دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی و پی آر پی / برای تقویت مو مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

برای تقویت مو مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

ریزش مو به دلایل متفاوتی در زنان و مردان اتفاق می‌افتد که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است به طاسی دائم تبدیل شود. خوشبختانه روش‌های متنوعی در درمان این معضل ارائه می‌شود که بهترین آنها مزوتراپی و پی آر پی نام دارد. در مورد اینکه مزوتراپی بهتر است با PRP نمی‌توان اظهار نظر کرد؛ زیرا هر روش مزایا و معایب خود را دارد. به همین دلیل متقاضیان این روش‌ها باید در ابتدا مورد معاینه دقیق پزشک متخصص مو قرار گیرند و آزمایش‌های متفاوتی از آنها گرفته شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مختلفی در جهت جوانسازی و بهبود پوست و مو انجام می‌گیرد که روش‌های دائمی محسوب می‌شود و می‌توان سلامت پوست و مو را به فرد بازگرداند. روش‌هایی همچون مزوتراپی و پی آر پی از این دسته از روش‌ها هستند. در گذشته روش‌های مورداستفاده علاوه بر اینکه دائمی نبود، از روش‌های تهاجمی استفاده می‌شد که درد و سایر معضلات خود را داشت؛ اما روش‌هایی همچون مزوتراپی و پی آر پی نتایج دائمی به همراه دارند و روشی غیر تهاجمی هستند. مزوتراپی و پی آر پی هردو روش‌هایی جهت از بین بردن ریزش مو و کم‌پشتی مو می‌باشند. البته روش‌های دیگری نیز امروزه انجام می‌گیرد که جهت جوانسازی پوست و مو به کار می‌رود اما ما در این مقاله تفاوت‌های این دو روش را بازگو می‌نماییم تا بتوان با افرادی که قصد انجام این کار را دارند با اطلاعات کامل بهترین روش را انتخاب نمایند.

مزوتراپی و پی آر پی دو روش مقرون به صرفه، موثر و با کاربردی وسیع در پزشکی زیبایی است که در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج انجام می‌شود. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره‌ تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی مو

روشی است که در آن تزریق مواد مغذی و معدنی مورد نیاز (از جمله اسیدها، کلاژن ها و غیره) و همچنین ویتامین‌های مفید برای پوست بدن در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. با این کار، کسانی که به دلیل کمبود ویتامین‌های لازم و مواد معدنی مفید بدن، دچار ریزش مو شده‌اند، جلوی ریزش گرفته‌شده و حتی‌الامکان رشد مجدد برخی از فولیکول‌های مرده مو وجود دارد.

البته توجه داشته باشید که مزوتراپی صرفاً برای درمان ریزش مو به کار نمی‌رود و کاربردهای دیگری هم دارد. این روش نسبتاً ارزان است و معمولاً نیاز به‌کارگیری تجهیزات زیاد و یا گران‌قیمت ندارد و برای کسانی که دچار کم‌پشت شدن موها شده‌اند، مفید است.

مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی و پی آر پی

افراد مناسب جهت مزوتراپی مو

عوارض جانبی مزوتراپی مو

با اینکه این روش به عنوان روشی کم خطر شناخته شده است؛ اما احتمال وجود درصد کمی از عوارض جانبی در این روش دیده می‌شود:

پی آر پی مو

در این روش ترمیم مو، در ابتدا از فرد خون گرفته شده و پس از ایجاد تغییراتی در پلاسمای خونی فرد، تزریق پلاسمای غنی شده به ناحیه‌ای از سر که دچار ریزش شده، انجام می‌شود. اغلب برای این روش، نیاز به سه و گاهی بیشتر جلسات تزریق هست؛ اما مدت‌زمان هر دفعه نسبتاً کوتاه و کمتر از یک ساعت است.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

مزایای پی آر پی مو

افراد مناسب جهت انجام پی آر پی مو

از روش پی آر پی برای درمان عارضه آلوپسی آندروژنتیک یا همان طاسی ارثی که هم در مردان و هم در زنان با الگوهای مختلفی مشاهده می‌شود، مورداستفاده قرار می‌گیرد. متخصصین پی آر پی معتقدند که از این روش می‌توان برای درمان کم‌پشتی مو در زنانی که از آلوپسی ترکشن رنج می‌برند، نیز استفاده کرد. آلوپسی ترکشن عارضه‌ای است که در اثر کشیدن شدید موها برای بستن آن به حالت دم اسبی یا بافتن مو و سایر مدل‌های مو که نیاز به کشیده شدن موها دارد، به وجود می‌آید. تحقیقات نشان داده است که بهترین کاندیداها برای عمل پی آر پی افرادی هستند که به تازگی دچار ریزش مو شده‌اند. در واقع این روش برای افرادی که به طور کامل طاس شده‌اند، کار آیی ندارد و باعث رشد مجدد موها در افرادی که تمام موهایشان ریخته است، نمی‌شود.

