دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

ریزش موی ابرو ممکن است علل زیادی داشته باشد. عمل کاشت ابرو یکی از روش‌هایی است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اغلب کسانی که به دنبال کاشت ابرو طبیعی می‌باشند ابروهای کم پشت و باریکی دارند یا به دلایل متعددی مانند استفاده بیش از حد از مواد آرایشی و یا سوختن پوست ناحیه‌ای از ابروها یا برداشتن غیر اصولی ابروها و ...، قسمتی یا کل ابروهای آنها دچار ریزش یا کم پشتی شده است.در ادامه به افرادی که کاندید مناسب کاشت ابرو هستند و مراحل انجام آن می پردازیم.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاندید مناسب کاشت ابرو

1-گاهی افراد به دلایل زیادی ابروهای کم پشتی دارند از جمله این موارد می‌توان به منشأ ارثی اشاره کرد. کسانی که به طور ارثی ابروهای کم پشتی دارند و یا قسمتی از ابروی خود را ندارند، افراد مناسبی برای کاشت ابرو به شمار می‌روند.
2-افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند. خیلی از افراد برای درمان بیماری‌هایی مثل انواع سرطان و غیره مجبور به مصرف داروهای شیمیایی می‌شوند که این داروها تأثیرات مخربی بر روی سایر اعضای بدن می‌گذارد. این افراد می‌توانند پس از تکمیل دوره شیمی‌درمانی خود از کاشت ابرو استفاده کنند.
3-افرادی که برای درمان افسردگی خود از دارو استفاده می‌کنند. داروهای ضد افسردگی هم باعث ریزش ابرو می‌شوند و برای کاشت ابروی طبیعی لازم است بیمار این داروها را مصرف نکند.
4-افرادی که برای کنترل فشار خون از دارو استفاده می‌کنند. داروهای ضد فشار خون (مخصوصاً داروهایی که فشار خون بالا را کنترل می‌کنند) باعث ریزش موهای ابرو می‌شود.
5-افرادی که عفونت‌های قارچی دارند. یکی از عوارض وجود عفونت در بدن، ریزش ابروها است.
6-افرادی که اختلالات روانی دارند. بعضی از افراد وسواس کندن ابروهایشان را دارند و حتی نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند. این افراد لازم است ابتدا تحت نظر روان‌پزشک قرار بگیرند و این اختلال خود را درمان کنند و بعد اقدام به کاشت ابروی طبیعی کنند.
7-افرادی که ریزش موی سکه‌ای (آلوپسی) دارند. در ریزش موی سکه‌ای، سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله می‌کند. بعد از درمان این بیماری می‌توان از کاشت ابروی طبیعی استفاده کرد.
8-افرادی که در اثر اصلاح بیش از حد و نامناسب، حجم زیادی از ابروهای خودشان را از دست داده‌اند.
9- افرادی که از بیماری سفلیس رنج می‌برند. ریزش موها جزو علائم ثانویه سفلیس است. این بیماری به‌راحتی قابل درمان است. بعد از درمان، بیمار می‌تواند برای کاشت ابرو اقدام کند.
10-افرادی که تیروئید دارند. این افراد ابتدا باید تحت درمان قرار بگیرند و سپس اقدام به کاشت ابروی طبیعی کنند.
11-افرادی که با افزایش سن، دچار ریزش ابرو شده‌اند.
12-افرادی که کمبود روی (زینک) دارند. این افراد ابتدا با مصرف زینک تحت درمان قرار می‌گیرند و پس از آن می‌توانند از کاشت ابرو استفاده کنند.
13-افرادی که در اثر تاتو و هاشور حجم زیادی از ابروهای خود را از دست داده‌اند و از ابروهای فعلی خود راضی نیستند.
14-کسانی که بر اثر حوادث ابروی خود را از دست داده‌اند.گاهی اوقات فرد در اثر یک حادثه مانند تصادف یا سوختگی قسمتی از ابروهای خود را از دست می‌دهد.

کاشت ابرو

در کل کاندید مناسب کسی است که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشد و همچنین توقعات و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج پیوند ابروی طبیعی داشته باشد و بعد از کاشت ابروی طبیعی هم به سلامت ابروهای خود اهمیت بدهد.

مراحل کاشت ابرو

طراحی ابرو

طراحی ابرو، مرحله مهمی در کاشت است. قبل از هر اقدامی در کاشت ابرو، پزشک از بیمار می‌خواهد که طرح دلخواه و مد نظر خود را ترسیم کند. پزشک با توجه به تجربیات و دانش خود و اندازه‌گیری‌های مختلف، طرح ترسیم شده توسط بیمار را زیباسازی می‌کند. حفظ تقارن و زیبایی در طرح ترسیم شده نکته بسیار مهمی است.

