دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / فواید لیزر تراپی پس از کاشت مو و درمان ریزش مو

فواید لیزر تراپی پس از کاشت مو و درمان ریزش مو

لیزر تراپی روشی است که با بکارگیری لیزرهای کم توان به درمان و رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو می‌پردازد. لازم به ذکر است لیزرتراپی بطور قابل ملاحظه‌ای باعث افزایش رشد مو می‌شود. لیزرهای پرتوان (Hot Laser) که اغلب در جراحی‌های تهاجمی پوست و … بکار برده می‌شوند؛ با جذب انتخابی طول موج‌های لیزر در بافت هدف و ایجاد حرارت در آن عمل می‌نمایند. لیزرهای کم‌توان (Cold Laser) دارای مکانیسم عمل و نیز کاربردهایی متفاوتی نسبت به لیزرهای پرتوان هستند.

اغلب لیزرهای مورد استفاده در پزشکی دارای توانی در محدوده 1 الی 60 وات هستند، که براساس جذب انتخابی طول موج آنها، توسط مواد بیولوژیکی در بافت هدف و افزایش حرارت در آن، برای عملکردهای مختلف پزشکی استفاده می‌شوند. این لیزرها به لیزرهای پرتوان (با شدت بالا) معروفند و اغلب کاربرد جراحی دارند. لیزرهای کم‌توان از نظر نحوه تولید و ساختار، همانند لیزرهای پرتوان هستند با این تفاوت که توان آنها پایین، و اغلب در محدوده میلی ولت است، این لیزرها به نامهای LLLT (Low Level Laser Therapy) ، LPLT (Low Power Laser Therapy) ، LILT (Low Intensity Laser Therapy) و نیز Soft Laser معروفند.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

فواید لیزر تراپی در درمان ریزش مو

از آنجایی که نور لیزر سبب بهتر شدن متابولیسم سلولی می شود و روی جریان خون پوست ناحیه تحت درمان ، تأثیر گذار است ؛ لذا در درمان ریزش موهای آندروژنتیک سر (ریزش های نوع ارثی) و نیز در درمان طاسی های منطقه ای ناشی از بیماری های خود ایمنی به علت اثرات لیزر در تنظیم سیستم ایمنی می تواند اثرات مفیدی داشته باشد. لیزر کم توان در تسریع رویش موها پس از عمل جراحی کاشت مو نیزمفید و موثر عمل کرده و همچنین با استفاده از این لیزر، زخم های پوستی سریع تر ترمیم شده و اسکارهای ناشی از بریدگی ها و جراحی ها بهتر التیام می یابند.

لیزر کم توان مو

فواید لیزر تراپی پس از کاشت مو

در واقع استفاده از لیزر بعد از کاشت مو یکی از روش های تقویت مو پس از کاشت است. استفاده از لیزر برای افزایش رشد مو بعد از کاشت باید حتما به دستور پزشک صورت گیرد و معمولاً زمانی از آن استفاده می شود که وضعیت بیمار به حالت طبیعی رسیده و مدت زمان معینی از زمانی که موها کاشته شده اند سپری شده باشد. این نوع از لیزر یک لیزر کم توان و سرد است.

لیزرهای کم توان گرما نداشته و از انرژی فوتونی استفاده می‌ کنند که بعد از کاشت مو جهت افزایش جریان خون در پوست سر استفاده شده و باعث می شود گلبول های قرمز خون، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به فولیکول های موهای کاشته شده برسانند و از طریق تقویت این فولیکول ها باعث رشد سریع تر و ضخیم تر شدن آنها شوند. همچنین استفاده از لیزر باعث تحریک متابولیسم فولیکول های مو، رشد آنها و در نتیجه سالم‌ تر شدن ظاهر آن‌ ها خواهد شد. این روش همچنین مانع ریزش مو و نازک شدن آنها پس از رشد خواهد شد.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

تمام افرادی که کاشت مو انجام داده اند یا قصد انجام آن را دارند و همچنین افرادی که مشکل ریزش مو و کم پشتی دارند می توانند از این روش برای تقویت موهای خود استفاده کنند.استفاده از لیزر بعد از کاشت مو باعث رشد موهای تازه کاشته شده و به فرآیند بهبود سرعت می‌ بخشد. همچنین در هر جلسه حدود ۵۴% خونرسانی به پوست سر را افزایش می‌ دهد و باعث تحریک فولیکول‌ های مو و توقف پیشروی ریزش مو می‌ شود. با استفاده از لیزر می‌ توان فرآیند رشد مو را بر روی سر، در طول خط پیشانی و مرکز سر تحریک کرد. همچنین می توان موها را پرتر، درخشان‌ تر و ضخیم‌ تر کرده و همچنین استحکام و خاصیت ارتجاعی آن‌ ها را افزایش داد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کربوکسی تراپی مو روش موثر درمان ریزش

بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

از چه روشهایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود؟

ریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آن



نظرات کاربران درباره این مطلب :رازی [ 1402-08-02 ]
سلام میشه بگین کاشت مو با چه روش هایی انجام میدین؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنالترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فراکسل یا فرکشنال یکی از جدیدترین لیزرهاست که دارای قدرت ایجاد سوراخهای ریز روی سطح تابش میباشد، واین توانایی ترمیم بافتی است که با ترمیم این سوراخهای ریز باعث اثرات شگفت انگیزی در بافت میشود ... ادامه مطلب

روشهای تقویت فولیکولهای موروشهای تقویت فولیکولهای مو

فولیکول، محیط مناسب برای تولید پیاز، ریشه مو و در نهایت رشد مو می باشد که می تواند تمامی مواد مغذی و مورد نیاز مو را از طریق برجستگی های ریز موجود، تحت عنوان پستانک که خود از خون تغذیه می کند، تامین کند. فولیکول، حالت کیسه ‌ای و حفره مانند دارد که در اعماق پوست سر انسان قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

برداشتن خال چگونه انجام میشود؟برداشتن خال چگونه انجام میشود؟

اصلی ترین روشهای برداشتن خال شامل سوزاندن خال، برداشتن خال با لیزر و جراحی خال میشوند ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

تزریق بوتاکس یکی از موثرترین روشهای جوانسازی پوست است که با رفع چین و چروک ها و خطوط پوست، چهره ای جوانتر و زیبا تر را به شما هدیه میدهد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465