دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / اهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرو

اهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرو

کاشت ابروی طبیعی جزو عمل‌های رایج زیبایی است که بسیاری از افراد از آن برای تکمیل زیبایی خود بهره می‌برند. ابروها در زیبایی چهره و حتی نشان دادن افکار و احساسات انسان نقش بسزایی دارند و به عنوان یک محافظ برای چشم نیز محسوب می‌شوند. کاشت، برای بازیابی موهای ضعیف بر روی ابرو انجام می‌شود. جهت رشد ابروها برای هر شخص متفاوت است. علاوه بر این ابروهایی که به سمت لبه بینی (پایین) رشد می کنند، دارای زاویه تند یا حالت ایستاده هستند و ابروهایی که به سمت بالا رشد دارند، باریک تر هستند.

پهمچنین زاویه های خروجی بین ابروهای موجود در ردیف های فوقانی و ابروهای موجود در ردیف های پایین تفاوت دارند. اصولاً به این ها زاویه خواب ابرو هم گفته میشود. ابروهای روی صورت در هر سو، جهت خواب خاصی دارند. در صورتی که گرافت‌های فولیکولی به درستی در محل پیوند قرار نگیرند، جهت خواب ابروها نامنظم و غیر متقارن می‌گردد. این حالت را باید شکست عمل پیوند ابرو شناخت. باید نوع خواب ابرو در کاشت ابرو را رعایت کرد تا پس از کاشت و رشد، منظره ناخوشایندی ایجاد نشود. این نکته حساس ترین نکته ای است که هنگام کاشت باید به آن توجه شود؛ زیرا هر ریشه کاشته شده با توجه به زاویه کاشت ابرو همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاندید مناسب جهت کاشت ابرو

موارد مهم در کاشت ابرو

نکات مهمی که در کاشت ابرو باید به آن دقت داشت شامل موارد زیر است:

پیوند ابرو

ویژگی های کاشت ابرو طبیعی

سه ویژگی مهم ابرو در کاشت ابرو

1- جهت رشد موهای ابرو

در کل، ابرو را به سه قسمت مختلف تقسیم می کنند که این قسمت ها شامل سر، تنه و دم می‌شود که در هر بخش جهت رشد موها متفاوت است.

بخش سر: این بخش داخلی‌ترین ناحیه‌ی ابرو بوده و طول آن ۵ تا ۷ میلی‌متر است. موهای این ناحیه به سمت بالا رشد می‌کنند و به طور معمول نازک‌تر و از نظر رنگ روشن‌تر هستند. برخی از متقاضیان کاشت ابرو به پر کردن این ناحیه علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند که ضخامتی حداقلی داشته باشد.

بخش تنه: بخش مرکزی ابرو که حدود 5/2 سانتی‌متر طول دارد، متراکم‌ترین و پهن‌ترین بخش ابروها است. در قسمت‌هایی از تنه که به بینی نزدیک‌تر هستند، موها به صورت بالارو و به سمت خارج صورت رشد می‌کنند. دقیقاً در وسط تنه، زاویه‌ی لایه‌ی میانی هم‌راستا با قوس استخوان ابرو تغییر می‌کند. در همین ناحیه موهای مرز بالای ابرو به سمت پایین و موهای مرز پایین به سمت بالا رشد می‌کنند.

بخش دم: ۲ سانتی‌متری انتهای ابرو از جایی که خم ابرو آغاز می‌شود تا پایان، دم نامیده می‌شود. این بخش ابرو تراکم کمی داشته و از موهای نازک پوشیده شده است. بخش دم به طور معمول با افزایش سن نازک و کم‌تراکم می‌شود. موهای این بخش تقریباً به شکل افقی رشد می‌کنند.

2- زاویه‌ی رشد مو

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد کاشت ابرو این است که تارهای مو با زاویه‌ی زیادی نسبت پوست صورت رشد می‌کنند تا به شکل صاف روی صورت بخوابند. تفاوت زاویه‌ی رشد موی ابرو با موهای سر که معمولاً به شکل عمودی رشد می‌کنند می‌تواند تا ۴۵ درجه تفاوت داشته باشد. به همین سبب برای اینکه موهای کاشته شده در کاشت ابرو زاویه‌ای مشابه موهای ابرو باشند، از تارهای موی ناحیه‌ی پشت گوش استفاده می‌شود که با زاویه رشد می‌کنند. همچنین برای تطابق بیشتر زاویه‌ی رشد، فولیکول‌ها با زاویه درون پوست قرار می‌گیرند که از دشواری‌های کاشت مو است.

3- تفاوت واحدهای فولیکولی

شکل موی سر و بخش‌های مختلف بدن معمولاً به شکل دسته ای رشد می کند. به طور کلی یعنی در هر احد فولیکولی به طور معمول بین ۱ تا ۴ تار مو وجود دارد. واحد های فولیکولی در موهای سر همه افراد به شکل چند تار مویی هستند که بر خلاف واحدهای فولیکولی موهای ابرو که اصولاً فقط یک تار مو دارند؛ زیرا هنگامی که برای کاشت ابرو اگر واحدهای فولیکولی بیش از ۱ تار مو داشته باشند، باید در زیر میکروسکوپ به بخش‌های تک تار مویی تقسیم شوند.

