دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

کاشت مو به روش FIT یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو در ایران است. روشی کم‌تهاجمی و مؤثر که می‌تواند بدون دردسر به شما سری پر از مو هدیه بده و تنها درمان دائمی و قطعی ریزش مو است. اتفاقی که در کاشت مو می‌افتد این است که ساختارهای سازنده مو در بدن که فولیکول نام دارند، از بانک مو به مناطق دچار طاسی منتقل می‌شوند. فولیکول‌هایی که در جای جدید قرار می‌گیرند، موهایی جدید می‌سازند و این موها رشد می‌کنند. از همه مهم‌تر، این موهای جدید نسبت به ریزش مقاوم هستند. پس انتظار داریم نتایج دائمی برای شما داشته باشند.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراحل کاشت مو به روش FIT

مرحله‌ی اول: برداشت

پس از بی‌حسی موضعی، در گام اول جراح با استفاده از تیغ استاندارد، سوراخ‌های بسیار کوچکی در ناحیه‌ی بانک مو شما ایجاد می‌کند. قطر این سوراخ‌ها در حد یک میلی‌متر یا کمتر بوده و خونریزی در حد یک قطره دارند. به‌این‌ترتیب فولیکول از بافت‌های مجاور جدا می‌شود. بعد از جداسازی فولیکول، جراح با استفاده از انبرکی کوچک، واحد فولیکولی را استخراج کرده و درون محلول ویژه‌ی نگهداری قرار می‌دهد. این کار هزاران بار برای برداشت گرافت‌ها تکرار می‌شود؛ به همین دلیل روش FIT بسیار زمان‌بر است.

مرحله‌ی دوم: آماده‌سازی

تیم درمانی فولیکول‌های استخراج شده را در زیر میکروسکوپ قرار داده و آن را برای کاشت آماده می‌کنند.

مرحله‌ی سوم: کاشت

در همه‌ی روش‌های کاشت موی مدرن، برای مرحله‌ی کاشت از تکنیک یکسانی استفاده می‌شود. در این مرحله، جراح بار دیگر به کمک تیغ جراحی استاندارد سوراخ‌های کوچکی در ناحیه‌ی گیرنده ایجاد و گرافت‌ مو را درون آن‌ها قرار می‌دهد.

مزایای کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT

معایب کاشت مو به روش FIT

افراد مناسب جهت کاشت مو به روش FIT

به طور کلی تمام کسانی که کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستند، می‌توانند با روش FIT مو بکارند. در ادامه انواعی از ریزش مو که کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستند را معرفی کرده‌ایم:

افراد نامناسب جهت کاشت مو به روش FIT

اگر موارد زیر در مورد شما صدق می‌کنند، شما کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستید:

عوارض کاشت مو به روش FIT

روش FIT عوارض بسیار محدود و خفیفی دارد. بیشتر این عوارض ناشی از فرآیند طبیعی بدن برای بهبودی است. در مورد عفونت، مراقبت‌های شخصی نیز اهمیت دارد. به هر حال زخم‌هایی که در سر ایجاد می‌شوند، پوست را مستعد ابتلا به عفونت‌ها می‌کنند. بعد از کاشت مو باید به دقت از توصیه‌های پزشک مبنی بر رعایت بهداشت و شست‌وشوی سر پیروی کنید تا دچار این عارضه نشوید.

اينستاگرام دکتر سليماني

درد کاشت مو

تمام کم‌تهاجمی بودن روش FIT، کاشت مو با این روش هنوز هم یک عمل جراحی محسوب می‌شود. در طول جراحی هیچ دردی احساس نخواهید کرد؛ اما بعد از آن ممکن است تا چند روز کمی درد داشته باشید که البته به سادگی و با استفاده از مسکن‌های معمولی مدیریت می‌شود.

قرمزی و ورم

ورم و قرمزی از عوارض اجتناب ناپذیر کاشت مو هستند. این دو از نشانه‌های التهاب‌اند. التهاب هم اولین قدم بدن به سمت بهبودی است. پس این عوارض کاملاً طبیعی هستند و جای نگرانی ندارند. قرمزی و ورم بعد از چند روز بهبود می‌یابند و برای کاهش آن روش‌های متعددی وجود دارد. مصرف داروها، بالا نگه‌داشتن سر در هنگام خواب و استفاده از کمپرس سرد از جمله مواردی هستند که می‌توانند به کاهش قرمزی و ورم کمک کنند.

جوش و خارش

گاهی التهاب ایجاد شده در پوست باعث ایجاد جوش‌ها و خارش می‌شود. این عوارض معمولاً طبیعی‌اند و بعد از چند روز برطرف می‌شوند. کندن جوش و خاراندن سر می‌تواند به فولیکول‌های کاشته شده آسیب زده و باعث ایجاد اسکار بر پوست سر شوند. پس از این کار اجتناب کنید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

بهترین نتایج کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو

روشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت مو

آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟

اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت



نظرات کاربران درباره این مطلب :فربد [ 1402-07-18 ]
خواهر بنده شیمی درمانی انجام میدند میتونند تو دوره شیمی درمانی کاشت مو انجام بدند یا باید حتما دوره شیمی درمانی ایشان تمام بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اهمیت بانک مو در تراکم کاشت مواهمیت بانک مو در تراکم کاشت مو

بانک مو به قسمتی گفته می‌ شود که گرافت‌ های مو از آنجا تأمین شده و میتواند یک منبع مناسب برای کاشت مو باشد. بهترین بانک مو، پشت سر است؛ زیرا موهای این قسمت مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و هورمونهایی دارند که منجر به ریزش مو می‌ شوند. ... ادامه مطلب

انواع مدل های تزریق ژل لبانواع مدل های تزریق ژل لب

با استفاده از تزریق ژل لب، مشکلات ظاهری لب های بالا و پایین مانند چین و چروک های پوستی و عدم تقارن از بین می روند با سعی بر طبیعی بودن حالت لبها ... ادامه مطلب

علت اصلی ریزش مو در جلوی سرعلت اصلی ریزش مو در جلوی سر

این روز ها افراد بسیار زیادی در دنیا درگیر مشکل ریزش مو و کم‌ پشتی مو های سر هستند. این مشکل در نواحی جلو سر بیشتر از سایر بخش‌ ها ایجاد می‌ شود، بنابراین تأثیر بالایی در زیبایی چهره افراد و کاهش اعتماد به نفس آنها خواهد داشت. ... ادامه مطلب

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک عبارت است از روشی جدید که در آن از قابلیت تبدیل شدن سلولهای بنیادی یا استم سل ها ی موجود در خون انسان استفاده میشود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465