دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟

چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟

با آغاز و ابداع کاشت مو، از وسایل و لوازم غیر ظریفی استفاده می‌شد که سردرد و سرگیجه را در فرد افزایش می‌داد؛ اما امروزه در تکنیک‌های مدرن و جدید کاشت مو از ابزارهای میکروسکوپیک و بسیار ظریف استفاده می‌شود و عوارضی چون سرگیجه و سردرد را کاهش می‌دهد. سرگیجه و سردرد پس از کاشت مو یکی از عوارضی است که بعضی از افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند به آن دچار می‌شوند. احساس سردرد بعد از کاشت مو خطرناک نیست و جای نگرانی ندارد. احساس درد در سر بعد از کاشت معمولاً به علت ایجاد برش‌هایی است که هنگام جراحی پیوند مو ایجاد می‌شود.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت سردرد پس از کاشت مو

در واقع سردرد پس از کاشت مو در اثر برش‌های ایجادشده و استرس‌هایی است که حین پروسه‌ی عمل جراحی کاشت مو روی پوست سر اعمال می‌شود. این سردردها عموماً گذرا هستند. با گذشت زمان از شدت آن کاسته می‌شود و درنهایت چند روز پس از کاشت مو از بین می‌روند.

طی جراحی کاشت مو، بخشی از بافت پوست سر که برای کاشت مو در نظر گرفته شده است، به شکل یک نوار باریک از قسمت اهدا کننده یا همان بانک مو استخراج می‌شود. این بخش هم مانند سایر بافت‌ها حاوی اعصاب است. ممکن است استرس، کشش و فشاری که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر اعصاب وارد می‌شود، درد ایجاد کند.

عارضه‌ی جانبی داروهای تجویزشده، خوابیدن بیمار به حالت نیمه نشسته، مشکلات عصبی ناشی از قطع مصرف کافئین و سیگار و مشروبات الکلی پس از کاشت مو، اضطراب و استرس پیش از عمل جراحی و دور شدن فرد از اجتماع و منزوی شدن در دوره‌ی پس از کاشت مو، می‌توانند از دیگر دلایل بروز سردرد باشند.

روش درمان سردرد بعد از کاشت مو

سردرد و سرگیجه‌ای که بعد از کاشت مو برای بیمار ایجاد می‌شود به روش‌های مختلف قابل‌درمان هستند. معمولاً پزشک معالج مسکن‌هایی را تجویز می‌کند تا بیمار در زمان احساس سردرد و سرگیجه آنها را مصرف کند؛ بنابراین با وجود احتمال سردرد بعد از یک یا دو روز بعد از انجام عمل از مسکن‌های تجویز شده استفاده کنید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان از مسکن‌های دلخواه و بدون تجویز پزشک استفاده نکنید؛ چراکه ممکن است دارای عوارض باشند و در نهایت مشکلاتی را ایجاد کنند. پس سعی کنید مسکن مصرف شده را از پزشک معالج خود دریافت کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که برای سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو می‌تواند مناسب باشد استفاده از کمپرس است. استفاده از کمپرس گرم در این موقعیت می‌تواند به بهبود سردرد شما کمک کند.

توجه داشته باشید که در صورت ادامه دار شدن سردرد و سرگیجه حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. به این دلیل که خطرناک نبودن سردرد تنها تا زمانی صدق می‌کند که تنها در روزهای اول و دوم وجود داشته باشد. در غیر این صورت برای بررسی موقعیت می‌بایست به پزشک مراجعه کرده و آن را درمان کنید.

