دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / آر اف فرکشنال سوزنی موثرترین روش جوانسازی

آر اف فرکشنال سوزنی موثرترین روش جوانسازی

آر اف فرکشنال (microneedle fractional RF) یک روش جوانسازی پوست بسیار جدید در دنیاست که در کلینیک بهین اصفهان ارائه می شود. در این روش همانگونه که از نامش پیداست از امواج رادیویی استفاده می شود. آر اف فرکشنال جزو روش های کمتر تهاجمی و کاملا ایمن است که با حروف اختصاری MRF نیز شناخته می شود. این روش با استفاده از دستگاه مخصوص خود انجام می شود که دارای سوزن های بسیار ریزی در حد 2 میکرون است که به پوست وارد می شود.

امواج رادیو فرکانس در بین این سوزن های و در داخل پوست تبادل می شود. این تبادل امواج رادیویی در پوست، باعث ایجاد گرما در قسمت درم پوست می شود. نفوذ این امواج در لایه میانی پوست باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست شده و باعث جوانسازی و ترمیم عارضه های پوستی می شود.

جوانسازی پوست را با آر اف فرکشنال سوزنی در کلینیک تخصصی پوست و کاشت موی بهین در اصفهان تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انجام این روش در کلینیک بهین با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

آر اف فرکشنال چگونه عمل میکند؟

اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است. پوست از چند لایه تشکیل شده که سطحی‌ترین آن روپوست یا اپی درم نام دارد. در زیر اپی‌درم، لایه‌ی درم قرار گرفته که در فرآیند پیری تحلیل می‌رود و باعث پیری پوست می‌شود. آر اف دو کار برای پوست شما می‌کند:

۱. تحریک کلاژن سازی :

انرژی ناشی از امواج رادیوفرکانسی (RF) در لایه‌ی درم باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام سفت و زیبایی پوست شما است. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن‌سازی است.

آر اف فرکشنال سوزنی موثرترین روش جوانسازی

۲. فعال‌کردن فیبروپلازی :

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن، بافت‌های فیبروزی را می‌سازد. بافت‌های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می‌کنند که این رشته‌های پروتئینی کوتاه‌تر و مستحکم‌تر شوند.
بافت فیبروز وقتی ایجاد می‌شود که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد. درست مثل بافت ضخیم و زبری که روی زخم‌های سطحی پوست را می‌پوشاند. در آر اف فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب‌های انتخابی وارد می‌کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. به این ترتیب لایه‌ی درم ضخیم شده و کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد.

در عین حال که به مناطقی از پوست آسیب زده‌ایم، مناطقی هم سالم می‌مانند تا به عمل کلاژن سازی و رفع آسیب‌ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف در مرز باریکی از آسیب‌های جزئی و مفید و آسیب‌های خطرناک و سوختگی ایجاد می‌شوند. دلیل موقتی بودن این روش درمانی نیز همین است. بافت فیروزی و کلاژن‌های جدید بعد از مدتی از بین می‌روند و بافت طبیعی پوست جایگزین آن‌ها می‌شود

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

کاربردهای آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال کاربردهای درمانی و زیبایی بسیاری دارد. تاثیرات این روش درمانی را می‌توان در سه مورد خلاصه کرد:

با توجه به اثرات درمانی آر اف فرکشنال ، این روش برای رفع و درمان موارد زیر موثر خواهد بود:

مزایای آر اف فرکشنال

یکی از مزایای آراف فرکشنال این است که درمان پوست با این دستگاه، یک روش آسان، بدون درد و بدون جراحی است که موجب کاهش خطوط ظریف پوستی می شود.
نخستین مزیتی که آر اف فرکشنال نسبت به دستگاههای دیگر دارد این است که دارای دوران نقاهت و عوارض جانبی نیست. این تکنیک برای انواع پوست و با هر آسیب سطحی قابل استفاده است و محدودیت قابل توجهی ندارد و این مورد باعث شده است که دایره فعالیت خود را نسبت به روش های مشابه دو برابر کند.

آر اف میکرونیدلینگ یا همان فرکشنال زمان کوتاه تری از ما می گیرد که باعث افزایش دقت در ما می شود. استفاده از دستگاه آراف باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و بافت پوست می شود. یکی از مهم ترین مزایای آر اف فرکشنال این است که این دستگاه باعث تحریک افزایش تولید کلاژن و الاستین و همچنین بهبود جریان خون می شود.

