دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو در افراد سالمند و نتایج نهایی آن

کاشت مو در افراد سالمند و نتایج نهایی آن

کاشت مو یکی از روش‌هایی است که افراد با بالا رفتن سن به دلیل اینکه با مشکل ریزش مو روبرو می‌شوند، به آن فکر می‌کنند. با رسیدن به ۵۰ سالگی رشد مو‌های افراد به شدت دستخوش تغییراتی می‌شود که منجر به کاهش رشد و افزایش ریزش مو خواهد شد. افراد سالمند با کاشت موی طبیعی می‌توانند برای رفع مشکل ریزش مو و یا طاسی سر خود اقدام کنند و از نتایج آن بهره‌مند شوند؛ اما برای انجام این عمل زیبایی، باید شرایط مناسب فراهم گردد تا نهایت، بهترین نتیجه از طریق داشتن موهای زیبا و پرپشت به دست آید.

کاشت مو یک روش طبیعی، غیر تهاجمی و تضمینی می‌باشد که جهت بازگرداندن مو به سر و دیگر نقاط بدن بسیار مؤثر واقع شده است. این روش هیچ محدودیت سنی ندارد و وابسته به شرایط سلامتی بدنی فرد و میزان فولیکول مناسب بر روی سر یا بدن دارد. در واقع بر خلاف باور عموم که عقیده دارند که کاشت مو برای افراد سالمند توصیه نمی‌شود، کاشت مو در افراد سالمند نیز انجام می‌گیرد. در ادامه به بررسی کاشت مو در سالمندان می‌پردازیم.

شما می‌توانید کاشت مو با بالاترین تراکم و کمترین عوارض را در کلینیک بهین اصفهان تجربه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع تکنیک های به روز کاشت مو و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما مطلوب ترین نتایج را می‌توانید مشاهده کنید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم در انجام کاشت مو سالمندان

قدم اول برای انجام عمل کاشت طبیعی مو، انتخاب یک پزشک متخصص خوب در زمینه کاشت مو می‌باشد که با موفقیت عمل کاشت مو رابطه‌ مستقیم دارد؛ زیرا انتخاب روش کاشت مو، اجرای آن و همچنین حمایت از فرد متقاضی، کاملاً تحت کنترل متخصص بوده و این بدان معنا است که تقریباً 90 درصد موفقیت پیوند موی طبیعی، در دستان پزشک است.

از نکاتی که در انجام عمل ترمیم مو برای سالمندان می‌تواند مهم باشد انگیزه برای انجام عمل است. فرد باید با انگیزه و شوق بسیار برای پیوند مو اقدام کند؛ چرا که بعد از کاشت مو، حداقل باید یک سال صبر کنید تا نتیجه دلخواه به دست آید. در این مدت باید مراقبت‌های لازم را داشته باشید تا همه چیز به خوبی پیش رفته و دچار عوارض بعد از کاشت مو نشوید. اگر فردی انگیزه کافی نداشته باشد، در میانه راه خسته و دل‌زده خواهد شد.

فرد متقاضی باید پزشک خود را از سوابق جراحی‌ها و همچنین دارو‌هایی که مصرف می‌کند، آگاه سازد چرا که این موضوع نقش بسیار مهمی در موفقیت کار دارد. بسیار حائز اهمیت است که در این مرحله، فرد همه چیز را با پزشک در میان بگذارد. هر چند که آزمایش‌های اولیه، حقایق کافی را نشان می‌دهند؛ اما باز هم نباید چیزی را از پزشک‌ مخفی نگه دارید.

روش‌های کاشت مو

روش FUE

Follicular Unit Extraction یا FUE در واژه به معنای جداسازی به بخش‌های فولیکولی می‌باشد که در واقع تمامی روش‌های موجود مانند: FIT, FUT , FUG , FUM, SUT, BUT و... را شامل می‌شود. یعنی برداشتن مو از ناحیه‌ای از بدن شخص و انتقال یا پیوند آن موها به نواحی دیگر بدن در همان شخص. این انتقال معمولاً به ناحیه کم مو یا طاس سر، ابرو، ریش و... می‌تواند صورت گیرد.

روش FIT

Follicular Isolation Technique یا FIT در واژه به معنای تکنیک جداسازی فولیکول‌ها. در این متد به وسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوش‌ها انتخاب می‌شود، فولیکول‌ها برداشت شده و در ناحیه‌ای که نیاز به کاشت مو احساس می‌شود، مجدداً به‌وسیله پانچ و یا SLIT این فولیکول‌ها کاشت یا پیوند داده می‌شوند.

