دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / شرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کرونا

شرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کرونا

داشتن موهایی پر پشت و زیبا یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد اعتماد به‌نفس و زیبایی در افراد است. کاشت مو یک روش جراحی است که در طی آن مو از ناحیه ای از سر یا بدن (منطقه دهنده) که دارای موهای سالم می باشد برداشته شده و در قسمت های از پوست سر که مو دارای رشد کمی است یا رشد ندارد (منطقه گیرنده) کاشته می شود. عمل کاشت مو در زمان شیوع ویروس کووید19 در صورت رعایت نکات بهداشتی مشکلی ندارد.

پزشک باید تمام خطرات و مزایای مربوط به کاشت مو را بسنجند یا به عبارتی بایستی نیاز بیمار به کاشت مو و خطر ابتلا به ویروس کرونا را ارزیابی کند. کووید19 فقط یک خطر اضافی است که باید در کنار سایر خطرات و عوارض جانبی عمل کاشت مو مورد بررسی قرار گیرد. همانطور که می دانید ویروس عامل کرونا از راه تنفس منتقل می شود و شیوع این ویروس ارتباطی با کاشت مو ندارد؛ بنابراین فقط ارتباط با فرد مبتلا به ویروس کرونا یا زدن دستهای آلوده به ویروس به صورت باعث ابتلا به این بیماری می شود. ویروس کرونا امکان دارد برای مدت زمان طولانی در زندگی ما وجود داشته و به احتمال زیاد به زودی از بین نخواهد رفت، بنابراین به تعویق انداختن عمل کاشت مو ضروری نخواهد بود.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

شرایط انجام کاشت مو در زمان کرونا

انجام کاشت مو در این دوران تحت شرایط زیر صورت می گیرد:

کرونا و کاشت مو

مزایای کاشت مو

انواع روش‌ های کاشت مو

کاشت مو FUT

این روش به صورت برداشتن یک نوار نازک از پوست همراه با فولیکول‌های مو از ناحیه‌ی بانک مو است. قسمت پشتی سر که کمتر مستعد طاسی است، عموماً به عنوان ناحیه‌ی بانک مو انتخاب می‌شود. از این پوست گروه‌های جزئی از بافت‌های حاوی فولیکول مو جداسازی و برای پیوند آماده می‌شوند. هر نوار به گرافت‌های کوچک واحدهای فولیکولی منفرد از یک تا چهار تار تقسیم می‌شود. این بافت‌ها در نواحی که نیازمند فولیکول‌های مو هستند، قرار می‌گیرند.

کاشت مو FUE

کاشت مو با تراکم بالا به روش FUE برای رفع معایب روش FUT و دستیابی به نتایجی مشابه آن اعمال شد. عملکرد مشابه این روش شامل برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه بانک مو و کاشت در نواحی طاس سر است؛ اما برخلاف FUT، در این نوع عمل، فولیکول‌ها به طور مستقیم و بدون جداسازی لایه‌ی پوستی برداشته می‌شوند. روش نوین که زمان بیشتری به طول می‌انجامد، جراحت کمتری در سر ایجاد می‌کند. به این ترتیب طول دوره درمان کوتاه‌تری در مقایسه با روش FUT دارد.

کاشت مو FIT

از دیگر روش ‌های کاشت مو می‌توان به کاشت مو به روش FIT اشاره کرد. فرآیندی که به دلیل ایجاد جراحت زیاد و بازدهی پایین و نیز ابداع روش‌های پربازده‌تر، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیوه‌ی عمل به این صورت است برای برداشتن فولیکول‌های مو، ابتدا بخشی از پوست سر برداشته می‌شود. سپس فولیکول‌های مو در زیر میکروسکوپ جدا سازی شده و برای کاشت آماده می‌شوند. بخیه زدن از معایب بزرگ این عمل است که طول دوره درمان را طولانی‌تر می‌کند.

