دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / قبل از کاشت مو لازم است چه نکاتی را بدانیم ؟

قبل از کاشت مو لازم است چه نکاتی را بدانیم ؟

تصمیم کاشت مو، یک تصمیم مهم و کلیدی است. پیش از کاشت یا ترمیم مو، لازم است فرد خود را آماده کند، چرا که کاشت مو بسیار حساس بوده و اگر به درستی صورت نگیرد و با روش‌های سنتی و غیرتخصصی انجام شود می‌تواند موجب ریزش مجدد مو شده و تاثیر منفی در روحیه ی فرد بگذارد.

ممکن است یک کلینیک در تبلیغ خود کاشت موی بیش از 17000 تار مو و یا بازگشت 100 درصدی موهای شما را مدعی شود که این گفته صحیح نیست و صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.
در هر صورت باید در مورد کاشت مو و نتیجه آن واقع بین بود. امکان بازگشت 100 درصدی موهای ریخته شده و پرپشتی سابق در دوران نوجوانی و جوانی وجود ندارد اما اگر روش کاشت و کلینیک مورد نظر به درستی انتخاب گردد بین 70 تا 90 درصد موهای از دست رفته قابل کاشت و بازگشت است که خود درصد بسیار بالایی محسوب می‌شود.

کاشت مو عبارت است از جابجا کردن فولیکول‌های مو از ناحیه‌هایی از بدن که عموما ریزش موی کمتری دارند و انتقال آن به ناحیه‌ای که دچار ریزش مو شده است.
در کلینیک‌های کاشت مو، پزشک فرد را معاینه کرده و پس از بررسی‌ها و یا آزمایش‌های اولیه، دلایل ریزش موی ابرو و یا سر را ارزیابی و بهترین روش مقابله با این مسئله - که معمولا کاشت مو می‌باشد - را به وی معرفی می کند.
در این مقاله ده نکته که بهتر است پیش از کاشت مو در نظر بگیرید را به اتفاق بررسی می‌کنیم. توجه به این نکات تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی و حفظ سلامت و رضایت شما خواهد داشت.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.

نکاتی برای قبل از کاشت مو

۱) بررسی دلایل ریزش مو:

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد که می‌توان به ژنتیک فرد، عدم تغذیه مناسب، اثرات محیطی ( مواد شیمیایی در محل کار، گرما، نور مستقیم خورشید و …) و همچنین استرس و فشارهای روحی اشاره کرد. لذا در این زمینه فرد می‌بایست موارد تعیین کننده و مهم را با پزشک در میان بگذارد.

2) جایگزین‌های کاشت مو:

از روش‌های درمان ریزش مو، می توان به ترمیم مو به روش HRT و استفاده از پکیج تقویتی PRP ، مزوتراپی، ویتامین درمانی و لیزرتراپی استفاده کرد. توجه داشته باشید استفاده از داروهایی همانند ماینوکسیدیل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا در طولانی مدت با قطع مصرف این داروها، مجددا ریزش مو شروع می‌شود. بنابراین باز هم نظر پزشک متخصص درمورد روش درمان برای ریزش فعلی مو مهم است.

3) بررسی لزوم کاشت مو:

اینکه آیا شما واقعا به کاشت مو نیاز دارید یا نه، مسئله‌ای است که تشخیص آن به پزشک و متخصص کاشت مو بستگی دارد. معمولا برای بیشتر افرادی که دچار کم پشت شدن مو و یا طاسی موی سر به صورت ارثی می‌شوند، روش‌های کاشت مو تجویز می‌شود. در مواردی که فرد هنوز به اندازه کافی مو بر سر دارد و ریزش مو شدید نشده و یا دارای سن مناسب است، روش‌های دیگری مانند روش prp و یا مزوتراپی پیشنهاد می‌گردد.

4) سن مناسب کاشت مو:

کاشت مو شرایط سنی خود را دارد و معمولا در سنین زیر 23 سال، انجام این عمل توصیه نشده و اغلب صورت نمی‌گیرد. مسئله دیگر این است که سن فرد چگونه روی الگوی موهای کاشته شده تاثیر می گذارد. ممکن است افرادی که سن بالایی دارند، پس از عمل همچنان در نواحی دیگر سر دچار ریزش باشند. هر چند که این مسئله معمولا کمتر رخ می‌دهد اما بهرحال متخصصین کاشت مو باید این مسئله حیاتی را هنگام طراحی فرم موهایی که قرار است کاشته شوند در نظر بگیرند.

5) انتخاب روش کاشت مو:

اینکه از کدام تکنیک کاشت مو برای درمان طاسی سر و یا متوقف کردن ریزش موها استفاده شود، مهم است. قبلا روش‌هایی مانند کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT مورد استفاده قرار می‌گرفتند که تنها تفاوت آنها نوع برداشت گرافت‌های مو از ناحیه اهدا کننده (معمولا در پشت سر) بود. این تکنیک‌ها امروزه قدیمی شده‌اند و هر یک عوارض زیادی بعد از عمل داشتند از جمله نیاز به استراحت طولانی، خونریزی، زخم، بخیه، تورم و پانسمان طولانی، مراجعات مکرر و عدم امکان شستشوی موها تا چند روز و غیره. در حال حاضر روش کاشت مو SUT و کاشت مو FUE بهترین و جدیدترین روش‌های کاشت مو در دنیا محسوب می‌شوند.

