دکتر محسن سلیمانی

لبخند لثه ای چیست؟

اگر موقع خندیدن لب بالایی‌تان بیش از حد بالا می‌رود و لثه‌تان دیده می‌شود، در این صورت چاره مشکلتان اصلاح لبخند لثه ای است. همیشه کوچک بودن دندان‌ها دلیل دیده شدن لثه‌ها نیست. گاهی اوقات دندان‌هایتان به این دلیل کوچک دیده می‌شوند که هنگام لبخند زدن بین لثه‌ها و لب بالایی‌تان توازنی وجود ندارد و نیاز به اصلاح لبخند لثه ای دارید . پیش از درمان و اصلاح طرح لبخند، لازم است دقیقاً بدانید که لبخند لثه ای به چه دلیل بروز می‌کند. این مشکل حداقل به هفت دلیل می‌تواند به وجود بیاید، و اگر دلیل آن به درستی تشخیص داده نشود، روش درمانی درستی برای اصلاح طرح لبخند انتخاب نخواهد شد.

تزریق بوتاکس یکی از اقدامات رایج در کلینیک های پوست مانند کلینیک بهین در اصفهان است؛ که با کمترین عوارض و هزینه مناسب ؛ لبخند لثه ای را اصلاح می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت لبخند لثه ای

گامی اسمایل به دلیل فاکتور های ژنتیکی بسیاری از جمله کوتاه بودن لب بالایی، بافت لثه اضافی یا دندان های کوچک ایجاد می شود. در بیشتر موارد، لبخند لثه ای زمانی رخ می دهد که ماهیچه ی مسئول حرکت لب بالایی بیش از حد فعالیت داشته باشد.
این فعالیت بیش از حد باعث می شود لب بالایی بالاتر از حد طبیعی برود. زمانی که این اتفاق می افتد، هنگام لبخند زدن بیشتر بافت لثه در معرض دید قرار می گیرد، از این رو نام لبخند لثه ای را به آن داده اند.

لبخند لثه ای

درمان لبخند لثه ای

اگرچه لبخند لثه ای به عنوان یکی از حالات طبیعی آناتومی انسان در نظر گرفته می شود، اما بسیاری از افراد از خجالت و عزت نفس پایین رنج می برند و نسبت به نحوه دیده شدن خود بسیار خودآگاه هستند. افراد با لبخند لثه ای اغلب اوقات از زمان کودکی لبخند خود را دوست ندارند و آرزو می کنند کاری بکنند که بتواند آن را تغییر دهد و بنابراین به دنبال درمان گامی اسمایل خود هستند.
در گذشته ، جراحی گسترده و پرهزینه دهان تنها گزینه برای درمان گامی اسمایل بود، اما اکنون یک راه حل سریع، آسان و مقرون به صرفه وجود دارد. اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس روشی بسیار موثری است.

بوتاکس لبخند لثه ای

چندین سال است که پزشکان بوتاکس یا دیسپورت را به عضلات بالابرنده لب بالایی تزریق می کنند. فقط دو تزریق سریع معمولاً باعث ضعف عضلات می شود و از بالا بردن لب بالایی در هنگام لبخند جلوگیری می کند. گاهی اوقات از فیلر های بافت نرم نیز به منظور پر کردن لب بالایی برای پوشاندن خط لثه استفاده می شود.
روش های تزریق زیبایی اگر با دقت انجام شوند، می توانند راهی سریع، آسان و مقرون به صرفه باشند تا بتوانید لبخندی زیبا و طبیعی را که همیشه آرزوی آن را می کردید، داشته باشد. درمان لبخند لثه ای با بوتاکس یکی از شایع ترین روش‌ها است.

بوتاکس گامی اسمایل برای چه کسانی مناسب است؟

به جز در موقعیت های استثنایی، این روش برای افراد کمتر از ۲۵ و بالاتر از ۶۵ سال توصیه نمی شود.
برای دریافت بهترین نتایج، پوست باید در وضعیت خوب قرار داشته و خطوط هدف بیش از حد چروک نباشند. پزشک مناسب بودن این روش را برای فرد ارزیابی می کند.
بوتاکس نمی تواند به خانم های باردار یا شیرده داده شود.
این روش برای بیماران مبتلا به برخی اختلالات عصبی مشخص مناسب نیست.
در صورت مصرف برخی داروها این روش برای فرد مناسب نخواهد بود.
در صورت تجربه واکنش های نامطلوب به هرگونه درمان با بوتاکس در گذشته، این روش درمانی مناسب نمی باشد.

