دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / روش انجام و مراقبتهای قبل و بعد میکرونیدلینگ

روش انجام و مراقبتهای قبل و بعد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت های پوستی است. همچنین با میکرونیدلینگ می‌توان در حد زیادی پوست را وادار به ساخت کلاژن و در نتیجه جوانسازی نمود. جالب است بدانید که این شیوه به عنوان یکی از روش های درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود که در سالیان دور به شکل دیگری با همین هدف جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفته است. چرا که مصریان در گذشته با استفاده از ماسک های زبر خشن، مانند سنگ مرمر، لایه های مرده پوست را بر می داشتند و در نتیجه راه را برای ساخت و ترمیم مجدد پوست هموار می نمودند.

آیا شما به جوانسازی پوست با روشی غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و با کمترین میزان درد نیاز دارید؟! اگر پاسخ شما مثبت است؛ ما به شما میکرونیدلینگ را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای انجام میکرونیدلینگ به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

در انجام microneedling از دستگاهی با سوزن های کوچک استفاده می شود که در اثر تماس با پوست صورت و وارد کردن مقدار معینی فشار، سوراخ های کوچکی روی پوست صورت ایجاد کرده که با انجام این کار فضا را برای وارد کردن مواد و سرم خاص باز می کند. برای انجام این کار می توان این متد درمانی را به یکی از دو شیوه زیر اجرا کرد:

در این روش از دستگاهی که درمارولر نام دارد و از یک سری غلتکی همراه با تعداد زیادی سوزن کوچک و نازک که از جنس تیتانیوم هستند تشکیل شده است برای ایجاد حفره هایی با عمق مشخص استفاده می شود. در حال حاضر امکان استفاده از دستگاه های نیدلینگ با جنس های مختلف مانند سیلیکونی، شیشه ای، فلزی و پلیمری و ... در ایران وجود ندارد.

در این روش، برای ایجاد منافذ با فاصله معین از یک دستگاهی استفاده می شود که سرعت حرکت آن قابل تنظیم است. بنابراین تعداد منافذی که در این روش بر سطح پوست ایجاد می شوند، به نسبت روش دستی بسیار زیادتر بوده و نتیجه بهتری می دهد.

در هر دو حالت روزنه و زخم های ایجاد شده باعث می شوند که سرم و سایر مواد درمانی وارد منافذ پوست شده تا ترمیم و بازسازی پوست از نو آغاز شود. به همین دلیل معمولا قبلا از انجام این کار، سرمی که از موادی مانند ویتامین C، اسید هیالورونیک و ... تشکیل شده است به روی پوست زده می شود. استفاده از این سرم در تسریع روند و میزان تولید کلاژن و الاستین تاثیر مثبتی داشته و در نتیجه موجب بازسازی و جوانسازی پوست صورت با سرعت بیشتری می شود. این که میزان عمقی وارد شدن سوزن ها در پوست تا چه اندازه باشد، به میزان جراحت پوست و تشخیص پزشک بستگی دارد.

مراقبت‌های قبل از میکرونیدلینگ

استفاده از سوزن (کارتریج) مشترک برای افراد مختلف و حتی استفاده از یک کارتریج برای یک فرد در چند جلسه می‌تواند به علت کندشدن سوزن‌ها و همچنین آلودگی سبب تخریب بافت و عفونت شود و صدمات جبران‌ناپذیری برای سلامت فرد ایجاد کند. در سال‌های اخیر استفاده از کارتریج‌های یک‌بار مصرف برای انجام میکرونیدلینگ مرسوم شده، اما توجه داشته باشید که فقط استفاده از کارتریج یک‌‌بار مصرف، ایمنی و سلامت شما را تضمین نخواهد کرد، زیرا لازمه‌ی انجام یک میکرونیدلینگ ایمن و مطمئن، استفاده از کارتریج استاندارد، استریل و دارای غشای محافظ است تا به‌هیچ‌‌عنوان خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل هندپیس نفوذ نکنند.

برای این کار در کارتریج‌های استاندارد از نوع خاصی واشر ارتجاعی به نام «ممبران» استفاده می‌شود که مانع از ترشح و انتقال مواد درمانی، خون و مایعات لنفی از کارتریج به داخل هندپیس می‌شود. یادتان باشد که در صورت نبودِ غشایِ محافظ در کارتریج و انتقال مایعات به داخل هندپیس احتمال انتقال عفونت و ویروس‌های هپاتیت و ایدز به افراد دیگر به‌شدت بالا خواهد رفت. به همین دلیل درصورتی‌که داخل کارتریج‌ها به‌جای «ممبران پلاستیکی»، فنر فلزی مشاهده کردید باید بدانید که این کارتریج ایزوله نبوده و به‌هیچ‌وجه ایمن نیست.