مراحل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو کاملاً شبیه به مراحل کاشت مو می باشد. در کاشت ابرو با برداشت گروهی از موها با فولیکول های فعال از یک قسمت بدن (که در کاشت ابرو این موها عموماً از قسمت پشت سر به دست می آید)، عملیات پیوند آن به ناحیه ابرو انجام می شود. بعد از کاشت ابرو به راحتی می توان متوجه تأثیر این روش بر زیبایی کلی صورت شد. در نحوه ی کاشت باید زوایا به صورتی در نظر گرفته شوند که جلوه ای کاملاً طبیعی داشته باشند.

به طور کلی مراحل کاشت ابرو به مراحل زیر دسته بندی می شود:

1 -طراحی ابرو

این مرحله برای مراجعه کنندگان از اهمیت بسیاری برخوردار است، از این رو که می تواند نوع این طراحی تأثیر چشمگیری بر ظاهر فرد داشته باشد.

2 -استخراج گرافت‌ها

در این مرحله از بانک مو تارهای مویی با دقت برداشته می شوند.

3 -کاشت گرافت‌ها

جایگذاری گرافت ها در محل مورد نظر با توجه به طرحی که مد نظر پزشک متخصص است.

اقدامات قبل از کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

  1. تا 3 روز پماد تتراسایکلین روی بخیه به صورت مداوم بزنید.
  2. تا 2 هفته از سیگار، قلیان استفاده نکنید و الکل ننوشید.
  3. ورزش، پیاده روی، استخر فعالیت سنگین تا 2 هفته انجام ندهید.
  4. پانسمان را بعد از 24 ساعت باز کنید و دیگر احتیاج به بستن پانسمان ندارید.
  5. 24 ساعت بعد از عمل، سر را به عقب برده و در سرشور شستشو دهید. نباید به هیچ عنوان آب بر روی ابرو بریزد.
  6. بعد از 3 روز پماد سیکابیو (cicabio) را به محل بخیه می زنید.
  7. تا دو هفته نباید به ابرو دست بزنید.
  8. وضعیت خوابیدن باید به صورت طاق باز باشد (قرار دادن بالشت دور گردنی) صورت با بالش در تماس نباشد.
  9. در سه روز اول کمپرس یخ به صورتی که با ابرو برخورد نکند، بر روی چشمان قرار دهید و دو روز بعد از آن کمپرس گرم بر روی چشمان قرار دهید.
  10. تا یک هفته به هیچ عنوان خم نشوید.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو مانند هر جراحی زیبایی دیگری، همراه با عوارض است. بسیاری از این عوارض کوتاه مدت و موقتی هستند و با گذشت زمان رفع می شوند. برخی از مهم ترین عوارض کاشت ابرو به شرح زیر است:

  1. تورم و کبودی ابرو و بالای پلک که پس از چند روز برطرف می شود.
  2. ریزش موهای کاشته شده که یک فرآیند طبیعی است. موهای کاشته شده در مرحله کاتاژن دچار ریزش می شوند و مدتی بعد، رشد طبیعی خود را از سر می گیرند.
  3. خونریزی
  4. عفونت
  5. اسکار و زخم.

عوارض عنوان شده، عوارض احتمالی کاشت موی سر و برخی دیگر از جراحی های زیبایی نیز هستند. شدت این عوارض در افراد مختلف متفاوت است. گاهی تنها یک عارضه و گاهی تعداد بیشتری در افراد مشاهده شده است. به هرحال عوارض این جراحی زیبایی آنقدر جدی نیست که سبب جلوگیری از انجام آن شود.

یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. برخی از روشهای ترمیم مو مانند مزوتراپی و ... در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ماندگاری کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟

آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک عبارت است از روشی جدید که در آن از قابلیت تبدیل شدن سلولهای بنیادی یا استم سل ها ی موجود در خون انسان استفاده میشود. ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟

کاشت مو یکی از ماندگارترین روش‌ های درمان ریزش مو و دستیابی به موهایی پرپشت و زیبا است. ... ادامه مطلب

درماپن چیست و چه کاربردهایی دارد؟درماپن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه درماپن با توجه به اینکه سوزن‌ ها در سطح مقطع به مراتب کوچک‌ تر (مانند یک قلم) قرار گرفته‌ اند، امکان میکرونیدلینگ در مناطق حساسی مانند لب فوقانی، اطراف بینی و چشم نیز وجود دارد. درماپن معمولاً کارایی به مراتب بهتری را در زمینه میزان نفوذ مواد ویتامینی یا داروها به درون پوست، ارائه خواهد کرد. ... ادامه مطلب

لیفت ابرو با نخ یا بوتاکس کدام بهتر است؟لیفت ابرو با نخ یا بوتاکس کدام بهتر است؟

با افزایش سن، پوست شروع به شل شدن می کند و حالت ارتجاعی، زیبایی و جوانی خود را از دست می دهد. پوست در ناحیه اطراف ابروها نیز حالت افتادگی پیدا میکند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465