دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / علت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آن

علت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آن

کاشت مو علاوه بر مزایایی که دارد و همچنین باعث می‌شود زیبایی شما به حالت اول برگردد و طاسی سر از بین برود، دارای عوارضی از جمله خونریزی بعد از کاشت مو و… نیز می باشد. باید به این نکته توجه کرد که خونریزی بعد از کاشت مو در همه‌ی افراد یکسان نیست و ممکن است در بعضی از افراد اصلاً خونریزی وجود نداشته باشد؛ اما در بعضی از افراد دیگر خونریزی وجود داشته باشد.

جراحی که توسط پزشک انجام می‌گیرد تأثیر زیادی در خونریزی بعد از کاشت دارد. زمانی که یک پزشک، مراحل کاشت موهای شما را با دقت و به درستی انجام دهد، احتمال خونریزی بسیار کم می‌شود. پس توجه به انتخاب یک پزشک خوب در خونریزی بعد از کاشت یک امر مهم و ضروری است.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت خونریزی بعد از کاشت مو

روش‌های مختلفی جهت کاشت مو وجود دارد که بحث خونریزی ممکن است در هریک از آنها متفاوت باشد.علاوه بر این هر فرد با فرد دیگر ممکن است وضعیت خونریزی و یا بهبودی متفاوتی داشته باشد.بنابراین خونریزی امری همیشگی در جراحی کاشت مو نمی‌باشد و ممکن است در برخی افراد به وجود آید.هنگام کاشت مو با استفاده از روش‌هایی مانند کاشت مو به روش میکرو FIT محل زخم‌ها بسیار کوچک می‌باشد و پس از مدتی کوتاه محل زخم بسته شده و مانع خونریزی می‌شود؛ اما همین بسته شدن و بهبودی زخم نیز در هر فرد ممکن است متفاوت باشد و در بعضی افراد احتمال زمان‌بر بودن این امر می‌باشد.

اينستاگرام دکتر سليماني

بنابراین بحث خونریزی بعد از کاشت مو حدوداً در هر فردی نسبی بوده و بستگی به عوامل مختلفی دارد. یکی دیگر از این عوامل روند و فرآیند انجام پیوند مو توسط پزشک می‌باشد.چنانچه تمامی مراحل کاشت مو به‌درستی انجام گیرد و تحت نظر پزشک باشد، احتمال وجود خونریزی به علت اجرای غلط مراحل بسیار کم می‌باشد.از دیگر نکات مهم که می‌بایست به آن توجه شود مراقبت‌هایی است که قبل و بعد از عمل می‌بایست انجام داد تا احتمال خونریزی به حداقل رسد.

مدت‌زمان خونریزی پس از کاشت مو

به‌طورکلی مدت‌زمان خونریزی به نوع روش استخراج و پیوند واحدهای فولیکولی بستگی دارد؛اما در بیشتر موارد حدود دو هفته ادامه خواهد داشت. در این مدت، گرافت ها و ناحیه اهداکننده به طور طبیعی دلمه دلمه می‌شوند و پس از مدتی بهبود می‌یابند. این مرحله بخشی از روند بهبودی است. خونریزی به‌سادگی قابل‌کنترل است و می‌توان آن را کاهش داد.اگر خونریزی شدید و غیرطبیعی داشتید حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

علت خونریزی بعد از کاشت مو

توصیه‌های مراقبتی و درمانی پس از کاشت مو

چند روش برای کاهش خطر خونریزی بیش‌ از حد وجود دارد:

