دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو برای افرادی که دچار سوانح آتش سوزی شده اند

کاشت مو برای افرادی که دچار سوانح آتش سوزی شده اند

کاشت مو در محل سوختگی سر با چالش‌ها و محدودیت‌هایی همراه است. از یک‌سو درجه سوختگی و میزان آسیبی که به پوست سر وارد شده، موفقیت یا شکست کاشت مو را مشخص خواهد کرد. از سوی دیگر می‌توان با کمک تکنیک‌های جراحی پلاستیک، ناحیه اسکار یا سوختگی را کوچک و ترمیم کرد.

یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت کاشت مو در محل سوختگی سر، میزان خون‌رسانی و وجود عروق زیر پوستی است. هرچه خون‌رسانی به فولیکول‌های کاشت شده بیشتر باشد، موفقیت عمل کاشت مو نیز بیشتر خواهد بود. نکته دیگری که برای کاشت مو در محل سوختگی سر باید در نظر گرفته شود، تراکم کمتر نسبت به پوست سالم است. باید انتظار منطقی از کاشت مو در پوست دچار سوختگی داشته باشید. در این میان ممکن است جراح با کمک تکنیک‌هایی، وسعت ناحیه سوختگی را کاهش دهد تا عمل کاشت مو با موفقیت بیشتری همراه باشد.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کیفیت کاشت مو در محل سوختگی

در شرایطی که فرد، آگاهی دقیق و درستی از فرآیند کاشت مو در محل سوختگی و نتایج احتمالی آن داشته باشد، انتظارات او از کاشت مو واقع‌بینانه‌تر خواهد بود. در این صورت بعد از کاشت مو احساس رضایت بیشتری می‌کند.

اساس کاشت مو در پوست سالم و سوخته یکسان است؛ اما با این وجود کاشت مو در شرایط سوختگی، پوست سر تفاوت‌هایی نیز با پوست طبیعی دارد که باعث کاهش کیفیت کاشت مو در پوست سوخته می‌شود. این تفاوت‌ها به شرح زیر هستند:

کاشت مو در محل سوختگی

نحوه‌ی کاشت مو در پوست دارای اسکار سوختگی

تفاوت کاشت مو در محل سوختگی سر با کاشت مو در پوست سالم

واقعیت این است که اساس کاشت مو در پوست سالم و سوخته یکسان است. به این ترتیب که گرافتهای مو از ناحیه بانک مو برداشته شده و در ناحیه بدون مو کاشته می‌شوند. با این وجود کاشت موی سوختگی با کاشت مو در پوست سالم متفاوت است. مهم‌ترین تفاوت‌ها به شرح زیر است:

اقدامات پس از کاشت مو در محل سوختگی

بعد از کاشت مو کاشت مو در محل سوختگی سر، مهم است که از خود مراقبت کنید تا روند بهبودی تسریع شود. در اینجا برخی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از کاشت مو آورده شده است.

  1. در صورت نیاز برای درد و ناراحتی از مسکن استفاده کنید.
  2. بعد از کاشت ممکن است دچار سوزش و خارش در پوست سر خود شوید. از خاراندن پوست سر اجتناب کنید؛ زیرا این می‌تواند پوست سر را دچار خراش کرده و منجر به عفونت شود.
  3. هفته اول دو بار در روز روی هر جای زخم، کرم آنتی‌بیوتیک بزنید. این کرم به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.
  4. دو روز پس از جراحی موهای خود را با یک شامپو متعادل بشویید. شستشو با شامپو پوست مرده را از بین می‌برد و پوسته‌های ایجادشده در اطراف موهای پیوند شده را تمیز می‌کند.
  5. در طول روند بهبودی، پوست سر خود را در معرض آفتاب قرار ندهید. اگر مجبور هستید در معرض آفتاب باشید، حداقل سر خود را با کلاه بپوشانید.
  6. حداقل تا یک ماه پس از کاشت، سیگار کشیدن را متوقف کنید. اگر در طی روند بهبودی سیگار بکشید، این می‌تواند جریان خون را در پیازهای مو قطع کرده و از رشد موهای جدید جلوگیری کند.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مو

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

معایب کاشت مو به روش FIT

کاشت مو طبیعی به روش FIT

آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو

آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟

انواع روشهای کاشت مو کدام است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائدتغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

موهای زائدی که بر روی صورت و بدن افراد رشد می‌ کنند جلوه زیبایی نداشته و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌ دهند آنها را از بین ببرند. یکی از مهم‌ ترین و تأثیرگذارترین این روش‌ ها لیزر موهای زائد است. ... ادامه مطلب

مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائدمهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

موهای زائدی که بر روی صورت و بدن افراد رشد می‌ کنند جلوه زیبایی نداشته و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌ دهند آنها را از بین ببرند. یکی از مهم‌ ترین و تأثیرگذارترین این روش‌ ها لیزر موهای زائد است. مراقبت‌ های بعد از لیزر، مهم و ضروری هستند که در ادامه بدان پرداخته میشود. ... ادامه مطلب

چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟

با وجود اینکه کاشت مو با کمترین عوارض جانبی همراه است؛ اما برخی افراد ممکن است بعد از جراحی یک یا چند عارضه را تجربه کنند که جای نگرانی نیست. پزشک جراح، دستورالعمل هایی برای پیشگیری و به حداقل رساندن عوارض کاشت مو به شما ارائه می دهد. ... ادامه مطلب

زاویه سازی یا مادلینگ صورت با تزریق ژلزاویه سازی یا مادلینگ صورت با تزریق ژل

زاویه سازی صورت با تزریق ژل می تواند با حجیم نمودن صورت، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465