دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت

اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت

ریزش مو اتفاقی بسیار ناخوشایند است که تأثیرات بدی در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. حتی گاهی این موضوع در ارتباطات نیز اثر گذاشته و انسان‌ها را گوشه‌گیر می‌کند. کاشت مو به دو روش طبیعی و مصنوعی صورت گرفته که با توجه به انتخاب بیمار و تشخیص پزشک مربوطه انجام می‌شود. افرادی هستند که از جلوی سر و پیشانی موهای خود را از دست داده‌اند، در این عمل زیبایی علاوه بر افزایش تراکم مو و پر کردن فضاهای خالی سر به اصلاح خط رویش مو نیز می‌پردازند. اگر خط رویش نامناسب و غیرطبیعی برای آنها انتخاب شود یا به این موضوع توجهی نکنند، روند درمان طولانی‌تر می‌شود؛ زیرا نیاز به ترمیم دارند.

اصلاح طراحی خط رویش مو در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز باید در اولویت قرار بگیرد و ظاهر خوبی را به بیمار بدهد. از این رو اصلاح و ترمیم خط رویش مو اهمیت بسیار بالایی دارد.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل ریزش موی جلوی سر

ترمیم خط رویش مو

همواره مو و خط رویش آن نقش مهمی را در ظاهر افراد داشته و به چهره زیبایی می‌بخشد. افرادی که خط رویش موی آنها عقب می‌رود، باعث شده است که پیشانی بلندی داشته باشند و صورت آنها بسیار کشیده نشان داده شود. همچنین افرادی که خط رویش موی آنها بسیار پایین است، چهره آنها گرد و عبوس به نظر می‌رسد. برای اصلاح خط رویش مو باید یک نقطه مناسبی را در چهره خود تحت نظر پزشک پیدا کنید و به ترمیم آن بپردازید.

خط رویش یا خط پیشانی در کاشت مو را می‌توان خطی فرضی به شمار آورد که کلیه روند کاشت بر مبنای آن پیش می‌رود. آنچه که در یک کاشت موی طبیعی اهمیت فراوانی دارد تنظیم خط رویش به نحوی است که تا حد ممکن طبیعی به نظر رسیده و به طور واضح نشانی از انجام کاشت مو نداشته باشد.

لازم به ذکر است انجام چنین کاشتی مستلزم تجربه، تبحر و تخصص بالایی است، در غیر این صورت ایجاد و ترسیم خط رویش غیر اصولی می‌تواند کاشتی کاملاً غیرطبیعی، عروسکی و مصنوعی را به همراه داشته باشد که بی شک نتیجه آن عدم رضایت متقاضی کاشت خواهد بود؛ لذا با توجه به این مطلب می‌توان به اهمیت طراحی خط رویش مو در کاشت مو پی برد.

اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت

نکات مهم انجام اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت

  1. در نظر گرفتن اصول زیباشناسی و توجه به چهره جهت دستیابی به بهترین نتیجه در پیوند مو
  2. عدم طراحی خط رویش مو به صورت خطی و بیش از حد منظم و یا کاملاً قرینه و یکدست که قطعاً ایجاد چهره‌ای مصنوعی و عروسکی را به همراه خواهد داشت.
  3. استفاده از گرافت های تکی و یا دو تایی جهت انجام کاشت در خط رویش، جهت رسیدن به ظاهری طبیعی، زیبا و ظرافت بیشتر توصیه می‌شود.
  4. توجه به فاصله مناسب میان خط رویش و ابروها
  5. در نظر گرفتن سن فرد جهت طراحی مناسب خط رویش