  1. اول از همه،سعی نکنید که کلات‌های بر روی زخم‌ها را بکنید. طبیعی است که بعد از عمل و در محل زخم ها خارش و سوزش داشته باشید با این حال اصلاً به این نواحی دست نزنید و زخم‌ها را دست‌کاری نکنید.
  2. در هفته اول برای کاهش و قطع خونریزی از کیسه و کمپرس یخ استفاده کنید. توجه کنید که از قرار دادن کیسه یخ به طور مستقیم روی محل کاشت مو اجتناب کرده و فقط روی پیشانی یا قسمت پشت سر بگذارید. بدین صورت که روی محل پیوند یک گاز استریل قرار داده و کمپرس سرد را هر یک ساعت به مدت ۱۰ دقیقه روی محل بگذارید.
  3. بعد از انجام عمل کاشت مو باید تا چند هفته از ورزش بیش از حد خودداری کنید. حتی از بلند کردن وسایل سنگین نیز خودداری فرمایید. همچنین با انجام ورزش و فعالیت شدید میزان تعرق سر شما افزایش می‌یابد و امکان خونریزی و پوسته‌پوسته شدن را بیشتر می‌کند. هرچه خونریزی کمتر باشد روندترمیم سریع‌تر اتفاق می‌افتد. ( ورزش بعد از کاشت مو )
  4. نکته اصلی برای کاهش خطر خونریزی این است که پس از پیوند ، دستورالعمل‌های جراح خود را دقیق انجام دهید. بعد از عمل برای شما محلول و پمادهای درمانی تجویز می‌شود که باید مرتب از آن استفاده نمایید تا روند ترمیم سریع‌تر اتفاق بیفتد.
  5. نحوه استراحت: موقعیت مناسب برای قرار دادن سر در طول 3 شب اول پس از عمل جراحی کاشت مو به صورتی است که بالاتنه در زاویه 45 درجه قرار گیرد. به این منظور بیمار می‌تواند از چند بالش با توجه به راحتی خود برای نگه داشتن بالاتنه در موقعیت مناسب استفاده نماید. در واقع ایجاد این شرایط می‌تواند خطر ورم بیش‌ازحد در بدن بیمار را کاهش دهد.
  6. بعد از کاشت مو ، شما باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل سبزیجات ، روغن‌های طبیعی و مغزها باشد. به اندازه کافی ویتامین B ، منیزیم و کلسیم دریافت کنید. رژیم شما نباید فاقد ارزش غذایی باشد. مصرف غذا را با این ویتامین ها افزایش دهید تا رشد مو را تسریع کنید.
  7. مصرف الکل، سیگار و غذاهای آماده: از خوردن فست فود و الکل خودداری کنید. توجه داشته باشید که استعمال سیگار بر رشدموتأثیر منفی می‌گذارد. از خوردن غذای پر ادویه قبل و بعد این روش خودداری کنید؛ زیرا ممکن است توانایی بهبودی پوست سر را مختل کند.
  8. شستشوی سر پس از کاشت مو: پس از کاشت طبیعی مو، بهتر است تا روز چهارم صبر کنید و پس از آن سر خود را به آرامی بشویید. برای این کار حتماً باید از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب بسیار گرم یا بسیار سرد، برای شما به شدت مضر خواهد بود.
  9. حداقل تا دو هفته پس از کاشت مو، به سراغ استخر و سونا نروید.
  10. در اولین روزهای پس از کاشت طبیعی مو، سر خود را با فشار زیاد ماساژ ندهید.
  11. در دو هفته اول تا جایی که می‌توانید در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

آیا زدن ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو ضروری است؟

آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟

درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونیریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی

یکی از علل ریزش مو که از اهمیت ویژه ای برخوردار است ریزش مو در اثر تغییرات هورمون ها می باشد. هورمون ها نقش بسیار تعیین کننده ای در رشد موها دارند ... ادامه مطلب

روشهای درمانی آلوپسی یا از دست دادن موهاروشهای درمانی آلوپسی یا از دست دادن موها

آلوپسي آره آتايك بيماري التهـابي مـزمن و شـكل شايعي از ريزش موي بدون اسكارگذاري و عـودكننـده است كه با درگيري فوليكول و گـاهي اوقـات نـاخنهـا همراه است. تظاهر اصـلي بيمـاري معمـولاً بـه صـورت شروع سـريع ريـزش مـو در يـك ناحيـه ي مـشخص و معمولا گرد ميباشد ... ادامه مطلب

لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر برای چه کسانی مناسب است؟لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت بینی با تزریق ژل روشی بسیار کاربردی است و متقاضیان بسیار زیادی دارد. روش غیر جراحی تزریق فیلر برای اصلاح فرم بینی گزینه مناسبی برای این کار است . ... ادامه مطلب

افتادگی گوشه های لب چگونه رفع میشود؟افتادگی گوشه های لب چگونه رفع میشود؟

روش های زیادی برای از بین بردن افتادگی گوشه لب وجود دارد که پزشک بهترین روش را با توجه به شرایط بیمار، برای رفع افتادگی گوشه لب انتخاب میکند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465