عوارض جانبی پی آر پی مو

بنا به این دلیل که در این روش، مواد تزریق شونده متشکل از خون شخص می‌باشد در نتیجه نمی‌تواند عوارض چندانی برای فرد داشته باشد؛ اما به هر حال باید دانست که در هر روشی احتمال عوارض جانبی حتی به صورت خیلی خفیف وجود دارد. برخی از این عوارض در روش پی آر پی به شرح زیر هستند:

تعداد جلسات پی آر پی در مقایسه با مزوتراپی

در تعداد جلسات PRP در مقایسه با مزوتراپی، باید گفت که دوره‌ی درمان PRP بستگی به نیازهای هر شخص دارد و بر طبق نیازهای شخصی هر فردی انجام می‌شود. بنابراین تعداد جلسات هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد؛ اما در مزوتراپی سر، نیاز به 10 جلسه درمان دارد که هر 3 هفته یکبار انجام گیرد که بعد از آن فرد وارد مرحله بوستر می‌شود و هر سال باید 2 الی 3 جلسه درمان را تکرار کند. این مسائل در خصوص، مقایسه PRP با مزوتراپی مطرح می‌شود.

تفاوت مزوتراپی با پی آر پی مو

بهترین روش جهت درمان ریزش مو و بهبودی آن توسط پزشک پیشنهاد خواهد شد. مزوتراپی و پی آر پی دو روش کاملاً متفاوت هستند که توسط تزریق به پوست سرانجام می‌شوند. هر دو روش درمانی نتایجی مؤثر دارند و انتخاب آنها به عوامل متفاوتی بستگی دارد. در واقع کسانی که دچار الگوی طاسی هستند، باید از روش کاشت مو استفاده کنند؛ زیرا مزوتراپی و PRP نوعی روش درمانی جهت جلوگیری از ریزش موها و بهبود آنها عنوان می‌شود. اگر افراد بخواهند به سؤال مزوتراپی بهتر است یا PRP؟ پاسخ دهند، باید در مورد تفاوت‌های این دو روش اطلاعات کافی را به دست آورند. در ادامه این تفاوت‌ها را ذکر می‌کنیم.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا پی ار پی صورت را چاق میکند؟

پی آر پی در چه مواردی کاربرد دارد؟

پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست

تاثیر مزوتراپی در سلامت مو و رفع ریزش مو

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :مهرعلیان [ 1402-07-18 ]
سلام آقای دکتر من میخوام مزوتراپی انجام بدم به نظر شما اگه همزمان هر دو رو انجام بدم هم مزوتراپی هم پی آر پی تاثیرش بیشتره یا فقط باید یکی رو انجام بدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برداشتن خال چگونه انجام میشود؟برداشتن خال چگونه انجام میشود؟

اصلی ترین روشهای برداشتن خال شامل سوزاندن خال، برداشتن خال با لیزر و جراحی خال میشوند ... ادامه مطلب

آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟

تزریق ژل یکی از روشهای مؤثر برای از بین بردن چین و چروک های صورت و جبران حجم از دست رفته در قسمت های مختلف بدن است. تزریق ژل مانند دیگر عمل‌ های زیبایی، ممکن است برخی عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد. یکی از این عارضه ها، گلوله شدن ژل است که بنا به دلایلی که در این بخش شرح داده ایم رخ می‌ دهد. ... ادامه مطلب

راهکارهای درمان ریزش مو بعد از کروناراهکارهای درمان ریزش مو بعد از کرونا

پس از بیماری‌ هایی مثل کرونا و بیماری‌ هایی که موجب تب می‌ شوند، موها شروع به ریزش می‌ کنند و این ریزش حدود 5 تا 6 ماه طول می کشد و با مصرف مکمل‌ ها بهبود می‌ یابد. ... ادامه مطلب

انتظارات و باورهای غلط درباره پرپشت شدن موها پس از کاشت موانتظارات و باورهای غلط درباره پرپشت شدن موها پس از کاشت مو

کاشت مو درمانی برای ریزش مو ها است. تکنیک‌ های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که در عمده آنها گرافت‌ های مو از نواحی دیگر سر، استخراج شده و در ناحیه‌ ای که دچار طاسی است کاشته می‌ شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465