‌‌کاهد تا در نهایت خطوط و چروک اخم درمان شده و از بین بروند و صورت شما جوان تر شود. برای تزریق بوتاکس و رفع خطوط بین دو ابرو باید به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید تا با استفاده از یک روش عالی نتایج مطلوب و طبیعی را به وجود بیاورد.

تزریق بوتاکس خط اخم یکی از اقدامات رایج در کلینیک های پوست مانند کلینیک بهین در اصفهان است؛ که با کمترین عوارض و هزینه مناسب خطوط عمودی بین دو ابرو را که در اثر حرکت عضله ایجاد می‌شوند؛ درمان می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل به وجود آمدن خط اخم چیست؟

سن : با گذر زمان و بالا رفتن سن تعدادی خطوط روی پیشانی و بین ابروی زنان و مردان به وجود می‌آید. هنگامی‌ که سن بالا می‌رود پوست سفتی و انعطاف پذیری خود را از دست می‌‌دهد و نمی‌‌تواند مجدداً به شرایطی که در دوران جوانی داشته است دست پیدا کند. پس از آنکه اثرات پیری تاثیرات خود را روی پوست گذاشت می‌‌توان به کمک روش‌های مختلف به رفع این عوارض پرداخت. پیری و بالارفتن سن باعث می‌شود کلاژن پوست کاهش پیدا کند و پوست نتواند از خود در برابر فاکتورهای خارجی مراقبت نماید. کلاژن و وظایف متعددی را در بدن انسان انجام می‌‌دهد که برخی از آنها عبارتند از ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست و جایگزین کردن سلول‌های جدید با سلول‌های قدیمی‌. با کاهش سطح تولید کلاژن و کند شدن روند ترمیم سلول‌های پوستی تعدادی خطوط و چروک روی صورت به وجود می‌آید که نشان دهنده بالا رفتن سن است.

درمان خط اخم با بوتاکس چگونه است؟

ژنتیک : ژن یکی از دلایل مهم به وجود آمدن خط بین ابرو است. ژنتیک نقش مهمی را در نوع پوست شما ایفا می‌کند به نحوی که در برخی از انواع پوست خطوط بین ابرو در سنین پایین تر به وجود می‌‌آیند حال آنکه در برخی از افراد، پوست دیرتر دچار چین و چروک خواهد شد.
انجام دادن مکرر برخی حرکات

شاید این جمله به گوش شما هم خورده باشد که اخم کردن باعث به وجود آمدن خط اخم می‌شود اما واقعیت این است که خط اخم به علت نزدیک کردن هر دو ابرو به یکدیگر به صورت مکرر بوجود می‌آید. خطوط صورت می‌‌توانند در هنگام خندیدن، لبخند زدن یا حتی چشمک زدن ایجاد شوند. شرایط صورت هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد و به همین دلیل خطوط و چروک روی صورت همه افراد شبیه یکدیگر نیست.

قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب : همه ما به خوبی می‌‌دانیم که نور آفتاب باعث آسیب رساندن به پوست می‌شود اما آیا می‌دانستید که نور آفتاب در به وجود آمدن خط اخم نقش دارد؟ پرتوهای خطرناک فرابنفش خورشید باعث تخریب کلاژن و الاستین می‌شوند که این دو پروتئین حیاتی در حفظ شادابی و طراوت پوست نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از بین رفتن این دو پروتئین باعث می‌شود خط اخم با سرعت بیشتری به وجود بیاید.

استرس : استرس به هیچ عنوان برای بدن خوب نیست و حتی سلامت پوست را نیز به خطر می‌‌اندازد. استرس باعث می‌شود شما به طور مداوم صورت خود را منقبض کنید و انجام دادن این حرکت تکراری در به وجود آمدن خط اخم نقش دارد. حتی اگر استرس شما خیلی زیاد نباشد می‌‌تواند باعث التهاب پوست و آسیب دیدگی آن شود.

سیگار کشیدن : سیگار کشیدن سلامت پوست را به خطر می‌‌اندازد و زمینه به وجود آمدن انواع چین و چروک از قبیل خط اخم را فراهم خواهد کرد.

