دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو چقدر طول می کشد؟

کاشت مو چقدر طول می کشد؟

بسیاری از افراد کاشت مو را عملی دشوار و طاقت‌فرسا می‌پندارند. این طرز فکر با توجه پارامترهای مختلف می‌تواند صحیح و یا غلط باشد. به عنوان مثال روش کاشت مو انتخابی، تعداد گرافت کاشت مو و موارد متعدد دیگر از این قبیل می‌توانند در مدت زمان کاشت مو تأثیرگذار باشند. برای این منظور باید قبل از هر چیزی تمامی عوامل تأثیرگذار در این خصوص مورد بررسی قرار بگیرد. اگر به دنبال پاسخ سؤال کاشت مو چقدر زمان می‌برد هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با تمامی عوامل مؤثر و همچنین هر آنچه که نیاز است در این مورد بدانید آشنا کنیم.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می‌نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مدت زمان کاشت مو با توجه به روش‌های کاشت مو

جهت تعیین مدت زمان کاشت مو باید چند عامل را در نظر گرفت:

تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت مو

یکی از عوامل مهمی که تأثیر زیادی در مدت‌زمان کاشت مو دارد، تعداد گرافت های موردنیاز برای کاشت مو می‌باشد. گرافت ها و تعداد موهایی که کاشته می‌شوند در تعیین مدت زمان بسیار تأثیر دارند. هر گرافت حاوی ۱ تا ۵ تار مو می‌باشد. در واقع می‌توان گفت میزان طاسی سر بیمار مشخص می‌کند چقدر زمان موردنیاز است.

تکنیک و روش کاشت مو

چندین روش برای کاشت مو وجود دارد که با توجه به شرایط و اولویت‌های بیمار و تشخیص پزشک از یکی یا ترکیبی از آنها برای عمل کاشت مو استفاده می‌شود.

در روش کاشت مو موسوم به FIT یا FUE که مخفف Follicular Unit Transplantation است، فولیکول‌های مو یا واحدهای مو که به آنها FUG می‌گویند به‌صورت گروهی یا تک‌تک از پشت سر با وسیله‌ای به نام «هولدر» یا «پانچ» برداشته می‌شوند و در نواحی‌ که مو ندارد، کاشته می‌شوند. در این روش که چند جلسه به طول می‌انجامد، در حقیقت یک عمل جراحی انجام نمی‌شود و در هر جلسه میانگین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ فولیکول مو از پشت سر برداشته و در نواحی مورد نظر کاشته می‌شوند. در روش FIT این مدت بین ۸ تا ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد.

کاشت مو چقدر زمان می‌برد

در روش کاشت مو FUT یا Follicular Unit Transplantation، یک تکه نوار باریک از بافت پوست پشت سر فرد برداشته می‌شود و سپس توسط پزشک مجرب در زیر میکروسکوپ‌های مخصوص کاشت مو به واحدهای مو یا FUG تبدیل می‌شود. پس از آن در نواحی‌ که قرار است کاشت انجام شود، برش‌هایی ایجاد می‌شود و واحدهای مو یا FUG در این برش‌ها کاشته می‌شوند. این روش بین ۸ تا ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد.

طبق ادعای برخی متخصصین کاشت مو، عمل پیوند مو به روش SUT نسبت به سایر روش‌های کاشت مو از قبیل FIT و FUT روشی جدیدتر است که تقریباً اکثر مراحل آن از برداشت تا کاشت فولیکول‌های مو بدون دخالت دست و توسط دستگاه‌های اتوماتیک و زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود.

در روش کاشت مو SUT که بیشتر شبیه روش کاشت FIT است، پیاز مو به‌صورت دستی و با پانچ معمولی برداشت و کاشت نمی‌شود بلکه وسیله‌ی برداشت و کاشت مو در این روش پانچ لیزری است. با پانچ لیزری فولیکول‌های مو به‌صورت گروهی یا دانه‌ای از بانک مو که معمولاً پشت سر فرد است جدا و سپس فریز می‌شوند و درنهایت به نواحی کم مو و طاس انتقال می‌یابد. در روش SUT به‌دلیل فریزشدن فولیکول‌های مو تا زمان کاشت از تخریب آنها جلوگیری می‌شود. به دلیل مدت زمان کم کاشت مو در این روش، افراد بسیار زیادی تمایل به انجام کاشت مو خود با استفاده از این روش را دارند. کاشت مو در این روش در ۸ ساعت انجام می‌شود.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مو

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

هزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

روش کاشت مو در محل اسکار

بهترین نتایج کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟

کاشت موی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برای تزریق ژل لب باید بدانید...برای تزریق ژل لب باید بدانید...

تزریق ژل لب، روش محبوبی است که با استفاده از تزریق ژل به لب، مشکلات ظاهری لب بالا و لب پایین مانند چین و چروک های پوست و عدم تقارن از بین می رود. ... ادامه مطلب

آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو در افراد دیابتی مانند افراد سالم نیست. چالش‌ ها و مشکلات زیادی وجود دارد که باید درنظر گرفته شود تا عمل کاشت مو قابل انجام باشد. چالش مهم اول، کنترل قند خون و سطح انسولین در بدن فرد می‌ باشد. مشکل دوم نیز پایین بودن سرعت بهبود زخم و طولانی بودن دوره بهبود در پوست سر است. ... ادامه مطلب

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنالترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فراکسل یا فرکشنال یکی از جدیدترین لیزرهاست که دارای قدرت ایجاد سوراخهای ریز روی سطح تابش میباشد، واین توانایی ترمیم بافتی است که با ترمیم این سوراخهای ریز باعث اثرات شگفت انگیزی در بافت میشود ... ادامه مطلب

دلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آندلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آن

نازک شدن موی سر نشان دهنده یک مشکل جدی است. موهای نازک، بسیار ضعیف و شکننده هستند و استحکام خوبی ندارند این پدیده می تواند مربوط به سبک زندگی و یا ژنتیک باشد. در این مطلب به دلایل نازک شدن مو و مواردی چون نکات مراقبت از مو که منجر به ضخیم تر شدن ریشه مو می شود، اشاره شده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465