عوامل مؤثر در انتخاب خط رویش

  1. خط رویش مو در هر فرد یک انحنای خاص دارد. زمانی که الگوی طاسی مردانه اتفاق می‌افتد این انحنا جلو سر باقی می‌ماند. کاشت مو باید در حوالی همین انحنا انجام گیرد. پزشک می‌تواند برای زیباتر جلوه کردن کاشت مو تا حد خیلی کمی خط رویش را نسبت به این انحنا جلوتر یا عقب‌تر ببرد.
  2. سن، سلیقه، تیپ مو، زاویه کاشت و تعداد فولیکول‌های مو روی انتخاب این خط تأثیرگذار هستند.
  3. خط رویش اگر پایین انتخاب شود در سنین جوانی بسیار زیبا است؛ اما وقتی به تدریج سن فرد بالا رود و وارد میانسالی شود این خط رویش پایین چندان سنخیتی با سایر اجزا چهره فرد نخواهد داشت؛ به همین دلیل یک پزشک ماهر تلاش می‌کند یک حالت بالانس از این موارد را اجرا کند.

عوامل مؤثر در اصلاح طبیعی طراحی خط رویش مو با کاشت

طراحی خط مو یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت مو می‌باشد که حتی قبل از انجام عمل پیوند مو پزشک و بیمار در این مورد باید در جلسه مشاوره به‌‌صورت حضوری صحبت نمایند. در طراحی خط مو، پزشک متخصص کاشت مو باید چهار نکته را در نظر بگیرد و به آن‌ها توجه ویژه کند تا خط رویش مو کاملاً طبیعی بشود که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

۱- مکان رسم خط مو

اینکه خط مو در چه مکانی از چهره ایجاد شود بسیار مهم است. خط موی بسیار پایین باعث در هم شدن چهره می‌شود و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند که شما کاشت مو انجام داده‌اید، همچنین در وسعت ریزش موی گسترده باعث می‌شود مو به اندازه کافی (حتی با استفاده از تکنیک ترکیبی) برای پوشش ناحیه پشت یا فرق سر در دسترس نباشد و این نواحی کم پشت‌تر از حد توان شود، همچنین در صورت انجام کاشت مو در سنین پایین و امکان پیشروی ریزش مو در سنین بالاتر ممکن است به دلیل برداشت بیش از اندازه از بانک مو برای پایین آوردن زیاد خط مو، مویی برای پوشش نواحی ریزش مو در آینده وجود نداشته باشد.

از طرف دیگر خط موی بالاتر از حد معمول نیز نه تنها تغییر چندانی در زیبایی چهره ایجاد نمی‌کند بلکه سن فرد را بالاتر از انتظار نشان می‌دهد. این حالت زمانی رخ می‌دهد که وسعت ریزش فرد زیاد است؛ اما به دلیل تصمیم اشتباه بیمار به سبب ترس از انجام روش جراحی یا عدم تجربه پزشک در انجام روش جراحی به جای روش ترکیبی تنها از روش برداشت تار به تار استفاده شود و در نتیجه حجم موهای برداشت شده از بانک مو کمتر از میزان لازم باشد و با بالا بردن خط مو سعی در پوشش نواحی پشت سر داشته باشند. پس خط مو باید بر اساس تجربه پزشک و با مشورت با بیمار در بهترین مکان ممکن پیاده شود تا تأثیرات منفی فوق را نداشته باشد.

۲- فرم (شکل) خط مو

چشم انسان به‌صورت ناخودآگاه موارد غیرطبیعی در چهره را مشاهده و درک می‌نماید چنانچه خط مو فرم طبیعی نداشته باشد بلافاصله در ذهن غیر طبیعی بودن آن تداعی شده و دیگران پی به مصنوعی بودن چهره و خط مو می‌برند. شاید مهم‌ترین نقش یک پزشک متخصص کاشت مو در ایجاد خط موی طبیعی، طراحی آن می‌باشد.

مردان پس از بلوغ با رشد سینوس‌های جمجمه در پیشانی دو انحنا در خط مو در دو طرف شقیقه‌ها پیدا می‌کنند که در زنان و پسران قبل از بلوغ این انحناها یا قوس‌های پیشانی رؤیت نمی‌شوند؛ لذا چنانچه در هنگام کاشت مو خط مو بیش از حد متقارن، صاف و مستقیم و بدون انحناهای طبیعی پیاده شود تداعی کننده خط موی زنانه یا بچه‌گانه در صورت یک مرد بالغ می‌باشد که بسیار غیرطبیعی و زشت خواهد بود.

