دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟

چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟

کاشت مو بهترین راه حل برای جبران موهای از دست رفته، داشتن ظاهری زیبا و جوان و افزایش اعتماد به نفس از دسته رفته است. این روش درمانی شامل استخراج فولیکول ها از ناحیه اهداکننده یا بانک مو پشت سر و پیوند آن ها به نواحی کم تراکم است. کاشت موی طبیعی، تنها درمان دائمی و قطعی ریزش مو است که برای همیشه شما را از شر طاسی و کم حجمی موها نجات می دهد. این روش درمانی کاملا بدون خطر و ایمن است و برای ترمیم موها روشی طبیعی و دائمی است.

با وجود اینکه کاشت مو با کمترین عوارض جانبی همراه است؛ اما برخی افراد ممکن است بعد از جراحی یک یا چند عارضه را تجربه کنند که جای نگرانی نیست. پزشک جراح، دستورالعمل هایی برای پیشگیری و به حداقل رساندن عوارض کاشت مو به شما ارائه می دهد. نحوه مراقبت شما از گرافت ها تاثیر بسیار زیادی در موفقیت درمان ایفا می کند.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای کاشت مو

افزایش زیبایی و بازگشت چهره ایده آل و طبیعی در فرد که عامل مستقیمی در افزایش اعتماد به نفس خواهد بود.کاشت مو یک روش دائمی به حساب می آید و با انجام مراقبت های لازم می توان به صورت دائم از داشتن موهای پرپشت لذت برد.ایجاد ظاهر طبیعی که یکی از بهترین مزایای پیوند مو می باشد، با استفاده از بهترین روش کاشت مو و بوسیله متخصصان پوست و مو می توان شاهد خط رویش طبیعی و ظاهری ایده آل باشید.

شوره سر بعد از کاشت مو

یکی از عوارض شایع کاشت مو، شوره زدن موها بعد از جراحی است. برخی از متقاضیان پیوند مو، از این اتفاق ابراز نگرانی می کنند. در حالیکه درمان شوره سر بعد از کاشت مو با رعایت برخی نکات و توصیه ها امکان پذیر است.

شوره سر یکی از مشکلات شایعی است که در نتیجه خشکی بیش از حد موها اتفاق می افتد. بعد از کاشت مو، در صورت کاهش رطوبت موها ممکن است شوره سر اتفاق بیفتد؛ اما جای نگرانی نیست؛زیرا این مشکل در بسیاری از متقاضیان کاشت مو رایج است و به راحتی قابل درمان است.

علت شوره سر بعد از کاشت مو

شوره سر یکی از عوارض کاشت مو است که برخی متقاضیان ممکن است با آن مواجه شوند. البته در اغلب مواقع شوره بعد از کاشت مو، به دلیل خشکی بیش از حد پوست سر و کاهش رطوبت موها اتفاق می افتد.

بعد از کاشت مو، ظاهر شدن این پوسته ها روی سر منجر به خارش پوست سر می شود. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند نواحی پوست سر را خارش دهند. در حالیکه خارش و خراشیدن موها نه تنها کمکی به درمان شوره سر بعد از کاشت مو نمی کند، بلکه شرایط را وخیم تر می کند؛ زیرا خراشیدن و لمس موها بعد از جراحی می تواند باعث آسیب دیدن و حتی کنده شدن گرافت ها شود.

شوره سر در اثر سوراخ های متعددی حین کاشت مو در پوست ایجاد می شود. تجمع مایعات زرد رنگ در این ناحیه سبب تورم می شود. دو روز بعد از پیوند مایعات از طریق منافذ کانال ها یا زخم ها خارج می شوند. تخلیه مایعات و خشکی پوست تجمع سلول های مرده و شوره سر را به دنبال دارد.حین جدا کردن گرافت های مو یا برای کاشت آنها لکه های خونی در پوست سر ایجاد می شود. این لکه ها یا لخته های خونی نیز بعد از پیوند مو خشک شده و ۱۰ روز بعد از کاشت به شوره هایی تبدیل می شوند.

عوارض کاشت مو

درمان شوره سر پس از کاشت مو

شامپو مناسب برای شوره سر

استفاده از شامپو مناسب زیر نظر پزشک متخصص مو راه خوبی برای کاهش و از بین بردن شوره سر بعد از کاشت مو است.در بیشتر مواقع استفاده دائمی از یک شامپو باعث شروع فعالیت قارچ ها و ایجاد شوره سر می شود به همین خاطر توصیه می شود جایگزینی طبیعی تر و ملایم تر برای شست و شو موهای خود انتخاب کنید.شامپوهای ضد شوره انواع مختلفی دارند که مواد تشکیل دهنده هرکدام متفاوت است. بهتر است شامپوهای ضد شوره حاوی ترکیبات زیر باشند.

  1. عنصر روی :روی رشد و تکثیر قارچ ها را به شدت کاهش می دهد.
  2. سولفید سلنیوم :این ماده باعث کاهش چربی پوست سر و تولید پوست سر می شود.
  3. قطران زغال سنگ :این ماده یک ضد قارچ طبیعی است.
  4. کتوکونازول :یک ضد قارچ قوی و موثر است که وجود آن در شامپو های ضد شوره بسیار مهم است.
  5. اسید سالسیلیک :باعث از بین رفتن پوسته سر می شود.
  6. روغن درخت چای :این روغن یک ضد قارچ،آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده است.
  7. چای سبز :طبق تحقیقات انجام شده چای سبز قابلیت درمان شوره سر را دارد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض شوره سر

شوره سر خفیف تا یک ماه پس از کاشت مو هیچ خطری ندارد؛ اما خاراندن پوست سر می تواند باعث ریزش مو شود. خارش مکرر می تواند به آلوپسی کششی منجر شود. اگر بعد از کاشت مو دچار شوره سر شدید، هدف اصلی شما باید درمان پزشکی باشد. استفاده از شامپوهای ضد شوره تا 6 هفته پس از جراحی بی خطر است. پزشک شما را راهنمایی می کند که از کدام دارو استفاده کنید.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟

قرص سیلدنافیل بعد از کاشت مو

ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد

بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :زانیارصادقی [ 1402-09-10 ]
واقعا دستتون دردنکنه مطالبتون عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم موی بانوان چگونه انجام میشود؟ترمیم موی بانوان چگونه انجام میشود؟

ترمیم مو روشی است که بدون نیاز به جراحی، بدون نیاز به داروی خاص و یا بیهوشی و بدون نیاز به درد و خونریزی موهای طبیعی را به محل ریزش موها انتقال می‌دهد. ... ادامه مطلب

معرفی روشهای کاشت موی FIT و FUTمعرفی روشهای کاشت موی FIT و FUT

در روشFIT کاشت مو بدون جراحی انجام می‌شود و در روش FUT با جراحی یا استریپ برداری از پشت سر صورت می‌پذیرد و متدهای دیگری که برای کاشت مو نام برده می‌شوند؛ همگی زیر مجموعه این دو روش هستند ... ادامه مطلب

ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشدترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد

پوست سر بعد از تحمل جراحات متعدد حین کاشت مو، برای حفاظت از خود و سایر تارهای مو شروع به تولید و خارج کردن چربی می‌ کند، بنابراین شاهد خروج ترشحات چرب به رنگ سفید یا زرد خواهد بود.با وجود اینکه پزشک برای درمان عفونت بعد از کاشت، دارو تجویز می کند اما بهتر است قبل از بروز عفونت، از آن پیشگیری کنید ... ادامه مطلب

برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟

استفاده از ژل های پوستی یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزودن یا بازگرداندن حجم به گونه مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465