کاشت مو و سردرد

جلوگیری از سردرد پس ازکاشت مو

  1. توجه داشته باشید که حتماً باید از مصرف کافئین خودداری کنید؛ چون در بسیاری از مواقع باعث افزایش سردردهای بعد از کاشت مو می‌گردد.
  2. چند شب اول لازم است بیماران به صورت ۴۵ درجه (نیمه نشسته) بخوابند. در این وضعیت فشار وریدی و لنفاتیک در سر و گردن کاهش می‌یابد و از تورم پیشانی جلوگیری می‌شود. برای این منظور کافی است از یک بالش دور گردنی نرم استفاده کنند.
  3. با استفاده از تمرینات تنفسی نیز می‌توان در برخی از موارد این نوع سردردها را کاهش داد. تنفس عمیق باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به ناحیه سر برسد و سردرد کاهش یابد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

دوران نقاهت و بهبودی پس از انجام کاشت مو

دوران نقاهت، چگونگی گذراندن آن و مدت زمان دوران نقاهت پس از کاشت مو بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بسیاری از افراد دوران نقاهت را جدی نگرفته و برای گذراندن این دوران به درستی تلاش نمی‌کنند، درحالی‌که چگونگی گذراندن دوران نقاهت در نتیجه پیوند مو تأثیر بسزایی خواهد داشت. پوست سر پس از انجام عمل زیبایی پیوند مو طبیعی بسیار لطیف و حساس بوده به همین دلیل ممکن است کمی احساس درد داشته باشید که در این صورت پزشک برای شما داروهای ضد درد تجویز می‌کند. همچنین احتمال اینکه داروهای ضدالتهابی و آنتی‌بیوتیک برای شما تجویز کند وجود خواهد داشت. بعلاوه برای مراقبت بیشتر و جلوگیری از آسیب‌دیدگی فولیکول‌ها، ممکن است برای یک یا دو روز مجبور باشید که از باند استفاده نمایید. برای بازگشتن به محل کار خود عجله نداشته باشید و کمی بیشتر به خود استراحت دهید؛ اما بیشتر افراد طی ۲ الی ۵ روز پس از عمل به محل کار خود بازگشته و فعالیت خود را شروع می‌کنند.

به یاد داشته باشید که استراحت بیشتر و بهتر درنتیجه‌ی نهایی تأثیرگذار خواهد بود. پس بهتر است دوران نقاهت به خوبی سپری شود.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم؟

درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟

علت نکروز در کاشت مو چیست؟

قطع ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم مو بهتر است یا کاشت مو ؟ترمیم مو بهتر است یا کاشت مو ؟

درکاشت موی طبیعی از موهای خود شخص استفاده میشود که این موها قابل رشد بوده و مانند موهای طبیعی خود فرد هستند ولی در ترمیم مو اینطور نیست ... ادامه مطلب

دلایل کم پشتی ریش و سبیل و روش پر پشت کردندلایل کم پشتی ریش و سبیل و روش پر پشت کردن

پرپشت کردن ریش و سبیل یکی از موضوعات مربوط به زیبایی و ظاهر است که برخی از مردان به دنبال راهکارهایی برای آنها هستند. در گذشته راهی برای اصلاح کم پشتی ریش و سبیل وجود نداشت؛ اما با پیشرفت‌ های صورت گرفته روشهای مختلفی جهت درمان این عارضه وجود دارد که در ادامه معرفی میگردد. ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FUTکاشت ریش و سبیل به روش FUT

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، امکان کاشت سبیل و ریش نیز، فراهم شده ‌است. با این تکنیک، همه می‌توانند از مزایای کاشت مو برای سبیل و ریش مردان، استفاده نموده و چهره جذابی داشته باشند. افزایش اعتماد به‌ نفس، یکی از بهترین حس‌هایی است که بعد از کاشت مو برای ریش و سبیل، تجربه خواهید کرد ... ادامه مطلب

علت سفید شدن موها چیستعلت سفید شدن موها چیست

سفید شدن موها با افزایش سن امری طبیعی است و در حقیقت نشانه آن است که بدن در حال فرسوده شدن و پیری است؛ اما این تغییر رنگ در هر زمانی می‌تواند موها را درگیر کند. ممکن است حتی نوجوانان و یا افرادی که در دهه 20 زندگی هستند نیز متوجه این تارهای سفید در بین موهایشان بشوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465