۳- زاویه (جهت) موها در خط مو

جهت موها در خط مو بی‌شک مهم‌ترین قسمت از ناحیه کاشت مو از نظر جهت‌دهی موها می‌باشد که حتماً باید توسط خود پزشک ایجاد گردد. شناخت کامل آناتومی مو و چهره در این بین نقش اساسی دارد. در بسیاری از کاشت موهایی که بدون دخالت پزشک و صرفاً توسط تکنیسین اجرا می‌شود دیده می‌شود که موها به‌صورت اصطلاحاً سیخ‌ مخصوصاً در نواحی دو طرف شقیقه‌ها کاشت می‌شود به شکلی که موهای این ناحیه نه خواب خوبی پیدا می‌کنند و نه پوشش خوبی روی این ناحیه ایجاد می‌کنند و در همه حالات به‌صورت عروسکی و غیرطبیعی به چشم می‌خورند.

یک پزشک حاذق و با تجربه به نوعی به موهای این ناحیه جهت می‌دهد که با موهای دیگر در این ناحیه یکی شده و قابل افتراق و تشخیص از موهای مجاور خود نباشند؛ اما یک فرد بی تجربه با توجه به اینکه کاشت موها به‌صورت مستقیم بسیار راحت‌تر از کاشت موها به‌صورت خوابیده است، ترجیح می‌دهد موها را به‌صورت کاملاً مستقیم و ایستاده کاشت نماید که نتیجه آن همان خط موی عروسکی و سیخ بودن موها می‌باشد.

۴- تراکم موهای خط مو

اغلب افراد فکر می‌کنند که خط مو باید متراکم‌ترین ناحیه در نواحی کاشت مو باشد؛ اما در واقع این درست نیست. اگر با دقت به خط موی افرادی نگاه کنید که دچار ریزش مو نشده‌اند خواهید دید که خط مو از موهای بسیار نازک و ظریف با تراکم بسیار پایین شروع شده و هر چه به سمت عقب پیش می‌رود به تدریج به ضخامت موها و تراکم آن‌ها افزوده می‌شود، پس خط موی کاشت شده نیز اگر این اصول را در بر داشته باشد بسیار طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید. خط موهایی که بعد از کاشت به یک‌باره با تراکم بالا و موهای طناب مانند و ضخیم شروع می‌شوند در نگاه اول قابل تشخیص و تمیز از خط موی طبیعی هستند.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

روش‌های کاشت مو

روش FIT:

از روش‌های نوین کاشت مو است که مشکلات روش قدیمی FIT را با استفاده از دستگاه میکروموتور اصلاح کرده است. در این روش برای برداشت گرافت از پشت سر از هولدرهای اتوماتیک استفاده می‌شود که در این حالت دیگر آسیبی به گرافت های مو در هنگام برداشت نمی‌رسد. در این روش معمولاً 2500 الی 3500 گرافت از محل بانک مو برداشت شده و کاشته می‌شود.

روش FUT:

کاشت مو به روش FUT مختص آن دسته از افرادی است که دچارریزش موگسترده شده‌اند. پزشک یک لایه (فلپ) از پوست سر را که حاوی تعداد مناسبی ازفولیکول‌های مواست را برداشته و سپس جای آن را بخیه می‌زند که نتیجه این بخیه، باقی ماندن یک جای زخم خطی می‌باشد. فولیکول‌های برداشته شده از پشت سر، توسط تکنسین‌ها به دسته‌ای از گرافت‌ها تقسیم می‌شود که تقریبا هر کدام از آن‌ها دارای یک یا دو فولیکول مو خواهند بود.

پس از این که بهترین و مقاوم‌ترین فولیکول‌ها با استفاده از میکروسکوپ انتخاب شدند، برای پیوند به ناحیه طاسی، آماده خواهند شد؛ بنابراین نتیجه حاصل از این متد بسیار طبیعی خواهد بود. در یک جلسه، می‌توان حدود 5000 فولیکول مو کاشته شود.

