دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تزریق فیلر هیالورونیک اسید برای جوانسازی پوست

تزریق فیلر هیالورونیک اسید برای جوانسازی پوست

با گذر زمان چین و چروک‌هایی در ناحیه صورت ایجاد می‌شود که باعث ناراحتی بسیاری از افراد می‌شود. خوشبختانه علم پزشکی به حدی پیشرفت کرده است که با فیلر هیالورونیک اسید چین و چروک‌های ناحیه صورت از بین برود. فیلرها یا پرکننده‌های هیالورونیک اسید جهت بازسازی ساختارها و بافت‌های صورت به کار می‌رود. فیلر هیالورونیک اسید، تکنیکی ساده و علمی برای حجم دادن به شیار‌ها و چروک‌های پوست، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، ترمیم جای جوش‌ و لیفتینگ پوست به‌حساب می‌آید.

شما می‌توانید برای تزریق فیلر هیالورونیک اسید به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک یک مولکول آلی بزرگ است که به طور طبیعی توسط بدن هم تولید می‌شود. این ماده در بافت پوست، استخوان‌ها، غضروف‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها و لب‌ها یافت می‌شود. این مولکول شگفت‌انگیز می‌تواند 1000 برابر وزن خود، آب را درون خود نگه دارد و به مولکول‌های آب متصل شود تا رطوبت پوست و مفاصل را به خوبی حفظ نماید.

بیشترین غلظت هیالورونیک اسید در بدن مربوط به پوست می‌باشد. تقریباً 50% هیالورونیک اسید موجود در بدن در پوست یافت می‌گردد. هیالورونیک اسید در درم و هم در لایه‌های اپیدرم وجود دارد. پوست‌های جوان و شاداب، حاوی مقادیر بالایی از هیالورونیک اسید می‌باشند. هیالورونیک اسید در پوست سبب می‌شود که پوست جوان و سالم باقی بماند. هیالورونیک اسید با اتصال بسیار قوی به مولکول‌های آب در پوست می‌تواند به رطوبت دهی پوست کمک کند. به عبارتی نقش هیالورونیک اسید در پوست،تقویت هیدراسیون مؤثر پوست خواهد بود.

مراحل تزریق فیلر هیالورونیک اسید

به خاطر داشته باشید محل‌های جوشگاه و چروک عمیق ممکن است دو الی سه بار تزریق نیاز داشته باشند.

انواع فیلر هیالورونیک اسید

ژل‌های هیالورونیک اسید دارای انواع مختلفی هستند که معتبرترین برندهای تولید این ژل‌ها عبارت‌اند از: ژویدرم، تئوسیال، پرلن و گلایتون. این برندها معتبرترین کارخانه‌های تولید دنیا در زمینه تولید ژل‌های هیالورونیک اسید هستند.

مزایای هیالورونیک اسید بر پوست

هیالورونیک اسید در حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف پذیری پوست تأثیرگذار است. به علاوه مانعی در برابر میکروارگانیسم‌ها است و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کند. این ماده جایگزین مناسبی برای کاهش حجم برخی از نواحی بدن است که دچار چین و چروک و فرورفتگی شده‌اند.

به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین، پوست دچار خشکی، پیری، ایجاد چین و چروک و از دست دادن حالت کشسانی بافت خود می‌شود. همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم آسیب‌هایی به پوست وارد می‌کند. ماده هیالورونیک اسید، مؤثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد.

کاربرد فیلر هیالورونیک اسید

کاربرد فیلر هیالورونیک اسید

این اسید کارایی بسیار زیادی هم در حوضه درمانی و هم زیبایی دارد. می‌توان از کاربردهای آن در حوزه زیبایی به موارد زیر اشاره کرد:

دوام فیلر اسید هیالورونیک

این مواد حدود ۱ الی ۲ سال می‌توانند در پوست باقی بمانند و اثرات خوبی را از خود نشان دهند. نتایج تحقیقات محققان در این زمینه نشان دهنده‌ی این است که تزریق مکرر و مداوم این مواد می‌تواند تولید طبیعی کلاژن در پوست را افزایش داده و به مرور زمان نیاز به تزریق این مواد را کمتر کند.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض هیالورونیک اسید

درد، جزئی و قابل تحمل است. درصورت لزوم می‌توان از بی‌حسی موضعی قبل از تزریق ژل استفاده کرد. همچنین استفاده از نوعی سوزن مخصوص پلاستیکی به نام کانولا میزان درد را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کبودی محل تزریق که به علت پاره شدن مویرگ‌ها است. این عارضه با سوزن‌های جدید پلاستیکی کمتر ایجاد می‌شود. درصورت بروز این عارضه به‌طور خودبه‌خود در عرض یک هفته از بین می‌رود.

عفونت محل تزریق که بسیار نادر است و اگر ایجاد شود با مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان است.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن

رفع چروک و خطوط عمقی پیشانی با تزریق فیلر

آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟

اهمیت مراقبتهای پس از تزریق ژل برای جلوگیری از حرکت ژل



نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمی [ 1402-07-18 ]
سلام برای بزرگتر شدن سینه هم میتونیم از تزریق ژل استفاده کنیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که بنا به دلایلی مانند تغییرات هرمونی ،عفونت ، اصلاح مکرر و غیر اصولی یا به طور ژنتیکی ابرو های کم پشت و نازکی دارند و این امر اعتماد به نفس شما را کاهش داده است بهتر است این مطلب را از دست ندهید ... ادامه مطلب

روشهای درمانی آلوپسی یا از دست دادن موهاروشهای درمانی آلوپسی یا از دست دادن موها

آلوپسي آره آتايك بيماري التهـابي مـزمن و شـكل شايعي از ريزش موي بدون اسكارگذاري و عـودكننـده است كه با درگيري فوليكول و گـاهي اوقـات نـاخنهـا همراه است. تظاهر اصـلي بيمـاري معمـولاً بـه صـورت شروع سـريع ريـزش مـو در يـك ناحيـه ي مـشخص و معمولا گرد ميباشد ... ادامه مطلب

آشنایی با انواع اگزمای پوست و راهکارهای درمانی آنآشنایی با انواع اگزمای پوست و راهکارهای درمانی آن

اگزما که به آن درماتیت آتوپیک نیز گفته می شود، یک بیماری پوستی رایج است که موجب التهاب، خارش و قرمزی پوست می شود.اگزما به بدن آسیب نمی رساند و مسری نمی باشد؛ اما بهتر است که پس از مشاهده اولیه برای درمان آن اقدامات لازم انجام شود. ... ادامه مطلب

چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟

ابرو یکی از مهم‌ترین اعضای صورت است که در زیبایی افراد نقش زیادی را ایفا می‌کند. به همین دلیل افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ابروهای خود را زیباتر کرده و ظاهری متفاوت به چهره خود ببخشند. کاشت ابرو یکی از روش‌های تأیید شده و اثرگذار برای حالت‌دهی به ابروها و حفظ زیبایی افراد است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465