دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

داشتن موهای سالم و پرپشت و خوش‌حالت یکی از عوامل تأثیرگذار در جذابیت ظاهری فرد می‌باشد. موهای خوش‌حالت، سالم و پرپشت باعث می‌شود جوان‌تر و زیباتر به نظر برسید. به جرأت می‌توان گفت که تنها روش قطعی درمان ریزش مو و پایان دادن به تمامی این استرس‌ها کاشت مو می‌باشد. امروزه با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی و علمی در زمینه کاشت مو رفتن به سراغ روش‌های قدیمی منطقی به نظر نمی‌رسد. برای کاشت مو روش‌های مختلفی با هزینه و نتایج متفاوتی وجود دارد.

تراکم کاشت موی بالا جدیدترین تبلیغ در دنیای کاشت مو است. تراکم مو تعداد کل واحدهای فولیکولی مو در یک سانتی‌متر مربع را نشان می‌دهد. تراکم موهای طبیعی در یک مرد، متوسط ۹۰ تا ۱۱۰ واحد فولیکولی در سانتی‌متر مربع است. تراکم کاشت مو، ظاهر طبیعی موهای کاشته شده را نشان می‌دهد که بدون شک بهترین نتیجه کاشت مو با تراکم بالا را نشان خواهد داد. موها طبیعی‌تر، پر تر به نظر می‌رسند و بهترین نتیجه را برای بیمار پس از کاشت مشاهده می‌شود.

در یک مورد متوسط کاشت مو (که تراکم در آن بالا نیست)، فولیکول‌های مو در تراکم‌هایی از ۴۵ تا ۶۰ واحد فولیکولی در سانتی‌متر مربع کاشته می‌شوند. تراکم کاشت مو بالا به طور خاص برای بیمارانی انجام می‌شود که واحدهای فولیکول دهنده زیادی در ناحیه دائمی دارند. این روش همچنین برای بیمارانی که طاسی بسیار کمی با ریزش موی تثبیت شده دارند انجام می‌شود. هر گرافت شامل 4 یا 5 عدد تار مو است و با کاشت این تعداد گرافت یعنی حدود 14 هزار تار مو به ناحیه طاس سر منتقل شده است.اگر مراجع، درخواست ایجاد تراکم بیش از این را داشته باشد، به او پیشنهاد می‌گردد پس از یک سال با روش‌های غیر جراحی برای بالاتر بردن تراکم کاشت مو اقدام کند.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوامل تعیین کننده در میزان تراکم مناسب کاشت موی طبیعی

یکی از وعده‌های غیرواقعی که در تبلیغات کلینیک‌های کاشت مو مشاهده می‌کنیم، قول تراکم‌های بالا است. چیزی که از لحاظ علمی و عملی قابل اجرا است، حداکثر ۴۵۰۰ گرافت است و هر وعده‌ی بیش از این، ادعایی تو خالی است. حتی کاشت این تعداد گرافت مو، نیازمند ترکیب دو روش FIT و FUT است که دریافت نتیجه مثبت از این تکنیک فقط و فقط نیاز به تجربه و مهارت کافی جراح دارد.

بالاترین تراکم کاشت مو

به‌طور کلی، تراکم مناسب و لازم در کاشت موی طبیعی در بیماران مختلف متفاوت است و به چندین عامل بستگی دارد.

