دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / آیا برای کاشت مو جایگزین وجود دارد؟

آیا برای کاشت مو جایگزین وجود دارد؟

یکی از شاخصه های زیبایی و جوانی در افراد با هر جنسیتی، داشتن موهایی با حجم مناسب و خوش حالت است. عوامل زیادی برای فقدان این مشخصه ها در مو وجود دارد که البته امروزه این موارد افزایش هم پیدا کرده است و به همین دلیل با کاهش سن ریزش مو و طاسی و کم مویی و ریزش موی بیشتری نسبت به قبل، مواجه هستیم. همانطور که می‌دانید؛ موثرترین روش درمان ریزش مو و کم شدن حجم آن، کاشت مو است. ولی در برخی از افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری ها و ... امکان کاشت مو و پذیرش ریسک خطرات احتمالی آن وجود ندارد.

همچنین پیش بینی با درصد بالایی از عدم پاسخ دهی مناسب پیوند مو نیز یکی از علل انصراف از کاشت مو می‌باشد. در این افراد ممکن است پزشک از روشهای دیگری برای ایجاد حجم و کیفیت بهتر موها استفاده نماید. در این مطلب بر آن شدیم؛ سایر روشهای غیر از کاشت مو را نیز برای داشتن موهایی زیباتر معرفی نماییم؛ با قید اینکه این روشها برای همه افراد مناسب نیستند و برای انجام آنها حتما باید تاییده موثر بودن را از پزشک کسب نمود.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

روش های جایگزین کاشت مو

یکی از مزایای کاشت مو دائمی بودن این روش برای درمان ریزش مو می‌باشد. بانک مو یکی از مهم‌ترین عامل ها در موفقیت عمل جراحی کاشت مو است. اما نکته مهم این است که اکثر افرادی که این عمل را انجام می‌دهند؛ در واقع از بانک موی مناسبی بهره‌مند نیستند و به همین دلیل احتمال موفقیت عمل کاشت مو کاهش پیدا می‌کند. بعد از احتمال شکست این روش هزینه های بالای کاشت مو باعث شده است تا افراد سراغ روشهای جایگزین برای کاشت مو بروند.این روشها عبارتند از:

1. راه حل های دارویی

با استفاده از ترکیبی از داروهای مختلف درمان ریزش مو صورت می پذیرد . پزشک ممکن است داروهای آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از هجوم سیستم ایمنی بدن به سلول‌های سالم مو را نیز جزء داروهای شما قرار دهد. همچنین ممکن است که داروهای ضد مالاریا را به منظور کاهش التهاب پوست سر برای شما تجویز نماید. برخی از داروهایی که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

2. پروتز مو

بازگرداندن موهای از دست رفته با استفاده از پروتز مو روش جدیدی است که امروزه به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. این روش که یک راه حل موقتی برای افرادی است که بر اثر ریزش مو دچار طاسی و ضعف اعتماد به نفس شده اند؛ به دلیل هزینه ترمیم مو کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در این روش، موی مصنوعی به جای کاشت در پوست سر، در پروتزهایی از جنس نانو که بسیار ظریف و مشبک هستند کاشته می شوند، سپس با چسب مخصوصی روی پوست سر انسان قرار می گیرد. در ظاهر پروتز مو حالتی بسیار طبیعی و مانند موی انسان دارد.

آیا برای کاشت مو جایگزین وجود دارد؟

زمانی که در مورد پروتز مو شروع به تحقیق می کنید یا از افرادی که این روش را برای درمان طاسی برای شما پیشنهاد می کنند مسلما چیزی جز مزیت و سود برای شما شرح داده نمی شود. با توجه به اینکه کاشت مو هزینه بیشتری دارد و همچنین احتیاح به تحمل جراحی و دوران نقاهت بعد از درمان دارد، شاید شما سریعا تصمیم به جایگزینی کاشت مو با پروتز مو کنید. اما باید در نظر داشته باشید که اولا هزینه کمتر در لحظه است و موهای بدست آمده بوسیله روش پروتز مو دائمی نیست و حداکثر 1 سال بعد باید نسبت به ترمیم و جایگزینی آنها اقدام کرد. پس هزینه پروتز مو در طول عمر شما چندین برابر هزینه کاشت مو خواهد بود.

