دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو

آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو

کاشت مو، توزیع فولیکول‌های موی سالم است که از پشت سر به نواحی کم موی سر منتقل می‌شوند و با ظاهری بسیار طبیعی به نظر می‌آیند. پزشکان نواری از موها را از جایی که شما موهای پر پشت‌تری دارید به جایی که کم مو است و نیاز به موی بیشتری دارد منتقل می‌کنند. بسیار مهم است که بیماران چند واقعیت کلی را درباره کاشت مو را بدانند تا انتظاراتشان در مورد نتیجه عمل، واقع بینانه باشد. اکثر کلینیک‌های کاشت مو پیش از شروع این فرایند، از شما آزمایش خون می‌گیرند. این آزمایش صرفاً به خاطر شما نیست، بلکه برای محافظت از جراح، پرستار و هر کس دیگری است که در این فرایند دخالت دارد.

بدون شک یکی از اولین و مهم ترین اقداماتی که قبل از هر عمل جراحی صورت می گیرد، انجام آزمایشهای قبل از عمل است. عمل کاشت مو نیز با وجود این که یک جراحی سرپایی است، از این قاعده مستثنی نمی باشد و کاشت مو به هر روشی که صورت بگیرد، یک سری آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو می بایست انجام گیرد. انجام آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو پزشک را قادر می سازد شرایط جسمی و روانی بیمار را به دقت سنجیده تا فرد در حین پیوند مو، با کمترین عوارض و خطرات مواجه شود. این آزمایش ها را بیمار بایستی انجام دهد و جواب آن را قبل از عمل به پزشک تحویل دهد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل انجام آزمایشات لازم قبل از کاشت مو

پزشک متخصص به دو دلیل از بیمار می خواهد تا قبل از انجام عمل آزمایش‌هایی را انجام دهد:

آزمایشات لازم قبل از کاشت مو

آزمایش‌های ضروری قبل از کاشت مو

بسته به نظر پزشک و سابقه پزشکی بیمار، نوع آزمایش‌های قبل از کاشت مو متفاوت است؛ اما انجام برخی از آزمایش‌های مانند تست HIV یا هپاتیت C و در مواردی آزمایش‌هایی برای عوامل عفونی ضروری است. با این وجود جای هیچ نگرانی وجود ندارد. امروزه برخلاف گذشته حتی با وجود مثبت بودن جواب چنین آزمایش‌هایی، انجام عمل کاشت مو نه تنها متوقف نمی شود. بلکه در عوض کلینیک و تیم پزشکی تمهیدات لازم برای ایمنی بیشتر مانند استفاده از دستکش دوتایی و دقت بیشتر در حین کارکردن با تیغ جراحی را در نظر می گیرند.

۱-آزمایش CBC

آزمایش CBC یا شمارش کامل سلول های خونی همان آزمایش خون معمولی است. در این آزمایش گلبول‌های سفید و قرمز خون و سطح هموگلوبین و دیگر ترکیبات خونی را اندازه می گیرد. این آزمایش قابلیت تشخیص کم خونی، عفونت و حتی سرطان خون را دارد. یکی از دلایل مهم برای انجام این آزمایش بررسی مشکلات انعقاد خون است. این آزمایش به طور ویژه در روش FUT که از بخیه در آن استفاده می شود، اهمیت زیادی دارد.

۲-آزمایش FBS

آزمایش FBS همان آزمایش قند خون ناشتا است که پزشک گاهی برای چک کردن وضعیت شما از لحاظ ابتلا به بیماری دیابت آن را درخواست می‌کند. برای انجام این تست، جهت عمل کاشت مو، لازم است فرد حداقل به مدت ۱۰ ساعت هیچ غذایی نخورد و ننوشد و به اصطلاح ناشتا باشد. مقدار طبیعی قند در این آزمایش باید بین ۶۰ تا ۱۱۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشد. نتایج بالاتر یا پایین تر از این مقدار نشان از بیماری فرد دارد و که پزشک باید قبل کاشت مو از آن آگاه شود.

۳-انجام تست های انعقادی PT و PTT

یکی از مهم ترین آزمایش‌هایی که قبل از عمل کاشت مو می بایست انجام شود، انجام تست‌های انعقادی PT و PTT است. تست PT زمان پروترومبین و تست PTT زمان ایجاد لخته در خون را تعیین می کند. هر دو این آزمایش‌ها نشان‌دهنده ی میزان آمادگی بدن بیمار در اجرای عمل انعقاد خون است. حد نرمال آزمایش PT بین ۱۲ تا ۱۴٫۵ ثانیه و حد نرمال تست PTT بین ۲۶ تا ۳۸ ثانیه می باشد.

۴-آزمایش عفونی HBS

تست هپاتیت B یا آزمایش HBS، آزمایش خون ساده ای است که به منظور تشخیص آلوده شدن فرد با ویروس هپاتیت ب از سوی پزشک تجویز می شود. مثبت شدن سطح آنتی ژن HBs در خون، به معنای آلودگی با این ویروس و امکان انتقال آن به دیگران از طریق خون و یا سایر مایعات بدن می باشد. ۴ الی ۱۲ هفته بعد از ورود ویروس هپاتیت B به بدن، جواب این آزمایش مثبت می شود.

