دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

در عصر حاضر پزشکان از بهترین و مجهزترین روش‌های جراحی برای کاشت مو استفاده می‌کنند. ‌اگر به ‌زیبایی ‌خود ‌اهمیت ‌می‌دهید و برای پرپشت شدن موها به دنبال جدیدترین و مؤثرترین شیوه‌ها هستید، در اولین گام باید بررسی کنید شرایط کاشت مو را دارید یا خیر. کاندید کاشت مو باید بداند قبل از انتخاب روش‌های پیوند چه شرایطی باید داشته باشد. کسب اطلاعات لازم در این زمینه به کاشت موی موفق‌تر کمک زیادی می‌کند. کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوعاتی مانند نحوه انجام عمل جراحی و مراحل مهم پس از عمل برای شما تبیین می‌شود.

افراد نامناسب جهت کاشت مو

نکته: دلایل بسیار زیادی برای ریزش مو هم در مردان و هم در زنان وجود دارد که در بسیاری از افراد، دلیل ریزش مو و طاسی سر، ارثی و یا داشتن تغذیه نامناسب، سبک زندگی نادرست، استرس و فشارهای روحی است. لذا در این زمینه باید با پزشک مشورت کنید و دلایل درست آن را بیابید.

در جلسه مشاوره، پزشک عوامل فوق را برای تعیین اینکه آیا شما می‌توانید تحت عمل کاشت مو قرار بگیرید را بررسی می‌کند. در خلال انجام معاینات طبی، پزشک آزمایش‌ها و فرایندهای مختلفی را برای ارزیابی شاخص‌هایی مانند الگوی ریزش مو در آینده، نوع ریزش مو و تشخیص علت ریزش مو انجام می‌دهد. درک این عوامل به تعیین اینکه آیا شما می‌توانید تحت عمل کاشت مو قرار بگیرید یا نه کمک می‌کند. این ارزیابی‌های تفصیلی مشخص می‌کنند که آیا شما واجد شرایط برای عمل کاشت مو هستید.

عمل کاشت مو

علل ریزش مو

شایع‌ترین نوع ریزش موی سر، طاسی مردانه (آلوپسی آندروژنیک) می‌باشد.

عوارض جانبی کاشت مو

درد:

احساس درد در حین و بعد از عمل، نوعی عارضه کاملاً طبیعی است که البته با استفاده از روش جراحی مناسب و استفاده از داروهای ضد درد تا حد زیادی قابل‌کنترل و کاهش است.

خارش:

خارش نیز نوعی عارضه شایع است که خشک شدن و پوسته شدن پوست سر، می‌تواند از دلایل بروز این عارضه باشد. با شستشوی سر و استفاده از شامپوها یا اسپری‌هایی مثل سالین و … که البته متخصص تجویز کرده است، این عارضه نیز قابل کنترل خواهد بود.

سکسکه یا سرفه:

از دیگر عوارض کاشت مو که بسیار نادر است، می‌توان به سرفه و سکسکه اشاره نمود؛ اما به دلیل اینکه ممکن است این عارضه بین 2 تا 3 روز ادامه داشته باشد نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

عفونت:

عفونت‌های موضعی ممکن است در هر دو منطقه گیرنده و اهداکننده مو، رخ دهند. بروز عفونت در این نواحی بسیار نادر است به طوری که احتمال وقوع آن تقریباً به صفر می‌رسد. اگر پروتکل‌های بهداشتی در حین کار و بعد پیوند مو به خوبی رعایت شوند جای نگرانی از بابت عفونت باقی نمی‌ماند.

جای زخم:

یکی از عوارض کاشت موی طبیعی، جای زخم می‌باشد که البته با استفاده از روش مناسب جراحی و با توجه به تجربه‌ پزشک می‌توان تا حد زیادی از احتمال وقوع این عارضه جلوگیری کرد.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

خونریزی:

این عارضه ممکن است تا حدود 2 هفته بعد از عمل جراحی اتفاق بیافتد. راه‌های کاهش وقوع خونریزی تا حد زیادی به خود فرد بستگی دارد؛ یعنی باید از انجام اعمال خطرناک مانند سیگار کشیدن، استفاده از الکل، فشار آوردن به سر و …خودداری نمود.

ریزش مو:

ممکن است از هفته سوم پس از پیوند مو، برخی موهای کاشته شده شروع به ریزش کنند. این مسئله طبیعی است چون فولیکول‌های پیوندی وارد فاز استراحت می‌شوند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت مو به روشهای FIT و FUT

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

کاشت مو چقدر طول می کشد؟

بهترین کلینیک کاشت مو زنان

عوامل مؤثر در تعیین هزینه کاشت مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :صدرا انگودی [ 1402-09-05 ]
سلام وقت بخیر همسر من ۷ سال پیش سکته ی مغزی کردن و الان بهترن میخواستن کاشت مو انجام بدند خواستم ببینم خطری براشون وجود داره یا نه وکاشت برا ایشون انجام میدن یانه

امین زواره [ 1402-06-01 ]
سلام چندجلسه برای کاشت نیازاست آیا عوارض دارد

کمال فرورش [ 1401-11-09 ]
سلام خسته نباشید ایامن تیروید عمل کردم برداشتم الان قرص تیروید مخورم آیا میتونم کاشت موکنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای تقویت فولیکولهای موروشهای تقویت فولیکولهای مو

فولیکول، محیط مناسب برای تولید پیاز، ریشه مو و در نهایت رشد مو می باشد که می تواند تمامی مواد مغذی و مورد نیاز مو را از طریق برجستگی های ریز موجود، تحت عنوان پستانک که خود از خون تغذیه می کند، تامین کند. فولیکول، حالت کیسه ‌ای و حفره مانند دارد که در اعماق پوست سر انسان قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت موعلت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

کاشت مو که یک تکنیک پزشکی بسیار ایده آل است، پیشرفت‌ های زیادی در طول دوره‌ های گذشته داشته است؛ اما علامتی که بعد از این تکنیک به صورت متداول دیده می‌ شود، چربی سر بعد از کاشت مو می‌ باشد که همیشه علامت بدی نیست. وجود چربی در سر تا حدودی مفید است و برای مراقبت از موها ضروری است ... ادامه مطلب

کاشت مو در کلینیک های تخصصی چگونه است؟کاشت مو در کلینیک های تخصصی چگونه است؟

کاشت مو یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود و از طرف دیگر تعداد مراکز تازه‌کار و غیرحرفه‌ای که با تبلیغات گسترده سعی در جذب مشتریان دارند، افزایش یافته است؛ بنابراین، شما باید در انتخاب یک کلینیک درمانی مناسب، دقت زیادی داشته باشید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. ... ادامه مطلب

چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟

سردرد پس از کاشت مو در اثر برش‌های ایجادشده و استرس‌هایی است که حین پروسه‌ی عمل جراحی کاشت مو روی پوست سر اعمال می‌شود. این سردردها عموماً گذرا هستند. با گذشت زمان از شدت آن کاسته می‌شود و درنهایت چند روز پس از کاشت مو از بین می‌روند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465