  1. گرافت مو: گرافت مو یکی از عوامل تعیین‌کننده میزان تراکم موی شخص است. گرافت همان فولیکول‌های برداشته شده از ناحیه اهداکننده مو می‌باشند که به دسته‌های مشخصی تقسیم شده و برای کاشت مو آماده می‌شوند. در آن دسته از بیمارانی که تعداد گرافت های آماده شده برای کاشت در مقایسه با میزان طاسی یا کم پشتی موی بیمار کم باشد، طبیعی است که کاشت مو با تراکم بالا امکان‌پذیر نیست.
  2. ظرفیت پذیرش مو در پوست سر: یکی از فاکتورهایی که تراکم موی کاشته شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد، میزان پذیرش مو در پوست سر بیمار است. ظرفیت پوست سر برای کاشت مو در افراد مختلف متفاوت است. درصورتی‌که کاشت مو با تراکم بالاتر از ظرفیت پوست سر انجام شود، احتمال بروز زخم‌هایی در پوست وجود خواهد داشت.
  3. فاصله بین تارهای مو: برای کاشت مو با تراکم مناسب و بالا باید بین تارهای مو فاصله‌ای وجود داشته باشد که بتوان عمل کاشت موی طبیعی را به‌خوبی انجام داد.
  4. بانک مو: کاشت ۳۵ تا ۵۵ فولیکول مو در هر سانتی‌متر مربع برای پر کردن ناحیه طاسی کفایت می‌کند؛ اما برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند موهای کاشته شد‌شان تراکم بالاتری داشته باشد، می‌بایست تعداد واحدهای فولیکول مو تقریباً دو برابر شود. یعنی بین ۷۰ تا ۱۰۰ واحد فولیکولی در هر سانتی‌متر مربع. برای رسیدن به این میزان تراکم، بیمار باید از بانک موی خوبی برخوردار باشد.
  5. مهارت و تجربه جراح: توانایی و تجربه پزشک جراح و امکانات و تجهیزات کلینیکی که در آن عمل پیوند طبیعی مو انجام می‌شود، تأثیر بسیار زیادی در کاشت مو با تراکم بالا دارد. درصورتی‌که عمل کاشت مو توسط یک جراح کارآزموده و ماهر و دقیق‌ترین ابزارها انجام شود، امکان برداشت فولیکول‌ها به تعداد زیاد و سالم نگه‌داشتن آنها و آسیب ندیدنشان در حین عمل فراهم می‌شود.

عوارض کاشت موی بیش از حد

1. برای پر کردن مناطق خالی سر نیازی به رسیدن به تراکم طبیعی نیست و کاشت این تعداد گرافت، باعث هدر رفتن فولیکول‌ها می‌شود. به هر حال ریزش مو ممکن است ادامه پیدا کند و مناطق دیگری از سر نیز خالی شود. اگر در کاشت‌ ابتدایی فولیکول‌های زیادی برداشت شده باشد، دیگر فولیکولی برای پر کردن طاسی‌های جدید نمی‌ماند.

2. کاشت بیش از حد گرافت‌ها می‌تواند خونرسانی به دیگر فولیکول‌ها را با مشکل مواجه کند. اگر این مسئله رخ دهد، موهای طبیعی شما که در اطراف نواحی کاشته شده قرار دارند، دچار شوک شده و می‌ریزند.

3. کاشت بیش از اندازه گرافت‌ها می‌تواند باعث‌ آسیب شدید یا انحراف در سیستم خونرسانی پوست سر شود. این مسئله نیز منجر به ایجاد اسکار (زخمگاه) و نکروز (مرگ سلول‌ها) پوست سر می‌شود.

4. به خاطر این دلایل، بالاترین تراکم کاشت مو معمولاً کمتر از تراکم طبیعی است. البته ممکن است وضعیت شما جوری باشد که بتوان به تراکم‌های نزدیک حالت طبیعی رسید. این کار فقط در صورتی انجام می‌شود که جراح شما مطمئن باشد خونرسانی به بقیه‌ی فولیکول‌ها دچار مشکل نشده و دچار ریزش مو در اثر شوک نخواهید شد.

تکنیک‌های کاشت مو با بالاترین تراکم

۱-کاشت موی طبیعی به روش ترکیبی

روش کاشت موی ترکیبی همانطور که از اسم این روش مشخص است از دو روش FUT و FIT کمک گرفته می‌شود و ناحیه بدون موی سر که دچار ریزش مو شده است را پوشش می‌دهد. در این روش می‌توان تا ۵۰۰۰ گرافت مو را حتی در یک جلسه برداشت کرد و در ناحیه موردنیاز کاشت.

روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی که حجم طاسی آن‌ها بسیار بالاست استفاده می‌شود. چون در این روش هم از روش FUT و هم از روش FIT استفاده می‌شود، در نتیجه تراکم کاشت مو در این روش بسیار بالا است.

