دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / کاربرد و مزایای مزوتراپی مو

کاربرد و مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد . یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود . این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند . مواردی همچون عصاره‌های گیاهی ، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها ، داروها و هورمون‌ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می گردند .

یکی از روشهای مقرون به صرفه، موثر و با کاربردی وسیع در پزشکی زیبایی مزوتراپی است که در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج انجام می‌شود. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای مزوتراپی

کاربردهای مزوتراپی به مرور زمان با بهبود ترکیب محلول‌های تزریقی و همچنین سیستم تزریق بیشتر شدند. امروزه برای مزوتراپی از دستگاه نیمه‌اتوماتیکی استفاده می‌شود که مزوگان نام دارد. به بیان ساده در تمامی کاربردهای مزوتراپی هدف ما یک چیز است: وارد شدن موادی به پوست که باعث فعالیت بهتر سلول‌ها میگردد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی ، تزریق داروی خاص ( مانند ویتامین، آنزیم یا هرمون ) ، در محل مورد نظر می باشد . از مزوتراپی ، برای اهداف مختلفی استفاده می شود . به عنوان مثال ، برای تقویت مو ( چه بعد از کاشت مو ، چه قبل از آن ) یا جوانسازی ، کشش پوست یا از بین بردن چربی ها از مزوتراپی استفاده می شود. با استفاده از روش مزوتراپی مو مقادیر کافی از دارو ها و مواد تقویت کننده‌ی رشد مو در محل ریشه‌ی مو تأمین می شود . در هیچ روش درمانی دیگری نمی توان اینگونه مواد مغذی را در محل و دقیقاً به مقدار کافی به ریشه مو رسانید . نتایج حاصل از مزوتراپی برای مو بسیار سریع حاصل می شود و می توان به صورت اختصاصی برای هر فرد ترکیب دارویی خاصی بر اساس وضعیت عمومی و علت ریشه ای ریزش مو تزریق گردد.

کاربرد و مزایای مزوتراپی مو

محلول‌های شیمیایی مزوتراپی قابل استفاده برای ریزش مو

یکی از محلول‌های خاصی که برای درمان ریزش مو به لایه مزودرم پوست تزریق می‌شود حاوی ترکیبات فعال استیل تتراپپتید- ٣ و بیوکانین آ است که هر دو در کنار هم محرک رویش طبیعی مو هستند.
پوست یک سیستم توزیع زمان‌بندی شده دارد که در آن محلول به تدریج در ناحیه مورد نیاز توزیع می‌ گردد . ترکیبات فعال موجود در محلول به کمک هم باعث بهبود گردش خون ، خنثی‌سازی DHT اضافی ، کاهش التهاب ، تحریک پوست برای تولید کلاژن و افزایش اندازه فولیکول برای جلوگیری از ریزش مو شده و به این ترتیب به رشد موها سرعت می‌دهند.

مزایای مواد فعال: استیل تتراپپتید-٣ و بیوکانین آ:
استیل تتراپپتید-٣: (جایگزینی برای ماینوکسیدیل)
التهاب واکنشی را کاهش می‌دهد.
باعث رشد مو می شود.
میزان DHT تعدیل می‌گردد.
ماتریکس سلولی اضافی و پروتئین ها تحریک می‌شود.
تحریک بافت به بازسازی درجهت افزایش اندازه فولیکول مو که به سلامت و زنده شدن موها منجر می‌شود .
استیل تتراپپتید-٣ جایگزینی برای مینوکسیدیل است. شانس موفقیت در ترمیم مو با استفاده از مزوتراپی ٩۰-٩٢٪ در مقایسه با یکی دیگر از درمان‌های معمول با ماینوکسیدیل با نرخ ۵۰٪ موفقیت است.

بیوکانین آ:
بیوکانین آ یک ترکیب طبیعی آلی است که از شبدر قرمز گرفته شده است. در طبقه‌ی فیتوکمیکال‌ها به نام فلاونوئیدها ، نوعی ایسوفلاوون قوی است . بیوکانین آ تبدیل تستوسترون به DHT در افراد مبتلا به طاسی مربوط به مشکلات هورمونی ، که آلوپسی آندروژنی هم نامیده می‌شود ، کنترل می‌ گردد.

مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی برای موها سبب اصلاح و بازگردانی تعادل هورمونی در نواحی فولیکول مو ، رساندن مواد مغذی به ریشه‌ی موها و بهبود گردش خون می شود.مو ها نیز پیر می شوند و یکی از اثرات مهم مزوتراپی جوانسازی مو ها و ممانعت از پیرشدگی زودرس آن است.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

معایب مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از کم‌خطرترین خدمات زیبایی به شمار می رود اما اگر این خدمات توسط پزشک انجام نشود می تواند کبودی ، قرمزی ، خارش ، احساس درد در محل تزریق را در پی داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

داروهای موضعی برای درمان طاسی

علائم طاسی مو با الگوی مردانه

آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است

لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :یاری [ 1402-07-14 ]
من تو چند جلسه مزوتراپی روی موهام انجام دادم خیلی بهر از قبل شد موهام

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت موتاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت مو

پس از انجام عمل کاشت مو می توان از لیزر جهت تسریع فرآیند رشد موهای کاشته شده استفاده کرد. لیزر تراپی یکی از روش‌ های درمانی است که با استفاده از تابش پرتوی متمرکز عمل می‌ کند. ... ادامه مطلب

کدام پزشک رابرای کاشت مو انتخاب کنیم؟کدام پزشک رابرای کاشت مو انتخاب کنیم؟

کلینیک دکتر سلیمانی در زمینه کاشت مو در اصفهان، یکی از مراکز باسابقه ای است که از افتخارات این مرکز رضایت مندی حداکثری مراجعان می باشد ... ادامه مطلب

لیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواستهلیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواسته

لاغری با لیپولیز روشی نوین و پیشرفته به منظور تناسب اندام می باشد که بافت های زیرین توسط اشعه لیزر برطرف می شود. در زمان جذب چربی، تأثیر چربی بر روی چربی های اضافی در شکم و پهلو از طریق تابش اشعه قرمز با شدت کم، گرفته می شود. لیزر به دو روش لیزر از ناحیه داخلی و لیزر از ناحیه خارجی تقسیم می شود. ... ادامه مطلب

بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت موبهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

پس از عمل کاشت مو اصول مراقبتی توسط پزشک به مراجعه کننده توصیه می‌ شود. برخی از شیوه‌ های تقویت مو مانند مصرف مصرف ماینوکسیدیل توسط پزشک برای تحریک فولیکول‌ ها پیشنهاد میشود. بیمار می‌ تواند پنج روز پس از جراحی، مصرف ماینوکسیدیل را شروع کند یا ادامه دهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465