کاشت مو در سالمندان

روش BHT

در این روش کاشت مو به جای برداشت مو از ناحیه پشت سر از موهای بدن مانند سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی و یا هر جای بدن که بتوان از آنجا مو برداشت کرد، به روش پانچ مو را برداشت می‌کنند و در قسمت مورد نیاز موی برداشت شده را کاشت می‌کنند.

روش FUT

این روش در واژه به معنای عملی بر اساس قسمت‌های فولیکولی می‌باشد و به نوعی دیگر نخستین روش کاشت مو محسوب می‌شود و در این روش نواری را از نزدیکی گوش سمت راست تا نزدیکی گوش سمت چپ برداشت کرده و گرفت ها را از آن ناحیه جدا می‌کنند .

روش SUT

تنها روش کاشت مو که بدون جراحی می‌باشد و به هیچ عنوان جراحی ندارد کاشت مو به روش SUT است. کاشت مو به روش SUT با دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود، یعنی برداشت گرفت ها از پشت سر توسط دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود. دلیل این موضوع این است که در برداشت توسط تکنسین ممکن است خطای انسانی رخ دهد که نتیجه این موضوع پرت شدن و از بین رفتن بانک موی فرد می‌باشد. در این متد تا 14000 تار موی واقعی را در یک جلسه می‌توان برداشت کرد و کاشت و اینکه برداشت در این روش با دستگاه انجام می‌شود که بدون جراحی ، بدون درد ، بدون بیهوشی بوده و همچنین دوران نقاهت و عوارض ندارند .

مراقبت‌های پس از کاشت مو

دوره نقاهت بعد از کاشت مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد سالمند باید بیشتر از دیگران به توصیه‌های ذکر شده توسط متخصص توجه کنند. مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از کاشت مو در افراد مسن به شرح زیر هستند:

محدودیت‌های کاشت مو برای افراد سالمند

افرادی که وارد سنین میانسالی و پیری شده‌اند، معمولاً بانک فولیکولی کامل و زیادی برای استخراج و پیوند زدن مو به نقاط کم‌پشت سر ندارند. از این رو ممکن است کاشت مو در سالمندان به خوبی جواب ندهد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مو در افراد سالمند

کاشت مو در افراد سالمند بسیار حساس است و نیاز به دقت و ظرافت بیشتری در انتخاب فولیکول‌های مو و انتقال آنها به ناحیه طاسی دارد. بنابراین انتخاب یک کلینیک معتبر اهمیت زیادی پیدا می‌کند. درصورتی‌که فرد سالمند به مراکز زیبایی نامعتبر و پزشک بی‌تجربه مراجعه کند، احتمال بروز عوارض جانبی زیر شدت می‌یابد:

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

سوالات رایج کاشت مو

نحوه انجام کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟

کاشت مو چه عوارضی دارد؟

روش کاشت مو در محل اسکار



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا کاشت ابرو برای افراد با پوست چرب و مستعد اسکار و آکنه مناسب است؟آیا کاشت ابرو برای افراد با پوست چرب و مستعد اسکار و آکنه مناسب است؟

برای انجام کاشت ابرو نیاز به شرایط و معیار‌های زیادی نمی‌ باشد و تنها باید شخص دارای چند نوع ویژگی و معیار ساده و عمومی باشد تا بتوان عمل کاشت ابرو را به طور کامل و موفق بر روی شخص انجام داد و نتیجه مثبت و مطلوبی را نیز از این اقدام به دست آورد. ... ادامه مطلب

مزایا و معایب لیفت ابرو با نخمزایا و معایب لیفت ابرو با نخ

یکی از روش هایی که برای از بین بردن مشکلاتی از قبیل افتادگی پوست به کار می رود لیفت با نخ می باشد که برای جوانسازی پوست و توسط پزشک مورد استفاده قرار ... ادامه مطلب

برای تزریق ژل لب باید بدانید...برای تزریق ژل لب باید بدانید...

تزریق ژل لب، روش محبوبی است که با استفاده از تزریق ژل به لب، مشکلات ظاهری لب بالا و لب پایین مانند چین و چروک های پوست و عدم تقارن از بین می رود. ... ادامه مطلب

کدام پزشک رابرای کاشت مو انتخاب کنیم؟کدام پزشک رابرای کاشت مو انتخاب کنیم؟

کلینیک دکتر سلیمانی در زمینه کاشت مو در اصفهان، یکی از مراکز باسابقه ای است که از افتخارات این مرکز رضایت مندی حداکثری مراجعان می باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465