بی خطر بودن تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

تمامی روش های درمانی مقداری خطر را با خود به همراه دارند. تمامی خطرات و عوارض این فرایند در مشاوره و قبل از انجام هر گونه درمان بحث می شوند. بوتاکس باید توسط یک فرد متخصص در زمینه مراقبت سلامت و دارای آموزش تخصصی به فرد داده شود. عوارض جانبی شامل موارد زیر شده اما محدود به آن ها نمی شوند:
◾ کبودی
◾ تورم در محل تزریق
◾ قرمزی محل تزریق
◾ عدم تقارن هنگام بروز احساسات صورت
◾ پایین آمدن ابرو یا پلک
◾ سردرد و یا احساس سفتی یا سنگینی
عوارض جانبی این عمل شایع نبوده، معمولا در چند روز اول پس از درمان رخ داده و انتظار می رود موقت باشند. این عوارض معمولا ظرف چند هفته به صورت خود به خود برطرف می شوند.

ماندگاری تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

بهترین نتایج این روش ۲ تا ۴ ماه دوام خواهند داشت. انجام درمان های مکرر در بازه های زمانی کمتر از ۳ ماه توصیه نمی شود. اما تکرار درمان در بازه های مناسب منجر به دوام آن در طولانی مدت خواهد شد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

نتایج تزریق بوتاکس

پس از درمان، انتظار می رود که ظرف ۲ تا ۳ روز فرد نتایج اولیه را مشاهده کرده و بالا رفتن لب بالایی او به تدریج کمتر و کمتر شود. نتیجه کامل ۲ هفته پس از درمان بدست خواهد آمد.
ممکن است از بیمار دعوت شود پس از ۲ تا ۳ هفته در یک جلسه ملاقات بازنگری شرکت کرده، موفقیت درمان او بررسی شده و در صورت نیاز اصلاحاتی در برنامه درمانی شخصی او ایجاد شود.
به فرد توصیه می شود تا عضلات هدف را برای چند ساعت فعال نگه داشته و به مدت ۴ تا ۶ ساعت از اعمال سرما یا گرمای بیش از حد، انجام ورزش های شدید، دراز کشیدن و خم شدن خودداری کند. این بهبودی به طور میانگین ۸ تا ۱۲ هفته به طول می انجامد.

تداخل بوتاکس با سایر درمان ها

در صورت انجام این درمان به همراه هر گونه درمان تزریقی دیگر:

در صورت رنج بردن از هر گونه عفونت پوستی در ناحیه درمان یا نزدیکی آن و یا ناخوش بودن به هر طریقی (حتی سرماخوردگی)، انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.
در صورت مصرف هر گونه دارویی مانند آسپرین یا وارفارین که بر خونریزی تاثیر می گذارد، انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.
در صورتی که فرد تحت دوره درمانی با رواکوتان (درمان آکنه) بوده و یا در ۱۸ ماه گذشته آن را انجام داده است، بوتاکس توصیه نمی شود.
در صورت بارداری یا شیردهی انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :رادمهر [ 1402-07-14 ]
چقدر مطلب شما برای من مفید بود ممنونم واقعا من وقتی میخندم لثه هام خیلی پیدا میشه و از این موضوه ناراحت بودم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت موتاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت مو

پس از انجام عمل کاشت مو می توان از لیزر جهت تسریع فرآیند رشد موهای کاشته شده استفاده کرد. لیزر تراپی یکی از روش‌ های درمانی است که با استفاده از تابش پرتوی متمرکز عمل می‌ کند. ... ادامه مطلب

بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت موبهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

پس از عمل کاشت مو اصول مراقبتی توسط پزشک به مراجعه کننده توصیه می‌ شود. برخی از شیوه‌ های تقویت مو مانند مصرف مصرف ماینوکسیدیل توسط پزشک برای تحریک فولیکول‌ ها پیشنهاد میشود. بیمار می‌ تواند پنج روز پس از جراحی، مصرف ماینوکسیدیل را شروع کند یا ادامه دهد. ... ادامه مطلب

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

پیوند ابرو یک روش تخصصی است برای پر‌پشت کردن ابروها، که توسط پزشک و در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. در این روش قسمت هایی از ابرو که به میزان قابل توجهی دچار کم پشتی و ریزش شده اند (افزایش سن، بیماری ها، سوختگی، زخم و جراحی از مواردی هستند که میتوانند موجب ریزش ابرو شوند)، دوباره ظاهر زیبا ... ادامه مطلب

برای تقویت مو مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟برای تقویت مو مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مختلفی در جهت جوانسازی و بهبود پوست و مو انجام می‌گیرد که روش‌های دائمی محسوب می‌شود و می‌توان سلامت پوست و مو را به فرد بازگرداند. روش‌هایی همچون مزوتراپی و پی آر پی از این دسته از روش‌ها هستند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465