روش ترکیبی SUT:

روش کامل sut برای مراجعینی که سطح طاسی بالا دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش علاوه بر برداشت با دستگاه هولدر اتومات با تکنیک جراحی پلاستیک توسط متخصص جراحی، فلپی از پشت سر برداشته می‌شود که با توجه به تکنیک برداشت تریکوفتیک اسکارلس دیگر شاهد اسکار در پشت سر نخواهیم بود. با این ترکیب تکنیک‌های برداشت می‌توان چیزی در حدود 5500 الی 6500 گرافت در محل طاسی کاشت انجام داد.

روش DHI:

جدیدترین و به روزترین تکنیک کاشت موی طبیعی در دنیا، برداشت گرافت های مو از محل بانک مو توسط میکروموتورهای اتوماتیک با امکان برداشت حدود 8000 گرافت از محل بانک مو انجام می‌گردد. همچنین در مرحله کاشت مو از دستگاه ایمپلنتر استفاده می‌گردد که با استفاده از این دستگاه شاهد کاشت مستقیم گرافت های مو در محل طاسی بدون ایجاد برش در سطح طاسی هستیم. از این رو در این روش هیچ‌گونه آسیبی به گرافت وارد نشده و با توجه به چند تار مویی بودن گرافت سایز ایمپلنتر از 600 میکرون تا 1800 میکرون متفاوت خواهد بود. کاشت به صورت کاملاً یک دست بدون برش‌هایی با عمق‌های متفاوت و با ظرافت میکرون به دلیل سایز دستگاه ایمپلنتر خواهد بود؛ بنابراین در این روش شاهد تراکم تا 4 برابر بیشتر نسبت به سایر روش‌ها هستیم.

روش ترکیبی DHI:

روش کامل DHI برای مراجعینی که سطح طاسی بالا دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش علاوه بر برداشت جداگانه و تک واحدی گرافت ها با استفاده از میکرو موتور از برش جراحی پلاستیک تریکوفتیک اسکارلس نیز برای برداشت فلپ توسط متخصص جراحی استفاده می‌گردد؛ که بدون هرگونه اسکار جراحی در محل برداشت فلپ می‌باشد. با این تکنیک می‌توان بالغ بر 10 الی 12 هزار گرافت از محل بانک مو برداشت که کاشت موی پر تراکمی را شاهد خواهیم بود.

عوارض اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت مو

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

ترمیم مو بهتر است یا کاشت مو ؟

معایب کاشت مو به روش FIT

آیا جای زخم و اسکار بعد از کاشت مو دائمی است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

پیوند ابرو یک روش تخصصی است برای پر‌پشت کردن ابروها، که توسط پزشک و در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. در این روش قسمت هایی از ابرو که به میزان قابل توجهی دچار کم پشتی و ریزش شده اند (افزایش سن، بیماری ها، سوختگی، زخم و جراحی از مواردی هستند که میتوانند موجب ریزش ابرو شوند)، دوباره ظاهر زیبا ... ادامه مطلب

بعد از کاشت مو چه کنیم؟بعد از کاشت مو چه کنیم؟

کاشت مو فرآیندی است که موفقیت آن تا حد زیادی به انجام دقیق و درست مراقبتهای پس از عمل بستگی دارد. پیوند مو پروسه‌ای نسبتاً پرهزینه و زمان بر است؛ بنابراین نباید این سرمایه‌ی مالی و زمانی صرف شده، بر اثر بی‌توجهی‌ در دوران نقاهت برباد رود ... ادامه مطلب

معایب و عوارض کاشت مو چیست؟معایب و عوارض کاشت مو چیست؟

با وجود عوارض پر تعدادی که برای جراحی کاشت مو می توان برشمرد ، باز هم این جراحی نسبتا روشی بی خطر و مطلوب است . انتخاب یک پزشک حاذق و مرکز معتبر در کاهش این عوارض نقش بسزائی دارد ... ادامه مطلب

تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465