صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟

بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟

امروزه یکی از معضلاتی که در بین بسیاری از افراد به وجود می‌آید و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ، کم پشتی و ریزش مو می‌باشد. این اتفاق سبب تغییرات منفی در ظاهر افراد می‌شود که بسیار ناخوشایند است. ریزش مو یا آلوپسی، یک اتفاق بسیار رایج در بین مردان، زنان و کودکان است که همه ساله افراد زیادی را در سطح جهان درگیر می‌کند. ریزش مو می‌تواند موقتی یا دائمی باشد و همچنین نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از کهولت سن باشد. ریزش موها تا 100 تار مو در روز کاملاً طبیعی است و اگر مقدار تار موهای ریخته شده بیشتر از این حد بود و یا اینکه علائمی مانند نازک شدن مو را در پوست سر خود مشاهده کردید، باید ابتدا به سراغ کشف علت ریزش موی خود باشید و سپس درمان ریزش مو را آغاز کنید.

روش‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. بسیاری از افراد سریعاً اقدام به عمل کاشت مو می‌کنند؛ اما پیش از عمل می‌توان برخی از روش‌های درمانی کم‌خطرتر را امتحان کرد. استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از این روش‌های کم خطر هستند. داروهای درمان ریزش مو، طیف وسیعی از داروها هستند که به روش‌های مختلفی اقدام به درمان می‌کنند. برخی از آنها روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارند، برخی از آنها چربی سر را تنظیم می‌کنند و برخی دیگر سلامت گرافت مو را افزایش می‌دهند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین داروی درمان ریزش مو اشاره خواهیم کرد.

یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. برخی از روشهای ترمیم مو مانند مزوتراپی و ... در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

درمان ریزش مو توسط دارو

ماینوکسیدیل

این دارو زیر نام روگین و نیز دیگر برندهای ژنریک به فروش می‌رسد و افراد می‌توانند ماینوکسیدیل موضعی غیر نسخه‌ای را خریداری کنند. ماینوکسیدیل برای استفاده در زنان و نیز مردان ایمن است و مردم خبر از رضایت بالای خود بر اثر استفاده از آن می‌دهند.

ماینوکسیدیل رشد موها را تحریک می‌کند و می‌تواند چرخه رشد مو را افزایش دهد. این دارو می‌تواند به پرپشت شدن مو منجر شود و نمای ظاهر لکه‌های طاسی یا زیاد شدن فرق سر را کاهش دهد. داروهای ماینوکسیدیل در دو غلظت مختلف در دسترس می‌باشند. محلول ۲ درصد برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به دو بار استفاده در روز دارد حال آن که محلول یا فوم ۵ درصد باید یک بار در روز مورد استفاده قرار گیرد. اگر استفاده از ماینوکسیدیل با موفقیت همراه باشد شخص باید مصرف آن را به شکل نامحدود ادامه دهد. وقتی کسی استفاده از این دارو را متوقف می‌کند، موهایی که برای رشد به این دارو وابسته شده‌اند ممکن است در طول شش ماه ریزش کنند.

درمان ریزش مو

داروهای ضد آندروژن

برخی از هورمون‌های جنسی در ریزش مو مؤثر هستند. آندروژن‌ها هورمون‌های جنسی هستند که باعث ریزش مو می‌شوند. این هورمون با آسیب به فولیکول‌های مو باعث می‌شوند که رشد مو متوقف شود. اثر این داروها بر زنان بیشتر از مردان است. برای استفاده از این داروهای درمان ریزش مو حتماً باید نسخه پزشک را به درمانگاه ارائه کنید. پس از این که این داروها را مصرف کردید، باید در بازه‌های زمانی مشخص به پزشک مراجعه کنید، چراکه اثر این داروها، دراز مدت است. گاهی افراد مختلف پس از مصرف این داروها دچار عوارضی مانند مشکلات مربوط به خواب می‌شوند. در صورت مواجهه با چنین مشکلاتی پس از مصرف بهتر است که به پزشک در این مورد اطلاع رسانی کنید.

اسپیرونولاکتون

یکی دیگر از داروهای درمان ریزش مو که می‌تواند اثر بسیاری مناسبی برای افزایش رشد مو در بانوان داشته باشد، اسپیرونولاکتون است. وقتی که آندروژن‌ها علت ریزش مو باشند، می‌توان به خوبی از این دارو استفاده کرد. آندروژن‌ها می‌توانند سرعت ریزش مو را در افراد بالاتر ببرند. بانوانی که دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند، معمولاً به ریزش مو دچار می‌شوند و علت آن آندروژن‌هایی است که بدن آنها ترشح می‌کند. استفاده از اسپیرنولاکتون باعث می‌شود که تولید آندروژن متوقف شود و از ریزش مو جلوگیری شود.

