دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی و پی آر پی / تاثیر مزوتراپی در سلامت مو و رفع ریزش مو

تاثیر مزوتراپی در سلامت مو و رفع ریزش مو

ریزش موی سر امروزه به‌ عنوان موضوعی نگران‌ کننده برای بسیاری از افراد اعم از مرد و زن است. یکی از روش های کم تهاجی که می تواند به افراد دارای ریزش مو کمک کند، مزوتراپی مو است. این روش غیر تهاجمی است و طی آن دارو زیر لایه اپیدرمال پوست تزریق شده و به بافت های آسیب دیده می رسد. سوراخ ها سطحی بوده و دارو را به مزودرم که متشکل از میان پوست است؛ می برند.

یکی از روشهای مقرون به صرفه، موثر و با کاربردی وسیع در پزشکی زیبایی مزوتراپی است که در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج انجام می‌شود. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ریزش مو

ریزش مو دلایل مختلفی دارد. بیشتر مردان به دلایل ژنتیکی دچار این عارضه می‎شوند. مصرف برخی از داروها و همچنین شرایط محیطی نظیر اضطراب و استرس نیز در ریزش مو دخیل هستند. در هر حال زمانی که تارهای موی خود بر روی شانه و یا بالش می‎بینید، به این فکر می‌کنید که چگونه می‎توان روند آن را کاهش داد و حتی متوقف کرد. در حال حاضر با استفاده از تکنیک‎های مدرن پزشکی می‎توان اقدام به کاشت مو کرد. چنانچه در مراحل اولیه ریزش مو، به فکر درمان باشید شاید مزوتراپی مو بتواند به شما کمک کند.

به طور کلی نمی‎توان راه‎ حل مناسب و موثری را برای متوقف کردن ریزش مو معرفی کرد. تارهای مو چند سالی رشد کرده و سپس می‎افتند. در این حالت ریشه مو برای مدتی استراحت می‌کند و دوباره شرایط را برای رشد تار موی جدید فراهم خواهد کرد. این روند تا آخر عمر ادامه خواهد داشت. بنابراین انتظار می‎رود که هرگز با کچلی و آلوپسی مواجه نشویم. اما شرایطی وجود دارد که این چرخه را مختل می‌سازد.

برای مثال با افزایش سن، تعداد تارهای مویی که باید جایگزین موهای ریخته شده شوند، کاهش می‎یابند. این امر سبب می‎شود تا به تدریج قسمت‌هایی از سر خالی شوند. همچنین ضخامت و کیفیت مو کاهش خواهد یافت. این امر سبب می‎شود تا موهای سر پرپشت به نظر نرسند. در نظر داشته باشید که مزوتراپی قابل انجام برای ریش و سبیل نمی باشد و در صورت نیاز، تکنیک کاشت ریش و سبیل توصیه می شود.

تاثیر مزوتراپی

عملکرد مزوتراپی چگونه است؟

در واقع باید گفت مزوتراپی، روشی نوین برای انتقال دارو بوده و غیرجراحی می‌باشد. در این شرایط مواد تزریقی در مقیاس‎های میکروسکوپی به ناحیه مورد نظر تزریق خواهند شد. به بیان ساده به جای اینکه داروها خورده شود، تزریق خواهند شد. تزریق می‎تواند به صورت دستی و کامپیوتری انجام شود. در تزریق دستی، تنظیم دوز دارو و توزیع مساوی آن بر روی پوست سر مشکل بوده و به زمان احتیاج دارد.

در روش مدرن، با استفاده از دستگاه، تزریق به طور یکنواخت و مساوی انجام خواهد شد. دوز داروی تزریق شده، در مانیتور کامپیوتر قابل مشاهده و کنترل است. به این ترتیب تزریق در فواصل منظم انجام می‎پذیرد. زمانی که از این تکنیک برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن استفاده می‎شود، اصطلاحا گفته می‎شود مزوتراپی مو انجام شده است.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

تعداد جلسات مزوتراپی موی سر

دوره درمان مزوتراپی موی سر حدودا ۱۰ ۱۵ جلسه به فاصله حدودا سه هفته می باشد. (فاصله جلسات از شروع تا پایان متفاوت است و با توجه به شرایط هر فرد توسط پزشک تشخیص داده می شود) بعد از آن وارد مرحله بوستر خواهد شد، یعنی به این صورت که هر سال باید ۲ الی ۳ جلسه مزوتراپی تکرار شود. بیشتر اوقات افراد پس از تکمیل درمان شاهد اثرگذاری آن می شوند. بیمار نباید وسط جلسات درمانی وقفه ایجاد کرده یا درمان را قطع کند. درغیر اینصورت نتیجه مطلوبی نخواهد گرفت.

هزینه مزوتراپی مو زیاد نبوده و همین باعث می شود اکثر افراد از آن استفاده کنند. اگر موهای شما به دلیل ناهماهنگی هورمونی ریزش پیدا کرده اند، سریعا سراغ مزوتراپی بروید. برای اطلاع از هزینه و قیمت هزینه مزوتراپی مو در کلینیک بهین اصفهان با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

مزوتراپی چیست؟

مزایا و فواید مزوتراپی زیر چشم چیست؟

برای تقویت مو مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :یوسفی زاده [ 1402-07-14 ]
متاسفانه مزوتراپی مو با یک جلسه حل نمیشه و باید تو چند جلسه انجام داد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت موعلت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

کاشت مو که یک تکنیک پزشکی بسیار ایده آل است، پیشرفت‌ های زیادی در طول دوره‌ های گذشته داشته است؛ اما علامتی که بعد از این تکنیک به صورت متداول دیده می‌ شود، چربی سر بعد از کاشت مو می‌ باشد که همیشه علامت بدی نیست. وجود چربی در سر تا حدودی مفید است و برای مراقبت از موها ضروری است ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟

شروع بالینی طاسی در مردان و زنان به طور کلی در حدود 30 تا 40 سالگی است. سابقه خانوادگی قوی یکی از بهترین شاخص های طاسی الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک است که شایع ترین علت ریزش مو است. اعتقاد بر این است که یک ارتباط ژنتیکی اتوزومال غالب باعث این ریزش مو میشود ... ادامه مطلب

اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشتاصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت

اصلاح طراحی خط رویش مو در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز باید در اولویت قرار بگیرد و ظاهر خوبی را به بیمار بدهد. از این رو اصلاح و ترمیم خط رویش مو اهمیت بسیار بالایی دارد. ... ادامه مطلب

آیا پی ار پی صورت را چاق میکند؟آیا پی ار پی صورت را چاق میکند؟

اغری صورت چه بر اثر افزایش سن باشد و چه بر اثر عوامل دیگر، تأثیر به سزایی در زیبایی صورت دارد. یکی از مزیت های پی آر پی چاق کردن صورت است و افراد می ت ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465