۵-آزمایش عفونی HCV

آزمایش آنتی بادی ویروس هپاتیت C یا همان تست HCV جهت غربالگری و تشخیص عفونت ویروس هپاتیت C انجام می شود. این آزمایش نیازی به ناشتایی و محدودیت رژیم غذایی ندارد. در صورت مثبت بودن جواب این آزمایش، تست مجدداً توسط آزمایش HCV RIBA میزان شدت آن مشخص می شود. از آنجایی که امکان انتقال این ویروس از راه خون وجود دارد، بنابراین پزشک جراح باید قبل از عمل کاشت مو از احتمال ابتلای فرد به آن مطلع باشد.

۶-آزمایش کلسترول

آزمایش کلسترول یا آزمایش چربی یک آزمایش خون است که در آن می توان تعداد کلسترول و تری گلیسیرید در خون را اندازه گیری کرد. آزمایش کلسترول در سه شاخه انجام می شود: تعیین لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب، تعیین لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) یا کلسترول بد و تعیین لیپوپروتئین با چگالی خیلی کم (VLDL).

لازم به ذکر است که افزایش چربی در بدن می تواند پروسه پیوند مو را دچار مشکل سازد. چربی اضافه در بدن خطر تشکیل پلاکت ها را افزایش می دهد و در نتیجه احتمال ایجاد لخته و خطر سکته قلبی و مغزی افزایش می‌یابد. به همین دلیل انجام آزمایش کلسترول قبل از عمل کاشت مو ضروری است.

۷-آزمایش HIV

همانطور که در بالا اشاره شد آزمایش تشخیص ایدز یکی از ضروری ترین آزمایش‌ها قبل از عمل کاشت مو است. نتیجه این آزمایش بر چگونگی انجام عمل و محافظت از تیم پزشکی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

۸-آزمایش ادرار

آزمایش ادرار یک آزمایش غربالگری ادرار است. جراح کاشت مو از این آزمایش برای بررسی علائم بیماری‌های شایع، شرایط پزشکی و سایر مشکلات متابولیکی مانند عفونت ادراری، مشکلات کبدی و دیابت استفاده می‌کنند. آگاهی از این شرایط به پزشک در تجویز صحیح داروهای بعد از عمل کاشت مو کمک می‌کند.

۹-تست بیهوشی

یکی از کارهایی که در طول فرایند عمل کاشت مو می بایست انجام می‌شود مواجه شدن متخصص بیهوشی و گفت‌وگو با بیمار قبل از انجام عمل کاشت مو است. البته در روش های جدید نیاز به بیهوشی کامل نمی باشد. با این وجود اگر بدن شما به بیحسی موضعی حساسیت داشته باشد، جراحی قابل انجام نیست.

به طور خلاصه، مجموعه آزمایش‌های قبل از عمل کاشت مو به شرح زیر است که با توجه به شرایط بیماری کرونا، تست کرونا نیز به آن افزوده می شود:

مجموعه راهکارها و توصیه‌های لازم قبل از کاشت

  1. مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی را به مدت دو هفته قبل از کاشت موی خود قطع کنید.
  2. استفاده از داروهایی که موجب رقیق شدن خون می‌شوند بهتر است قبل از عمل کاشت قطع گردد.
  3. اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنید و به دنبال لاغری هستید برای استفاده از پیوند مو بهتر است رژیم غذایی خود را به حالت عادی باز گردانید.
  4. از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های سخت قبل از کاشت خودداری کنید.
  5. از مصرف غذاهای سنگین و پر چرب در شب قبل از پیوند مو خودداری کنید.
  6. چند روز قبل از کاشت از مواد شیمیایی مانند رنگ روی موهای خود استفاده نکنید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

انواع روشهای کاشت مو کدام است؟

کاشت مو در کلینیک های تخصصی چگونه است؟

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟

یکی از دلایل ریزش ابرو استفاده از خدمات تتوی ابرو است. بانوان عزیزی که سابقه‌ی استفاده از خدمات تتوی ابرو و ریزش ابرو بر اثر استفاده از این خدمات را دارند، قادر به استفاده از خدماتکاشت ابرو به روش futهستند.همچنین از جمله دلایل دیگر ریزش ابرو که می‌توان در آن از خدمات کاشت ابرو به روش futاستفاده کرد، ... ادامه مطلب

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشتترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول‌های مو را از ناحیه مقاوم در برابر ریزش مو (منطقه دهنده) برداشته و به قسمت‌های طاس یا کم‌پشتی مو پیوند می‌دهند. کاشت مو یک راه‌حل دائمی و طبیعی برای بیمارانی است که از طاسی یا ریزش مو رنج می‌برند. ... ادامه مطلب

مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مومصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از روش های قطعی برای درمان ریزش مو است. موفقیت در انجام پیوند مو، به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل، انجام جراحی در کلینیک های معتبر توسط متخصصان مجرب است؛ اما بعد از انجام کاشت مو توسط پزشک متخصص، موفقیت این جراحی وابسته به مراقبت های بعد از کاشت مو است. ... ادامه مطلب

آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟

کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می‌شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465