دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / علت اصلی ریزش مو در جلوی سر

علت اصلی ریزش مو در جلوی سر

این روزها به دلیل سبک زندگی غلط و تنش‌ها و استرس‌هایی که در زندگی افراد وجود دارد، افراد بسیار زیادی در دنیا درگیر مشکل ریزش مو و کم‌پشتی موهای سر هستند. این مشکل در نواحی جلو سر بیشتر از سایر بخش‌ها ایجاد می‌شود، بنابراین تأثیر بالایی در زیبایی چهره افراد و کاهش اعتماد به نفس آنها خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که باید قبل از درمان هر مشکلی از جمله ریزش موی جلوی سر برداشته شود، پیدا کردن علت وقوع مشکل است. این موضوع به روند درمان جهت می‌دهد و باعث می‌شود که پزشک، روش‌های مؤثرتری را برای درمان ارائه دهد. تشخیص درست و به‌ موقع علت در زمانی که ریزش موها در قسمت جلوی سر آغاز شده است، بسیار اهمیت دارد. این موضوع باعث می‌شود که قبل از اینکه حجم زیادی از موها از دست برود، درمان آغاز شود. نکته مهم این است که تشخیص علت اصلی ریزش موها بر عهده پزشک متخصص است، بنابراین بهتر است برای کشف علت و شروع درمان به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید. با توجه به دلایل ریزش مو جلوی سر، پزشکان روش‌ها و متدهای متعددی را برای درمان و مقابله با آن پیشنهاد می‌کنند.

یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. برخی از روشهای ترمیم مو مانند مزوتراپی و ... در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

دلایل ریزش موی جلوی سر

این نوع ریزش موی سر، از انواع دیگر رایج‌تر است. هم مردان و هم زنان با افزایش سن، کم‌پشت شدن تدریجی موی جلوی سر را تجربه خواهند کرد. با این تفاوت که موهای پیشانی مردان معمولاً به شکل حرف M کم‌پشت می‌شود و می‌ریزد؛ اما موی پیشانی زنان معمولاً تغییر نمی‌کند و فقط فرق سر آنان عریض‌تر می‌شود. از جمله شایع‌ترین دلایل ریزش موی جلوی سر عبارتند از:

ژنتیک افراد

معمولاً ژنتیک اصلی‌ترین عامل ریزش مو است. در صورتی که بین ‌فامیل‌های درجه یک و بستگان نزدیک خود افرادی با مشکل ریزش مو را می‌شناسید به احتمال زیاد شما نیز با گذر زمان دچار چنین مشکلی خواهید شد. خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی کاشت مو به عنوان روشی کارآمد شناخته شده و مشکل ریزش مو در این دسته از افراد را برطرف می‌کند.

تغذیه نامناسب

برای داشتن مو‌هایی سالم، داشتن تغذیه مناسب اهمیت بالایی دارد؛ چراکه با داشتن رژیم غذایی ناسالم، مواد غذایی مورد نیاز موها تأمین نشده و به مرور زمان دچار ریزش می‌گردند.

ریزش موی جلو سر

استرس‌های روحی و جسمی

یکی از اصلی‌ترین و در عین حال شایع‌ترین علل پیدایش ریزش موی جلوی سر، استرس‌های روحی و جسمی می‌باشد. همه ما ممکن است در برهه‌ای از زندگی دچار اتفاقات ناخوشایندی شویم که طی آن استرس‌های روحی و جسمی زیادی را متحمل شویم. اتفاقاتی مانند بیکاری، حادثه ناگوار، عمل جراحی و سایر موارد می‌توانند ما را به نوعی تحت فشار قرار دهند. به طور کلی، استرس می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد، پس آن را جدی بگیرید.

دوران بارداری

بسیاری از زنان در دوره بارداری با ریزش موی خود مواجه می‌شوند. علت این ریزش مو، کاهش سطح هورمون استروژن بوده که به آن جریان تلوژن گفته می‌شود، البته تمامی زنان باردار دچار ریزش مو نمی‌شوند و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد با این مشکل دست و پنجه نرم خواهند کرد.