چگونه بوتاکس به از بین بردن خطوط صورت کمک می‌کند؟

تزریق بوتاکس به کاهش خطوط و چروک صورت کمک می‌کند زیرا به طور موقت باعث فلج شدن عضلات خاص صورت می‌شود. در صورتی که بوتاکس را به بیرون مواد خاصی از صورت تزریق کرد از منقبض شدن عضله جلوگیری می‌کند و تا ۶ ماه چروک صورت را از بین خواهد برد. می‌‌توان به تزریق بوتاکس در نقاط مختلف صورت پرداخت تا صورت شادابی و جوانی خود را به دست بیاورد. شایع ترین نقاطی که توسط بوتاکس درمان می‌‌شوند به شرح زیر می‌باشند:

طول مدت اثر تزریق بوتاکس چقدر است؟

این مدت در افراد مختلف متفاوت است و بین ۳ الی ۶ ماه متغیر است که متوسط آن ۴ ماه است. البته باید تذکر داد که از زمان تزریق بوتاکس ، تجزیه دارو شروع می شود و بنابراین به تدریج اثر آن کاهش پیدا میکند. به این ترتیب منظور از مدت اثر بوتاکس فاصله بین زمان تزریق تا زمان ختم اثردارو است نه کاهش اثر دارو؛ یعنی در انتهای یک ماه اثر دارواز زمان شروع آن کمتر بوده و پس از ۲ ماه کمتراز اثر یک ماه پس از تزریق است.

تزریق بوتاکس در چه مواردی ممنوع است؟

اگر بیماری سابقه حساسیت مشخص به بوتاکس یا سابقه ی بیماری های عصبی عضلانی مثل میاستنی داشته باشد، همچنین در خانم های باردار، در دوران شیردهی، در حضور عفونت فعال در محل تزریق مثل وجود جوش چرکی تزریق بوتاکس توصیه نمی شود.

تزریق بوتاکس خط اخم برای چه کسانی مناسب نیست؟

چه مراقبت‌هایی پس از بوتاکس خط اخم مورد نیاز هستند؟

بوتاکس خط اخم همچون بسیاری از فرایندهای زیبایی به مراقبت‌هایی نیاز دارد تا بازده کلّی و میزان ماندگاری آن دچار کاهش نشوند و عوارض جانبی مختلف مشاهده نگردند.

از لمس کردن و ماساژ نواحی تزریق بوتاکس خودداری نمایید:

حد فاصل میان ابروها و قسمتی از پیشانی محل‌های تزریق بوتاکس در بوتاکس خط اخم محسوب می‌شوند و شما باید به مدّت ۲۴ ساعت از لمس کردن این نواحی جداً خودداری نمایید زیرا انجام این کار می‌تواند ضمن کاهش بازده کلّی این روش، عوارضی جانبی شدیدی را برای شما ایجاد نماید. بوتاکس تزریق شده به این نواحی در صورت حرکت و پخش شدن در زیر پوست می‌تواند مشکلات متعددی همچون: افتادگی پلک، فلج شدن ماهیچه‌های صورت و کاهش بینایی را به همراه داشته باشد و سلامتی شما را با خطراتی جدّی مواجه نماید. بنابراین، شما می‌توانید با پرهیز از لمس کردن و ماساژ دادن نواحی تزریق بوتاکس در بوتاکس خط اخم از وقوع چنین حوادثی جلوگیری نمایید و از زیبایی خود نهایت لذّت را ببرید.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

پس از بوتاکس خط اخم از انجام فعّالیت‌های بدنی پرهیز کنید:

فعّالیت‌های بعدی جزو مواردی هستند که شما پس از بوتاکس خط اخم باید از انجام آن‌ها حداقل به مدّت ۴۸ ساعت خودداری نمایید تا احتمال پخش شدن و حرکت بوتاکس در زیر پوست شما کاهش یابد. ورزش کردن موجب افزایش نفوذپذیری بافت‌های پوست می‌شود و جریان خون پوست را افزایش می‌دهد و می‌تواند خطرات متعددی را برای شما ایجاد کند. همچنین، ورزش کردن با افزایش متابولیسم بدن موجب کاهش میزان ماندگاری بوتاکس می‌شود و می‌تواند هزینه‌های ترمیم و جوان‌سازی پوست شما را افزایش دهد. بنابراین، شما در انجام این فرایند با محدودیّت‌هایی مواجه هستید و باید آن را جدّی بگیرید.

استحمام را به ۲۴ ساعت بعد از بوتاکس خط اخم موکول نمایید:

استحمام نیز همچون ورزش کردن موجب افزایش نفوذ پذیری بافت‌ پوست می‌شود و می‌تواند عوارض جانبی بوتاکس خط اخم را تشدید نماید و شما باید از دوش گرفتن و استحمام در ۲۴ ساعت اوّل پس از تزریق بوتاکس پرهیز نمایید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید. پس از گذشت ۲۴ ساعت قسمت عمده‌ای از بوتاکس جذب می‌شود و شما می‌توانید فعّالیت‌های روزانه‌ی خود را بدون نگرانی از سر بگیرید.

