دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟

چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟

ابرو یکی از مهم‌ترین اعضای صورت است که در زیبایی افراد نقش زیادی را ایفا می‌کند. به همین دلیل افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ابروهای خود را زیباتر کرده و ظاهری متفاوت به چهره خود ببخشند. کاشت ابرو یکی از روش‌های تأیید شده و اثرگذار برای حالت‌دهی به ابروها و حفظ زیبایی افراد است. ماندگاری این روش بسیار بالا است و می‌تواند یک زیبایی دائمی را به افراد هدیه دهد. در بعضی افراد ممکن است موهای کاشته شده پس از کاشت ابرو شروع به ریزش کنند و ابرو خالی شود. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و در بیشتر موارد قابل درمان است.

ریزش ابروها پس از گذشت یک هفته تا یک ماه از کاشت ابرو، طبیعی بوده و رشد مجدد پس از ۴ تا ۵ ماه شروع شده و نتیجه نهایی رشد ابروها بعد از گذشت یک سال مشخص می‌شود. در صورت رعایت برخی موارد پس از کاشت ابرو می‌توان از ریزش موهای آن جلوگیری کرد. البته به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با رعایت کامل توصیه‌ها و دستورات پزشک می‌توان از ریزش ابروها پس از کاشت جلوگیری کرده و همیشه ابروهایی خوش‌فرم و زیبا داشت.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

هدف از کاشت ابرو

علل ریزش ابرو

مزایای کاشت ابرو

علل ریزش ابروها پس از کاشت

ضعف ابروهای کاشته شده

در بیشتر موارد موهای کاشته شده برای ابروها بسیار ضعیف هستند و قدرت کافی برای رشد را ندارند. در نتیجه چند روز پس از کاشت می‌ریزند. این ریزش معمولاً ده تا دوازده روز پس از کاشت ابروها اتفاق می‌افتد و کاملاً طبیعی است؛ چراکه موهای ریخته شده ساقه‌های ابرو هستند و ریشه آن‌ها هنوز سالم است. با رعایت دستورات پزشک و تقویت ریشه ابروها بعد از کاشت، موهای کاشته شده دوباره رشد خواهند کرد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. به یاد داشته باشید که نتایج واقعی کاشت ابرو 8 تا 12 ماه بعد از کاشت خود را نشان می‌دهند؛ بنابراین ریزش ابروهای کاشته شده در روزهای اول نگران‌کننده نیست.

عدم مراقبت صحیح از ابروها بعد از کاشت

با وجود اینکه کاشت ابروها یک روش غیرتهاجمی است؛ اما یک نوع جراحی است؛ بنابراین باید زمانی اقدام به این کار کنید که فرصت کافی برای مراقبت از ابروهای تازه را داشته باشید و در دوره نقاهت به اندازه کافی از بدن خود مراقبت کنید. روزهای اولیه پس از کاشت روزهای طلایی برای تقویت موهای کاشته شده و حفظ آن‌ها است. پس همه توصیه‌های پزشک باید به دقت رعایت شوند. در این روزها ممکن است کمی احساس درد و سوزش داشته باشید و محل پیوند کمی ورم کند؛ اما جای نگرانی نیست زیرا پزشک با تجویز داروهای مناسب آن‌ها را کنترل خواهد کرد.

نکته مهم این است که نباید ابروهای خود را دست‌کاری کنید و باید محل پیوند را همواره تمیز نگه دارید. همچنین از انجام فعالیت‌های ورزشی و دیگر فعالیت‌هایی که منجر به عرق کردن ابروها می‌شود خودداری کنید. رعایت همه این موارد باعث تقویت ریشه موها شده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید که تمیز نگه داشتن محل پیوند بسیار مهم است؛ زیرا این کار باعث جلوگیری از ایجاد عفونت در محل درمان شده و سلامت موهای کاشته شده را حفظ می‌کند. نکته دیگر اینکه همه توصیه‌های پزشک باید در درازمدت رعایت شوند تا ابروها تثبیت شده و همیشه زیبا و جذاب باشند.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

کاشت ابرو در کلینیک نامعتبر

کاشت ابرو یک عمل تخصصی است و باید توسط پزشک بامهارت، باتجربه و متخصص انجام گیرد. پزشک باید بانک موها را به‌درستی تشخیص دهد و موهای مناسب را طی فرایندی خاص برداشته و در محل مناسب در ابروها قرار دهد. فرایند برداشت و کاشت موها بسیار حساس و تخصصی است؛ بنابراین اگر پزشک مهارت و تخصص کافی برای انجام این کار را نداشته باشد، ریشه‌های موها در جای درستی قرار نمی‌گیرند و پس از مدتی می‌ریزند.

عدم بررسی علت کم‌پشتی و ریزش ابروها قبل از کاشت

کاشت ابرو روش‌های مختلفی دارد و همه این روش‌ها برای همه افراد مناسب نیستند. به دلیل اینکه کم‌پشتی ابروها یا ریزش آن‌ها قبل از کاشت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. دلایلی مثل افزایش سن، عوامل ارثی، مصرف بعضی داروها، سبک زندگی و… از عوامل ریزش ابروهای طبیعی در افراد هستند. پزشک قبل از انتخاب روش کاشت ابرو برای هر فرد، او را به‌طور کامل مورد معاینه قرار می‌دهد تا دلیل اصلی ریزش ابروها را پیدا کند. در بعضی موارد پزشک ممکن است پس از پیدا کردن دلیل ریزش ابروها و قبل از شروع کاشت، استفاده از برخی داروها یا رعایت بعضی موارد را توصیه کند تا علت برطرف شود.