۲-کاشت مو به روش Superfue Plus

کاشت مو به روش superfue plus جز بهترین روش‌های کاشت مو در دنیا است که توسط دستگاه‌های هوشمند و تمام الکترونیک صورت می‌گیرد. در این روش، دستگاه بهترین گرافت ها با ضخامت مناسب و چند ریشه‌ای را برمی‌دارد. بدون اینکه آسیبی به بافت‌های زیرین پوست سر بزند و یا جای اسکار باقی بماند. تراکم گرافت های برداشته شده در این روش بیش از ۵ تا ۷ برابر روش‌های دیگر است. همچنین کاشت مو توسط دستگاه و بدون آسیب زدن به فولیکول‌ها در جهت مناسب با رعایت خواب و استاندارد و با حداکثر تراکم انجام می‌شود.

3-کاشت مو به روش DHI

در کاشت مو به روش DHI، برداشت مو با دستگاه میکرومتر انجام می‌شود. همچنین گرافت‌ها با استفاده از مدادی به نام ایمپلنتز (قلم مخصوص DHI) انجام می‌شود. این مداد به طور همزمان شکافی روی پوست ایجاد می‌کند و همزمان موها را نیز در آن قرار می‌دهد.

در این روش، در هر سانتی‌متر مربع تقریباً 80-90 پیوند طبیعی مو بدون کاهش خونرسانی صورت می‌گیرد. به این ترتیب، حداکثر چگالی ممکن و تراکم پیوند مو طبیعی با DHI حاصل می‌شود. علاوه بر این، دادن زاویه و جهت گرافت در روش کاشت DHI با Implanter مخصوص بسیار ساده‌تر و موفق‌تر است.

افراد مناسب جهت کاشت مو

کاشت مو برای افرادی با شرایط زیر مناسب است:

کاشت مو در مورد افراد زیر توصیه نمی‌شود:

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض پس از کاشت مو

روش کاشت مو یک عمل جراحی به شمار می‌آید؛ بنابراین این شیوه‌ی درمانی عوارض مربوط به خود را دارد. اینجا به چند نمونه از عوارض کاشت مو اشاره می‌کنیم:

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت مو طبیعی به روش FIT

میزان تراکم مو در کاشت مو به روش SUT

انتظارات و باورهای غلط درباره پرپشت شدن موها پس از کاشت مو

کاشت مو در کلینیک های تخصصی چگونه است؟

کاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسی



نظرات کاربران درباره این مطلب :فهیمه جعفری [ 1402-04-15 ]
کار کاشت مو و ابروی دکتر سلیمانی عالی هستش. من و همسرم راضی بودیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنالترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فراکسل یا فرکشنال یکی از جدیدترین لیزرهاست که دارای قدرت ایجاد سوراخهای ریز روی سطح تابش میباشد، واین توانایی ترمیم بافتی است که با ترمیم این سوراخهای ریز باعث اثرات شگفت انگیزی در بافت میشود ... ادامه مطلب

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

پیوند ابرو یک روش تخصصی است برای پر‌پشت کردن ابروها، که توسط پزشک و در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. در این روش قسمت هایی از ابرو که به میزان قابل توجهی دچار کم پشتی و ریزش شده اند (افزایش سن، بیماری ها، سوختگی، زخم و جراحی از مواردی هستند که میتوانند موجب ریزش ابرو شوند)، دوباره ظاهر زیبا ... ادامه مطلب

پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟

از آنجایی که ریزش مو و کم پشت شدن موهای سر سبب بالاتر دیده شدن سن و نیز کاهش اعتماد به نفس افراد میشود، ترمیم و پیوند مو امروزه در تمام نقاط دنیا رونق بیشتری یافته است. اکثر افراد برای جایگزینی موهای از دست رفته خود از پیوند مو استفاده می‌ کنند. در واقع یکی از روش‌ های افزایش حجم موها، پیوند مو است ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟

برخی از مردان علیرغم علاقه به ریش و سبیل، موی قابل‌ توجهی بر صورت خود ندارند. این افراد به می‌ توانند با کاشت ریش و سبیل چهره خود را آنگونه که دوست دارند تغییر دهند. برخی مواقع نیز کاشت مو بر روی صورت برای پوشاندن جای زخم، اسکار، آکنه و جوش است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465