دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو

تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو

روش کاشت مو روشی غیرتهاجمی است و از فولیکول موهای خود شخص برای کاشت مو استفاده می‌شود.
روش کاشت مو جلوه‌ای صد در صد طبیعی دارد و جای هیچ‌گونه خط اسکار و بخیه‌ای را نمایان نمی‌کند؛ اما نکته‌ی مهمی که در ارتباط با کاشت مو وجود دارد این است که کاشت مو روش‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است که هرکدام بر تعداد جلسات و زمان بردن کاشت مو تأثیر دارند. در ادامه به عوامل تعیین‌کننده‌ی تعداد جلسات و مدت‌زمان کاشت مو می‌پردازیم.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوامل مؤثر بر تعداد جلسات و مدت‌زمان کاشت مو

۱- تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت

گرافت‌ها و ریشه موهایی که استخراج و کاشته می‌شوند در مدت زمان کاشت مو مؤثر هستند. هر گرافت حاوی ۱ الی ۵ تار مو است.

۲- تکنیک کاشت مو

امروزه به طور کلی دو نوع تکنیک کاشت مو از همه متداول‌تر هستند:

کاشت مو به روش FUE

در FUE یا استخراج واحد فولیکولار، همانطور که از نامش برمی‌آید هر واحد مو به‌صورت تک به تک استخراج می‌شود. فرآیند این درمان کمی فرسایشی است و مدت زمان آن به مهارت تیم پزشکی بستگی دارد.

کاشت مو به روش FUT

در FUT یا پیوند واحد فولیکولار بخشی نوار مانند از پوست ناحیه پشت سر که حاوی فولیکول‌های مو است برداشته می‌شود. سپس یک تکنسین ماهر این پوست حاوی مو را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کرده و گرافت‌های کوچکی را تهیه می‌نماید. کاشت مو به روش FUT چیزی بین ۴ الی ۶ ساعت طول می‌کشد.

کاشت مو به روش SUT

روش بعدی کاشت مو به روش sut می‌باشد که یکی از کامل‌ترین روش‌های کاشت مو می‌باشد. به دلیل مدت زمان کم کاشت مو در این روش، افراد بسیار زیادی تمایل به انجام کاشت مو خود با استفاده از این روش را دارند.

حجم موهای برداشتی در این روش بسیار زیاد است؛ اما به دلیل استفاده از دستگاه اتوماتیک جهت برداشت موها از قسمت‌های مختلف بدن، زمان کمتری موردنیاز است تا موها برداشت شده و در قسمت‌های خالی سر پیوند زده شوند. البته قبل از پیوند فولیکول‌های مو جداسازی می‌شوند و به همین دلیل زمان کمی برای کاشت موردنیاز است.

مدت زمان کاشت مو

3. مهارت و تخصص پزشک متخصص

از دیگر عوامل مهم و تأثیرگذار در مدت زمان عمل کاشت مو مهارت و تخصص پزشک متخصص است. هر چه قدر که پزشک از تخصص و تجربه کاری بیشتری برخوردار باشد زمان مورد نیاز برای این کار به حداقل خواهد رسید. در واقع این تجربه و مهارت باعث افزایش سرعت پروسه کاشت مو می‌گردد.

4. تجهیزات استفاده شده در عمل کاشت مو

تجهیزاتی که در کاشت مو استفاده می‌شوند از عوامل تأثیرگذار در مدت‌زمان این عمل زیبایی خواهند بود. هر چه قدر تجهیزات مدرن‌تر و پیشرفته‌تر باشند سرعت کار بالا رفته و مدت‌زمان کاشت کمتر می‌شود. به‌عنوان‌مثال کل زمان مورد نیاز در روش SUT ممکن است تقریباً نصف زمان صرف شده برای FUE باشد. البته تمام این موارد به میزان موی شخص بستگی دارد.

5. سن بیمار

هر چه سن بیمار بالاتر باشد پیش‌بینی آینده‌ی وی از لحاظ پیشروی ریزش مو راحت‌تر و در نتیجه امکان برنامه‌ریزی برای او از نظر دفعات موردنیاز انجام کاشت مو ساده‌تر خواهد بود. عامل اصلی ریزش مو در اکثریت آقایان و خانم‌ها وراثت یا همان عامل ژنتیکی است که الگوی آن از سمت پدر یا فامیل پدری و یا مادر و فامیل مادری به ارث می‌رسد. بیمار 18 ساله‌ای که ریزش مو و محدود به فرق سر دارد برای انجام کاشت مو کاندید مناسبی نیست؛ چون الگوی ریزش موی او هنوز نامشخص بوده و روند ریزش موهایش قابل پیش‌بینی نیست.