6) بررسی هزینه کاشت مو:

بسیاری از داوطلبان درباره هزینه کاشت مو، تحقیق می کنند و برخی از آنها متاسفانه فقط به دنبال جایی هستند که با کمترین هزینه بتوانند عمل کاشت را انجام دهند. در صورتی که باید توجه داشت که ممکن است در هر جلسه کاشت مو، بیش از 10 تکنیسین و پرستار، مشغول کار بر روی سر فرد باشند تا به بهترین نحو ممکن، عمل کاشت مو صورت بگیرد. علاوه بر این مسئله، تجهیزات و دستگاه‌های بکار رفته در عمل کاشت مو و همچنین هزینه های جانبی آنها را نیز باید در نظر گرفت. لذا هزینه پائین کاشت ممکن است نتایج خوبی پس از کاشت بهمراه نداشته باشد.

7) مهارت و تجربه‌ تیم پزشکی و درمانی کاشت مو:

موفقیت عمل تا حد زیادی بستگی به تجربه و میزان مهارت تیم پزشکی کاشت مو دارد. مسائل مختلفی در این میان اهمیت دارد، از جمله به بررسی‌ها و آزمایشات قبل و بعد از کاشت، تکنیک‌های جداسازی گرافت و فولیکول مو و سپس شیوه صحیح کاشت آنها می‌توان اشاره کرد.

8) عوارض بعد از عمل و ریسک کاشت مو:

معمولا کاشت مو به روش‌های جدیدتر تضمین شده و درصد موفقیت آن بیشتر و حتی نزدیک به 100 درصد است و برخلاف روش‌های قدیمی که برخی از آنها را نام بردیم، از ریسک کمتری برخوردار می‌باشد و عوارض خاصی نیز به دنبال ندارد. میزان رضایت در این روش‌های جدیدتر بیشتر بوده و نیاز به استراحت‌های طولانی ندارد.
اما اگر قصد استفاده از روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو مانند FUT و FIT و... را دارید لازم است از تمامی عوارض و ریسک‌های پس از جراحی آگاه باشید. برخی از عوارض کاشت مو موقتی هستند، مانند تورم، سردرد، سوزش و ... . برخی نیز ممکن است بصورت دائمی باشند، مانند بجا ماندن خط باریک اسکار در روش کاشت مو FUT.

9) دوران نقاهت پس از کاشت:

اینکه بدانید پس از کاشت مو تا چه مدتی باید استراحت کنید از جمله موارد مهمی است که باید قبل از عمل از پزشک خود سئوال نمایید. قبلا لازم بود که فرد چند روز استراحت کند ولی در حال حاضر در روش‌های جدیدتر نیازی به استراحت طولانی نیست و فرد روز پس از کاشت می‌تواند به زندگی روزمره خود برگردد.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

10) میزان موفقیت کاشت مو:

میزان موفقیت در کاشت مو را می‌توان با رجوع به آمار هر کلینک و هر تکینیک بررسی کرد. هرچند که این امکان وجود دارد که در موارد مختلف روش کاشت با تشخیص پزشک فرق کند. اما بررسی موفقیت‌های قبلی می‌تواند در تصمیم گیری نهایی کمک بسزایی داشته باشد. البته باید توجه داشت که این آمار و ارقام ممکن است صرفا تبلیغاتی بوده و یا ساختگی باشد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا جای زخم و اسکار بعد از کاشت مو دائمی است؟

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

مزایای کاشت مو به روش SUT (اس یو تی)

نحوه انجام کاشت مو به روش ترکیبی

درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :صادق [ 1402-08-02 ]
سلام آقای دکتر موهای من بسیار نازک شده و حالت پذیری نداره.سن من 20 هستش .لطفا یه راهکاربهم بگین واقعا دارم عذاب میکشم.هزینه ی کاشت مو چقدر هستش

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراقبتهای قبل و بعد کاشت ریشمراقبتهای قبل و بعد کاشت ریش

امروزه روش های مختلفی برای جایگزین کردن موهای از دست رفته وجود دارد و افراد می توانند با عمل کاشت ریش به ظاهر و چهره دلخواه خود برسند. اگرچه دوران نقاهت پس از عمل زیبایی کاشت ریش دوران مهمی بوده و باید در مورد چگونگی گذراندن آن پرس و جو کرد ... ادامه مطلب

پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپیپاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

رتینول یکی از شکل های اولیه ویتامین A بوده و همچنین یکی از مهم ترین مواد موجود در ترکیبات انواع کرم های جوانساز پوست است ... ادامه مطلب

درمان لکه های قهوه ای جای جوشدرمان لکه های قهوه ای جای جوش

جوش زمانی ایجاد می‌ شود که پوست دچار التهاب شده باشد. برای اینکه پوست بهبود یابد و از این التهاب خلاص شود، باید سلول های پوستی جدید جایگزین سلول های ناحیه آسیب دیده شوند. اگر سلولهایی که برای ترمیم به سطح پوست آمده اند، حاوی رنگدانه یا ملانین باشند با تجمع در نقطه ملتهب، ایجاد لک میکنند. ... ادامه مطلب

بکارگیری لیزر کم توان بعد از کاشت موبکارگیری لیزر کم توان بعد از کاشت مو

بااستفاده از لیزر کم توان بعد از کاشت مو میتوان افیکیسی کاشت مو در روش برشی را از 80 درصد میتوان به 95 درصد رساند ودر روش غیرجراحی نیز میتوان افیکیسی کاشت را از حدود 70 میتوان به 80 درصد رساند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465