دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / کاربرد لیزر کیوسوئیچ برای درمان لکه های پوستی و کک و مک

کاربرد لیزر کیوسوئیچ برای درمان لکه های پوستی و کک و مک

کک‌ومک‌ها معمولاً به شکل لک‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن روی پوست ظاهر می‌شوند. آنها از دسته‌ای از سلول‌های پوست که حاوی رنگدانه یا ملانین (رنگ پوست به‌وسیله‌ی این رنگدانه ها مشخص می‌شود) است تشکیل‌شده‌اند و اندازه‌ی آنها معمولاً به اندازه نوک سوزن است. برخلاف خال که برجسته است این لک‌ها برآمدگی ندارند. کک‌ومک دردناک یا مضر نیست و بیشتر روی پوست صورت، بازوها و شانه‌ها دیده می‌شود.

لیزر کیوسوئیچ یک لیزر کاملاً پیشرفته و تخصصی می‌باشد. لیزر Q-switch دارای طول موج های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر می‌باشد. این طول موج جهت بهبود مؤثر انواع لک‌های صورت و بدن مانند کک و مک، ماه‌گرفتگی، خال‌های مادرزادی و همچنین پاک کردن تاتوی صورت و بدن به کار می‌رود. لیزر QS یک تکنیک مؤثر برای از بین بردن و یا کم‌رنگ کردن لک‌های پیری است.

درمان کک و مک و لکه های پوستی دیگر با لیزر کیوسوئیچ در اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط دکتر محسن سلیمانی پزشک پوست، کاشت مو و لیزر در کلینیک بهین قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد کک ‌و مک

ملانین از عوامل اصلی ایجاد کک‌ومک محسوب می‌شود .

تغییرات هورمونی باعث تشکیل و فعالیت ملانین می‌شوند. زمانی که پوست ملانین بیش از حد تولید می‌کند، نتیجه آن ایجاد کک‌ومک می‌شود.

نحوه عملکرد لیزر کیوسوئیچ

قبل از اینکه این درمان را شروع کنیم باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنیم. شما می‌توانید بعد از لیزر کیوسوئیچ به راحتی سر کارتان بروید و زندگی عادی خود را شروع کنید. در هنگام درمان مناطق تحت درمان ابتدا دچار تورم خفیف و کبودی خفیفی می‌شوند و نهایتاً در حدود یک هفته رنگدانه های پوست به تدریج از بین خواهند رفت. دستگاه لیزر کیوسوییچ یک روش مطمئن می‌باشد که به‌وسیله امواج نوری بسیار قوی دانه‌های رنگی زیر پوست را متلاشی می‌کند. رنگ‌های خرد شده و شکسته شده زیر پوست به صورت طبیعی از بدن دفع شده و به مرور رنگ ناحیه به صورت طبیعی و همانند رنگ نواحی دیگر پوست درخواهد آمد.

کاندید مناسب جهت لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ برای کسانی مناسب است که در پوست خود تعدادی لکه رنگی، بزرگ یا کوچک، جدا جدا داشته و بخواهند آن‌ها را حذف کنند. پزشکان تأکید دارند که اگر هدف درمان از بین بردن فقط چند لکه رنگی است، مناسب‌ترین روش لیزر کیوسوئیچ خواهد بود؛ اما اگر نقاط لکه زیاد و پراکنده باشند، پیشنهاد می‌دهند از یکی از روش‌های دیگر لیزر، مانند آی پی ال یا لیزر فرکشنال استفاده شود. لیزر کیوسوئیچ برای رفع لک‌های حاصل از نور خورشید روی قفسه سینه، بازو‌ها و یا پا‌ها مؤثر است. لیزر کیوسوئیچ برای زنان باردار یا بیمارانی که در شش ماه گذشته داروی اکوتان مصرف کرده باشند مناسب نیست. افرادی که سابقه ابتلا به تاول تبخالی یا ویروس تبخال را دارند تا زمانی که این مشکلات را درمان نکنند نمی‌توانند تحت مداوا با لیزر کیوسوئیچ قرار بگیرند.

کاربرد لیزر کیوسوئیچ

انواع لیزر کیوسوییچ

انواع مختلفی از لیزرهای کیوسوییچ وجود دارند. تفاوت در این لیزرها مربوط به میله‌های کریستالی داخل لیزرها می‌باشد. این میله‌ها به لیزر اجازه تولید طول‌موج‌های مختلف را می‌دهند. این طول‌موج‌های متغیر تعیین می‌کنند که لیزر برای چه چیزی استفاده خواهد شد. برخی از لیزرهای کیوسوییچ عبارتند از:

لیزر Q-Switched Nd-Yag

عمدتاً برای جوان‌سازی پوست غیربرجسته، از بین بردن زخم‌های تیره و خال‌های مادرزادی قهوه‌ای استفاده می‌شود. معروفیت این روش به خاطر قابلیت آن در از بین بردن طیف وسیعی از رنگ‌های خالکوبی می‌باشد.

لیزر Ruby

برای حذف رنگ‌های کمیاب خالکوبی مانند سبز لیمویی و آبی آسمانی استفاده می‌شود.

لیزر Alexandrite

برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای، لکه‌های خورشید گرفتگی، زخم‌های تیره، خال‌های مادرزادی قهوه‌ای و لک‌های بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین قادر به از بین بردن جوهرهای خالکوبی سیاه و رنگ‌های نادر مانند سبز لیمویی و آبی آسمانی است. برای پاک کردن رنگ‌های مختلف جوهر خالکوبی، طول‌موج‌های مختلف لیزر مورد نیاز است.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت‌های پس از انجام لیزر کیوسوئیچ

عوارض جانبی لیزر کیوسوئیچ

این روش درمانی از نظر ایمنی و دقت بسیار شایان توجه است. عوارض جانبی بسیار نادر بوده و معمولاً موقتی می‌باشند. بروز لک های قهوه ای و قرمز بعد از درمان طبیعی است که بعد از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می روند. این مورد به خودی خود درمان می شود؛ اما در مواردی که نادر است سبب زخم و عفونت می شود، که باید به پزشک مراجعه کرد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

درمان کک و مک و لک پوست با لیزر

درباره پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ Q-switch بیشتر بدانید



نظرات کاربران درباره این مطلب :بهرامی [ 1402-08-02 ]
من برای جای جوشهای صورتم از لیزر کیوسوئیچ استفاده کردم خدا روشکر تو این چند جلسه تا الان خوب بوده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل به شقیقه برای درمان فرو رفتگی گیجگاهتزریق ژل به شقیقه برای درمان فرو رفتگی گیجگاه

فیلرها، از انواع مواد مختلف شامل پرکننده‌ های اسید هیالورونیک ، پرکننده‌ های کلسیم هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، پرکننده‌ های اسید پلیلاکتیک و پرکننده‌ های کلاژن و تزریق فیلر ساخته می‌ شوند. فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک اغلب برای درمان چین و چروک و افزایش حجم پوست کاربرد دارند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیقتزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیق

تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

هایفوتراپی چه کاربردها و مزایایی دارد؟هایفوتراپی چه کاربردها و مزایایی دارد؟

هایفو یکی از روش‌ های نسبتاً جدید در درمان‌ های زیبایی برای لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌ تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائدتغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

موهای زائدی که بر روی صورت و بدن افراد رشد می‌ کنند جلوه زیبایی نداشته و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌ دهند آنها را از بین ببرند. یکی از مهم‌ ترین و تأثیرگذارترین این روش‌ ها لیزر موهای زائد است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465