کاشت مو SUT

در روش کاشت مو به روش SUT از دستگاه‌های بسیار دقیقی جا به جایی فولیکول‌ها استفاده می‌کند. در نتیجه این روش، دقت بالاتری در مقایسه با روش‌های دستی داشته و عملکرد سریع‌تری خواهد داشت. در حین خروج فولیکول‌های مو کمترین آسیب متوجه فولیکول‌ها و نیز پوست سر می‌شود. به همین دوره درمان کوتاه‌تری دارد. در شرایطی که بیمار بانک موی مناسبی در نواحی پشت سر نداشته باشد، با کمک این دستگاه می‌توان از نواحی دیگری برداشت فولیکول انجام داد.

اقدامات قبل از کاشت مو

  1. استفاده از داروهای ضد انعقاد ممنوع است. این داروها باعث افزایش خونریزی حین عمل می شوند و ممکن است کار پزشک را مختل کنند. داروهای هپارین و وارفارین از نوع داروهای ضد انعقاد خون هستند.
  2. مصرف داروهایی مانند آنتی هیستامین یا استامینوفن ها و داروهای مسکن و خواب آور باید با پزشک در میان گذاشته شود.
  3. مصرف داروی ضد التهاب را قبل از عمل کاشت کنار بگذارید یا با پزشک مشورت کنید.
  4. استفاده از غذاهای مکمل مانند ویتامین ها باید با تجویز پزشک باشد.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت هاى بعد از كاشت مو

کاندید مناسب و نامناسب کاشت مو

  1. همه افرادی که الگوی طاسی مردانه دارند و دچار ریزش موی ارثی یا هورمونی شده‌اند.
  2. همه افرادی که بخشی از موهای سر خود را به واسطه آسیب‌دیدگی یا سوختگی از دست ‌داده باشند.
  3. اما کاشت مو برای گزینه‌های زیر مناسب نیست:
  4. زنانی که ریزش موی سرتاسری در پوست سر خود داشته باشند.
  5. افرادی که به اندازه کافی مو در بخش اهدا کننده (بانک مو) ندارند یا به اصطلاح بانک موی ضعیفی دارند.
  6. افرادی که پس از آسیب یا جراحی، دچار زخم‌های کلوئیدی (زخم ضخیم، فیبری) می‌شوند.
  7. افرادی که ریزش موی ناشی از داروهایی مانند شیمی‌درمانی باشد.

یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. برخی از روشهای ترمیم مو مانند مزوتراپی و ... در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت مو به روشهای FIT و FUT

ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟

هزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت موی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟کاشت موی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

کاشت موی ایده آل روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و کمترین میزان استرس را به شما وارد کند. دستاورد کاشت موی ایده آل مشخص است، پر کردن نواحی بدون موی سر به شکلی که زیبایی و جوانی شما را بازیابی کند. ... ادامه مطلب

چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟

در کلینیک تخصصی کاشت مو و لیزر بهین برای همه ی بیمارانی که کاشت موی طبیعی انجام می گیرد حداقل 5 جلسه لیزر کم توان رایگان توصیه می شود ... ادامه مطلب

لک صورت چیست و چگونه درمان میشود؟لک صورت چیست و چگونه درمان میشود؟

لك هاي صورت به دلايل مختلفي ايجاد ميگردد و مهمترين آن در اثر تماس طولاني مدت يا حتي كوتاه مدت نور خورشيد در نواحي گونه ها، پيشاني، تيغه بيني و لبهاي فوقاني ايجاد ميشود. البته اسكار جوشها (آكنه ها) نيز ميتواند باعث ايجاد آن شود ... ادامه مطلب

لیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواستهلیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواسته

لاغری با لیپولیز روشی نوین و پیشرفته به منظور تناسب اندام می باشد که بافت های زیرین توسط اشعه لیزر برطرف می شود. در زمان جذب چربی، تأثیر چربی بر روی چربی های اضافی در شکم و پهلو از طریق تابش اشعه قرمز با شدت کم، گرفته می شود. لیزر به دو روش لیزر از ناحیه داخلی و لیزر از ناحیه خارجی تقسیم می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465