اگر در مورد این شخص، کاشت مو، آن هم با تراکم بالا صورت گیرد و ریزش موهایش نیز سریعاً پیشرفت کند وی نهایتاً از نتیجه عمل خود ناراضی خواهد بود و اگر موهای ناحیۀ دهنده (بانک مو) کافی نباشد بنابراین امکان کاشت موهای بعدی برای او وجود ندارد. در اکثریت موارد پس از حدود سن 22 سالگی یک پزشک با تجربه و باسواد می‌تواند روند ریزش موی بیمار را پیش‌بینی کند به همین دلیل بهتر است تا رسیدن سن بیمار به این حدود عمل کاشت مو به تعویق بیفتد. البته لازم به ذکر است برای انجام کاشت مو محدودیت سنی وجود ندارد و در مورد بیمارانی که علیرغم سن کم دارای درجات طاسی بالا هستند کاشت مو به راحتی امکان پذیر است.

6. شدت ریزش مو

در مواردی که وسعت طاسی کم است؛ ولی ریزش موها اخیراً و با شدت زیاد شروع شده باشد و یا ریزش مو از قبل وجود داشته ولی شدت آن جدیداً زیادتر شده باشد، لازم است در جلسات مشاوره به بیمار تفهیم شود که بهتر است عمل کاشت مو مدتی به تعویق انداخته شود. ضمناً این‌گونه افراد باید درک کنند که ممکن است به چندین جلسه کاشت مو نیاز داشته باشند.

7. وسعت طاسی

در مواردی که روند ریزش موها قابل پیش‌بینی بوده، بیمار انتظارات منطقی داشته و اهداف موردنظر کاملاً مشخص‌شده باشد، طاسی وسیع سر با انجام پیوند مو در یک یا دو جلسه قابل‌ترمیم است. پیش از کاشت مو، مشاوره با پزشک متخصص از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

اينستاگرام دکتر سليماني

8. مشخصات فیزیکی و جنس موها

اصولاً هر چه خصوصیات فیزیکی موها مناسب‌تر باشد احتمال آنکه یک جلسه کاشت مو کفایت کند بیشتر است. تفاوت اندک رنگ موها با رنگ پوست، مجعد بودن موها، زبر بودن موها، رنگ موی طلایی یا خاکستری می‌تواند علیرغم تراکم اندک، پوشش بهتری ایجاد کند.

9. تراکم موها و انعطاف‌پذیری پوست در ناحیه‌ی دهنده (بانک مو)

در بیماری که برای انجام FUT مشاوره می‌شود باید ناحیه‌ی دهنده در پشت سر از لحاظ تراکم مو و انعطاف‌پذیری پوست ارزیابی شود. اگر تراکم موها به درستی ارزیابی شده باشد تعداد موهای قابل برداشت از بانک مو با دقت بسیار بالایی قابل محاسبه خواهد بود. این محاسبه در برنامه ریزی پزشک برای انجام کاشت مو ارزش زیادی دارد؛ اما تنها دانستن تراکم مو کافی نیست. میزان انعطاف پذیری پوست سر در نواحی دهنده نیز در تعیین تعداد موهای قابل استفاده نقش بسیار مهمی دارد. اگر پوست سر به‌طور طبیعی یا به دنبال جراحی‌های قبلی فوق‌العاده سفت شده باشد اندازه‌ی نوار پوستی قابل‌برداشت با جراحی محدود خواهد بود.

عوامل مهم جهت انجام کاشت مو

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

حداقل و حداکثر سن مناسب کاشت مو چقدر است؟

اهمیت بانک مو در تراکم کاشت مو

سوالات رایج کاشت مو

ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

کاشت مو به روش FUT چگونه انجام می شود؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :امین زواره [ 1402-06-01 ]
درچه فصلی کاشت موبهتراست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟

کاشت ابرو با خواب طبیعی بهترین انتخاب ایده آل برای پر پشت کردن ابرو‌های شما است. ابرو یکی از قسمت های است که در زیبایی افراد تأثیر فوق العاده زیادی دارد. از این پس بسیاری از افراد که بر اثر عوامل و شرایط مختلفی ابروی آنها کم پشت است سعی بر تقویت ابرو خود دارند. ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟

زنان ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به کاشت مو داشته باشند؛ اما باید این نکته را در ذهن داشت که در زنان معمولاً ریزش یا طاسی در قسمت جلویی سر اتفاق می‌ افتد. از طرفی زنان برای برداشت واحد های فولیکولی محدودیت دارند و نمی‌ توان از ناحیه پشت سر یا کناره‌ ها، گرافت‌ های مو را استخراج کرد. ... ادامه مطلب

برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارند؟برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارند؟

کاشت ریش یک روش منحصر به فرد برای برگرداندن زیبایی به چهره مردان است و می توانند به صورت همیشگی به ریش‌ دلخواه خود دست یابند. ... ادامه مطلب

ترمیم مو بهتر است یا کاشت مو ؟ترمیم مو بهتر است یا کاشت مو ؟

درکاشت موی طبیعی از موهای خود شخص استفاده میشود که این موها قابل رشد بوده و مانند موهای طبیعی خود فرد هستند ولی در ترمیم مو اینطور نیست ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465