کمبود آهن در بدن

یکی دیگر از دلایل ریزش موی جلوی سر در زنان کمبود آهن در بدن است. کمبود یا فقر آهن مشکلی است که می‌تواند بسیاری از زنان را درگیر خود نماید. در صورتی که علت ریزش مو، کمبود آهن باشد، پزشک احتمالاً مصرف مکمل‌ها را توصیه خواهد کرد. توجه داشته باشید که هیچگاه بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف این داروها نکنید؛ زیرا اگر علت ریزش مو، کمبود آهن نباشد، مصرف آن می‌تواند منجر به بروز برخی مشکلات شود.

اختلالات غده تیروئید

کم کاری یا پر کاری غده تیروئید می‌تواند موجب ریزش مو شود. زمانی که مقدار مناسبی از هورمون تیروئید در بدن وجود نداشته باشد، یعنی مقدار آن کم یا زیاد باشد، فرد دچار ریزش مو خواهد شد.

عادات غلط زندگی

عادت‌هایی مثل رنگ کردن مداوم مو‌ها یا رعایت نکردن بهداشت شخصی، می‌تواند تأثیر منفی در سلامت مو‌ها گذاشته و به مرور زمان شما را با مشکل ریزش مو روبرو کند. پس باید عادت‌های نادرست زندگی خود را کنار بگذارید.

کمبود ویتامین B

کمبود ویتامین یکی دیگر از دلایل ریزش مو است. ویتامین ب یکی از ویتامین‌های ضروری برای ارگان‌های بدن است. ویتامین ب ازجمله ویتامین‌های محلول در آب است و انواع متخلفی دارد. مهم‌ترین ویتامین‌های گروه ب، ب 12، ب 6، ب 2 و ب 6 هستند. تمام مواد غذایی که پروتئین دارند حاوی ویتامین ب نیز هستند. هویج، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، سویا، مرغ ازجمله مواد غذایی حاوی ویتامین ب هستند. علت اصلی ریزش موی سر کمبود ویتامین ب 12 است. ویتامین ب 12 در بدن به DNA در ساخت گلبول قرمز کمک می‌کند، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و باعث افزایش رشد موها و بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی می‌شود. بی‌اشتهایی، مشکلات عصبی، حالت تهوع، ریزش مو، مشکلات گوارشی ازجمله نشانه‌های کمبود ویتامین ب در بدن هستند.

کم‌آبی بدن

آب یکی از عناصر حیاتی برای بدن است. تمامی ارگان‌های بدن برای انجام وظایف روزمره خود به آب نیاز دارند. یکی از وظایف آب در بدن تأمین نیاز سلول‌ها و کمک به خونرسانی به‌تمامی اعضای بدن است. هنگامی‌که آب در بدن کم باشد خونرسانی به بافت‌ها به‌درستی انجام نمی‌شود، سلول‌ها به دلیل کم‌آبی نمی‌توانند به‌درستی فعالیت کنند، در نتیجه فولیکول‌های مو مواد مغذی دریافت نمی‌کنند و رشد موها به‌درستی انجام نمی‌شود. کمبود آب باعث دهیدراته شدن و خشکی پوست سر می‌شود. اگر تارهای مو رطوبت کافی دریافت نکنند شکننده و ضعیف می‌شوند.

کاهش شدید وزن

معمولاً در افرادی که وزن بالایی دارند و در مدت‌زمان کوتاه، کاهش وزن شدیدی را تجربه می‌کنند، کاهش وزن علت اصلی ریزش مو است. معمولاً این دسته از افراد مواد غذایی بسیاری کمی مصرف می‌کنند، در نتیجه مواد ضروری و موردنیاز بدن برای انجام متابولیسم و سوخت ساز وارد بدن نمی‌شود و افراد دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی می‌شوند که یکی از عوارض کاهش وزن شدید، ریزش مو است.

