دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / اهمیت بانک مو در عمل کاشت مو چیست؟

اهمیت بانک مو در عمل کاشت مو چیست؟

کاشت مو یکی از بهترین روش‌ها برای برگرداندن موهای از دست رفته است. به طوری که در حال حاضر انواع مختلفی از این روش‌ها در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌گیرند. در صورتی که شما نیز به هر دلیلی از ریزش و کم‌پشتی موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید یکی از روش‌های کاشت مو را با توجه به شرایط و انتظارات خود انتخاب کرده و از نتیجه کار لذت ببرید. در این مسیر با یکسری اصطلاحات و کلمات روبرو خواهید شد که دانستن آن‌ها ضروری است. از جمله پرکاربردترین این عبارات گرافت و بانک مو است.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

بانک مو

بانک مو به قسمتی گفته می‌شود که گرافت‌های مو از آنجا تأمین شده و می‌تواند یک منبع مناسب برای کاشت مو باشد. بهترین بانک مو، پشت سر است؛ زیرا موهای این قسمت مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و هورمون‌هایی دارند که منجر به ریزش مو می‌شوند. به همین دلیل در اکثر افراد حتی تا سنین پیری، مو‌های این قسمت دچار ریزش نمی‌شود. به هنگامی‌که فرد دچار ریزش موی شدید سر، ابرو و یا ریش شده و راهکار‌های درمانی برای او تأثیر ندارد، می‌تواند از روش پیوند مو استفاده کند.

اهمیت بانک مو در کاشت مو

یکی از مهم‌ترین اهداف در کاشت مو این است که موهای ناحیه کاشته شده نریخته و دارای رشدی طبیعی باشند. به همین دلیل در روش‌های مختلف کاشت مو برای جبران کمبود در این نواحی موهای مقاوم را از قسمت‌های مختلف بدن برمی‌دارند. به‌ عنوان‌ مثال در روش کاشت مو BHT یا کاشت موی بدن، نواحی مانند سینه یا پشت ران به‌عنوان بانک مو شناخته می‌شوند. تجربه ثابت کرده که موی هیچ قسمت از بدن مانند موی پشت سر نمی‌تواند در برابر ریزش از خود نشان دهد. به‌علاوه استفاده از این موها باعث حفظ حالت طبیعی موها شده و یکنواختی آن‌ها را حفظ خواهد کرد.

بانک مو در عمل کاشت مو

در صورتی که از بانک موی قوی استفاده شود، فولیکول‌های کاشته شده نسبت به طاسی مقاوم خواهند بود؛ یعنی درصورتی‌که تارهای موی کاشته شده دچار ریزش شوند، چون فولیکول‌های مو فعال هستند، می‌توانند تارهای موی جدید بسازند. به همین دلیل نتیجه‌ی کاشت مو در این شرایط بسیار مطلوب خواهد بود و طاسی یا کم‌پشتی برطرف خواهد شد.

نکته‌ی دوم این است که بانک مو باید به نحوی انتخاب شود که بیشترین شباهت به موهای منطقه‌ی دچار طاسی را داشته باشد. به طور مثال فرض کنید که می‌خواهید کاشت مو در منطقه‌ی شقیقه‌ها را انجام دهید. به طور عادی، تارهای موی این ناحیه نازک هستند. حالا اگر از بانک مویی استفاده کنید که تارهای موی ضخیمی داشته باشد، حتی اگر کاشت مو موفقیت‌آمیز باشد و طاسی یا کم‌پشتی از بین برود، نتیجه‌ی مطلوب از نظر زیبایی حاصل نخواهد شد؛ چرا که تارهای موی قبلی و جدید در شکل ظاهری تفاوت دارند و این تفاوت به راحتی قابل تشخیص است. در این شرایط بیمار ممکن است رضایتی از کاشت موی انجام شده نداشته باشد.

ویژگی‌های بانک مو مناسب

انتخاب بانک مو، قواعدی و ویژگی‌هایی داشته که در هنگام کاشت مو باید از مو طبیعی خود فرد استفاده شود. باید توجه داشت که بیشتر پزشکان برای مشاهده نتایج بهتری پس از کاشت از فولیکول‌های موجود بر سر بیمار در نواحی پشت سروبالای گوش‌ها استفاده خواهند کرد؛ اما مواقعی پیش می‌آید که برخی از نواحی اهداکننده بدن نسبت به موهای نواحی دیگر مانند پاها، بازوها و حتی موهای سر ترجیح داده خواهند شد.