از انجام فرایند‌هایی همچون میکرونیدلینگ و مزوتراپی خودداری نمایید:

برخی از زیباجویان این تصوّر را دارند که می‌توانند پس از بوتاکس خط اخم با انجام سایر فرایندهای زیبایی بازده کلّی این تکنیک را افزایش دهند و نتایج بهتری را کسب نماید. در این رابطه لازم است به شما توضیح دهیم که شما در انجام این فرایند‌ها پس از تزریق بوتاکس با محدودیّت‌هایی مواجه هستید و نمی‌توانید از آن‌ها به منظور افزایش زیبایی خود استفاده نمایید زیرا این کار موجب کاهش ماندگاری و بازده بوتاکس خواهد شد و هزینه‌های شما برای تزریق بوتاکس را بی اثر خواهد کرد. در کل، قبل از انجام سایر فرایند‌های زیبایی پس از بوتاکس خط اخم پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

پس از بوتاکس خط اخم از مواجهه با نور خورشید پرهیز کنید:

نور خورشید یکی از عوامل آسیب رسان بهپوستمحسوب می‌شود و موجب پیری زودرس پوست و افزایش چین و چروک‌های آن می‌گردد. همچنین، مواجهه با نور خورشید می‌تواند میزان ماندگاری بوتاکس خط اخم را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد و هزینه‌های نگهداری پوست شما را افزایش بالاتر ببرد. بنابراین، شما پس از انجام این فرایند زیبایی نباید برای مدّتی بیش از ۳۰ دقیقه در مواجهه با نور خورشید قرار بگیرید و باید از کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای کاهش میزان مواجهه‌ی پوست خود با نور خورشید استفاده نمایید تا میزان بازده این تکنیک دچار کاهش نشود.

از کرم‌های لایه بردار پوست استفاده نکنید:

کرم‌های لایه بردار موجب وارد شدن آسیب‌هایی جزئی به ساختار پوست می‌شوند و می‌توانند میزان ماندگاری بوتاکس خط اخم را دچار کاهش نمایند. بنابراین، شما در استفاده از آن‌ها با محدودیت‌هایی مواجه هستید و نباید بدون دلیل مشخّص از آن‌ها استفاده نمایید. کرم‌های حاوی ویتامین‌های A و D گزینه‌ی مناسبی برای محافظت از پوست شما محسوب می‌شوند و می‌توانند سلامت پوست شما را تضمین نمایند. بنابراین، شما می‌توانید استفاده از این کرم‌ها را جایگزین کرم‌های لایه بردار پوست نمایید و از بازده فوق‌العادّه‌ی آن‌ها بهره‌مند شوید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چگونه بوتاکس اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

لیفت ابرو با نخ یا بوتاکس کدام بهتر است؟

مراقبتها و تأثیرات قابل مشاهده سه روز بعد از بوتاکس

عوارض بوتاکس چیست؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :جهانبخش [ 1402-07-14 ]
سلام خسته نباشید آیا بوتاکس خط خنده ررا هم از بین میبره چون من فشار خون دارم مشکلی بعد از تزریق پیش نخواهد امد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین نتایج کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟بهترین نتایج کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

در هر شیوه درمانی عوامل زیادی برای موفقیت یا عدم موفقیت آن وجود دارد که عمل تهاجمی کاشت مو نیز از آن مستثنا نیست. در این عمل عواملی همچون انتخاب روش مناسب درمان، داشتن یا عدم داشتن بانک مو قوی، رعایت کامل مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل نکاتی است که همه‌ در موفقیت یا عدم موفقیت عمل کاشت مو موثر است ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسیکاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسی

در روش FUT ، نواری از پوست دارای مو از ناحیه اهدا کننده پوست سر ، معمولاً پشت سر یا کنار پوست سر برداشته می شود واحدهای فولیکولی حاوی غدد سباسه (غدد چربی)، اعصاب، ماهیچه کوچک و تعدادی موهای خوب ازجمله موهای ضخیم هستند ... ادامه مطلب

علت نکروز در کاشت مو چیست؟علت نکروز در کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک جراحی زیبایی نسبتاً نوین و به سرعت در حال رشد است. با این حال کاشت مو همانند هر عمل جراحی دیگر، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. در بسیاری موارد، عوارض جانبی به خوبی مدیریت و درمان می‌ شوند؛ اما در برخی شرایط، عواقب ناگواری به همراه دارند. نکروز از جمله عوارض بسیار نادر کاشت مو است. ... ادامه مطلب

چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟

حذف موهای زائد، یکی از مواردی است که افراد برای حفظ نظافت شخصی، داشتن ظاهری آراسته تر آن را انجام می دهند. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465