دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

میزان ماندگاری کاشت مو از اصلی‌ ترین دغدغه های افرادی است که برای ترمیم و کاشت مو اقدام می‌ کنند . اگر چه کاشت مو یک روش ایمن و ماندگار است و روش‌ های مختلف کاشت مو موجب ایجاد تراکم پایدار می‌ شوند ، اما ماندگاری کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد . به طور کلی عمل به توصیه های پزشک و جدی گرفتن مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو ، موجب افزایش ماندگاری موی پیوند خورده می شود . در این مقاله به بررسی ماندگاری کاشت مو می پردازیم .

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نحوه انجام کاشت مو :

کاشت موزمانی انجام می‌ شود که فولیکول های مو از قسمتی از بدن فرد به قسمت دیگری منتقل شوند . ناحیه پر موی سر که فولیکول‌ های مو از آن منتقل می‌ شوند ناحیه اهدا کننده نام دارد . فولیکول‌ های مو از این منطقه برداشته شده و در ناحیه‌ ای قرار می‌ گیرند که مویی در آن وجود ندارد و به عنوان ناحیه گیرنده شناخته می‌ شود . بنابراین ، می‌ توان گفت مو های جدید که رشد می‌ کنند به هیچ وجه جدید نیستند ، بلکه همان مو های قدیمی در یک مکان جدید هستند . لازم به ذکر است که مو های تازه پیوند زده شده واقعی و طبیعی هستند و درست مانند مو های طبیعی شما رشد می‌ کنند .

تغییرات رشد مو پس از عمل کاشت مو :

بلافاصله پس از کاشت مو

بعد از عمل شکل خط رویش مو مشخص می شود و بیمار می تواند با توجه به آن تا حدودی الگوی رشد مو را پیش بینی کند . البته این پیش بینی ها همیشه دقیق نیستند .

دو هفته پس از کاشت مو

تقریبا یک یا دو هفته پس از کاشت مو ، مو های کاشته شده شروع به ریزش می کنند . این فرایند که شوک ریزش مو نامیده می شود یک روند معمول بوده و در هر بیماری دیده می شود . فرایند شوک ریزش مو دائمی نیست و پس از مدتی مو های سالم و قوی به جای مو های ریخته شده رشد می کنند . شوک ریزش مو بخشی از روند عمل کاشت مو می باشد ، با این حال ممکن است در برخی افراد هرگز اتفاق نیفتد .

چهار ماه پس از کاشت مو

در این زمان عارضه ای به نام آکنه بروز می کند که ممکن است باعث نگرانی بیماران شود . ممکن است افراد ، به دلیل شباهت ظاهری ، آن را با عفونت اشتباه بگیرند و همین امر موجب نگرانی آن ها شود . علائم آکنه پس از تقریبا ۱۰ روز از بین می روند .

هشت ماه پس از کاشت مو

در این زمان مو ها مجددا رشد می کنند . این مو ها به احتمال زیاد نازک ، شکننده و فاقد رنگدانه هستند . در این دوره بیمار می تواند تصویر واضحی از الگوی رشد مو پیدا کند .

یک سال پس از کاشت مو

در این زمان مو های تازه رشد کرده بیشتر خود را نشان می دهند و سرعت رشد آن‌ ها نیز افزایش می‌ یابد . همچنین نتیجه نهایی کاشت مو نیز مشخص می شود .

ماندگاری کاشت مو

ماندگاری کاشت مو چقدر است ؟

در بیشتر موارد تاثیر کاشت مو در تمام طول عمر فرد باقی می ماند ، زیرا از فولیکول های سالم مو برای کاشت در نواحی کم پشت یا طاس استفاده می شود . با این حال ماندگاری کاشت مو می تواند تحت تأثیر عواملی مانند جنس مو بیمار ، سبک زندگی ، سن و میزان ریزش مو قرار گیرد . در چنین مواردی فرد ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب به چندین جلسه دیگر کاشت نیاز داشته باشد . امروزه کاشت مو روشی دائم ، ایمن و طبیعی می باشد . اگر می خواهید کاشت مو شما ماندگاری بالایی داشته باشد مهم است که عمل کاشت مو را نزد یک متخصص با تجربه و معتبر انجام دهید .

عوامل موثر در ماندگاری کاشت مو

با رعایت چند دستورالعمل ساده می‌ توانید حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد تراکم ایجاد شده در کاشت مو را حفظ کنید . این دستورالعمل‌ ها اگرچه ساده هستند ، اما بسیار در دوام و ماندگاری کاشت مو موثر هستند .

مراقبت های قبل از کاشت مو

اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت های پس از کاشت مو

تاثیر دوره ریکاوری بر ماندگاری کاشت مو بسیار مهم است و لازم است توصیه های پزشک را به صورت دقیق انجام دهید . عدم رعایت این نکات می‌ تواند به طرز قابل‌ توجهی نتیجه کاشت و ماندگاری آن را تحت تاثیر قرار دهد .

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت مو چقدر طول می کشد؟

هزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو چه عوارضی دارد؟

نحوه انجام کاشت مو به روش ترکیبی

بهترین کلینیک کاشت مو زنان



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرواهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرو

کاشت ابروی طبیعی جزو عمل‌های رایج زیبایی است که بسیاری از افراد از آن برای تکمیل زیبایی خود بهره می‌ برند. ابروها در زیبایی چهره و حتی نشان دادن افکار و احساسات انسان نقش بسزایی دارند و به عنوان یک محافظ برای چشم نیز محسوب می‌ شوند. ... ادامه مطلب

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنالترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فراکسل یا فرکشنال یکی از جدیدترین لیزرهاست که دارای قدرت ایجاد سوراخهای ریز روی سطح تابش میباشد، واین توانایی ترمیم بافتی است که با ترمیم این سوراخهای ریز باعث اثرات شگفت انگیزی در بافت میشود ... ادامه مطلب

توصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ موتوصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ مو

عوارض رنگ کردن مو و این آسیب‌ها ممکن است همان اول خود را نشان ندهند و اثرات آن بعد از روزها یا هفته‌ها بروز کند. در ادامه به عوارض رنگ مو که از چند عارضه‌ای که ممکن است در صورت رنگ کردن مو آن به صورت مکرر ایجاد شود، می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

تفاوت ترمیم مو و کاشت مو و کاربرد هر کدامتفاوت ترمیم مو و کاشت مو و کاربرد هر کدام

ممکن است تا کنون بارها تبلیغات مختلفی از کاشت موی طبیعی توسط کلینیک ها یا انسیتوهای مذکوردیده یا شنیده باشید ولی آیا باید کدام را انتخاب کرد و شما کدام را ترجیح می دهید؟ ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465