درمان ریزش موی جلو سر

درمان ریزش مو در اکثر موارد بر اساس علت آن انجام می‌شود. به این ترتیب در مواردی که عفونت، استرس و بیماری باعث بروز مشکلات مربوط به ریزش مو شده باشند، قطعی‌ترین درمان استفاده از داروهای متناسب با عامل به وجود آورنده مشکل است. علاوه بر این گاهی اوقات برای کمک به رویش مجدد مو از درمان‌هایی مثل تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRPمزوتراپی و لیزر درمانی نیز استفاده می‌شود.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

جلوگیری از ریزش مو جلو سر

در ادامه توصیه‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو با علت‌هایی جز ژنتیک بیان کرده‌ایم:

  1. موهای خود را محکم نبافید و از مدل‌های گوجه‌ای یا دم اسبی کمتر استفاده کنید.
  2. از پیچاندن، دست‌کاری کردن یا کشیدن موی خود بپرهیزید.
  3. موهایتان را با ملایمت بشویید و شانه کنید. (شانه‌ی دندانه درشت، موهای شما را نمی‌کشد و کمتر به آن آسیب می‌زند.)
  4. تا جایی که ممکن است از اتوی مو، درمان با روغن‌های داغ و فر دائمی اجتناب کنید.
  5. با مشورت پزشک خود، مصرف داروها و مکمل‌هایی را که ممکن است منجر به ریز مو شوند، قطع کنید.
  6. موهای خود را در برابر اشعه‌ی خورشید و هرگونه منبع اشعه‌ی فرابنفش محافظت کنید.
  7. از انواع شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید.
  8. سیگار نکشید؛ زیرا نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد، بین سیگار کشیدن و ریزش مو در مردان ارتباط مستقیمی وجود دارد.
  9. اگر در حال شیمی درمانی هستید، از پزشک خود درباره‌ی کلاه‌های خنک کننده بپرسید. این کلاه‌ها برای کاهش ریزش مو در دوران شیمی درمانی به کار گرفته می‌شوند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

علائم طاسی مو با الگوی مردانه

علائم اولیه ریزش مو بعد از کرونا

ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی

ریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آن

از چه روشهایی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آندلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آن

نازک شدن موی سر نشان دهنده یک مشکل جدی است. موهای نازک، بسیار ضعیف و شکننده هستند و استحکام خوبی ندارند این پدیده می تواند مربوط به سبک زندگی و یا ژنتیک باشد. در این مطلب به دلایل نازک شدن مو و مواردی چون نکات مراقبت از مو که منجر به ضخیم تر شدن ریشه مو می شود، اشاره شده است. ... ادامه مطلب

آیا جای زخم و اسکار بعد از کاشت مو دائمی است؟آیا جای زخم و اسکار بعد از کاشت مو دائمی است؟

شدت و میزان نمایان بودن اسکار و زخم‌ های ناشی از کاشت مو بستگی به نحوه مراقبت و تمایل به انجام روش‌ های زیبایی برای از بین بردن آنها دارد. بدن برخی افراد در طول زمان و به تدریج، جای خط بخیه را تا حدی ترمیم می‌ کند. ... ادامه مطلب

بهترین کلینیک کاشت مو زنانبهترین کلینیک کاشت مو زنان

امروزه متقاضیان کاشت مو تنها مردان نیستند و از آنجایی که مو یکی از مهم‌ ترین المان‌ های زیبایی، به‌ ویژه برای زنان است، زنان بسیاری که از ریزش مو یا طاسی برخی از نواحی سر رنج می‌ برند به دنبال کاشت مو و داشتن خط رویش و زیبایی طبیعی مو هستند. ... ادامه مطلب

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

ابرو یکی از مهم‌ ترین اعضای صورت است که در زیبایی افراد نقش زیادی را ایفا می‌ کند. به همین دلیل افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ابروهای خود را زیباتر کرده و ظاهری متفاوت به چهره خود ببخشند. کاشت ابرو یکی از روش‌ های تأیید شده و اثرگذار برای حالت‌ دهی به ابروها و حفظ زیبایی افراد است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465