دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / توصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ مو

توصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ مو

رنگ کردن مو علاوه بر ظاهر زیبا به جذابیت هر فردی نیز کمک می‌کند. رنگ کردن موها می‌تواند یکی از جالب‌ترین کارها برای تغییر ظاهر باشد و اصولاً اولین چیزی است که شخص برای تغییر ظاهر خود به سمت آن می‌رود به ویژه اینکه کار آسانی است و از تنوع بالایی نیز برخوردار است؛ اما اگر رنگ کردن مو با احتیاط انجام نشود و به صورت مدام تکرار گردد می‌تواند برای سلامتی موی شما مضر باشد و اثرات نامطلوبی بر بدن شما نیز بگذارد. در برخی شرایط بین رنگدانه ‌های موهای شما، مواد شیمیایی موجود در رنگ مانند پراکسید و آمونیاک واکنش‌هایی رخ می‌دهد. این امر گاهی باعث برخی مشکلات می‌شود.

عوارض رنگ کردن مو و این آسیب‌ها ممکن است همان اول خود را نشان ندهند و اثرات آن بعد از روزها یا هفته‌ها بروز کند. در ادامه به عوارض رنگ مو که از چند عارضه‌ای که ممکن است در صورت رنگ کردن مو آن به صورت مکرر ایجاد شود، می‌پردازیم.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع رنگ مو

عوارض رنگ مو

عوارض رنگ مو

شکنندگی موها

اگر به طور مکرر از رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌کنید، موهای شما خشک خواهد شد؛ زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ باعث از دست رفتن رطوبت مو شده و در نتیجه موها را خشک و شکننده خواهد کرد. موهای شما به مرور زمان درخشندگی خود را از دست می‌دهد و از زیبایی آن کاسته می‌شود. در برخی مواقع شاید نیاز به کوتاه کردن موهای خود داشته باشید؛ زیرا آسیب رسیده به آن بسیار جدی خواهد بود.

سرطان

پارا-فنیلین دی آمین (PPD) و رزورسینول مواد شیمیایی هستند که در رنگ‌های شیمیایی مو وجود دارند. PPD می‌تواند به سلول‌های DNA انسان آسیب برساند و باعث ایجاد سرطان شود. رزورسینول نیز ماده‌ای است که با ایجاد اختلال در غدد درون ریز می‌تواند باعث مختل کردن تعادل طبیعی هورمون‌ها شده و خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. تحقیقات در سطح جهان نشان می‌دهد افرادی که موی خود را در دفعات زیاد رنگ می‌کنند بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به نوعی سرطان سیستم لنفاوی، ان اچ ال قرار دارند. نتایج به دست آمده نشان داده است که افرادی که 20 سال است شروع به رنگ کردن موهای خود کرده‌اند، یک سوم بیشتر از کسانی که موهای خود را رنگ نکرده‌اند، مستعد ابتلا به بیماری سرطان سیستم لنفاوی مبتلا هستند.

حساسیت

چه بخواهید از رنگ مو برای پنهان کردن رنگ خاکستری موهای خود استفاده کنید یا تنها برای تجربه کردن از آن استفاده می کنید، ممکن است در خطر واکنش‌های آلرژیک باشید. مقصر اصلی بیشتر واکنش‌های آلرژی زا ماده‌ای به نام پارافنیلین دی آمین یا همان PPD است. رایج‌ترین نشانه‌های آلرژی شامل خارش و سوزش پوست سر، قرمز شدن و تورم پوست، ایجاد شوره و تورم در اطراف چشم مژه‌ها، بینی و صورت است.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني÷

توصیه‌هایی جهت کاهش عوارض رنگ مو

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تقویت مو با خوراکی ها

روشهای تقویت فولیکولهای مو

تقویت مو با لیزر تراپی

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

دلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آن



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قطع ماینوکسیدیل بعد از کاشت موقطع ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

با مصرف محلول ماینوکسیدیل می توان آن قسمت از پوست را که مورد عمل کاشت مو قرار گرفته است تقویت کرد. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیقتزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیق

تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورتهایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت

امروزه برای لیفت و کشیدن پوست، روشی غیر تهاجمی و موثر به نام هایفوتراپی ابداء شده است. این روش بدون نیاز به بیهوشی، دوران نقاهت و مراقبتهای خاص می‌تواند نتایج چشمگیری در جوانسازی پوست داشته باشد ... ادامه مطلب

انواع روشهای ترمیم موی آقایانانواع روشهای ترمیم موی آقایان

ترمیم مو روشی است که در آن تمامی افراد با داشتن هر شرایطی می‌توانند آن را انجام دهند. مثلاً افرادی که دارای بانک موی کم بوده و بانک مویشان مناسب کاشت مو نمی‌باشد می‌توانند ترمیم مو انجام دهند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465