توجه داشته باشید با وجود همه تبلیغات صورت گرفته در مورد پروتز مو، در این روش به هیچ عنوان عبور هوا و رطوبت به پوست سر شما به دلیل استفاده از چسب برای اتصال نیست. حتی اگر برای اتصال از کلیپس استفاده شود، موهای پوششی پروتز مو مانند موی طبیعی که ریزش طبیعی دارد و با موی جدید جایگزین می شود نیست. موی انسان با ریزش طبیعی خود امکان رشد موی جدید و تجدید قوای پوست سر را می دهد. این امکان را پروتز مو از پوست سر شما می گیرد. در نتیجه این امر چربی پوست سر با تجمع در زیر پروتز مو بوی بدی گرفته و امکان بوجود آمدن حساسیت پوستی و خارش سر را فراهم می کند.

قرمزی و خارش پوست سر در افرادی که پروتز مو انجام داده اند بسیار شایع است. همچنین عنوان می شود از شبکه های توری مشبک آن موی سر شما رشد خواهد کرد که کاملا بی اساس و نادرست است. چسب پروتز مو امکان چنین امری را به شما نمی دهد.

3. درمان ریزش مو با پی آر پی PRP

پی آر پی روشی است که برای کسانی که تازه دچار ریزش مو شده اند، در سنین جوانی هستند و یا در ابتدای پروسه ریزش و کاهش مو قرار دارند، می تواند مفید باشد. در این روش با استفاده از تکنیک های ترمیم مو، مشکل ریزش مو تا حد زیادی درمان و برطرف خواهد شد. این روش توسط سازمان جهانی بهداشت مورد تایید است و با استفاده از تزریق پلاسمای غنی شده از پلاکت، که از نمونه خون خود فرد تهیه می‌شود؛ قابل انجام است. این روش شباهتهایی به مزوتراپی مو دارد که در مورد مزوتراپی نیز در ادامه توضیحاتی داده خواهد شد.

4. مزوتراپی مو

مزوتراپی یک روش غیر جراحی است که اخیراً به دلیل توانایی جلوگیری از ریزش و بازیابی فولیکول های موی مسئول رشد مو ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این درمان ساده و بدون درد شامل تزریق کم عمق به پوست سر ، زیر اپیدرم ، لایه خارجی پوست و مزودرم ، لایه میانی پوست ، به منظور تحریک پوست و تحریک بازسازی مو است. این تزریق ها که متناسب با نیازهای هر بیمار تنظیم می شوند ، حاوی مخلوطی از مواد معدنی ، ویتامین ها ، آمینو اسیدها و آنزیم های مشترک هستند و مستقیماً در ناحیه مورد نظر تزریق می شوند.

بنابراین ، آنها مواد مغذی مورد نیاز برای تحریک رشد مو را در اختیار بیماران قرار می دهند ، در عین حال گردش خون در پوست سر را افزایش می دهند ، التهاب را کاهش می دهند ، کلاژن را تحریک می کنند ، اندازه فولیکول را افزایش می دهند و سطح DHT را اصلاح می کنند. به طور خلاصه مزوتراپی را می توان به عنوان یک روش مکمل و جایگزین تعریف کرد، که به صورت تزریق به لایه مزودرم پوست انجام می شود. مزوتراپی، علاوه بر درمان ریزش مو، برای جوان سازی صورت و درمان سلولیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای هر یک از این درمان ها، آماده سازی مزوتراپی شامل ترکیبی از مواد شیمیایی مختلف است.

با استفاده از این روش، مواد مغذی به طور مستقیم به فولیکول های مو منتقل می شود. این روش به راحتی، با اطمینان از تغذیه مناسب سلول های مو برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. تزریق را می توان به صورت دستی یا با کمک دستگاه های مخصوص انجام داد. استفاده از این دستگاه های مخصوص برای توزیع مساوی دارو به هر نقطه از سر، نتایج بهتری می دهد. سوزن های ۴-۲ میلی متر در تزریق استفاده می شود. با استفاده از این روش، تمام مواد مغذی مورد نیاز سلول های مو به راحتی به پوست سر اعمال می شود. این روش به جراحی نیازی ندارد و بدون درد است.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

5. لیزر تراپی

لیزر درمانی روشی است که برای سال‌ها در علوم پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها کاربردی است. به همین دلیل از آن برای درمان ریزش مو نیز استفاده شد. روشی که امروزه آن را با لیزر تراپی مو می‌شناسند، کوتاه شده‌ی عبارت “Low-level laser therapy” یا لیزر کم توان است. تابش پرتوهای لیزر بر لایه‌ی مزودرم منجر به تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. در نتیجه‌ی این فرآیند، رشد مجدد موها آغاز می‌شود. پس از اعمال روش به مرور شاهد رشد موهایی سالم‌تر خواهید بود.

