دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / ترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول‌های مو را از ناحیه مقاوم در برابر ریزش مو (منطقه دهنده) برداشته و به قسمت‌های طاس یا کم‌پشتی مو پیوند می‌دهند. کاشت مو یک راه‌حل دائمی و طبیعی برای بیمارانی است که از طاسی یا ریزش مو رنج می‌برند. هر فرد برای خود یک بانک مو دارد که برای انجام عمل کاشت مو تمامی گرافت ها از این قسمت برداشته می‌شوند. در قسمت پشت سر هر فرد و در فاصله بین دو گوش ناحیه به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر با موهایی با تراکم بالا وجود دارند. موهای موجود در این قسمت، میزان حساسیت پایینی دارند و در مقابل ریزش مقاوم هستند؛ بنابراین بهترین گزینه برای برداشت و کاشت، این موهای پشت سر می‌باشند؛ اما برای کاشت مو تنها از ۲ سانتی‌متر از این قسمت استفاده می‌شود و باقی‌مانده آن ذخیره‌ای خواهد بود برای عمل‌های احتمالی بعدی. به این قسمت از موهای سر در اصطلاح بانک مو می‌گویند.

متدهای مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. از جمله روش‌های سنتی و پرکاربردی که برای طاسی‌های گسترده سر قابل استفاده هستند می‌توان به کاشت موی نواری یا FUT اشاره نمود که پزشک پس از برداشتن نوار فولیکولی، ناحیه بانک مو را بخیه می‌زند. همانند سایر نقاط بدن که پس از بخیه زدن پوست، دچار اسکار سفیدرنگ می‌شوند و آثار آن تا پایان عمر باقی می‌ماند، خط بخیه پس از کاشت موی طبیعی نیز به طور دائم در پشت سر قابل مشاهده خواهد بود. شدت و میزان نمایان بودن خط بخیه بستگی به نحوه مراقبت و تمایل به انجام روش‌های زیبایی برای از بین بردن این اسکار دارد. بدن برخی افراد در طول زمان و به تدریج، جای خط بخیه بعد از کاشت مو را تا حدی ترمیم می‌کند و اگر فرد موهای پشت سرش را کمی بلندتر بگذارد، این اسکار سفید رنگ مشخص نخواهد شد؛ اما گروهی دیگر وجود دارند که بدنشان به خوبی این اسکار را ترمیم نمی‌نماید و خط بخیه پس از بسته شدن کامل زخم، نمایان خواهد ماند. بهتر است این افراد حتماً به توصیه‌های پزشکشان در رابطه با نحوه مراقبت و درمان خط بخیه گوش فرا دهند و در صورت امکان از دیگر متدهای زیبایی برای از بین بردن این اسکار استفاده نمایند. اصولاً خط بخیه در این‌گونه عمل‌ها قبلاً باقی می‌ماند و در روش‌های قدیمی کاشت مو، امکان نداشت که نتایج عمل بدون باقی ماندن اسکار یا جای بخیه، حاصل شود.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوامل مؤثر بر شدت زخم‌های بانک مو بعد از کاشت

علل ایجاد خط بخیه پس از کاشت موی طبیعی

متد FUE

در این روش از فولیکول‌های استخراج شده پشت سر (مناطق اهدا کننده) استفاده می‌شود و جراح شما هر پیوند فولیکول مو را به صورت جداگانه با یک ابزار میکرو پانچ برمی‌دارد. هر استخراج یک جای زخم گرد کوچک تا قطر 1 میلی‌متری به جای خواهد گذاشت که در نگاه اول ممکن است به چشم نیایند. در حالت کلی این متد ایمپلنت مو با کمک پانچ انجام می‌گیرد و زخم چشمگیر و خط بخیه‌ای را برجا نمی‌گذارد.

بانک مو

متد FUT

در این روش کاشت مو جراح نیاز به برداشتن نواری از پوست سر دارد که حاوی فولیکول‌های مو می‌باشد همان‌طور که گفته شد بانک مو معمولاً در قسمت پشت سر قرار دارد. پزشک پس از برداشتن نوار مویی-پوستی، این ناحیه را بخیه می‌زند و همین بخیه باعث ایجاد اسکار هلالی شکل و سفید رنگ می‌گردد.

متد SUT

این شیوه کاشت مو که جزء جدیدترین متدهای کاشت موی طبیعی است عوارض کمتری را به همراه دارد و کلیه مراحل استخراج و پیوند مو در این روش با دستگاه‌های اتوماتیک انجام می‌شود. این متد از روش FUE یا همان روش FIT پیروی می‌کند و جای اسکار چشمگیری را ایجاد نمی‌نماید.

در تمام متدهای عمل زیبایی کاشت مو، مهارت دستان پزشک یک پوئن بزرگ و مثبت برای رسیدن به ظاهر ایده آل می‌باشد. هرچقدر پزشک در این کار ظرافت بیشتری را به خرج بدهد، زخم‌ها کوچکتر و عوارض کمتر خواهند بود و علاوه بر آن فرد متقاضی نتایج مطلوب‌تری از رشد مجدد موهای خود پس از پیوند مو خواهد دید.