پس از فهمیدن دلیل ریزش، پزشک بهترین روش را انتخاب کرده و در زمان مناسب کاشت ابروها را انجام می‌دهد. اگر در طول فرایند معاینه پزشک دقت کافی را به کار نبندد یا تخصص و مهارت لازم را نداشته باشد، علت ریزش ابروها را اشتباه تشخیص می‌دهد؛ بنابراین روش درستی برای کاشت انتخاب نمی‌شود و موهای کاشته شده قبل از اینکه قدرت لازم برای رشد را به دست بیاورند، شروع به ریزش می‌کنند. این موضوع به ریشه موها هم آسیب می‌رساند و امکان رشد مجدد موهای ریخته شده نیز وجود ندارد.

بارداری و شیردهی

تغییرات هورمونی در دوران بارداری بر روی موهای فرد تأثیر گذاشته و باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل زنان زیادی را می‌بینیم که در دوران بارداری ریزش مو و ابرو را تجربه می‌کنند. همچنین در دوران شیردهی نیز کمبود مواد مغذی در بدن مادر باعث تضعیف موها و ریزش آن‌ها می‌شود. درصورتی‌که شخص قبل از بارداری ابروهای خود را کاشته باشد، موهای کاشته شده می‌ریزند. این امر طبیعی است و در بعضی موارد پس از طی شدن این دوران ابروها دوباره به حالت طبیعی برمی‌گردند؛ اما در مواردی نیز ممکن است نیاز به درمان مجدد وجود داشته باشد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که کاشت ابرو را زمانی که دیگر قصد باردار شدن ندارید، انجام دهید.

درمان ریزش ابرو پس از کاشت

برای دریافت بهترین نتیجه و کمک به روند رشد ابروهای کاشته شده، معمولاً استفاده از داروها یا روش‌های مکمل رشد مو مانند مزوتراپی، PRP، استفاده از ماینوکسیدیل و غیره توصیه می‌شود. همچنین تغذیه مناسب و مصرف مکمل‌هایی مانند ویتامین E و گروه B پیش از اقدام به کاشت ابرو و حتی پس از آن می‌تواند در روند رشد ابروهای کاشته شده تأثیر به سزایی داشته باشد. بهترین کار مراجعه حضوری و مشاوره توسط پزشک و بررسی شرایط برای انجام کاشت ابرو می‌باشد. همچنین معاینه‌های بعد از انجام پیوند ابرو نیز می‌تواند از ریزش ابروهای کاشته شده جلوگیری کند.

عوارض احتمالی بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو هم یک نوع روش جراحی است و جراحی با یکسری مشکلاتی پس از آن همراه است، در صورت بروز هر کدام از این علائم حتماً پزشک خود را در جریان بگذارید و برای بهبود به توصیه پزشک گوش دهید.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت ابروی طبیعی چه مراحلی دارد و چگونه انجام میشود؟

اهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرو

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

کاشت ابرو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی

آیا بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

پیوند ابرو یک روش تخصصی است برای پر‌پشت کردن ابروها، که توسط پزشک و در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. در این روش قسمت هایی از ابرو که به میزان قابل توجهی دچار کم پشتی و ریزش شده اند (افزایش سن، بیماری ها، سوختگی، زخم و جراحی از مواردی هستند که میتوانند موجب ریزش ابرو شوند)، دوباره ظاهر زیبا ... ادامه مطلب

مدت زمان رشد مو بعد از کاشتمدت زمان رشد مو بعد از کاشت

ریزش موی موقت پس از انجام کاشت مو شایع است و این یک عارضه جانبی موقت ناشی از کاشت مو می‌ باشد. به طور کلی ریزش موهای کاشته شده 2 الی 3 هفته بعد از عمل شروع می‌ شود و راه را برای رشد موهای جدید باز می‌ کند. رویش جدید موها در حدود 8 تا 12 ماه پس از کاشت موی طبیعی ادامه خواهد داشت. ... ادامه مطلب

آیا با بوتاکس، بینی کوچک می شود؟آیا با بوتاکس، بینی کوچک می شود؟

بینی در بخش مرکزی صورت بوده و یکی از اجزا مهم در زیبایی صورت است. تزریق بوتاکس به بینی و اطراف آن متدی است که سال ها توسط پزشکان و متخصصان مجرب توصیه ... ادامه مطلب

دوره نقاهت کاشت ریشدوره نقاهت کاشت ریش

ریش یکی از مسائلی است که آقایان به آن اهمیت زیادی می‌ دهند اما گاهی به دلایل بسیاری رشد نمی‌ کند یا بر اثر مشکلات ژنتیکی و هورمونی، اصلاً به مرحله رشد نمی‌ رسد.کاشت ریش یکی از روش های کاشت مو است که جهت درمان کسانی که دچار ریزش ریش شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465