دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / روش کاشت مو در محل اسکار

روش کاشت مو در محل اسکار

داشتن موهای پرپشت یک ملاک زیبایی برای هر فردی به شمار می‌رود و همه افراد خواهان این موضوع می‌باشند؛ اما مسئله‌ای که وجود دارد و گاهی برخی از افراد با آن درگیر هستند، وجود خط اسکار در سر افراد به دلایل مختلفی باشد که بر اثر جراحات، تصادفات جراحی و... به وجود می‌آیند که ظاهر افراد را خدشه‌دار کرده و مورد توجه اطرافیان می‌باشد که خوشایند نبوده و روحیه و اعتماد به نفس خود شخص را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهترین راه‌حل و درمان برای افراد در چنین شرایطی کاشت مو در محل اسکار می‌باشد؛ زیرا هم محل اسکار را از طریق رویش مو پوشش طبیعی داده و هم موهای شخص را پرپشت و ظاهر فرد را زیبا خواهد کرد و دیگر نیازی به درمان‌های متعدد و ریسک‌پذیر نمی‌باشد.

ضربه شدید به پوست سر، چه زخم باز ایجاد بشود چه نشود، باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود و به‌طور طبیعی در ناحیه‌ای از پوست که فولیکول‌ها از بین رفته‌اند، مو رشد نمی‌کند. اگر زخم پوست سر کوچک باشد ممکن است مشکل قابل‌توجهی از نظر زیبایی ایجاد نکند و در برخی از موارد فرد مبتلا به زخم پوست سر، موهایش را به‌گونه‌ای مرتب می‌کند تا جای زخم پیدا نشود. در بعضی موارد ممکن است نیاز به انجام یک جلسه میکرو اسکالپ سر باشد، اما گاهی اندازه و محل برخی از زخم‌ها ممکن است به‌گونه‌ای باشد که با تغییر مدل مو یا اسکالپ هم پنهان نشوند، در این موارد دیگر باید به فکر ترمیم ناحیه اسکار بود.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ویژگی‌های بافت اسکار

  1. در منطقه اسکار، اعصابی وجود ندارد.
  2. دردی غیرطبیعی معمولاً در آن وجود دارد.
  3. آنچه یک پوست طبیعی دارد، نظیر غدد چربی و غدد مو در آن یافت نمی‌شود.
  4. رنگ آن با پوست طبیعی متفاوت است و همچنین کشش و سفتی آن را ندارد.
  5. نقوش طبیعی پوست را ندارد.

روش کاشت مو در محل اسکار

برای کاشت مو در چنین شرایطی موهای پشت سر را به صورت نواری برداشت می‌کنند که این برداشت از طریق بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد و فولیکول موها جدا شده و سپس برای کاشت مو آماده خواهند شد.کاشت مو یا همان انتقال فولیکول‌ها نیز در محل‌های خالی از مو و قسمت اسکار انجام می‌گیرد که کاشت مو در قسمت اسکار با عمق بیشتری کاشته خواهد شد تا خون‌رسانی در آن بهتر صورت گیرد.

مناطق دارای اسکار فاقد عروق خونی بوده و بدیهی است که کاشت مو در محل سخت و نیاز به مهارت بالا دارد و برای بهبود خون‌رسانی در محل اسکار می‌توان از طریق روش‌ها و تکنیک‌های ویژه استفاده کرد و این‌گونه خون‌رسانی انجام گرفته و کاشت مو موفقیت‌آمیز خواهد بود.

محل اسکار همان‌طور که گفته شد فاقد خون‌رسانی می‌باشد به همین منظور رشد موها سخت و یا غیرممکن می‌باشد از این رو کاشت مو نیز در چنین شرایطی سخت و پیچیده می‌باشد و علاوه بر کاشت مو باید نکاتی در جهت بهبود خون‌رسانی رعایت گردد. کاشت مو در محل اسکار را می‌توان با روش‌های مختلف کاشت مو به اجرا رساند و با بهره‌گیری از گرافت های 2 الی 3 پوشش بهتری را در این منطقه ایجاد کرد. بنابراین هرچه روش به کار برده شده جدیدتر و نوین‌تر باشد برای کاشت مو در چنین شرایطی بهتر خواهد بود و امکانات بیشتری را بر عهده دارد در نهایت نتیجه موفقت آمیز خواهد بود.