استفاده از این داروی درمان ریزش مو ممکن است که عوارضی به همراه داشته باشد. سردرد، تهوع، استفراغ یا کرامپ معدی، بی‌اشتهایی، اسهال، دهیدراتاسیون، هیپوناترمی، اسیدوز کاهش توانایی جنسی، بزرگ شدن پستان‌ها، بی‌نظمی قاعدگی، کسالت، افزایش پتاسیم خون، کاهش سدیم خون، مسمومیت کبدی و نرمی استخوان عوارض استفاده از این دارو هستند که اگر بدون تجویز پزشک آن را مصرف کنید حتماً به آن دچار خواهید شد.

داروهای ضد قارچ

اگر ریزش موی شما به علت یک عفونت قارچی به نام تینه‌آ کپیتیس یا طاسی با الگوی کرم حلقوی (ringworm) باشد، متخصص مو یک داروی ضد قارچ برایتان تجویز می‌کند که هر روز باید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید. مشاهده نتایج مصرف این دارو اغلب به یک تا دو ماه زمان نیاز دارد و درمان با این دارو هم معمولاً تا چندین ماه ادامه پیدا می‌کند تا قارچ عامل بیماری به طور کامل از بین برود. اگر درمان این عارضه بلافاصله بعد از بروز علائم آن آغاز شود، می‌توان به نتایج بسیار خوبی از نظر رشد مجدد موها دست پیدا کرد. عوارض جانبی ناشی از داروهای ضد قارچ می‌تواند شامل خارش و جوش‌های پوستی، اسهال و درد شکمی (معده) باشد.

کتوکونازول

یکی از داروهایی که ممکن است در برخی موارد منجر به درمان ریزش مو شود، کتوکونازول است. این دارو برای افرادی که علت ریزش موی آنها آندروژنتیک است، بسیار مفید است. کتوکونازول با کاهش التهاب فولیکول‌های مو باعث بهبود سلامت فولیکول‌های مو و توقف ریزش مو می‌شود. این دارو به شکل شامپو نیز یافت می‌شود و می‌توانید به شکل طبیعی آن را مصرف کنید. یکی از برندهایی که تولیدکننده این نوع شامپو است، برند نیزورال است. اگر چه دسترسی به این شامپو در ایران دشوار است؛ اما از مارکت‌های آنلاین می‌توانید آن را سفارش بدهید. با این حال، بهتر است که درمان با این دارو یا استفاده از این شامپو زیر نظر پزشک باشد.

فیناستراید

فیناستراید بهترین روش درمان برای ریزش مو در مردان شناخته می‌شود. فیناستراید می تواند سطح هورمون دی هیدروتستوسترون را در بدن تا70 % و آنزیم‌های تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون را تا 9/81%کاهش دهد و به همین دلیل می‌تواند در بسیاری از موارد ریزش موی شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه مصرف فیناستراید تغییرات هورمونی زیادی در بدن ایجاد می‌کند، استفاده از آن باید حتماً با تجویز دکتر متخصص پوست و مو انجام شود. نتایج درمانی فیناستراید معمولاً پس از 3 تا 6 ماه مصرف روزانه یک قرص مشخص می‌شود.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

فیناستراید در دوزهای 1 میلی‌گرم و 5 میلی‌گرم تجویز می‌شود که برای ریزش مو از دوز 1 میلی‌گرم آن استفاده می‌کنند. حداکثر طول دوره درمان با فیناستراید 12 ماه است و اگر پس از 1 سال استفاده نتیجه‌ای نگرفتید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است

فواید لیزر تراپی پس از کاشت مو و درمان ریزش مو

لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟

ریزش مو سکه ای چگونه است و چه علتی دارد؟

برخی از روشهای درمانی ریزش مو

توصیه های بعد از کاشت موی طبیعی که باید انجام دادتوصیه های بعد از کاشت موی طبیعی که باید انجام داد

اگر عمل کاشت مو انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید؛ لازم است بدانید رعایت برخی نکات در بهبودی هرچه سریعتر و نتایج بهتر کاشت مو تاثیر بسزایی دارند که در این مطلب به بعضی از آنها اشاره میشود ... ادامه مطلب

چه جوشهایی را اصلاً نباید دستکاری کرد؟چه جوشهایی را اصلاً نباید دستکاری کرد؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ ها می شود. دستکاری جوش ها در مثلث خطر صورت عوارض دارد.در صورتی که در این منطقه جوش چرکی ایجاد شود، دستکاری کردن آن می ‎تواند عواقب جدی برای شما به دنبال داشته باشد. ... ادامه مطلب

چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از موهای پیوند در روزهای بعد از عمل کاشت مو حتی در دراز مدت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ... ادامه مطلب

لک صورت چیست و چگونه درمان میشود؟لک صورت چیست و چگونه درمان میشود؟

لك هاي صورت به دلايل مختلفي ايجاد ميگردد و مهمترين آن در اثر تماس طولاني مدت يا حتي كوتاه مدت نور خورشيد در نواحي گونه ها، پيشاني، تيغه بيني و لبهاي فوقاني ايجاد ميشود. البته اسكار جوشها (آكنه ها) نيز ميتواند باعث ايجاد آن شود ... ادامه مطلب