مراقبتهای قبل و بعد میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش جوان‌سازی و درمانی با دوره‌ی نقاهت کوتاه است، اما رعایت برخی نکات به بهبود سریع‌تر پوست بعد از انجام میکرونیدلینگ کمک می‌کند.

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ:

میکرونیدلینگ باعث ترمیم خیلی از ضایعات پوستی مثل:

سوزن هایی که در کارتریج دستگاه تعبیه شده از نظر استاندارد باید کاملا قابل نفوذ و خوب باشند که باعث ایجاد ضایعات اضافی روی سطح پوست نشود.

عوارض میکرونیدلینگ :

  1. بعد از میکرونیدلینگ ممکن است قرمزی ،التهاب و ورم خفیف در ناحیه به وجود بیاد که این موضوع عادی است و جای نگرانی نیست.یک تا دو هفته پس از میکرونیدلینگ پوست نرم‌تر و شفاف‌تر شده اما ماه بعد اثر کامل این درمان مشهود می‌گردد.
  2. به وجود آمدن حساسیت های پوستی (قبل از اقدام به میکرونیدلینگ حتما حساسیت های پوستی خود را با دکتر مطرح کنید)
  3. تیره شدن پوست ( در صورتی ایجاد می شود که میزان فشار وارد شده به پوست مناسب نباشد،بنابراین حتما باید انجام این کار توسط پزشک انجام شود.)
  4. عفونت پس از عمل:

کانال‌های ریزی که روی پوست در اثر سوزن ایجادشده‌اند ظرف مدت یک ساعت بسته می‌شوند،میکرونیدلینگ تحت شرایط کلینیک انجام می‌شود بنابراین بروز عفونت پس از عمل بعید است. افرادی که این عمل را در آرایشگاه‌ها انجام می‌دهند ممکن است با مشکلات زیادی ازجمله عفونت مواجه شوند.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

چه افرادی نمی توانند میکرونیدلینگ را انجام دهند؟

کسانی که زخم، بریدگی و یا خراشیدگی‌های باز بر روی پوست خود دارند نمی توانند میکرونیدلینگ انجام دهند.

  1. کسانی که در یک سال گذشته پرتو درمانی داشته اند نباید میکرونیدلینگ انجام دهند.
  2. کسانی که عفونت و یا تبخال دارند .
  3. خانم های باردار و شیرده.
  4. کسانی که زخم هایشان دیر بهبود پیدا می کند .
  5. کسانی که دیابت دارند.
  6. کسانی که هموفیلی هستند و از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین استفاده می کنند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چگونه بعد از مزونیدلینگ از پوست خود مراقبت کنیم؟

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

هایفو برای لیفت صورت و جوانسازی پوست

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت

ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای تقویت فولیکولهای موروشهای تقویت فولیکولهای مو

فولیکول، محیط مناسب برای تولید پیاز، ریشه مو و در نهایت رشد مو می باشد که می تواند تمامی مواد مغذی و مورد نیاز مو را از طریق برجستگی های ریز موجود، تحت عنوان پستانک که خود از خون تغذیه می کند، تامین کند. فولیکول، حالت کیسه ‌ای و حفره مانند دارد که در اعماق پوست سر انسان قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

علت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آنعلت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آن

بحث خونریزی بعد از کاشت مو حدوداً در هر فردی نسبی بوده و بستگی به عوامل مختلفی دارد.یکی دیگر از این عوامل روند و فرآیند انجام پیوند مو توسط پزشک می‌باشد.چنانچه تمامی مراحل کاشت مو به‌درستی انجام گیرد و تحت نظر پزشک باشد، احتمال وجود خونریزی به علت اجرای غلط مراحل بسیار کم می‌باشد. ... ادامه مطلب

نگهداری از فولیکول های کاشته شده پس از پیوند مونگهداری از فولیکول های کاشته شده پس از پیوند مو

با توجه به این افزایش تقاضای پیوند مو، برای علاقه‌مندان به عمل کاشت مو ضروری است که بدانند بعد از عمل چه باید بکنند. به‌خصوص از این‌ جهت که پیروی از این دستورالعمل‌ها برای یک کاشت موی موفقیت‌آمیز و بازگشت سریع‌تر به روال عادی زندگی بسیار مهم است ... ادامه مطلب

پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟

از آنجایی که ریزش مو و کم پشت شدن موهای سر سبب بالاتر دیده شدن سن و نیز کاهش اعتماد به نفس افراد میشود، ترمیم و پیوند مو امروزه در تمام نقاط دنیا رونق بیشتری یافته است. اکثر افراد برای جایگزینی موهای از دست رفته خود از پیوند مو استفاده می‌ کنند. در واقع یکی از روش‌ های افزایش حجم موها، پیوند مو است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465