روش لیزر درمانی به این ترتیب است که پرتوهای تابیده شده فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهند. انرژی پرتوها به فولیکول‌ها منتقل می‌شود و منجر به گردش جریان خون می‌شود. در نهایت اینکه فولیکول‌هایی که وارد مرحله‌ی استراحت شده‌اند، با افزایش گردش خون تحریک شده و وارد فاز رشد می‌شوند. در نتیجه پس از پروسه‌ی لیزر تراپی مو، ریزش موهای شما متوقف می‌شود. همچنین در بسیاری از مناطقی که ریزش گسترده رخ داده است، رویش مجدد موها رخ می‌دهد. می‌دانیم زمانی که مو وارد فاز استراحت شود، رشد و رویش مو متوقف می‌شود. در واقع لیزر راهی برای برهم زدن چرخه‌ی زندگی موهاست. به نحوی که از چرخه‌ی استراحت خارج و وارد فاز رشد شود.

که البته ماندگاری و نتیجه بخش بودن هیچکدام از این روشها (درصورتی که فرد بانک موی مناسبی داشته باشد و مراحل کاشت مو توسط پزشکی انجام شود که مهارت لازم را دارا می‌باشد و منعی برای جراحی پیوند مو وجود نداشته باشد) به اندازه جراحی کاشت مو نخواهد بود.

هزینه‌ کاشت مو

هزینه ‌های کاشت مو در کلینیک بهین اصفهان، به عواملی همچون تراکم مو و مقدار ناحیه کاشت مو بستگی دارد. همچنین در نظر داشته باشید؛ هزینه‌های کاشت مو با توجه به نوع روش کاشت مو نیز محاسبه می‌گردد. از موارد مهم در تعیین هزینه‌های کاشت مو می‌توان به تعداد جلسات کاشت و تعداد تار موی کاشته شده اشاره کرد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تفاوت ترمیم مو و کاشت مو و کاربرد هر کدام

اهمیت بانک مو در تراکم کاشت مو

ترمیم مو بهتر است یا کاشت مو ؟

انواع روشهای ترمیم مو برای بیماران مبتلا به بیماریهای خاص

حداکثر تراکم کاشت مو چقدر است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :یونس دلیلی [ 1402-07-14 ]
هزینه کاشت مو تو اصفهان یه کم بالاست من از همون روش مزوتراپی مو استفاده کردم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش هایی که امروزه برای بازسازی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک و خطوط سطحی مورد استفاده قرار می گیرد تزریق ژل است ... ادامه مطلب

برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارند؟برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارند؟

کاشت ریش یک روش منحصر به فرد برای برگرداندن زیبایی به چهره مردان است و می توانند به صورت همیشگی به ریش‌ دلخواه خود دست یابند. ... ادامه مطلب

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟

گاهی ممکن است دلایل مختلفی موجب ریزش موها شود که این ریزش مو در مواردی به کاهش قابل توجه موها یا تاسی می‌انجامد. در بیشتر این موارد تنها راه چاره، کاشت مو است. کاشت مو، روشی است که بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مرتبط به ریزش مو و کم پشت بودن آن را برطرف می‌نماید ... ادامه مطلب

بهترین کلینیک کاشت مو زنانبهترین کلینیک کاشت مو زنان

امروزه متقاضیان کاشت مو تنها مردان نیستند و از آنجایی که مو یکی از مهم‌ ترین المان‌ های زیبایی، به‌ ویژه برای زنان است، زنان بسیاری که از ریزش مو یا طاسی برخی از نواحی سر رنج می‌ برند به دنبال کاشت مو و داشتن خط رویش و زیبایی طبیعی مو هستند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465