موها و فولیکول‌های موجود بر سطح بدن دارای ویژگی و خصوصیات متفاوتی نسبت به موهای سر می‌باشند و اگرچه بعضی از اوقات این موها به موهای سر مشابه می‌باشند؛ اما پس از پیوند و کاشت مو دچار تزلزل خواهند شد. در بسیاری از موارد رنگ موهای موجود بر سطح بدن با موهای موجود بر پوست سر متفاوت بوده و اگر از موهای سایر قسمت‌های بدن برای کاشت مو طبیعی استفاده شود تفاوت واضحی بین موهای کاشته شده و موهای اصلی خود فرد قابل مشاهده خواهد بود. به همین دلایل از موهای پوستی زمانی در کاشت مو استفاده خواهد شد که حجم موهای موجود بر سر بیمار کم بوده و بیمار خواستار افزایش حجم آنها باشد. در این صورت پزشک از موهای موجود بر پوست بدن بیمار برای پیوند مو در بین موهای اصلی خود فرد استفاده کرده تا پس از کاشت مو طبیعی، هم حجم موها افزایش یافته و هم موهای کاشته شده راحت‌تر با موهای اصلی در هم آمیزند.

به طور کلی ویژگی‌های مؤثر بر یک بانک مو مناسب که موردنظر پزشکان می‌باشد، موارد زیر خواهند بود:

1. نوع موهای اصلی بیمار
2. سایز و اندازه ناحیه گیرنده
3. کیفیت و ضخامت موها
4. رنگ موها

اگر ناحیه‌ای دارای این 4 ویژگی باشد، پزشک آن ناحیه را به عنوان بانک مو انتخاب خواهد کرد.

بانک موی ضعیف و قوی

برای انتخاب بانک مو، می‌توان از هر نقطه‌ای که دارای فولیکول مو است، کمک گرفت؛ اما پزشکان عمدتاً بانک مو را از مناطقی انتخاب می‌کنند که فولیکول‌های آنها فعالیت دائمی داشته باشند؛ چراکه اگر پس از مدتی این فولیکول‌ها از کار بیفتند، دوباره ریزش مو در همان منطقه اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر هدر رفتن زحمات پزشک و هزینه‌های انجام شده توسط بیمار، اقدام مجدد درمانی مورد نیاز خواهد بود.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

منطقه‌ی بانک مو باید تعداد زیادی فولیکول مو داشته باشد تا هنگامی‌که برخی از این فولیکول‌ها برای انتقال جدا شدند، خود منطقه‌ی بانک مو دچار کم‌پشتی مو نشود. اگر مناطق بانک مو واجد این ویژگی‌های مطلوب باشند، اصطلاحاً گفته می‌شود که بانک مو قوی است و اگر بانک مو این ویژگی‌های مطلوب را نداشته باشد، می‌گویند که بانک مو ضعیف است. مناطق پشت و طرفین سر بهترین جاها برای انتخاب بانک مو هستند. چراکه فولیکول‌های این مناطق معمولاً دائمی هستند و تراکم مو حتی در طاسی‌های وسیع، مطلوب است.

عوارض برداشت نادرست بانک مو

اگر برداشت‌ها با فاصله‌ی مناسب انجام نشوند، باعث مردگی پوست خواهد شد و ممکن است مشکلی را که در جلوی سرخود دارید و برای درمان آن به بانک موی محتاج شده‌اید را در قسمت پشت سرخود هم ببینید. برای این مشکل تقریباً راه چاره‌ای وجود ندارد و تنها می‌توان با بلند شدن قسمت‌های دیگر مو آن را پوشاند.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟

تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو

عوامل مؤثر در تعیین هزینه کاشت مو

روش کاشت مو در محل اسکار

حداقل و حداکثر سن مناسب کاشت مو چقدر است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت مو در مردان با چه عوارضی همراه است؟کاشت مو در مردان با چه عوارضی همراه است؟

کاشت مو یک جراحی زیبایی نسبتاً نوین و به سرعت در حال رشد است. روش‌ ها و تکنیک‌ های کاشت مو در طی سال‌ های اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند. با این حال نباید فراموش کنیم که تمامی این روش‌ ها، هنوز نوعی عمل جراحی محسوب می‌ شوند و تمام عمل‌ های جراحی عوارض و خطراتی دارند. ... ادامه مطلب

مزایا و فواید مزوتراپی زیر چشم چیست؟مزایا و فواید مزوتراپی زیر چشم چیست؟

حلقه های تیره دور چشم و کیسه های چربی کوچک روی پلک ها همراه با بالا رفتن سن ظاهر می شوند.یک از روشهای موثر برای رفع تیرگی، چین و چروک های ریز و لک در اطراف چشم، مزوتراپی است که با تزریق کوکتل در ناحیه زیر چشم انجام میشود. ... ادامه مطلب

انواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحیانواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحی

روش های بدون جراحی بسیاری برای زاویه سازی صورت وجود دارد و انتخاب بهترین روش برای هر کسی بر عهده پزشک معالج است. ... ادامه مطلب

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ایعلت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ای

طاسی ناحیه ای باعث ریزش مو به شکل نواحی کوچکی به اندازه یک سکه بر روی پوست سر یا ریش می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465