برای کاشت مو در محل اسکار می‌توان از روش‌های مختلف کاشت مو استفاده کرد و انتخاب بهترین روش به عهده‌ی متخصصان زیبایی است. درصورتی‌که برای کاشت مو در جای زخم و بخیه از روش fut استفاده شود به علت کیفیت بالایی که گرافت ها دارند احتمال ریزش موهای کاشته شده کاهش پیدا می‌کند؛ اما متأسفانه استفاده از این روش باعث می‌شود تا مجدداً شاهد برجای ماندن جای زخم جدید باشیم. به همین دلیل استفاده از روش‌های دیگر مانند fue هم برای کاشت مو در محل اسکار بسیار مناسب خواهد بود و می‌توان با استفاده از آن به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

کاشت مو در جای بخیه

مراقبت‌های بعد از کاشت مو در محل اسکار

ممکن است جراح به شما دستور دهد برای کمک به بهبودی پس از کاشت مو موارد زیر را انجام دهید:

1. تا چند روز پس از جراحی محل پیوند را در آب شسته یا غوطه‌ور نکنید.
2. سعی کنید چند روز مرخصی از کار یا فعالیت‌های دیگر خود را بگیرید تا محل بهبود یابد.
3. لوسیون، پماد یا سایر مواد را در این ناحیه قرار ندهید، مگر اینکه جراح شما را به این امر راهنمایی کند.
4. اگر مو به پوست سر شما پیوند داده شد، حداقل 21 روز شانه یا مسواک نزنید.
5. سعی کنید حداقل لباس را در آن قسمت بپوشید یا تا چند روز در حین بهبود پوست ناحیه را باز نگه دارید.
6. برای جلوگیری از آسیب دیدن یا تحریک شدن ناحیه، یک هفته یا بیشتر تمرین نکنید.

شرایط منع انجام کاشت مو بر روی محل اسکار

درست است که کاشت مو در محل اسکار و بخیه گزینه مناسبی است؛ اما با این‌ وجود می‌بایست به مواردی از جمله ناحیه زخم شده و پوست سر توجه کرد. در ادامه به برخی از موارد پرداخته می‌شود که در این شرایط فرد نباید برای از بین بردن جای زخم و بخیه از کاشت مو استفاده کند.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مودر جای بخیه

چنانچه مدتی از ترمیم جای زخم و بخیه گذشته و محل به خوبی ترمیم شده باشد، بدون درد و هیچ گونه عارضه‌ای می‌توان به شکل مطلوبی با عمل کاشت مو در جای زخم و بخیه به ترمیم ناحیه‌ی بدون مو پرداخت. مشخص است که استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های پیشرفته، عوارض کاشت مو در ناحیه پیوند را کم می‌کند؛ اما همچنان برخی از عوارض وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

معایب کاشت مو به روش FIT

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟

پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟

آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :علی اصغر دادخدایی [ 1402-06-21 ]
کاشت مو جای جراحی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه کاشت ابرو به روش های fit و futمقایسه کاشت ابرو به روش های fit و fut

ابروها با این که بخش کوچکی از ظاهر ما را تشکیل می‌ دهند؛ اما تأثیر انکار ناپذیری در زیبایی صورت خواهند داشت. با استفاده از عمل زیبایی کاشت ابرو شما قادر خواهید بود تا فرم ابروهایتان را تغییر داده و ضخامت و طول آنها را افزایش یا کاهش دهید. ... ادامه مطلب

کاشت ابرو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولیکاشت ابرو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی

کاشت ابرو بسیار شبیه کاشت مو است. انتقال مو از مناطق خاصی از پوست سر به ابروها و از این رو بازسازی ابروها انجام می‌شود. کاشت ابرو روشی ایمن است و در صورت از بین رفتن ابرو یا آسیب ابرو برای اهداف آرایشی و زیبایی استفاده میشود ... ادامه مطلب

نکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنیدنکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنید

ریزش مو و طاسی از جمله عواملی هستند که زیبایی ظاهری افراد را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای مقابله با این مشکل کاشت مو طبیعی بهترین راه‌حل ممکن محسوب می‌شود. ... ادامه مطلب

دوره نقاهت کاشت ریشدوره نقاهت کاشت ریش

ریش یکی از مسائلی است که آقایان به آن اهمیت زیادی می‌ دهند اما گاهی به دلایل بسیاری رشد نمی‌ کند یا بر اثر مشکلات ژنتیکی و هورمونی، اصلاً به مرحله رشد نمی‌ رسد.کاشت ریش یکی از روش های کاشت مو است که جهت درمان کسانی که دچار ریزش ریش شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465