دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / نحوه ی صحیح شستشوی مو بعد از کاشت

نحوه ی صحیح شستشوی مو بعد از کاشت

امروزه کاشت مو به عنوان درمان قطعی ریزش مو در سراسر دنیا شناخته شده است. این روش درمانی به دلیل داشتن نتایج اثربخش، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. کاشت مو درصورتی که توسط تیم پزشکی مجرب انجام شود، می تواند نهایت انتظارات شما را برآورده کند؛ اما فقط تخصص پزشک برای موفقیت درمان کافی نیست. نتیجه نهایی پیوند مو، به مقدار زیادی وابسته به رعایت دستورالعمل‌های بعد از جراحی است. مراقبت‌های بعد از کاشت مو، نقش بسیار مهمی در پیشبرد نتایج درمان ایفا می‌کند. یکی از مهم‌ترین اصول مراقبت از موها، مربوط به شستشو، استحمام و دوش گرفتن بعد از کاشت مو است. بعد از انجام جراحی، شستشوی صحیح موها برای محافظت از گرافت ها ضروری است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بعد از انجام عمل کاشت مو باید به آن توجه ویژه‌ای داشت نحوه شست و شو بعد از کاشت مو است. در صورتی که این مرحله از کار با احتیاط و دقت بالایی پشت سر گذاشته نشود نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب از عملیات انجام شده داشت. فولیکول‌هایی که تازه کاشته می‌شوند، بسیار حساس هستند و جاگیر شدن آنها در محل جدیدشان مدتی زمان می‌برد. از این رو چند روز اول بعد از جراحی، باید مراقب باشید هنگام شستشو به فولیکول‌ها آسیب وارد نکنید. هرگونه سهل انگاری در نحوه شستن موها، می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به گرافت ها وارد کند و بر نتیجه درمان تأثیر منفی بگذارد. در صورتی که توصیه‌های پزشک را دنبال کنید، نتایج موفقیت‌آمیز کاشت مو امکان‌پذیر خواهد بود.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم جهت شستشو بعد از کاشت مو

زمان مناسب شستشوی موهای کاشته شده

همانند نحوه صحیح شستشوی سر بعد از کاشت مو، زمان اولین شستشو نیز به همان اندازه روش مهم است. اگرچه معمولاً زمان مناسب از فردی به فرد دیگر متفاوت است، تصمیم نهایی در مورد زمان مناسب اولین شستشو باید بر اساس توصیه‌های جراح کاشت مو باشد. به منظور محافظت از فولیکول های تازه پیوند شده در اولین مراحل بهبودی، بیماران باید از شستن موهای خود حداقل در 24 ساعت اول پس از انجام جراحی کاشت مو خودداری کنند. البته بسته به روش جراحی و صلاحدید جراح، ممکن است بازه‌های زمانی بیشتری نیاز باشد. بعد از کاشت مو می‌توانید به صورت سرپایی دوش بگیرید؛ اما باید سر خود را خشک نگه دارید که بهتر است حداقل 48 ساعت صبر کنید. به طور معمول، به بیماران کاشت مو بسته به پیشرفت روند بهبودی فردی خود، 2 تا 4 روز زمان پس از جراحی برای اولین شستشوی موها توصیه می‌شود. البته این شستشو باید بسیار ملایم و غیرمستقیم و توسط شامپو یا لوسیون تجویز شده باشد تا به فولیکول‌های کاشته شده آسیب وارد نکند.

بیماران باید به مدت 2 هفته بعد از کاشت مو موهای خود را حداکثر یک روز در میان بشویند و پس از دو هفته می‌توانند دوباره به روتین شستشوی منظم خود برگردند، البته بسته به توصیه پزشک ممکن است این زمان متفاوت باشد.

شستشوی مو بعد از کاشت

مراحل شست و شوی موی سر بعد از کاشت مو

معمولاً پزشک، اسپری خاصی به نام پانتنول را برای پیش از حمام به شما می‌دهد. در این صورت 20 دقیقه قبل از حمام از این اسپری استفاده کنید تا موی سر به خوبی خیس شده و سپس بتوانید با یک ظرف آب، به راحتی موی سر را بشویید. مراحل اصلی شستشوی مو به شرح زیر است:

مرحله اول:

باید درجه حرارت آب ملایم و فشار آن پایین باشد. کاشت شما نباید در معرض آب پرفشار باشند. به همین دلیل است که تا مدتی باید با یک ظرف، به آرامی روی سر آب بریزید و پس از سپری شدن این مدت زمان، فشار آب را بسیار کم کنید و بعد زیر دوش بروید.

مرحله دوم:

مقداری شامپو در دست خود بریزید و شامپو را با آب مخلوط کنید تا کف کند و بعد کف را روی موهای خود بمالید. می‌توانید داخل یک ظرف شامپو را بریزید و کف درست کنید. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از کاشت مو شامپو به صورت مستقیم روی موها زده نشود.

مرحله سوم:

با دو انگشت خود به آرامی و بدون اینکه ناخن‌ها با پوست سر تماس داشته باشند موهای خود را ماساژ دهید. شما باید موهای کاشت شده را به آرامی بشویید و حرکات انگشتان باید عمودی باشد. هرگز به صورت دایره‌ای شستشو ندهید و بعد از مدت زمان کافی به آرامی شوینده را از سر آب‌کشی کنید. محل کاشت را هم با دقت بشویید تا تمام آثار دلمه و خون با مالش دادن از این ناحیه پاک شود و باعث عفونت نشود.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

مرحله چهارم:

بعد از حمام موهای خود را با حوله کاغذی یا حوله‌ آشپزخانه خشک کنید. هرگز از حوله‌ معمولی استفاده نکنید؛ زیرا نوع بافت آن ضخیم و وزن آن زیاد است و احتمال دارد پیوندهای شما را از محل اصلی خارج کند. همچنین به هیچ عنوان حوله را به روی سر نکشید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی

پس از کاشت مو از چه روشهایی برای حفظ فولیکولها استفاده میشود؟

روشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت مو

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

پس از روش کاشت موی FIT چه مراقبتهایی نیاز است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک عبارت است از روشی جدید که در آن از قابلیت تبدیل شدن سلولهای بنیادی یا استم سل ها ی موجود در خون انسان استفاده میشود. ... ادامه مطلب

درمان کک و مک و لک پوست با لیزردرمان کک و مک و لک پوست با لیزر

لیزر کک و مک بهترین روش برای برداشتن یا از بین بردن کک و مک ها است چرا که لیزر مخصوص درمان کک‌ و مک کاملاً بی عارضه است. درمان با لیزر از پالس‌ های نور متمرکز و شدید برای هدف قرار دادن مناطق آسیب دیده پوست استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوعاتی مانند نحوه انجام عمل جراحی و مراحل مهم پس از عمل برای شما تبیین می‌شود ... ادامه مطلب

کاشت مو چقدر طول می کشد؟کاشت مو چقدر طول می کشد؟

اگر به دنبال پاسخ سؤال کاشت مو چقدر زمان می‌برد هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با تمامی عوامل مؤثر و همچنین هر آنچه که نیاز است در این مورد بدانید آشنا کنیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465