دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / نکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنید

نکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنید

ریزش مو و طاسی از جمله عواملی هستند که زیبایی ظاهری افراد را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای مقابله با این مشکل کاشت مو طبیعی بهترین راه‌حل ممکن محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توان به یک ظاهری طبیعی و البته دائمی رسید؛ اما برای اینکه بتوان یک کاشت مو موفقیت‌آمیزی را انجام داد باید پارامترهای مهمی را در نظر گرفت. یکی از این موارد مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو نیز اهمیت زیادی دارند.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاندید مناسب جهت کاشت مو

مسئله ریزش مو ممکن است در سنین مختلف رخ بدهد و این عارضه، به گستردگی آسیب‌های موجود و مکانیسم عملکرد بدن هر فرد بستگی دارد. برخی در سنین پایین‌تر و به دلیل مشکلات زمینه‌ای یا بیماری دچار ریزش شدید مو می‌شوند؛ اما برخی دیگر مطابق با روال طبیعی بدن در سنین 40 تا 50 سالگی به تدریج تراکم موهای خود را از دست می‌دهند. ریزش مو اگرچه مسئله‌ شایعی است؛ اما نمی‌توان تأثیری که در زیبایی فرد می‌گذارد را نادیده گرفت. به‌این‌ترتیب باید نسبت به درمان آن در اولین فرصت اقدام نمود. کاشت مو در سنین بالاتر از 30 سال نتایج بهتری خواهد داشت. چراکه هورمون‌های ریزش مو تا 30 سالگی در برخی افراد ادامه دارد و این موضوع بر موهای کاشته شده تأثیرگذار است. در واقع با وارد شدن به دهه‌ سوم زندگی، الگوی ریزش مو در فرد متقاضی کاملاً مشخص شده و کاشت مو با اطمینان بیشتری انجام خواهد شد.

کاشت مو

اقدامات قبل از کاشت مو

برای نتیجه‌گیری عالی و مؤثر واقع شدن فرآیند کاشت طبیعی مو، باید قبل از کاشت مو چندین نکته را رعایت کنید:

1. از مصرف ویتامین و مکمل‌ها به مدت دو هفته قبل از کاشت مو خودداری کنید. به ویژه ویتامین E که باعث رقیق شدن خون می‌شود.
2. مصرف داروهایی مانند آسپرین و سایر داروها که باعث رقیق شدن خون می‌شوند تا دو هفته قبل از کاشت مو ممنوع است.
3. نوشیدنی‌های الکلی باعث رقیق شدن خون خواهند شد. دو هفته تا یک ماه پیش از پیوند طبیعی مو این نوشیدنی‌ها را کنار بگذارید.
4. یک ماه پیش از موعد کاشت موی طبیعی، رژیم‌های خاص غذایی را کنار بگذارید. بدن شما باید برای کاشت مو آماده باشد؛ بنابراین کمبود انرژی و مواد معدنی را در طول این مدت تقویت کنید. کمبود مواد معدنی در بدن باعث می‌شود دوره ریکاوری و بهبود پس از پیوند، طولانی‌تر شود.
5. یک هفته مانده به روز مشخص شده، از ورزش و فعالیت‌های سخت خودداری کنید.
6. سعی کنید شب‌ قبل از کاشت مو، زودتر بخوابید و بیشتر استراحت کنید.
7. در خصوص مصرف داروهای احتمالی خود در روزهای پیش از کاشت و پس‌ازآن لازم است با پزشک خود مشورت کنید. معمولاً توصیه می‌شود داروهای ضد افسردگی و رقیق‌کننده‌ خون در روزهای منتهی به فرآیند کاشت مو استفاده نشوند. حتماً با پزشک خود دراین‌باره صحبت کنید و از او مشورت بگیرید.
8. سعی کنید در روز کاشت مو، لباس مناسب بپوشید. برای انجام عمل زیبایی کاشت مو از پیراهن‌های دکمه‌دار استفاده کنید تا در هنگام تعویض بعد از پیوند مو با سر شما تماسی نداشته باشد.
9. حتماً از یک نفر درخواست کنید تا پس از اتمام پیوند طبیعی مو همراه شما باشد.
10. شب قبل از فرآیند کاشت از مصرف مواد غذایی پر قند‌، پروتئین‌ و کربوهیدرات پرهیز کنید. بهتر است شام سبکی میل کنید.
11. شب قبل از کاشت موی طبیعی حمام کنید؛ زیرا تا چند روز از حمام کردن خبری نیست.
12. از مصرف غذاهای پرچرب و سنگین در وعده غذایی قبل از کاشت مو خودداری کنید.
13. مصرف سیگار و دخانیات در نتیجه نهایی کار تأثیرات منفی داشته و بر روند بهبود موهای کاشته شده اثر مخرب می‌گذارد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند حداقل به مدت دو هفته مانده به عمل کاشت مو سیگار را ترک کنند.
14. یکی دیگر از مواردی که قبل از انجام عمل کاشت مو باید بدانید، هزینه‌ی کاشت مو می‌باشد. اگر مشاهده کردید که مبلغی که برای کاشت موی شما تعیین شده کمتر از مبلغ بیان شده و معمول می‌باشد به کیفیت و سلامت آن تردید داشته باشید و اگر مبلغی بالاتر از آن باشد بدانید که هزینه‌ی اضافی و غیرمعمولی را قرار است پرداخت کنید.
15. اعتبار کلینیک