خط اسکار در روش‌های جدید:

در روش FUT بعد از انجام عمل کاشت مو، باید ظرف مدتی بعد از آن (مثلاً چند ماه و یا چند سال) مجدداً مراجعه می‌کرد تا یک جراح حرفه‌ای (معمولاً همان جراح کاشت مو یا یکی از همکاران و یا اعضای تیم وی)، این بار برای از بین بردن و پاک کردن اثر خط اسکار از روی پوست سر اقدام کند. البته در این روش فقط یک خط اسکار ایجاد می‌شد که همین مسئله کار را تا حدودی ساده‌تر می‌کرد. ولی در روش کاشت مو FUE هر گرفت استخراج شده، ایجاد یک خط اسکار کوچک می‌کند.

اینستاگرام دکتر سلیمانی

ترمیم بانک مو با اسکالپ

ترمیم خط بخیه کاشت موی سر با روش اسکالپ سر یکی از بهترین و مهم‌ترین کاربردهای این تکنیک است. در طی این روش غیر جراحی، رنگدانه‌ی طبیعی روی لایه‌ی اپیدرم پوست سر اعمال می‌شود و به طرز مؤثری ظاهر فولیکول‌های مو را ترسیم می‌کند. هدف از میکرو اسکالپ این است که سطح پوست سر را در آن منطقه که ریزش مو رخ داده است، استتار کند و در صورت لزوم خط موی جدیدی برای مراجعه کننده ایجاد نماید. برای این کار از میکرو نیدل (سوزن‌ بسیار ریز) و رنگدانه برای تکثیر ظاهر فولیکول مو استفاده می‌شود.

مراقبت از بانک مو بعد از کاشت مو

  1. در روش‌هایی که برداشت نواری انجام می‌شود، زخم‌های بعد از کاشت مو باید کاملاً تحت مراقبت قرار گیرند؛ اما در روش‌های جدید که برداشت مو از این نواحی پراکنده است، زخم سطحی و ریز است که نیازی به پانسمان و مراقبت خاصی ندارد.
  2. برای پیشگیری از عفونت زخم‌ها و درمان سریع‌تر آنها، از دارو‌های آنتی بیوتیک که متخصص تجویز می‌کند استفاده کنید.
  3. همچنین پزشکان توصیه می‌کنند در هفته‌های اول بعد از کاشت مو هم ناحیه بانک مو و هم ناحیه پیوند شده، به شکل روزانه شسته شوند؛ چراکه هنوز زخم‌ها کامل جوش نخورده و امکان آلودگی و عفونت وجود دارد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت موی طبیعی که باید انجام داد

پس از کاشت مو از چه روشهایی برای حفظ فولیکولها استفاده میشود؟

نگهداری از فولیکول های کاشته شده پس از پیوند مو

پس از روش کاشت موی FIT چه مراقبتهایی نیاز است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پیوند مو برای چه کسانی ممنوع است؟پیوند مو برای چه کسانی ممنوع است؟

روش‌ های مختلفی برای درمان دائمی و موقت ریزش موها و کمک به رشد مجدد و درنهایت پر پشتی آنها وجود دارد. در این میان کاشت مو یکی از محبوب‌ ترین و البته مؤثر ترین روش‌ ها است که می‌ تواند برای همیشه شما را از شر طاسی و کم‌ پشتی راحت کند. ... ادامه مطلب

کاشت مو چه عوارضی دارد؟کاشت مو چه عوارضی دارد؟

در روش کاشت مو، بسته به کمبود مداخلات درمانی، اجرای اشتباه درمان، خطاهای تکنیکی پزشک و عوامل فیزیولوژیکی بیمار، ممکن است عوارض جانبی مختلفی وجود داشته باشد که تورم، خونریزی، عدم تقارن، فولیکولیتیس، پوسته پوسته شدن، خارش، سکسکه، بی‌حسی، جایگزینی پیوند و ریزش مو، جزو متداول‌ترین عوارض کاشت مو هستند ... ادامه مطلب

آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی استآیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است

یک روش غیرجراحی برای درمان ریزش مو و کم پشت شدن مو‌ها لیزرتراپی مو می‌باشد، این تکنولوژی پیشرفته در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افراد متقاضی بر طبق نیازشان پس از بررسی و مشاوره توسط پزشک، انجام می‌شود. اثربخشی و ایمنی لیزرتراپی طی مطالعات و تحقیقات پزشکی به اثبات رسیده است ... ادامه مطلب

برای تزریق ژل لب باید بدانید...برای تزریق ژل لب باید بدانید...

تزریق ژل لب، روش محبوبی است که با استفاده از تزریق ژل به لب، مشکلات ظاهری لب بالا و لب پایین مانند چین و چروک های پوست و عدم تقارن از بین می رود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465