تاثیر دستگاه RF برای لاغری چقدر است؟

دستگاه آر اف امواج رادیویی را با فرکانس بالا تولید می کند و از بافت های بدن عبور می دهد.کار این دستگاه به گونه ای است که باعث ایجاد حرارت عمقی به میزان 38 الی 44 درجه سانتیگراد
در چربی های مازاد در بدن می شود.از این دستگاه برای لاغری و درمان سلولیت موضعی ازجمله شکم، پهلو، ران، باسن، بازو، سینه و غبغب مورد استفاده قرار می گیرد.علاوه بر کاربردی که از دستگاه RF برای لاغری موضعی دارد، این دستگاه برای گرم کردن و کشیدن پوست جهت تقویت جریان خون و شکستن سلولیت و چربی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این روش می ‎تواند برای افرادی که نسبت به افتادگی غبغب، گونه و گردن خود ناراضی هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا امواج آر اف ایمن هستند؟

امواج رادیوفرکانسی یکی از انواع امواج الکترومغناطیسی هستند. این امواج در ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شوند؛ مواردی مثل وای‌فای، امواج رادیو، امواج تلویزیون و مایکروویو. فرکانس امواج رادیویی که در روش آر اف استفاده می‌شوند، بین ۳ کیلوهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز متغیر هستند ولی اکثراً از ۴۵۰ کیلوهرتز بیشتر نمی‌شوند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، امواج آر اف ۱۰۰ میلیون بار آهسته‌تر نور مرئی و بیش از یک میلیارد بار آهسته‌تر از اشعه‌ی X هستند.

تکنولوژی آر اف فرکشنال مورد تایید سازمان FDA است

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین سازمان‌های نظارتی درمانی، روش آر اف فرکشنال را به عنوان یک روش درمانی ایمن برای سفت کردن پوست و اصلاح انحنای سطحی بدن (کانتور) تایید کرده است. مطالعات بالینی بسیار وسیعی در مورد این روش زیبایی انجام شده و طبق آن‌ها تمامی کاربردهای روش RF مانند سفت کردن پوست صورت، اصلاح انحنای سطحی بدن و جوانسازی واژن کاملاً ایمن و بی‌خطر است.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

هایفو برای لیفت صورت و جوانسازی پوست

تاثیر تزریق پی آر پی در جوانسازی پوست

روش انجام و مراقبتهای قبل و بعد میکرونیدلینگ



نظرات کاربران درباره این مطلب :توران بهادری [ 1402-07-06 ]
سلام آقای دکتر من مشکلم چین و چروک در اطراف دهان و خطوط پنجه کلاغی گوشه چشمم هست این دو مورد خیلی اذیتم میکنه به جای تزریق بوتاکس میتونم از آر اف فرکشنال استفاده کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟

کاشت ابرو با خواب طبیعی بهترین انتخاب ایده آل برای پر پشت کردن ابرو‌های شما است. ابرو یکی از قسمت های است که در زیبایی افراد تأثیر فوق العاده زیادی دارد. از این پس بسیاری از افراد که بر اثر عوامل و شرایط مختلفی ابروی آنها کم پشت است سعی بر تقویت ابرو خود دارند. ... ادامه مطلب

رفع موهای زائد با لیزر مورفع موهای زائد با لیزر مو

برداشت مو به وسیله لیزر ، بر پایه جذب انتخابی نور به وسیله مواد بیولوژیکی بدن نهاده شده است که در آن انرژی به شیوه ای به فولیکول مو منتقل می شود که آسیب های بافتی در فولیکول مو در حداکثر میزان خود و در بافت های محیطی در حداقل باشد ... ادامه مطلب

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبیاقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی

روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی که حجم ظاسی آنها بسیار بالا است استفاده میشود. اگر میزان ریزش مو زیاد باشد و نتوان با یک جلسه کاشت مو ناحیه ای که مدنظر شماست برای کاشت مو را انجام داد از این روش برای کاشت مو استفاده میکنند. ... ادامه مطلب

معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مومعرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از روش‌ های کم خطر درمان ریزش مو هستند. استفاده از داروها، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند. در ادامه بهترین داروهای درمان ریزش مو معرفی میشود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465