انتخاب کلینیک مناسب کاشت مو می‌تواند تصمیم سختی باشد؛ اما بسیار مهم است. در هنگام انتخاب کلینیک کاشت مو موارد مختلفی وجود دارد که باید از بررسی سوابق، درمان‌های ارائه شده تا روند مشاوره آنها در نظر گرفت.

16. کاندیدای مناسب کاشت مو

فردی که ریزش مو او تثبیت‌شده بهترین گزینه برای انجام روش کاشت مو است؛ زیرا جراحی کاشت مو پیشرفت ریزش مو را متوقف نمی‌کند. توصیه می‌شود در سنین جوانی یا هنگامی‌که ریزش مو به تازگی شروع شده کاشت مو انجام نشود؛ زیرا ممکن است ریزش مو امتداد یابد. در واقع سن مناسب برای کاشت مو مشخص نشده و محدودیتی ندارد؛ اما آنچه مهم است، وضعیت کلی سلامت بیمار و اتمام روند ریزش موی او است. انجام کاشت مو در سنین بسیار کم (قبل از 28 سالگی) شاید تصمیم عاقلانه ای نباشد؛ زیرا ممکن است پس از اتمام عمل همچنان ریزش مو ادامه داشته باشد. بهترین کار این است که با جراح خود مشورت کنید و زمان مناسب برای کاشت مو را بدانید.

اينستاگرام دکتر سليماني

اهمیت مراقبت‌های پیش از کاشت مو

عمل کاشت مو را از جنبه‌های مختلف درمانی، هزینه‌ای، زیبایی و … بررسی کرده و با آگاهی کامل اقدام نمایید. برخی کارهای مقدماتی، از انتخاب پزشک و کلینیک مناسب تا پرهیز غذایی پیش از کاشت مو، همگی می‌توانند تأثیر بسزایی در نتیجه عمل جراحی شما داشته باشند. رعایت برخی نکات ساده ولی در عین حال مهم، موجب می شود تا عوارض احتمالی این روش درمانی برای شما به حداقل ممکن کاهش یافته و حتی صفر شود.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

قبل از کاشت مو لازم است چه نکاتی را بدانیم ؟

آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت مو به روشهای FIT و FUTکاشت مو به روشهای FIT و FUT

در افرادی که مدت طولانی (بیش از 8 سال) از ریزش موهایشان می‌گذرد، احتمالاً ریشه‌ی موها در نواحی ریخته شده و کم‌پشت، به‌مرور زمان از بین رفته‌اند. این دسته از افراد معمولاً از درمان‌های طبی (استفاده از محلول و دارو) نتیجه مناسبی کسب نمی‌کنند و شاهد رویش مجدد موها با این نوع درمان نخواهند بود ... ادامه مطلب

آیا تیغ زدن موی سر باعث پرپشت شدن آن میشود؟آیا تیغ زدن موی سر باعث پرپشت شدن آن میشود؟

امروزه یکی از معضلاتی که در بین بسیاری از افراد به وجود می‌ آید و با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، کم پشتی و ریزش مو می‌ باشد. این اتفاق، سبب تغییرات منفی در ظاهر افراد می‌ شود که بسیار ناخوشایند است. تراشیدن مو با تیغ، هیچ تأثیری بر قوام، تراکم یا سرعت رشد مو ندارد. ... ادامه مطلب

کاشت موی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟کاشت موی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

کاشت موی ایده آل روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و کمترین میزان استرس را به شما وارد کند. دستاورد کاشت موی ایده آل مشخص است، پر کردن نواحی بدون موی سر به شکلی که زیبایی و جوانی شما را بازیابی کند. ... ادامه مطلب

بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم؟بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم؟

یکی از مهمترین نکات پس از کاشت مو، نحوه خوابیدن و استراحت بعد از این عمل است. به همین دلیل در این مقاله به جزئیات این موضوع می پردازیم و نکاتی را درباره نحوه خوابیدن در دوران نقاهت بعد از کاشت مو ذکر می‌نماییم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465