استخراج گرافت ها

در کاشت ابرو، گرافت های مو از ناحیه پشت سر، پشت گوش یا پایین گردن برداشت می‌شوند. موهای ناحیه پشت سر معمولاً ضخیم، بلند و متشکل از دسته‌های چندتایی هستند. موهای ناحیه پشت گوش و پایین گردن معمولاً ظریف‌تر و کوتاه‌تر هستند و متشکل از فولیکول‌هایی حاوی تک تار مو می‌باشد. با توجه به اینکه موهای ابرو اغلب ظریف و به صورت فولیکول‌های تک‌واحدی هستند، به نظر می‌رسد که موهای پشت گوش و پایین گردن، تقارن بیشتری با ابروها داشته باشند.در آقایان معمولاً ابروها ضخیم‌تر هستند و برداشت از نواحی پشت سر و پشت گوش انجام می‌شود. در بانوان به دلیل ظرافت بیشتر ابروها، برداشت از نواحی پشت گوش و پایین گردن انجام می‌شود.

آماده‌سازی گرافت ها

در کاشت مو نیز آماده‌سازی فولیکول‌های برداشت‌شده، مرحله بسیار مهمی است و نیاز به تخصص دارد. در کاشت ابرو ضمن برداشت گرافت ها، یک یا چند نفر از اعضای تیم درمان به آماده سازی فولیکول‌ها در زیر میکروسکوپ می‌پردازند. از آنجایی که موهای ابرو به صورت تک تار و موهای سر به صورت دسته‌های چندتایی هستند، موهای برداشت شده قبل از کاشت به صورت واحدهای تکی تفکیک می‌شوند.

کاشت گرافت ها

در این مرحله ابروها به منظور جلوگیری از عفونت، ضدعفونی می‌شود. علاوه بر این، برای اینکه بیمار احساس درد نکند، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. به منظور کاشت فولیکول‌های برداشت شده، با استفاده از تیغ‌های بسیار ظریف با قطر حدود ۰/۵ الی ۰/۷ میلی‌متر، شیارهایی درون طرح ابروی طراحی شده، ایجاد می‌شود و فولیکول‌های برداشت شده درون این شیارها قرار داده می‌شوند.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

به طور معمول ابروها وقتی به اندازه خاصی برسند، دیگر رشد نمی‌کنند؛ اما از آن جایی که فولیکول‌های ابروهای جدید از نقطه دیگری از سر شما آمده، باید به ویژه در هفته‌های اول پس از پیوند ابرو دائماً ابروها را مرتب و آن را کوتاه کنید. ترجیحاً برای کوتاه کردن این ابروها در مدت زمان بعد از کاشت ابرو از موچین استفاده نکنید؛ چرا که موچین می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب برساند.

عوارض کاشت ابرو

از عوارض کاشت ابرو می‌توان به بخیه‌های متعدد، بیهوشی، درد، خونریزی، تورم در صورت به ویژه چشم‌ها، خط رویش و مدل مصنوعی و ... اشاره کرد.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

روشهای کاشت ابرو با موی طبیعی

پیوند ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟

آیا بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟

جوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابرو



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بازگرداندن موی ریش و سبیل با روشهای پیوند موبازگرداندن موی ریش و سبیل با روشهای پیوند مو

کاشت ریش و سبیل یک خط پیوسته روی صورت شما ایجاد می‌کند و موجب می‌شود تا ظاهر شما منظم‌تر به نظر برسد. ریزش موهای صورت ممکن است برای هر مردی اتفاق بیفتد حتی برای آنهایی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و دارای رژیم غذایی سالم هستند. ... ادامه مطلب

درمان لکه های ماه گرفتگی مادرزادیدرمان لکه های ماه گرفتگی مادرزادی

لکه های مادرزادی، لکه های رنگی هستند که در زیر یا روی پوست دیده می شوند و از هنگام تولد وجود داشته اند. لک های مادرزادی در اندازه و شکل های متفاوت وجود داشته و می توانند آبی، سیاه، قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای، صورتی، قرمز، بنفش و سفید باشند. در این به معرفی روش های درمان لک ماه گرفتگی پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

انواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحیانواع روش های زاویه سازی و کانتورینگ صورت بدون جراحی

روش های بدون جراحی بسیاری برای زاویه سازی صورت وجود دارد و انتخاب بهترین روش برای هر کسی بر عهده پزشک معالج است. ... ادامه مطلب

چگونگی مصرف و نحوه عملکرد ضد آفتابچگونگی مصرف و نحوه عملکرد ضد آفتاب

یکی از عوامل مخرب پوست، تابش مستقیم نور خورشید روی پوست می باشد.کرم ضد آفتاب در اصل سدی است که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. در این بخش به معرفی فواید ضد آفتاب برای پوست پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465